Juni 2012 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Mama-in-love, 4 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Activiteitenbegeleider in de ouderenzorg.
    Bij Utrecht
    Bv mag je in een flessenwarmer opwarmen.

2. Einneh

Einneh Fanatiek lid

2 mrt 2009
    4.581
    0
    0
    Friesland
    ja dat mag!

moet je er alleen wel even rekening mee houden of je flessen erin passen anders moet je steeds overschenken (of je moet dat geen probleem vinden ;))

3. boefjesmama

boefjesmama Niet meer actief

Ook in het begin? Wij pas na 2wkn

4. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

hoi dames

nachten zijn hier gelukkig goed , slaapt 8 uur door (of het nu mag of niet , ka vond het geen probleem) overdag ongeveer een 3uur en half a 4 uur tussen de voedingen , en hij eet ook grote flessen , net als bij A dus die heb ik ook nooit wakker gemaakt voor een voeding hoor .
    ik ben nu zwaaar ongesteld en bah bah bah , was vergeten hoe hard ik daar van afzie , heb ondertusse ook nu men stopweek met de pil , mooi optijd dus , straks even lekker aan mezelf denken om 4 uur afspraak kapper, eerst A en manlief en dan ik

5. Einneh

Einneh Fanatiek lid

2 mrt 2009
    4.581
    0
    0
    Friesland
    ja in de kraamtijd al

ik vind die wisselende adviezen altijd zo vreemd.... :(

6. boefjesmama

Hebben een alecto flessenwarmer staan.
    Duurt bijna 10 min!! Voordat hij 90+3 warm had.
    Doen nu dop van de fles en dan 20 sec. in magnetron en prima temp.

Ik zou het niet doen als je niet van wachten op een flesje houd....

7. HVN2013

HVN2013 Niet meer actief

zo we zijn weer thuis :D

We zijn naar de glasbak gelopen, daarna naar opa en oma, toen nar de markt, toen weer naar opa en oma en daarna lekker een ronde gedaan. Heerlijk hahah want de zon scheen net even, gelukkig zijn we weer thuis wat het word weer erg donker buiten ihihii;)

@ tepel, ja hier ging het eigenlijk ook erg goed maar ja... Ik hoop dat het snel weer beter gaat. Het zou inderdaad wel eens van de zalf kunnen zijn maar ik houd nog even vol ahha. Nog 2 dagen te gaan met smeren na vndaag. Want ik ben anders bang dat de spruw terug komt.

@ flesverwarmer, die ga ik inderdaad ook nog 1 aanschaffen als ik ga kolven. Aangezien ik dat nog niet doe heb ik nog geen verwarmer ahahha.

@ drinken, M. dronk nou om 9:30 weer een stuk minder dan eerst. :( Ze roept verder wel gewoon om de 3 uur om eten, en ze is verder ook gewoon allert als ze wakker is. Moet ik me zorgen maken? Ze stopt elke keer met drinken omdat ze dan in diepe slaap valt, ondanks ik haar wakker probeer te houden.

@afvallen ahahha. Ja daar heb ik ook altijd moeite mee gehad. Ik wilde voor mijn zwangerschap graag wat minde wegen maar kon de verleiding naar lekkere dinge niet weerstaan ahahha. Nu daar en tegen snoep ik na de bevalling bijn aniet meer want hebik niet zo veel zin meer in :$ Ik denk omdta ik mezelf verplicht om s'morgens en s'middags allebei 3 boterhammen te eten en s'avonds goed avondeten. Dit at ik ook toen ik zwangr was maar nu heb ik misschien wel minder nodig ;)

Zo ik ga weer want ik moet over 20 min M. weer eten geven en daarna komt er kraamvisite. Dus even beetje ruimen hier ahahha

Kuss

8. boefjesmama

Heeft er iemand hier ervaring met een zijlig kussen?
    Y. haar rechter achterhoofdje is scheef maar madam rolt gewoon over de handdoek heen die ik vannacht in haar wiegje had gelegd.
    Morgen belt fysio terug voor afspraak. Hopen dat de oefeningen helpen en z eover 4 a 5 maand geen helmpje hoeft. Je ziet het verschil erg duidelijk nl.

9. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    boef: kolere 10min?? nee lama dan is dat ding echt niks voor mij. als er íemand geen geduld heeft dan ben ik dat wel haha
    *gebruik anders de kruik ipv handdoek, noway dat ze daar overheen kan rollen ;)

10. boefjesmama

Zou de kruik niet te hard zijn?
    Was op mp aan het kijken voor zo'n kussen.
    Eentje hier in de buurt gevonden nu wachten op reactie.
    En eentje hier op zp. maar die is veel duurder.

Oh mp reactie van kussen...

11. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    kruikzak er omheen, hydrofieleluier er omheen (zoals ze het in t zkh ook doen) en dan is het zacht genoeg voor je meissie. scheelt weer een kussen kopen dieje over tijdje toch niet meer gebruikt omdat ze dan kan draaien

12. boefjesmama

Hoor net van mn zusje dat die via via miss. aan eentje kan komen.
    Hoop dat we hem maar even nodig zijn maar ben bang van niet.

In de box en kinderwagen draait ze alle kanten op met hoofd maar in bed slaapt ze echt op rechts.
    Hoofdje is al afgeplat

13. moielle

moielle Fanatiek lid

7 okt 2011
    1.377
    473
    83
    Vrouw
    Flevoland
    Ik zeg doen! Wij hebben m ook. Een Alecto. Geef bv, maar heb een zeer trage, maar grote eter. Geef één borst tot ze los laat. Loop dan naae keuken om flesje uit koelkast in warmer te zette. Loop terug en leg haar aan. Na een kleine twee minuutjes denk piept dec warmer. Halen we flesje op, geef ik die en leg haar dan weer aan.
    Ik vind m ideaal!
    Altijd juiste temp, je hoeft niks te doen behalve het schuifje opzij drukken om m aan te zette. Én het kan ook voor potjes opwarmen geb ruikt worden.
    xxx

14. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    moielle maar t duurt zo lang voor t flesje warm is :p denk niet dat C.harlie zin heeft om 10-15min op haar flesje te wachten

15. moielle

moielle Fanatiek lid

7 okt 2011
    1.377
    473
    83
    Vrouw
    Flevoland
    Dat is idd wel lang natuurlijk! Ik geef 50 cc. Dat is echt binnen twee minuutjes klaar. Dat is nog wel te doen.
    xxx

16. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.642
    322
    83
    @ roozjuh, ik pak gewoon warm water uit de kraan, net zo makkelijk hihi..

@ boefjesmama, ik zou voor zijlig kussen gaan, want dan kunnen ze helemaal geen kant op rollen. misschien kan je hem wel vergoed krijgen via de fysio ?

@danielle, hier ook zo een vreetzakje, maar ach ik vind het prima, het komt vanzelf goed, was met djayson toen ook dus ach..

@doorslapen, Jaymee mocht vanaf dag 1 eerst 6 uur slapen omdat hij zo klein was. Nu mag hij gewoon zolang als hij wil (oke geen 12 uur hihi)

Visite ging niet door. Collega dr moeder werd opgehaald met de ambulance :(
    Wij zijn daarom maar even naar mijn werk toegeweest hihi. Djayson heeft wee fijn kunnen spelen met zijn oude vriendjes :D

17. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zijliggingskussen: Ik heb er 1 maar hij vind het lang niet altijd fijn...
    Hij ligt nu 's nachts altijd op zijn zij zonder kussen. Draait soms terug op zijn rug maar naar de buik lukt em niet. Ik leg em altijd zo dat zijn armpje hem blokkeert naar voren. Hij wordt ook niet kaal zo als je hem wisselt van zij naar rug en andere zij :)

Flessenwarmer.. 10 minuten is wel lang zeg! Of ik moet het in twee flesjes doen zodat ie sneller warm is en het tweede flesje kan opwarmen als ik de eerste geef...

18. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    lady's uur van de waarheid: D.amian ligt op bed MET romper :p hopen dat ie niet doorheeft hoe die open gaat. romper kon echt nét dicht dus moet wel ff andere halen van de week want kan nooit echt lekker zitten zo denk ik. maargoed, ben benieuwd of dit de luier-uittrek-acties stopt ;)

nanni: oei ambulance, niks ernstigs mag ik hopen?

planning: MP dagje :p opzoek naar een nieuwe auto, opzoek naar vrieskast en reageerde net iemand via mp die onze kat wil overnemen dus hoop dat het leuk gezinnetje is voor haar

19. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    flessenwarmer, ik gebruik ook flessenwarmer. Boven eentje uit het jaar 0 haha. nee dat is overdreven maar gebruikte mijn moeder in ieder geval ook bij ons. En hier beneden heb ik er eentje van avent.
    Ideaal ding en melk binnen paar minuutjes klaar ( 105 + 3 1/2 schep) maar kan hem ook op lage stand zetten dan duurt het minuut of 10.
    Ga hem straks ook gebruiken om potjes op de warmen.
    Ik heb ooit een artikel gelezen over de slechte straling van een magnetron en wil hem daarom niet voor elke fles gebruiken.

20. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

Dames hoe zit het met kleding bij jullie ? D zit op 62 nu 56 is te klein !!

Deel Deze Pagina