@ Lionne dankjewel! Nee zit niet echt mee..probeer wel steeds positief te blijven en te genieten..maar het gaat met ups en downs.. ach ja komt wel goed.. Fijn dat je zo'n lekker dagje hebt met je ukkie, had je ook wel nodig, want je had het laatst ook zwaar in de nachten toch? Fijn dat je nu lekker hebt kunnen slapen! voor meiden niet net meelezen of schrijven..normaal ben ik niet zo'n aansteller hoor (nou ja klein beetje ) maar heb na goede bevalling en kraamweek op de 13de dag nabloeding gekregen met ambulance naar ziekenhuis en daar twee maal onder narcose voor curretage en uiteindelijk embolisatie via de lies..om slagader in bmoeder te dichten..en uiteindelijk 4 zakken bloed en 2 zakken bloedplasme gekregen..mijn lijf is beetje toegetakeld en ontzettend moe door laag HB..dus ik ben nog aan het herstellen en nog niet de deur echt uit geweest... ik denk ik leg het even uit..normaal vind ik mezelf met een vekoudheid niet zielig @ Boefjesmama ow dat wist ik niet..gelukkig lette ik daar wel al op..je kunt er niet echt iets aan doen he aan die aften? ow dus ook niet zo'n zuipschuit..ach ja komt wel denk ik..ze geven toch aan of ze genoeg hebben of niet. Heel herkenbaar hoor..die vermoeidheid helpt niet altijd mee om positief op een erg drukke peuter en op een man die zijn troep laat slingeren te reageren.. mijn vriend doet heel veel en kookt ook, maar rotzooi ziet hij niet..en ik heb juist nu netheid om me heen nodig..anders te druk in mijn hoofd ook..dus ik ga steeds opruimen terwijl ik dat nog niet kan.. laatst ook uitbarsting gehad..ze zien het gewoon echt niet..maar dit kaboutertje zegt nu wel vaker..doe dit..doe dat haha.. soms moet ik hem gewoon delegeren hoppa!
@ Eef dankjewel! Ja vit c weet ik dus eet die kiwi's en sinaasappels daarnaast Supradyn complex forte tegen vermoeidheid en daar zitten ook vitamines en mineralen in..en nu ook echinae (hoe schrijf je het?) force voor extra weerstand.. dus tja weet ook niet hoeveel ik van die dingen moet nemen ernaast? Dit leek mij wel genoeg.. maar inderdaad mijn weerstand is erg laag..nu..wil van de week eens afspraak bij huisarts maken even kijken of mijn HB al wat omhoog is gegaan..weet niet hoe lang dat moet duren namelijk.. en je hebt groot gelijk hoor..gewoon je eigen gevoel volgend met de voeding..lijnen met twee weken ze zijn gek geworden! Mocht een kind te zwaar worden dan kun je daar ook altijd later nog at aan doen..honger is nu gewoon honger hoor. was laatst ook helemaal vergeten dat je kleintje natuurlijk die superspeciale voeding ook heeft..heeft ze inmiddels minder pijn en minder huilen? ik hoor het voor jullie!
Toen ik me na de zwangerschap moe voelde en slapjes, heb ik op advies van de kraamzorg floradix genomen. Ik knapte er snel van op en er zit geen alcohol in en het is veilig voor als je bv geeft. (ik zie dat jij geen bv geeft,Juffie) Linkje over floradix: Floradix Vita Kruidenelixer - Salus Benelux
HIEPERDEPIEP HOERAAAAAAAAAAAAAAA. D.amian 3jaar!!! badje: 2 a 3x per week. ze heeft droog huidje dus slecht als ze elke dag in bad gaat. ongi: hier nog niks anticonceptie: hier geen ego: aparte nacht gehad. om 22.00 hoorden we hard gehuil. D.amian had zn bed ondergespuugt viel na verschonen en douchen weer snel in slaap. 00.00 gingen hubby en C.harlie naar bed. iedereen sliep lekker snel. 4.30 kwam ze pas weer voor de fles. en toen kreeg ik nog een massage van hubby omdat ik weer pijn kreeg en toen ehh ja (kolere lekker persoonlijk en prive maar ach, we 'kennen' elkaar nou al zo lang ) sexuhh haha. was 1e keer na bevalling. erna weer massage gehad want verging weer van de pijn zijn we weer in slaap gevallen na douchen. 08.00 kwam C.harlie voor de fles en de mannen hebben tot 12.00 geslapen!!! is echt nog nooit voorgekomen met D.amian maar hij had flinke koorts en voelde zich niet lekker. Nu is ie weer helemaal opgeknapt gelukkig. straks visite van mn schoonmoeder volgens mij. ze hebben niks laten weten of ze nou wel of niet komen. hun antwoord was 'denk t wel maar laten t nog weten' ehh.... juist.... lekker duidelijk. Weten dus niet óf ze komen en hoelaat ze komen en of ze wel of niet mee eten. vind dit echt verdomde irritant want wil weten wat de planning is. hubby maakt zich er helaas niet druk om 'ach we merken vanzelf wel of en wanneer ze voor de deur staan'. vreselijk!!! sry echt uber ego ff de rest bijlezen nu
kruidvat: zag die actie ook maar D.amian heeft ff genoeg Vandaag Gratis naar Pleis t Loo voor prins en prinsessendag ofzo? voeding: héél verschillend hier. ene keer 90+3. dan weer 120+4 en dan opeens weer 60cc dat ze drinkt. Geen touw aan vast te knopen Ik voed op verzoek alleen met 2 kids: vermoeiend soms. Vooral tijdens het eten (ontbijt lunch avondeten) madam komt ALTIJD gillen zodra ik een hap wil nemen. oja net papieren uitgezocht, liep beetje achter. maar kwam erachter dat ik vrijdag afspraka met kinderarts ben misgelopen!!! hoe stom!!!! Morgen ochtend maar snel ff bellen voor wie het nodig hebben: KNUFF!!!!
Ik heb echt heel erg mazzel met een ontzettend lieve mams die ons super veel helpt. Ze zegt dat ze er zelf ook erg van geniet maar dan nog vind ik het echt heel fijn! De afgelopen 4 weken hebben mijn ouders de avonden dat mijn man werkt hier gegeten en meegeholpen met het avondritueel. Daarnaast neemt ze mijn strijk mee naar huis, heeft ze regelmatig van alles schoongemaakt en is ze met mijn peuter eropuit gegaan wat ik niet kon. Echt vervelend voor je dat jouw relatie met je moeder en je zus zo slecht is. Ze weten niet wat ze missen! Mijn man werkt 4 dagen, maandag en donderdag zijn zijn vaste vrije dagen sinds de geboorte van F. Doordeweeks is hij weg van van 10-15.30/16.00 en van 17.15 - sluit en in de weekenden van 12.30 - sluit. Sluit is afhankelijk van de drukte en hoe laat de gasten aan tafel zijn gegaan (en dus klaar zijn) maar voor 23 uur is hij zelden thuis. Meestal is hij 1 weekenddag vrij maar moet soms ook het hele weekend werken. Dat vind ik echt vreselijk. Jij hebt dat dus om de week. Vind jij het niet soms eenzaam? Ik bedoel mis soms wel eens sociale contacten. Met een peuter van 2 heb je niet echt volwassen gesprekken vriendinnen en familie hebben, vooral in het weekend, zo hun eigen dingen. Afspreken willen onze vrienden toch liever met ons 4-en. Het ochtendritueel komt meestal voor de rekening van mijn man. Ik ben wel altijd wakker en kleed F soms aan als hij nog aan het douchen is maar hij gaat met haar naar beneden eet een broodje met haar en brengt haar op dinsdag en vrijdag naar het KDV. Ik rommel nog wat boven, in mijn zwangerschap hing ik nog een tijdje boven de wc, vandaar dat papa en F zonder mama gingen eten en ga dan zelf douchen. In de weekenden komt F meestal nog ff bij ons in bed tv kijken ( Jahaaa slecht hè) dan slaapt mijn man wel, mij lukt dat niet meer. Hij jij dat met tillen en het avondritueel met je b.i.? Met veel pijn zeker :x ben je dan niet gesloopt als je peuter op bed ligt?
@ Lionne dankjewel.. ja ik heb daar de tabletten van,maar vergeet die dingen steeds half uur voor de maaltijd in te nemen en mijn ontlasting wordt er harder van volgens mij..gister hele bevalling gehad op de wc langer geperst dan met bevalling..maar dat was ook maar 12 min de drank heb ik nog niet geprobeerd..wel gehoord dat ie heel vies is, maar ja dat heb ik er denk ik wel voor over als ik me beter erdoor ga voelen..zal eens kijken. @ Roozjuh gefeliciteerd! Lekker duidelijk van de visite..ik kan dat nu echt niet hebben..ik moet echt weten wanneer iemand komt..hou niet van onverwachts bezoek nu.. fijn dat je weer seks hebt gehad..is toch ook niet onbelangrijk En lief dat hij je masseert.. hier nog geen seks maar goed ik durf ook nog niet zo goed na al het gedoe..nog maar paar weekjes wachten denk ik..wel hand en spandiensten en heel veel knuffelen. Vind intimiteit wel belangrijk. alleen de tijd ervoor vinden hihi is lastig..
Ik ga binnekort op visite op mijn werk. (huiskamer van verzorgingshuis met 12 dementerende ouderen). Ik wil graag uitdelen bij hen. Beschuit met muisjes kunnen ze niet eten. (te hard en mijn collega's willen vast niet gaan stofzuigen). Wat zou ik wél uit kunnen delen? Het liefst iets zachts en roze.
@ Roozjuh ik heb je knuffel in ontvangst genomen..had em inderdaad nodig! @ annemama zo heftig hoor zo'n ritme..is wel druk voor jou met het avondritueel dan..kan me voorstellen dat het wat eenzaam kan zijn..helemaal in de weekenden.. wel superfijn dat je mams je zo goed helpt!! Dat kun je dan wel goed gebruiken! mijn moeder komt zo met mijn stiefvader..wel gezellig..maar ben ook erg moe..maar ik ben toch maar niet gaan slapen, want ik wil weer in ritme komen dat ik in avond moe ben..anders slaap ik weer pas rond uur of twee...
Lionne kun je dan geen cupcakes maken met roze laag erop? of is dat ook te hard? of gewoon van die roze koeken?
@lionne dacht inderdaad ook gelijk aan roze koeken. Cupcakes is ookeen leuk idee.Of een geboortechocolaatje? Bij de meeste bakkers wel te koop. is wat minder werk
uitdelen: wij hebben deze gedaan: http://www.snaaitaart.nl/images/T/xctmpYDswKT.png ik wilde geen beschuit met muisjes (BAH!)
Wat veel geklets. Traktatie die zacht is. Soesjes/cake met slagroom en daar muisjes opstrooien? Voeden. op verzoek ik maak N nooit wakker ze komt vanzelf.. Roozjuh van harte met je zoon! Floradixdrank. Gebruik ik hier ook zo om de dag. Niet samen met zuivel nemen (ga je spugen). Ik doe altijd 2 glazen 1 doe ik floradix met een beetje sap (hoeveelheid van een borrel) in 1 keer weg drinken en dan pak ik mn 2e ingeschonken glas (vaak smoothie of ander sapje en die drink ik op. Goed spul maar wel wat duur je kan ook van roosvicee ferro nemen is ook goed. nou n weigert hier een volledige fles. best vervelend want kan amper weg.de melk moet vers zijn anders drinkt ze t niet. dus vriesvoorraad ligt id kliko. Vond de ruilhandel toch niet zn goed plan vandaag met de bb draagzak even naar de winkels (alexandrium) geweest. ging goed. Heb een zonnehoedje bij prenatal gehaald, dagcreme bij de bodyshop en het nieuwe boek van Karin Slaughter! Kon toch niet meer wachten Hier staan ze ook allemaal erg verslavend en je wordt ze nooit zat. vannacht een super nacht gehad. 22.30-4.15-7.45 ze ging wel om 00.00 uur slapen maar toch nog best lang dus. Was echt heel trots Verdere plannen, denk dat we een film huren straks en ben een paar wasjes aan het draaien. Verder lekker niks. N ligt in te slapen Ze is echt zo lief! (gaat even terug kijken of ze nog wat vergeet)
@Roozjuh gefeliciteerd met je kleine man! @CN: lekkere nacht hoor! Vervelend van de koortslip. Voor jou maar ook voor papa. Die kan niet eens lekker knuffelen. @einneh: Jaloers! Al mag ik ook niet klagen. F was om 8 uur wakker en M heb ik toen maar wakker gemaakt voor een fles. @juffie: nou is ook niet gek dat je je zo voelt. Je ben absoluut GEEN aansteller!!! Maar wel enorm balen dat je je zo voelt. Lekker van je af blijven schrijven hoor. De vaste lezers snappen je! Hier nog een digitale knuffel voor je! @puckababy: hier een 2e via MP gekocht i.v.m. het vele spugen van M had ik er aan 1 niet genoeg. Voor 17,50 en echt bijna nieuw, ideaal. I love MP! @boefjesmama: Thx voor de tip over de aften. Dat wist ik niet! Hier zegt manlief altijd: ik ruim dat straks wel op als ik de rommel aan het ruimen ben. Alleen ik irriteer mij er NU aan dus ga het dan toch opruimen. Hij ruimt echt wel op alleen dus niet op mijn tijd en dat kan ik hem niet kwalijk nemen... Ik ging net even slapen en man was beneden met M. Nou ze ging me toch een partij uit haar stekker. Kon er toch niet van slapen dus ben na een uur maar even gaan kijken. Neem ik haar over is het stil. Ondertussen wordt F weer wakker gaat papa haar uit bed halen maakt ze er een heel drama van omdat mama haar moet aankleden. Arme papa, afgewezen ( voor zijn gevoel) door allebei zijn meisjes. Gelukkig is de oudste bijgetrokken en is hij met haar naar het bos fietsen. Zou mij niets verbazen als hij een Nijntje koekje mee heeft genomen voor een pitstop
@Juf. Ah beterschap. wat lief van je moeder en svader! Hier verslikt N zich ook regelmatig vind dat ook schrikken. Kan b znhoofdje al goed omhoog tillen? Want dan hoef je je nog niet zo druk te maken. (wij slapen echt beter nu ze op dr eigen kamertje ligt) O je hebt afthen. Kan je bij de drogist wel wat voor halen hoor. Je hebt een rode verpakking met wattenstaafjes die je breekt en je hebt ook een gele verpakking met aanstip vloeistof (geen idee hoe het heet maar bij mij gingen ze weg ermee) Wat eng van dat hek. Kan je gewoon de p.olitie voor bellen he.. (beetje achteraf maar dan weet je dat) Checken ze even de omgeving en dat stelt jezelf ook gerust (als het te druk is zullen ze het ook zeggen maar zulke meldingen zijn ze meestal wel alert op) se.x Hier willen we weleens wat doen maar heel vaak wordt net n wakker ofzo.. Echt vervelend zulke momentjes maar goed. hier dus 2 keer geprobeerd maar was nog geen succes (heb ook een knip gehad) dus vind het wel wat maar niet al the way nog hoor. Nu weer ongi dus dat schiet ook niet op. Ah komt vanzelf (denk ik) wel weer goed. @Roozjuh. Gaat goed met die afspraken bij jullie vorige keer toch ook cb? Of was jij dat niet? hihi daar zijn agenda's voor hihi @Eef. Gewoon bij de bruna/ bol.com (wel even opletten dat je de nederlandse bestelt) Puckababy. Ow ziet er wel handig uit (even gegoogeld) maar N ligt nu 's nachts in een zomerslaapzakje en dat gaat echt heel goed. Minder koud plekje in bed ook. Ze ligt al een week op dr eigen kamer in het ledikantje. Ze slaapt echt nu beter dan in de wieg. De wieg staat er nog wel maar we gaan hem binnenkort opruimen. Ze heeft er een maand ingeslapen bij ons. We hebben nu betere nachten hoor. @boefjesmama. O dat wist ik ook niet dat afthen besmettelijk zijn! Goed om te weten. Irritant als ze niks zelf zien. Hier verschilt dat, soms wel soms niet @Lione. O fijn dat je een goede dag hebt! @Sappie. Ow dat klinkt niet leuk! Zou inderdaad morgen even de HA bellen. Misschien is het wel simpel op te lossen. Knuffel en sterkte! Hier. Ik ga even een middag dutje doen
HELP !!! Ik voelde vanmorgen iets op mijn lip en ik denk dat ik ook een koortslip krijg :x (of het is een puistje) Ik geef M. voor de zekerheid geen kusjes meer, was goed mijn handen en doe ze vaak desinfecteren tussendoor. Echt k*t zeg... Ik ben zo bang dat M. nu liefde (lees veel kusjes) te kort komt omdat papa een koortslip heeft en ik misschien ook. @ lachen, vanaf hoeveel weken gaan baby's bewust naar je lachen eigenlijk? @emotioneel, zijn jullie ook nog steeds erg emotioneel? Gisteren had ik een klein beetje woorden met mijn vriend en toen ben ik op bed gaan liggen en stond op het punt om in huilen uit te barsten maar viel in slaap ahahha. ook als ik weleens naar M kijk kan ik huilen van geluk want ik hou zielsveel van die kleine meid hahah. @ traktatie, ik ga voor de clienten op mijn werk gewoon weer een roze cake maken hahah want beschuit met muisjes zie ik ook niet echt zitten want ben bang dat veel clienten (mensen met een verstandelijke en lichamelijke beperking) zich erin verslikken. @ Voeden, ik moet M. echt om de 3 uur wakker maken om te voeden. Hoe komt het eigenlijk dat iedereen dit de mama''s het verschillend aanleren. Want sommige mama's moeten op verzoek voeden en andere mama's op uur en tijd. Is daar een reden voor dat iemand weet? @ sex, ik denk dat we volgende week wel weer eens wat gaan proberen, want is alweer lang geleden geweest zeg !!! volgens mij voor de laatste keer toen ik 32 weken zwanger was daarna ging het al niet meer hihiih. @ planning, Mijn vriend en ik gaan ze eten maken. Onze kleine meid voeden en daarna dek ik naar mijn vader om bij te buurten. Maar misschien blijven we wel gewoon thuis ahahh. We zien na het eten wel of we nog zin hebben Kuss