@ Annemama: 60mg zetpillen zijn toch niet in de winkel verkrijgbaar? Of heb je een grotere gegeven? @ Lionne: mannen..... Kreeg vanmorgen de vraag hoe vaak heb je gevoed vannacht? Nou 2x, ow? Niet meegekregen.... Veel plezier op de markt!
@einneh: weet ik eigenlijk niet... Heb ze inderdaad van de apotheek. Die zit hier naast het CB dus maar gelijk gehaald na de prikjes gisteren.
Pfff.. Vannacht echt bal. Hij kwam elke 1.5 a 2 uur voor de borst.. Zal wel door het weer komen Heb totaal 6 uurtjes geslapen verdeeld over 2x 1 uur en 2x twee uurtjes.. Wanneer gaat ie nou eens lekker doorslapen minimaal 4 uurtjes!! Hij ligt nu klaarwakker beneden in de box in zijn wippertje van zich af te kijken.. Vriendlief draait zich nog eens lekker om... zucht.. Sorry voor mijn geklaag hoor! Ik ga zo ook eens de osteopaat bellen. Vind het prettig als hij hem even helemaal nakijkt. Hebben jullie ervaringen met osteopaat? Ik verdenk J van reflux en maag/darm krampjes...
Komt echt hoor, dat er langer tussen gaat zitten. Het is gewoon een beetje een foute grap van moeder natuur dat je 's nachts meer produktie hebt en dat baby's dat weten V slaapt overdag ook langere stukken dan 's nachts vaak. Vooral 's avonds trekt ze vaak 4 uur door, en tja, dan zit ik lekker iets anders te doen terwijl ik eigenlijk zou gaan moeten slapen! De warmte helpt natuurlijk niet. Waarom denk je dat J reflux heeft? Krampjes/onrust de eerste weken is ook normaal... mijn eerste was ook heel onrustig en had echt huiluurtjes. V heeft dat niet echt. Die wil gewoon alleen altijd bij mama zijn. Is fijn maar ook zwaar voor mij af en toe.
Hij geeft altijd na een voeding een flink portie over, daarnaast ligt ie vaak te slikken en hoor ik het omhoog komen. Hij heeft ook erg vaak de hik. Dinsdag mag ik bij de osteopaat langskomen maar die kijkt naar zijn nekje. Reflux moet ik voor naar CB zegt ie.. Dan ga ik eerder nog naar de huisarts denk ik..
* slapen: Jaymee heeft goed geslapen Half 11 ongeveer een fles en toen om 3 uur weer, en half 7.. * krampjes: vallen hier opzich mee, hij heeft ze wel, maar met infacol en ff bij me nemen is het zo over.. Helaas Djayson heel slecht geslapen, heeft enorm veel pijn aan zijn mond, zetpil werkt gewoon niet.. Ik heb ongeveer elk uur gezien, want dan werd hij gillend wakker. Net met Jaymee op CB geweest! Hij is goed gegroeid! Bij de geboorte geschat op 48 cm, en nu ongeveer 53 cm! (ook nie exact kunnen meten ivm HD bij mij) Gewicht was bij geboorte 2936 en nu 3665! Over het vele eten zei ze dat het waarschijnlijk komt dat hij aan het inhalen is, en dat het prima is. Zij gaf zelfs aan dat ze een max van 200 cc per kilo lichaams gewicht mogen! Dus allemaal prima!
@ Nanni: niet fijn dan D er zo'n last van heeft, hoop dat de medicatie snel helpt! Jeej wat goed gegroeid! Hier 2 slapende mannen, was niet helemaal de bedoeling dan M zou gaan slapen om 10 uur maar hij was zo moe...... Nou ja kunnen we vanmiddag nog even weg!
osteopaat. ben er in mn zwangerschap voor mn rug geweest. 2 behandelingen en t was over.. si-gewricht wat klem zat kwam uit mn nek. (ooit gevallen van t paard) nacht 22.30-2.30-5.30-8.30 uit slag is minder rood/vurig. kijk t even aan nog. zieke kindjes beterschap! alle BUB al? groetjes
Jeeeej! Net eindelijk hebben kunnen douchen xD Wilde al twee dagen, maar heb echt een mama-plakker en een hele moeie mama. Vannacht ook veel gevoed. Zal idd de warmte wel zijn. T ligt hier hele dag in zijn rompertje. Idd meer productie nachts, word bijna standaard met natte boob en doorweekte pad wakker. Aan 1 kant eigenlijk haha, andere kant doet het minder ofzo. Of die voed ik avonds? misschien maar even op letten. Vraagje voor de BV mama's; T valt bijna altijd in slaap tijdens voeding. Als ik dan met hem zou boeren word hij wakker, en dat is niet altijd even handig. Dus dat doe ik eigenlijk niet. Maar dat wat uit? Hij heeft amper last van krampjes. En je leest overal over het leeg drinken van boob, maar hoe voelt een lege boob? Want als hij in slaap valt dan kan ik hem moeilijk wakker maken om verder te drinken toch? Hij drinkt wel genoeg, dat weet ik zeker en mijn boobs kunnen het ook prima aan, maar geen idee hoe een lege boob voelt.. Vol is wel overduidelijk trouwens xD
Vind het hier trouwens heel normaal dat ik de voedingen doe. (manlief heeft geen boobs, maar ook al zou ik FV geven) Want hij gaat ochtends naar zijn werk en dan zou ik eventueel nog kunnen slapen. Blijft ook zo als tbm
net op psz de verjaardag geviert van D. Hij wist zich weer geen houding te geven en gaat dan 'staken' zoals wij dat noemen wilt niet meer mee doen met liedjes en dansen en trommelen enzo. ze hebben echt super leuk ritueel met jarigen maar meneertje had er geen zin in. Echt typisch D.amian!
@ Bijntje: hier valt D ook bijna altijd in slaap aan de borst. als D heel rustig gedronken heeft, geldt dan vooral snachts, dan leg ik hem zonder boeren terug. Overdag laat ik hem wel altijd boeren, meestal wordt hij, na de 2 e borst niet wakker mocht hij wel wakker worden krijgt hij nog een slokje als hij dat wil, dan leg item wel zo weg. Niet boeren is geen probleem, als hij er geen last van heeft! Lege boobs? Euhmmm bij mij zijn ze dan slap en Dan "hangen" ze. maar echt leeg zijn ze nooit, zodra je begint met voeden wordt er ook alweer melk aangemaakt @ Roozjuh: leuke foto's! Jammer dat hij er geen zin in had! Zo hier hangt was 3 en nummer4 zit in de machine..... In beter elke dag even wassen..... Gisteren niets gedaan namelijk.....
hoi dames, Sorry ik heb niet alles terug gelezen want was wel een beetje veel ahahha. @ spruw, Ik denk dat onze kleine daar ook las van heeft. vanmiddag heb ik een afspraak bij de huisarts staan. Want wil daarnaast nog wat kleine dingen vragen @ CB, Volgens mij is het bureau waar wij zitten wel erg goed en leuk.We zijn er nog maar 1 keer geweest en dat was vrije inloop hahah want we waren zo benieuwd naar het gewicht. @ poetsen, Nou ik kom gewoon er niet aan toe om het huis te poetsen hier. Ik heb het idee dat ik hele dagen aan het voeden en de was aan het bijwerken ben. Maar ja het hoord er even bij he. Ik heb gisteren wel snel de zolder, babykamer en voedingskamer gepoetst maar die moet ik vandaaag nog stofzuigen en dweilen. En dan moet ik de rest van het huis nog @ gewicht, hoe gat het met jullie qua gewicht? Zijn jullie a goed op weg? k wil me vandaag weer gaa wegen maar echt klote, ik vertrouw onz weegschaal niet. Ow wacht eens, ik ga bij de huisarts wel snel op de weegschaal staan hahah. Maar ik vind mijn figuur zeker nog niet goed hoor, over 3 weekjes lekker sporten @voeden, hoe lang doen jullie daar over? Ik ben bij elke voeding wel 45 min bezig. Is dat heel lang of herkennen andere mama's dit. Eerst 1 borst, boeren, luier verschonen, andere borst, boeren, knuffelen en dan leg ik haar in haar bedje. Kuss
gewicht: was met weekje al op mn oude gewicht maar kwil heel graag afvallen. moet even een ritme ziet te krijgen hier en een flinke dosis discipline. madam komt ALTIJD als ik wil ontbijten of lunch en zelfs bij t avond eten weet ze het perfect te timen... heb hele week nog geen sec normaal kunnen eten. boeid niet welke tijd het is, als ik ga eten, wilt madam ook haar fles(of aandacht)
Chanelle, ik zou me niet te druk maken over je gewicht. Ik herken het wel hoor. Maar ik ben zelf door de bv enorm afgevallen vorige keer. Niet de eerste 6 maanden zozeer (toen kwam ik wel op oud gewicht hoor), maar daarna zat er geen stop meer op gewoon Die reserves heb je voor de bv Ik deed bij mijn oudste ook heel lang over voedingen. Nu was het al op gang en doe ik er vaak maar 20 minuten over. 1 borst per keer is genoeg, maar ik verdeel hem wel over twee keertjes drinken, tussendoor verschonen, achteraf spruw behandeling (zucht), dan lekker in de doek en slapen, of vanaf schoot in wiegje of box (ligt eraan of ze diep genoeg slaapt).
@ annemama fijn dat de koorts weer weg is..wel een goede denk dat ik ook zetpillen bij apotheek ga halen..wel fijn om in huis te hebben inderdaad bij prikjes ofzo.. @ Lionne balen dat je komende nachten ook de klos bent..hopelijk beetje goede nachten dan voor jou! @ mannen die voeding geven... op zich vind ik in theorie ook logischer dat de vrouw eruit gaat in de nacht...aangezien de man moet werken..en hij heeft geen borsten..(hoewel je evt kunt kolfen) maar in praktijk werkt dat toch anders...hier met nog een peuter erbij is het zeker soms net zo zwaar als werken en dan kun je niet gaan slapen wanneer je wilt. Ook zonder een peuter willen de baby's ook niet altijd slapen wanneer jij dat zou willen helaas.. en daarnaast ligt het er ook maar aan hoe je bevalling is geweest en hoe je ontzwangert.. dus ik vind het hier heel fijn en normaal dat vriend ook flesje geeft in de nacht..we doen het echt samen en dat voelt goed @ Chanelle maak je niet te druk inderdaad die kilo's gingen er bij mij weer af toen ik ging werken..kan dan ineens heel snel gaan....het is ook nog maar kort geleden... hier 1 kilo erbij..was alles kwijt..maar kan nog niet veel en eet wel als een paard..dus is logisch..ik probeer wel minder te snoepen.. @ Joekie goed dat je ernaar laat kijken als je het niet vertrouwt al is het alleen al ter geruststelling.. krampjes en spugen horen er wel vaak bij in de eerste weken..maar goed dat je je gevoel volgt.. @ roozjuh haha herkenbaar!! Ze kunnen net lekker dwars doen als jij het niet wilt..Leuke foto's!! @ hier nieuwe voeding friso comfort valt goed...hij heeft tot nu toe geen krampjes gehad en doet langer over de fles..doen er wel iets meer water bij anders duurt het wel errug lang en krijgt ie op het einde er niks meer uit.. vriendin heeft even T.hijs meegenomen de stad in..erg lief!
juffie, toch niet over naar kv huismerk? wel heel fijn dat deze werkt! voeden door hubby: ideaal! alhoewel mn man het nu wel genoeg vind. hij doet t wel maar blijft altijd net ff dat extra minuutje rekken tot C.harlie als een gek begint te krijzen omdat ze honger heeft. en dan is hij toch een potje chagrijnig pfff. maargoed hij gaat ook steeds pas ná 00.00 zn bed in, vind je t gek dat je dan moe bent ego: wilde net lekker mn bedje in. C.harlie slaapt namelijk heerlijk maar grote broer denkt er anders over helaas. Die heb ik nu al 8x terug zn bed in gestuurd. elke keer komt ie eruit en net moest ik m onder de douche gooien. hij had gepoept in zn luier en trok m zelf uit, hop drol eruit gevallen op mn badkamer vloer pff. zat op zn benen, armen, handen. bah bah. maargoed, daar ging mn middag dutje tis nu eindelijk stil boven maar nu begint C.harlie te jammeren.... geweldig die timing van kids
nee Roozjuh wil ik nog wel proberen, maar vriend had deze al gekocht zonder goed te overleggen ach ja hij is wel betrokken in ieder geval..alles positief zien Hier rekt vriend het ook net iets langer..en troost ook net iets minder snel waardoor ik het soms toch zelf doe..en hij wil ook die laatste voeding doen en die wil hij dan rekken..B werd wakker om 22.45 mooie tijd en 3 uur na voeding..heeft ie speen gegeven en toen pas om 00.15 toen B weer kwam gegeven..tja dan lig je pas tegen 1 uur te slapen, maar dat vindt hij fijner uitkomen in de nacht.. anders kwam ie om 3 en 6 en 9 uur.. en nu paar keer om 4 en 8.. tja zit wel wat in..maar dan kun je wel pas laat gaan slapen.. ach ja eigenwijs is ie.. jammer van je dutje!! Errug fijn die timing van kids...en poep op je vloer..kraamtijd met 2 of meer kids is toch even iets anders dan 1 kindje merk ik wel.. ach ja je wordt er wel flexibel van..en weer zo positief ben ik Maar was gister heel blij met gewoon dagje alleen met B lekker knuffelen..wat een rust dan even zonder drukke peuter.. zo rustig was mijn kraamtijd ook de eerste keer..maar toen dacht ik dat ik heel druk was haha... het is maar net wat je gewend bent.. Ben me aan het verheugen op binnenkort leuke dingen doen..kapper..massage...kleren shoppen..het gaat steeds iets beter dus vind wel dat dat binnenkort keer even kan
Hi meiden! Ik heb even een paar dagen niets laten horen! Ik was erg moe van de nachten spoken, toch zorgen maken en pijn aan mijn bekken. Vandaag fysio gehad aan huis. Hopelijk helpt het! Dinsdag voor de kleine meid fysio, vrijdag weer kinderarts en weer fysio voor mij. @osteopaat Positieve ervaringen mee! Laat maar kijken, kan geen kwaad. Hij kijkt naar spanningen op organen en naar de nek/rugwervels. @flesje in de nacht door man. Hier ook hoor! Wij delenhet op en houden daarbij elkaar goed in de gaten! Zie je dat de ander moeier is dan jij dan pak je zelf de nacht. Ik vind het afhankelijk van verschillende factoren! in theorie denk je idd 'de man moet werken en de vrouw is thuis dus de vrouw pakt de nacht' In praktijk ligt het er aan of er nog meer kindjes thuis zijn ( dan is werken soms de meest ontspannen optie!) hoe de vrouw er aan toe is ( hoe is bevalling gegaan, hoe is ze er lichamelijk aan toe, enz) Bovendien denk ik dat mijn manhet niet fijn zou vinden de nachten niet te delen. Hij is graag met de baby bezig! @annemama Wat fijn dat de koorts weer weg is! @roozjuh Leuke foto's! En eigenwijs hè?! Ik heb er ook zo een thuis! @gewicht Hier 1kilo onder startgewicht. Maar totaal nog niet in model hoor! Maak je niet ge druk CN , zeker met bv kan het snel gaan die kilo's! @bijntje Dat douche verhaal ken ik! Te moe of te druk! 17u koken, 17.30 eten, 18 u nog even tekenen, fietsen etc 18.30 bad oudste, 19u boekje en bedje oudste. 19.30 flesje baby, 20u badje baby, 20.30 afwassen, badkamer opruimen, wasjes draaien, flesjes schoonmaken en sterillisren en om 21.30 heb ik geen puf meer om te douchen! En sta ik net lekker dan is het vaak huilen waardoor je nog steeds niet lekker staat! Nadeel hierbij is dat ik s avonds vaak alleen ben door mijn man zijn avonddiensten! Ik ben af en toe gewoon een originele viezerik! @juffie Lekker hoor binnenkort kapper, massage en winkelen! Gaat he inmiddels wat beter met je? Ik begin mijn verwen week de 17e met een magnetiseer afspraak gevolgd door een massage, lekker! Is kylie inmiddels al bevallen? Misschien heb ik de post gemist?! Jullie hele fijne dag! Ik ga lekker even mijn mijn kont in de zon voordat ie weer weg is.
Vanmorgen met beide kids naar CB geweest. M: na het oortjes kijkje schreeuwde hij het uit. Is ook nite fit vandaag. Nu dus eindelijk een verwijsbrief aanvraag voor KNO arts. Hier al 3x voor na HA geweest. Hopen dat HA die verwijsing gaat schrijven. Y: moest terug naar 90+3 omdat ze die eerst maar eens ieder 3 uur moest gaan opdrinken. Mocht echt niet 4,5 uur tussen de flessen laten.. Ze was trouwens meer gegrooid dan ik gedacht had. FV. mama's: hoeveel uur zit er bij jullie tussen de flessen en hoeveel geven jullie?