Juni 2012 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Mama-in-love, 4 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Luciferstokjes nodig ;)

De kids doen het goed, v is 900g en s is 1100g aangekomen in 3 weken :$. En dat op mijn borstvoeding :D.
    Maar vergt veel ;), het zijn clusterkindjes, zondagavond van 19 tot 23:30 uur bijna non-stop kind(jes) aan de borst gehad. Heb alleen even een plas en verkas (van bank naar bed) pauze gehad onder protest van de kleintjes. Dat vreet energie. Daarnaast blijken ze toch wel erg last te hebben van reflux, dus veel gejengel en gehuil... Gister bij CB advies gekregen om nutritonpapje te geven voor de voeding, hopen dat het helpt anders afspraak maken met ha hoe verder...
    Gisteravond waren ze zowaar heel rustig, dus ik om 21 uur naar bed gegaan. Maar na de nachtvoeding van 3:00 uur was het hommeles. Eerst met S een uur bezig geweest om hem te laten slapen en toen begon V, ook met haar een uur bezig geweest. ERg vermoeiend ;)

Verder weinig tijd, ging zondag zitten om hier eens te komen kletsen, maar ja voordat ik kon reageren was ik alweer hard nodig...
    Nu zowaar even tijd ;)

2. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    @ Evenstar, we hebben idd iets moois gemeen ;) :)

Waarom ben je eigenlijk huiverig voor inbakeren icm borstvoeding? Omdatje dan de voedingsignalen niet snel genoeg herkent? werkt dat niet hetzelfde met de andere soort doeken als swaddle me en puckababy?
    Ik heb zelf wel ingebakerd met hydrofiel bij alle drie mijn kleintjes, dus niet netjes zoals het hoort, maar werkte hier wel aardig. Vallen ze ieg even in een diepe slaap. Met wakker worden en echte trek laten ze zich horen en wurmen ze zich uit de doek...

Er meldt er zich weer een met honger...

3. Einneh

Einneh Fanatiek lid

2 mrt 2009
    4.581
    0
    0
    Friesland
    @ Nanni: oei dat klinkt niet fijn..... enig idee wat ze er aan kunnen/gaan doen?

@ Lionne: plas zonder luier? dat gebeurd hier minimaal 1x per week :p
    Jij ook al last van je bekken.... oei mensendieck... ben allergisch voor dat woord ;) (die heeft de klachten bij mij alleen maar erger gemaakt....)

@ Annemama: ga zo even naar mijn werk, maar dat kan lopend. Vanmiddag naar mijn nicht, die hebben ook de 2e gekregen en is 3 weken ouder dan D.aniël :D. Is 20 km rijden.
    *doet de 5 weken wave!*

@ Afrola: hier wel Daktarin creme, heeeeel dun op de tepel smeren voor de voeding, gaat prima hier!
    Knap hoor dat je beide kids aan de borst hebt! en het groeien gaat helemaal prima! :D dikke pluim meid!
    even genieten van je "vrije tijd"!

@ Roozjuh: 15 kilo is zwaar dan he ;), M.ark is ook 15 kg, als ik hem naar boven heb gebracht sta ik bijna te puffen :p.
    Op de dag van de bevalling kwam M.ark de kamer binnen lopen (na de bevalling), mijn man en ik hebben toen tegen elkaar gezegd die is niet meer klein! jeej! :D

Net even het geboorteborduursel voor de kleine van mijn vriendin af gemaakt (is in december al geboren :)). Was vergeten om de geboortedatum erop te zetten en moest zelf een paspartout (of hoe je dat ook maar schrijft) maken. Nu is het gelukkig klaar!
    zal zo even een loopje naar het werk maken (hebben hulp nodig ;))

4. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Activiteitenbegeleider in de ouderenzorg.
    Bij Utrecht
    Wij hebben een puckababy. S avonds en s nachts ligt ze daar in en slaapt heel snel. Overdag gewoon in haar kleertjes. (kan de puckababy ook eens in de was). Dan jengelt ze wel wat meer, maar valt uiteindelijk in slaap.

5. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Hier 2 kindjes, die graag zonder luier plassen. Zojuist dus ondergeplast door kleine broer die zo mooi kan richten ;)

Nu lekker aan het drinken, slimme foon is dan wel leuke afleiding idd, hihi.
    Wel lastig berichtjes maken en die spel/typefouten vaak. haha

6. Annemama

Annemama Bekend lid

23 sep 2009
    547
    0
    0
    Midden NL
    Ik heb juist voor de bevalling F veel getild. Heel pedagogisch onverantwoord maar ik wilde er nog even van genieten! Na de bevalling was het al snel duidelijk voor haar. 'Mama nie tille, papa F tille' zei ze de hele tijd. Het is inderdaad gek weer. Ook zo'n groot lijf en die billen ;) Huge! Gaat inderdaad snel!
    Maar ik vind het lichamelijk ook zwaar. Dacht eigenlijk dat ik er al weer een heel eind was maar heb nu echt pijn aan mijn wond, inwendig zeg maar. Vooral met bukken en opstaan maar voel eigenlijk de hele dag een licht branderig gevoel :x

7. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    :):):)

Ja, en dan vooral 's nachts. Puckababy is lang niet zo bakerend als een echte bakerdoek, mijn dochter is flink en kan daar nog ruim in bewegen, dat is meer een 'beperking' dan echt helemaal niet kunnen bewegen (wat je met het klassieke bakeren hebt). Met een heel kleintje en zeker met een slaapkop als de mijne zou ik dat in het allerbegin niet doen, maar wij hebben de puckababy met onze oudste ook maanden gebruikt hoor! Ideaal ding, weet nog niet of ik het met de jongste ook ga nodig hebben, die heeft een aardig 'ritme' waarbij ze het eerste stuk van de nacht in het wiegje naast me ligt en na de eerste voeding (midden in de nacht vaak) leg ik haar meestal naast me neer. Wij zijn samenslapers, dat doet ook lang niet iedereen ;)

8. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Haha, ja lekker he? Ik geef natuurlijk al eeuwen borstvoeding, en vond het zoooo fijn toen ik ergens in de loop van '10 mijn iPhone kocht... had ik ook eens iets te 'doen'. Heb zelfs op dat ding nog colleges voorbereid in drukkere dagen :p:D

9. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    @ tillen, ik heb R nog wel af en toe getild, op dagen dat ik haar alleen had natuurlijk sowieso met verschonen enzo. Toen ik dat voor het eerst na de bevalling weer eens deed dacht ik: wat is dat voor een raar groot kind op de commode? En waarom draagt die nog een luier (we zijn hard bezig met zindelijk worden, maar ik vergeet soms dat ze nog geen eens 2,5 is ;)).

Daarbij moet ik wel zeggen dat R 16,5 kg weeg :$ en 98 cm is, echt een reus dus voor haar leeftijd.

10. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    vannacht bewust 90/3 gegeven in de hoop dat hij vandaag 150/5 drinkt en we zo langzaam van de nachtfles afkomen... tot nu toe drinkt hij hem op hi hi

11. Ik smeer haar tong en wangen in met een wattenstaafje na elke voeding en laat haar er daarna even op sabbelen zodat het goed in haar mondje verdeeld. Voor mezelf heb ik die creme die ik na elke voeding smeer. Dus we zijn wel heel consequent bezig. Ook elke voeding schone pads en spuugdoekjes ed..

Word onderhand ook gek van die berg was :x
    Heb de HA nog niet gebeld, zal dat eens gaan doen.

12. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    mijn vriend en ik zeiden geel serieus tegen rlkaar dat onze oudste af moest vallen hij had zo'n groot hoofd?.. totdat we dat ook vonden van kindjes die op visite kwamen.. ha ha. Echt een brok idd. Als ik J.op gevoed heb, dan kijk ik daarna altijd even bij T.im. Echt mega kind dan, ha ha

13. Annemama

Annemama Bekend lid

23 sep 2009
    547
    0
    0
    Midden NL
    Hahaha! Ik heb inderdaad ook zo'n raar groot kind ;) F is 91 cm en 13,4 kg en eind mei 2 jaar geworden. Wij zijn haar druk aan het stimuleren om van het potje gebruik t gaan maken. Tot nu toe was het de eerste dagen interessant en daarna was het: 'F wul niet potje zitte' (ze praat over zichzelf in de 3e persoon ;)) We zijn nu zover dat 'Nonijn' wel weer een plasje doet :p. Hoe pakken jullie dat aan? Heb jij trouwens ook het gevoel de luiers bij R te klein lijken vergeleken bij die van V?

14. Einneh

Einneh Fanatiek lid

2 mrt 2009
    4.581
    0
    0
    Friesland
    M.ark is ook groot, gaat mee met de bovenste lijn van de groeicurve (hebben zelfs op het CB al eens te horen gekregen dat ik maar minder bv moest geven want hij was te groot en zwaar :$). Hij is nu een 95 cm bij bijna 15 kg en moet nog 2 worden :):D

Zo bezoekje aan het werk gebracht, natuurlijk ging daar het hongeralarm af dus daar maar tepelsientje (zegt een collega altijd :p) gegeven. Zal zo even wat eten en dan naar mijn nicht toe even bijkletsen :D

15. Ja, annamama, die luiers lijken idd te klein! De stickertjes komen niet tegen elkaar aan. Heel vreemd! En wat lijkt onze zoon ineens groot pfff

Afrola, diep respect voor borstvoeding geven aan een tweeling!!!! Vind 1 kindje al redelijk inspannend.

16. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    haha de hell dat 'zindelijkheid' heet :p Ik heb hier een 3jarige die t vertikt om zindelijk te worden... Hij weet heel goed hoe t werkt en waar het voor is allemaal. En als hij butt naked rond loopt dan gaat het ook nooit fout en pakt hij zelf regelmatig t potje erbij. maar zodra hij een broek zonder luier aan heeft dan gaat het fout. heel raar! hij krijgt voor elke poep op potje een mooie sticker en zn potje zit ondertussen bijna helemaal vol geplakt maar zindelijk zijn zit er nog niet in.

ego: heb onze kat op mp gezet. Ze stond er al op maar nooit reactie gehad. Gister opnieuw erop gezet en krijg net een mailtje. Ben benieuwd of we eindelijk huisje voor haar gevonden hebben!

17. Annemama

Annemama Bekend lid

23 sep 2009
    547
    0
    0
    Midden NL
    Herkenbaar! Ik dacht ook dat F te zwaar was. Waarvan weet ik niet want ze eet sinds dat ze 1 1/2 jaar is 's avonds echt slecht en wij zijn vrij strikt met snoepen (rozijnen, rijstewafel, cracotte en af en toe een Nijntje koekje en natuurlijk fruit) en drinken (2x per dag dunne roosvicee verder water, weekend appelsap). Ze was gelukkig ook niet te dik bleek op het CB. Ben er misschien een beetje angstig voor omdat ik zelf altijd een gevecht met de weegschaal heb en haar dat wil besparen. En je hoort tegenwoordig zoveel over dat de basis hiervoor al vroeg wordt gelegd. Hopelijk heeft ze de genen van haar vader ;) Maar inderdaad Danielle alle kinderen zijn enorm vergeleken met onze beebjes!

18. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Agenda ga ik weer bijhouden dus kom maar op met die datums! via pb of email aub

Einneh jouw datums staan erop

19. Annemama

Annemama Bekend lid

23 sep 2009
    547
    0
    0
    Midden NL
    Lekker eigenwijs dus. Van wie heeft hij dat? :p

Waarom je kat op MP? Gaat het niet met C? Ik ga niet reageren op je ad hoor ;) Heb niets met huisdieren, lichtelijk aso en ego maar vind het vaak vies en doet mij niets zo'n beest. Manlief zou wel willen maar heeft geaccepteerd dat ik er echt niets van moet weten. Alhoewel ...., hij begon laatst met F haar verjaardag wel over een konijntje. Neeeeeeee! We hebben ter compensatie een enorme vijver met Koi's, zijn grote hobby. Natuurlijk wel kind- veilig en het verhaart, kwijlt en ruikt niet en ik hoef er niets aan te doen :D

20. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Heel herkenbaar allemaal. Maar het wordt beter, echt! Nog een tip, maak VOOR je met het wattenstaafje de Nystatine aanbrengt, het mondje eerst schoonmaken met afgekoeld gekookt water met een scheutje azijn. Dit omdat die schimmel niet van zuur houdt. De ph en zoetigheid van de moedermelk is een prachtige voedingsbodem voor de schimmel, dus melkrestjes uit de mond verwijderen is denk ik wel zinvol.

Hier is de spruw niet meer zichtbaar of merkbaar, maar ik gebruik nogsteeds het spul (flesje 2 bijna op). Ik ben in onderhandeling over flesje 3, de arts wil dat mss niet voorschrijven, maar de LK adviseert dat dus wel om te voorkomen dat het terugkomt. Ondertussen kolf ik wel weer dagelijks na de ochtendvoeding (toch mooi, elke ochtend 220 cc in de vriezer :D). Ik markeer dat op de zakjes, mocht de LK toch nog spruw zien deze donderdag, dan kan ik het misschien nog pasteuriseren of iets. Zonde zou het zijn... heb inmiddels al een paar liter staan. :(

Ellende he! Grouphug voor alle spruw-bestrijdenden!

Deel Deze Pagina