Juni 2012 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Mama-in-love, 4 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Activiteitenbegeleider in de ouderenzorg.
    Bij Utrecht
    wij hebben de kraam ook een bos bloemen gegeven. Het geboortekaartje had ze eerder die week al gehad.

2. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    heb mooie plant gegeven en doos merci. super kz had ik!

3. moielle

moielle Fanatiek lid

7 okt 2011
    1.377
    473
    83
    Vrouw
    Flevoland
    Hoi allemaal!

@kraamhulp: Echt een hele goede gehad. Mis haar nog elke dag. We hebben geen cadeau gegeven. Wel een geboortekaartje met een fotootje van haar dat ze de kleine in bad doet.

@onrustig: Hier een hele onrustige nacht gehad zeg. Ze was steeds na de voedingen klaarwakker. Gezellig lachen en geluidjes maken. Grote ogen.

@domme vraag: Ik geef borstvoeding. En lees dat het verstandig is om niet meer dan drie uur tussen de voedingen te laten. Maar wordt er bedoeld: drie uur na het begin van de voeding? Of drie uur vanaf het einde van de voeding?
    Ik heb haar om 9.15 gevoed. Om 10.00 was ik daar mee klaar.
    Nu slaapt ze nog zo heerlijk. Maar als je drie uur regel aanhoudt, moet ik haar dan nu wakker maken (eigenlijk dus rond 12.15) of om 13.15

@regeldagen: Hier twee dagen gehad. Proberen er aan toe te geven. Niks buitenshuis plannen (ik ging boodschappen doen, eind van de straat weer omgekeerd, ze heeft aan één stuk door lopen gillen). Probeer er van te 'genieten' hihi. Veel bij je laten liggen, lekker veel knuffelen. Laptop naast je, tv voor je, tijdschrift bij de hand, telefoon binnen handbereik en toegeven aan de kleine. Hier was ze in één (regel)dag 150 gram gegroeid. Arme meid.

@Bijntje: Misschien heb je wat aan deze site? Die goulash lijkt me lekker én makkelijk haha
    Veganistische recepten - Recepten van Allrecipes

@planning: Ik plan maar één ding per dag en daar heb ik hele dag voor.Dus wanneer het uitkomt. Zoals vandaag naar Etos Pampers halen.Én koken. Ben altijd weer blij als er eten op tafel staat eind van de dag... Wat een opgave steeds weer hihi

Iedereen hele fijne dag vandaag!
    xxx

4. Kylie1986

Kylie1986 Niet meer actief

Vind het ook niet erg hoor :D Maar moet nu heel even mijn tepels rust geven..

@BV: ik reken vanaf het begin van het voeden. Maar ik ga hier zo langzamerhand over naar voeden op verzoek.. Max 4 uur ertussen, maar nu met die regeldagen zit er maar 2 uur tussen of zo.. Als hij maar 6-8 voedingen per 24 uur heeft.

5. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    Ik tel vanaf het begin vd voeding de uren maar hoezo dan?
    Bij BV moeten ze minimaal 5 a 6 voedingen per 24 uur hebben en in het begin mogen ze 1 keer per 24 uur 5 a 6 uur wegblijven voor een voeidng. Maar ik voed op verzoek. Ik zou dr lekker laten liggen als ze vannacht en vanmorgen goed gegeten heeft, ze komt echt vanzelf.. maar dat is maar een mening hoor:)
    Maar ze is al ruim een maand zie ik. Dr ritme kan veranderen he. Hier nu ook steeds vaker 4 uur tussen een voeding. ook weleens 2.
    Ik ga boodschappen doen doeidoei

6. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Bij Utrecht
    ik voed inmiddels ook op verzoek. In het begin vond ik het heel eng, ik was bang dat ze niet vaak genoeg komt. Als ze een "gewone" dag heeft, komt ze netjes om de 4 uur. En dan het eerste deel van de nacht slaapt ze vijf uur aan één stuk :D

7. boefjesmama

boefjesmama Niet meer actief

Netjes bijgelzen maar nu een krijzend meisje in de box.
    Dus ff verschonen en flesje maken/ geven

8. HVN2013

HVN2013 Niet meer actief

Heey,

zo bij het cb was alles goed. Onze kleine meid is goedgekeurd :D Ze was goed gegroeid en aangekomen. Ze ligt wel iets onder de grens maar dat was niet erg aangezien ze wel goed bijkomt/ groeid.

@ bh slapen, dat ik inderdaad slim. Ik ga ook gewoon op een dik badhanddoek liggen. want een bh s'nachts isniet fijn ahhah.

@ bv, mij heeft ze kraamhulp geleerd dat ik M. om de 3 uur mot voeden en dat tel ik van het begin van de voeding. Dus ik heb eigenlijk maar 2 uur en 15 min tussendor om iets voor me zelf te doen :).

@ Cadeau kraamhulp, wij hebben een doos merci en een kaart gegeven. Was echt een leuke vrouw :p

@ Zo ik ga toch maar eens kijken of ik nog wat kleren van voor de zwangerschap pas, HELP !!!! hahah ik hoop he wel hoor hiihi.

fijne dag ladies...

9. boefjesmama

boefjesmama Niet meer actief

Kraam: hier bos bloemen met een kaartje en geboortekaartje.

Eigen kleren: pas alweer 3 spijkerbroeken maar die waren ook wat ruimer.
    En veel rokjes met elastiek weer.

Ga morgen bedel kopen voor aan mijn moeder haar armband namens Y. voor oma haar verjaardag.
    Weet niet zo goed wat moet kopen.
    M. heeft toen een autootje gegeven.
    Wat is echt iets voor een kleindochter aan je piccolo (soort pandora) armband.

10. Einneh

Einneh Fanatiek lid

2 mrt 2009
    4.581
    0
    0
    Friesland
    Ik voed al vanaf dag 1 op verzoek. De 1 e week kwam D steeds om de 3 uur, hierna om de 2-3-4-5 uur overdag en 's nachts om de 3-4-5-6 uur dus geen probleem. Ik denk maar zo als hij honger heeft komt hij wel eerder dus laat het lekker zo.
    Bij M. Ook altijd gedaan en die sliep met 7 weken van 19-7 uur :D

11. Kylie1986

Voor de regeldagen (hij komt vandaag om de 1,5 uur bijna, haha) liet ik niet meer dan 3 uur tussen de voedingen en hij slaapt vanaf het begin al 6uur achter elkaar 's nachts :D Mag niet klagen :)

12. moielle

moielle Fanatiek lid

7 okt 2011
    1.377
    473
    83
    Vrouw
    Flevoland
    Thanxxx voor de antwoorden!

Ik voed ook op verzoek. Maar kreeg ineens zo'n onzeker momentje! haha Maar intusse ligt ze al een tijdje lekker te drinken. hihi

Heb echt zo'n dagje: Ze geeft sinds een dag of vier steeds over. Deed ze eerder nooit. Soms pas na anderhalf uur, soms al tijdens het voeden. Wat zou dat kunnen zijn? Of is het 'normaal'?
    En wanneer zijn de pampers te klein? Haar huid is rood bij haar beentjes en afdrukje van luier in haar lies. Maatje groter nodig? Ze weegt 4150 gram en heeft nog de newborn van Pampers.
    En die pukkeltjes in haar gezicht; lees op internet dat 'ze vanzelf weggaan'. Maar wanneer is 'vanzelf'? Binnen paar weken? Paar maanden?
    En zo kan ik nog wel even doorgaan.
    Soms heb je zo'n onzekere dag...

Ik ga naar de Etos, kijken of die Pampers actie nog geldt met de LIL bonnen.
    Voor de eerste keer met de wagen in de auto. Weer iets nieuws!

xxx

13. Kylie1986

Jens geeft ook over, komt hier omdat hij te gulzig is en ik teveel melk heb..
    Het is niet echt overgeven, meer mondje terug, of hij laat het er gewoon uitlopen..

14. Grr na 2 dagen eindelijk de vervangende huisarts te pakken gekregen krijg ik nog steeds niets anders voor de spruw. Hij vind het onwaarschijnlijk dat het spruw is als de klachten er na een week nistatine nog steeds zijn! En hier lees ik niets anders... Nu moet ik morgenochtend om 8 uur langskomen. Gvd dat betekend NOG een onrustige nacht.

Al hebben we vannacht wel iets ontdekt. Een Fiepje! Wilde ze eerst niet hebben, maar nu viel ze er meteen mee in slaap.

15. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Eindelijk even tijd om te vertellen hoe het is gegaan!
    Hij is keurig om de drie uur gekomen vannacht! En vanmorgen nog even op de buik met speentje op grote bed gelegen met vriendlief. Ik had een bibi speen maar die wilde hij nooit. Nu een difrax speentje gegeven en dat is een succes!
    Om half 1 gevoed en daarna in de wagen naar het dorp gelopen tot half vier en nu weer voeden :)
    Ben erg blij!
    Hopelijk blijft het zo vandaag!

16. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    dames toch ff een vraag voor jullie:
    C.harlie leek eerst heel gulzig te drinken maar we zijn erachter gekomen dat de melk waarschijnlijk te snel uit het flesje/tuutje komt. Maar dit weet ik natuurlijk niet zeker, kan zijn dat ze ook gewoon 2 regeldagen heeft (laten het er aub niet 3 zijn pff) Wat kan ik nog proberen? Johannesbrooddinges erbij? andere fles? andere soort voeding? tips tips tips aub :)

17. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    speentjes. ze had hier de bibi maar die wilt ze opeens niet meer. difrax geprobeerd en ook deze laat ze links liggen

18. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    newborn heb je in 3 maten 1,2,3 de kleinste is met urine indicator de andere zonder (hoe groter hoe minder per pak) op de pakken staan de gewichten ik schat dat ze maatje 2 heeft (heb je ook in de andere pampers varianten ben ik nu achter) gewoon naar de gewichten kijken.

ik heb nu maatje newborn 2 nog 2 pakken van. 3 pakken newborn maatje 3 en nu net bij etos 3 pakken 4-9 kilo simplydry gehaald.. ze deden moeilijk over die bon lihlbon maar toch meegekregen voor 17,50....kan nog ff voorruit dus allemaal aanbiedingsluiers

hier ook babyuitslag. ik las rond de 7weken dat t kan duren..

geeft toch niks, ik bel ook vriendinnen als ik t niet weet. of vraag t hier.

net mn szus gebeld is apothekers ass. dat laxeermiddel duurt ff voor t werkt dus nog n dagje de tijd geven.

ze gaf trouwens aan dat je vaak niet voldoende hebt aan 1 flesje voor de spruw! dus ik ga vrijdag of maandag nog een flesje bestellen..

19. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Bij Utrecht
    Zo, terug van het cb. Ze weegt nu 4070 gram en is 53,5 cm.
    Ze heeft het hele cb bij elkaar gekrijsd. Ik ben inmiddels kapot. Ze is sinds vanochtend steeds aan het huilen.

20. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    bloem wat is een fiepje?

Deel Deze Pagina