Juni 2012 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Mama-in-love, 4 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dippertje

Dippertje Fanatiek lid

4 okt 2011
    1.528
    59
    48
    @roozjuh, die spenen kan je niet invriezen :p
    Ik kolf en vries ook in en in een flesje is wel makkelijk kan zo in je tas en langzaam ontdooien. En als ik nog wel kolf tegen de tijd dat ik werk vind ik het makkelijker een flesje af te sluiten met een dopje ipv een speen.
    Daantje krijgt ook kunstvoeding maar dat gaat in zo een torentje mee en indd gewoon leeg flesje met speen in de tas.

Heb nu iemand die via Zp heeft gereageerd die heeft nog een paar dopjes en wil ze tegen verzendkosten wel versturen! Helemaal toppie dus!!

2. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    oooo op die manier :)

3. Dippertje

Dippertje Fanatiek lid

4 okt 2011
    1.528
    59
    48
    naja je zal ze wellicht wel kunnen invriezen maa rik denk dat dat toch neit zo goed is :p

4. Dippertje

Dippertje Fanatiek lid

4 okt 2011
    1.528
    59
    48
    Toendertijd bij de decembermama's hebben ze een eigen forum gemaakt. Ook tegen meelezers etc. omdat dat helemaal besloten is.
    Misschien nog een idee voor de juni mama's...

Toevallig bezig met de mama site? Hij ligt er uit namelijk :p
    Ging kijken of mn geboortekaartje er al op stond:p

5. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

Dippertje die afsluitplaatjes heb ik ook erg handig !

hier gestopt met de bv , kwam elk uur a anderhalf uur , dronk 120 gekolfde melk per voeding , rommeltje met het indikken etc , spuugde veel , maar nu krijgt ie beba1 (verzadigd voor hongerige babys) drinkt flesjes van 100ml , spuugt niet meer , geen krampjes en laat er nu 3uur en half tussen en snachts 5 uur , meer tijd voor A en kom zo ook aan de nodige slaap

6. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    dip, ik heb jouw kaartje niet, kan m er dan ook niet opzetten ;)

7. Dippertje

Dippertje Fanatiek lid

4 okt 2011
    1.528
    59
    48
    @roozjuh naar Lionne gestuurd :p die stuurd eme haar emailadres.

8. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ah owke ja dat is goed :D

9. Juffie27

Juffie27 Fanatiek lid

24 sep 2011
    1.070
    0
    0
    juf basisonderwijs
    Nou wij zitten een beetje in een flesjes/ speentjes crisis....Bram heeft best veel zuigbehoefte...en drinkt heel snel...hij heeft difrax s fles in 5 min op...de advent ging ook supersnel...nu hadden we ook 1 2 3 ring en speen voor op de difrax s fles, maar snap niet hoe die ring werkt...die moet je eerst draaien en dan weer dichtdraaien maar lijkt me onhandig met voeden..
    Had in een pakket ook een chicco dat is net een neptiet met een tepel en die gaat iets langzamer...maar ook best snel...Bram heeft snel last van krampjes...
    Nu raadde de kraamzorg Dr Brown fles aan en die heeft ie net op...duurde wel langer dan normaal...dus ben benieuwd...hij ligt nu wel helemaal knock out in bedje...
    Hopelijk vannacht minder last van krampjes..

Aaahhh vorige week was ie er nu bijna...pfff even jankmomentje haha

10. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ik heb ooit een forum gemaakt waar ik nu nog met drie Anderen klets. Dat is misschien wel een goed alternatief?
    Het is inderdaad een besloten forum en via google niet te vinden....
    Ik hoor het wel wat jullie daarvan vinden! De link ga ik dan ook alleen per pb aan iedereen doorgeven.

11. Juffie27

Juffie27 Fanatiek lid

24 sep 2011
    1.070
    0
    0
    juf basisonderwijs
    @ joekie dat lijkt me wel fijner ...een besloten forum inderdaad!

12. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    juffie: hier avent. mijn kz had het over therapeutisch-voeden. wie weet kent jouw kz dat ook wel. is een klein truukje om ze wat rustiger te laten drinken. je moet flesje op een bepaalde manier houden zodat ze iets harder moeten 'werken' om drinken eruit te krijgen en komt het dus minder snel uit het flesje. C sabbelde ook veel te hard en verzoop in haar drinken :p maar gaat nu super en hoef niet van fles te veranderen.

nieuw forum: goed idee mits iedereen zin en tijd heeft om 2 forum's bij te houden, want dan heb je de nieuwe, én je heb zp nog waar we allemaal vast nog wel lekker blijven rond neuzen in andere topics.

ego: kleine meid doet het hier goed. ze komt soms alleen wat te vroeg voor haar volgende fles. na 1.5uur soms al. ik rek het dan nog met moeite een uurtje, die fles drinkt ze dan ook helemaal leeg en vraagt naar meer. heb dus echt een vreet monstertje hier :p ze zit al op 90cc en twijfel of ik nog meer moet gaan geven want eergister zat ze nog op 75cc en denk dat het anders te snel teveel omhoog gaat.

planning vandaag: boodschappen doen. benieuwd hoe mijn buik/wond dat gaat volhouden :p we gaan het in ieder geval héé; rustig aan doen met de boodschappen doen.

13. Dippertje

Dippertje Fanatiek lid

4 okt 2011
    1.528
    59
    48
    @roozjuh hier gingen we in de kraamweek 10cc per dag omhoog, elke laatste voeding van de dag was dus 10cc meer,

14. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ja hier ook idd, maar vind 100cc wel erg veel voor zo'n klein hummeltje. ben bang dat ze t eruit gaat gooien (ook vanwege moeilijke start met voeding die ze eerste 2dagen heeft gehad) wil niet te snel gaan, bang dat haar maagje t niet aan kan

15. Juffie27

Juffie27 Fanatiek lid

24 sep 2011
    1.070
    0
    0
    juf basisonderwijs
    Thanks roozjuh zal zo eens vragen of ze dat kent therapeutisch voeden...
    Avent ging hier op normale manier erg snel...de Dr Brown gaat iets langzamer en hij lijkt minder last van krampjes te hebben dus gaan daar even mee door...

Ook hier bij elke laatste voeding tien cc omhoog....maar ja ik heb ook bijna een 9 ponder..die moet dat wel aankunnen hihi
    Snap dat je dat wellicht wel niet wilt in jouw geval roozjuh

Zo ik heb vandaag weer eens gewone..nou ja positiekleren aan en een make upje op...weer een beetje mezelf worden...voelt goed! Maar merk dat ik wel snel last krijg van onderrug..en bekken..goed grenzen in gaten houden..

16. Dippertje

Dippertje Fanatiek lid

4 okt 2011
    1.528
    59
    48
    Zo huis is schoon, ff lekker op mn dooie gemakkie gestofzuigt gestoft en opgeruimd , tussendoor nog ff gekolft Daantje flessie gegeven. Die ligt nu lekker te pruttelen :p
    En als ik zo gegeten heb gaan we naar Haarlem stad deel 2 van vaderdag cadeautje kopen :)
    Manlief is vandaag weer aan het werk gegaan :p dus slopend nachtje voor mams :p
    Om 11:30 laatste fles van paps gehad(helaas maar 50cc gedronken), om 03:30 had hij weer honger toen is er 100cc ingegaan. Toen heeft hij liggen pruttelen met af en toe n jammertje tussendoor (waar paps niet wakker van word maar mams duswel) om 9 uur weer gegeten. Ging er om 8 uur uit dacht maak n flesje etc. want hij werd steeds meer wakker, en toen ik eerst aan mn eigen ontbijt zat viel hij natuurlijk weer in slaap :p grr
    Dus toen maar eerst ff gedouched en wc geweest op mn gemak :p

Stukkie drukker zo in mn uppie, respect voor de mama's die nog een kein frekkeltje er naast hebben rondrennen ppfff moet er eerlijkgezegd niet aan denken haha :p

17. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Hoi meiden,

't wordt hier al drukker :).
    Alle nieuwbakken mama's gefeliciteerd!

Hier gaat het nog niet helemaal over rozen. Net 2 dagen in het ziekenhuis gezeten met kleine zus V. Verkoudheid van grote zus overgenomen, en ze kreeg er koorts bij en dat mag niet bij een kleintje van 3-4 weken die bv krijgt, dus zkhopname. kleine broer mocht er 'snachts niet blijven. Gelukkig hadden we nog afgekolfde melk in de vriezer thuis anders hadden ze daar toch mooi een probleem gehad... Gelukkig mochten we gister weer naar huis met zoutoplossing, neusdruppels, paracetamol en beladvies. Het gaat vooralsnog gelukkig goed :)

Hoe actief zijn jullie trouwens allemaal al weer zeg. Heerlijk hoor.
    Hier is mijn wereldje nog steeds vrij klein. Ach ja hier nog steeds flink bekkenprobleem en met drie koters ga je toch nog niet heel gemakkelijk op pad. Krijg zo langzamerhand wel zin om te shoppen :).

18. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    ff spammen, 1e foto van direct na de geboorte. 2e foto 3wk oud

19. Dippertje

Dippertje Fanatiek lid

4 okt 2011
    1.528
    59
    48
    @afrola

Haha twee heerlijek wijsneuzen om te zien :p van die wijze smoeltjes :D

En ja met 3 kids ga je neit vlug op pad, zie het aan een vriendin van mij die ging ook voor een tweede en dat was dus ook n tweeling.
    Vorige keer waren we in de speeltuin (ik 36 weken zwanger dus ook neit zo vlot meer) die van 4 vermaakt zich wel, maar die twee van 1,5 rennen continue een andere kant op :p dat is in je eentje neit ff snel te doen :p

20. Wauw afrola, wat een schatjes zeg!!!

Deel Deze Pagina