moielle: pukkeltjes kan paar weken duren(2maanden max?) hier heeft C.harlie ze ook. Luiers moet je gewoon keertje een 2 proberen en merk je vanzelf hoe die zit. keertje een pak kopen. is geen nutteloze koop als ze m toch niet past, want uiteindelijk past ze m toch
hey ik ben er nog hoor..heb een druk raar dagje met B.ram.. Hij is tot nu toe eigenlijk erg makkelijk..veel slapen tussen de voedingen..maar vandaag maak ik me een beetje zorgen Ik geef Fv en hij is normaal heel gulzig..kreeg steeds 90+3, maar nu sinds paar dagen maakt hij ook 120+4 vaker op.. Nu sinds vanochtend pakt ie de flesspeen en gewone speen heel anders..hij laat los tijdens het drinken en is erg onrustig..laat steeds de helft staan, maar komt dan na een uur voor de andere helft en dan begint het weer van voren af aan...steeds kleine beetjes drinken.. Daarnaast constant wakker geweest vanmiddag en onrustig..nu slaapt ie eindelijk.. Ik dacht aan spruw want dat kan ook bij FV las ik, maar zie niet echt iets geks in zijn mond..wel beetje wit.. maar goed er is wel iets, want hij heeft nog nooit zo raar gedaan normaal pakt ie gelijk de fles gretig en slaapt ie half..en nu is ie klaarwakker en onrustig.. ben bang dat het een onrustige nacht gaat worden vannacht.. het kan ook een regeldag zijn dacht ik, maar dan zou hij denk ik niet zo raar doen tijdens de fles toch?? Pfff heb dit nooit gehad met T.hijs.. Anders morgen maar even cb of huisarts bellen... Moet je spruw altijd kunnen zien? Hij heeft wel beetje wittig, maar denk dat dat gewoon melk is.. sorry ego....zal zo even bijlezen als B rustig blijft...o shit ik hoor hem alweer...
2 dgn niet geweest en meteen.30 blz verder, nog geen tijd gehad om dat te lezen! Sem was ruim een kilo zwaarder en 5 cm gegroeid, ben wel over op voeding voor.hongerige baby's en gaat volgens mij.wel beter nu. Overdag is ie wat rustiger en slaapt ie ook wat meer. En vannacht zelfs van 22.30 tot 4.30 en toen weer om 7.30 zo dat was heerlijk!
Als jouw sz al zegt dat 1 flesje vaak niet genoeg is heb ik toch een rare huisarts om te zeggen dat het dan geen spruw is bij ons omdat het niet over is na 1 flesje
Pfff net weer twee kleine flesjes gegeven..maar hij kapt er steeds mee en heeft speen niet goed vast.. Is nu nog klaarwakker en onrustig en weer aan happen... Heb je ook regeldagen bij fv? Toen ie net huile zag ik wel bovenin achter waar de bovenkiezen komen...wit..dus wellicht toch spruw.. .
@juf. Ik twijfelde ook, probeer is met een gaasje/ spuugdoekje 'het melk' weg te vegen. Als dit lukt is het melk zo niet heb je waarschijnlijk spruw. @Bloem. Je hebt inderdaad een rare HA dan want ook mn moeder die werkt op de kraamafdeling van het ZH vertelde dat je nog zeker een paar dagen moet doorbehandelen en vaak wel 2 weken bezig bent om het onder controle te houden. Ze is trouwens geen dokter maar afdelingsassistente maar ze heeft het even gevraagd. ( ik heb ook een rare HA) @hier. ZE HEEFT GEPOEPT!!! JAH Sorry hoor maar ben nog nooit zo blij geweest. Had mn ma gebeld of ze het wilde vragen in het ZH wat ik nog kon doen. kinderarts vertelde dat ik nog een theelepel zonnebloem/olijfolie kon proberen of roosvice laxo een lepeltje. Ik heb 1 lepel roosvicee gegeven en 1 olijf olie. (ik was n beetje onzeker omdat ze dat allemaal afraden online) Toen op bed gelegd en 1,5 uur later vlak voor het badje met een thermometer geprobeerd te stimuleren. Dat lukte nu wel en voila! alles ondergescheten Het was net chocopasta zo'n dikke drap en veel!! ze kon toen eindelijk weer lachen. Duidelijk opgelucht!
Huilt ie er ook bij? (n ging huilen tijdens het drinken en ook loslaten en kleine beetjes zo wist ik het zeker..) Ook hier alleen het achterste deel van de tong witte aanslag geen blaasjes enzo..
@ Lin bedankt...ik zal eens kijken of dat lukt met een gaasje..het zit een beetje helemaal achterin bovenin dus is lastig denk ik..weet ook niet hoe dat er normaal uitziet eigenlijk..niet dat het gewoon de kaak is ofzo... maar ga het proberen Hij huilt niet tijdens de fles...wel heel anders aanhappen dan normaal en lipjes anders om de speen en vaak loslaten..drinkt steeds maar 30 cc of 60 en dan komt ie na een uurtje weer..is ook klaarwakker en niet tevreden.. dat gaat een lekker nachtje worden zo pfff...maar hij zal vast wel moe worden want hij is nu eigenlijk al wakker vanaf 13.00 uur.... Heeft geen koorts..dus is denk ik ook niet iets waar je nu huisarts voor belt..morgenvroeg anders maar doen.. Jeetje dan heb je al een kindje en ben je toch een onzekere mama weer... Fijn dat je kleintje gepoept heeft Lin!!! Handig dat je moeder dat kan navragen allemaal..
@juf. Ja volgens mij is elk kindje weer anders en als je dit bij de 1e niet gehad hebt is het ook niet raar dat je het niet weet toch. En anders misschien met wat water proberen zn mondje te spoelen kijken of het weggaat? en volgens mij kunnen fv baby's ook regeldagen hebben maar zeker weten doe ik dat niet hoor.. Sterkte!Nou het is niet altijd handig want ze vraagt ook dingen ongevraagd en alles wat er ter ore komt gaat ze checken dus dat is de mindere kant. ah ja ze bedoelt het goed en nu was het inderdaad even handig @ hier. Nou ik heb maandag kraambezoekers (hoopte dat deze mensen niet meer zouden komen) ik zie ze nooit namelijk. Nou ja kon ze niet bij elkaar zetten want ze hebben mot met elkaar. Dus 1 stel 's morgens en de andere 's avonds. Zijn we er maar vanaf he. Anders moet ik 2 keer mn huis netjes maken en nu maar 1 keer
fv heeft zekr regeldagen! hier ook 1 pff word er zo moe van. kzit bijna non-stop met een krijzende of slapende baby in mn armen. heb flinke spierpijn
Dankjulliewel allemaal... Hij huilt nu weer...hij zal toch op een gegeven moment doodmoe zijn lijkt me.. Ik hoor hem nu ook echt slikken als ie geen fles heeft..heel gek..zou ie ook keelpijn hebben net als ik?? Heb inderdaad gelezen dat fv ook regeldagen kent en dat ze dan onrustug zijn en veel willen drinken..maar kan niet vinden dat ze dan ook tijdens fles zo raar doen.. En kan ook een sprongetje zijn waar ie last van heeft..maar denk zelf spruw dus morgen huisarts maar bellen hoewel hij niet echt witte plekken heeft.. Wel vervelend vooral voor hem..hij is niet blij... @ Lin bedankt goede tip..hij krijgt nu flesje met alleen water..kijken of het nog wit is erna.. ja niet altijd handig dan een mama die alles vraagt... Pfff kraamvisite...wie dat bedacht heeft...slapeloze nachten en dan overdag mensen vermaken..hier krijgen we ook nog mensen waar we geen zin in hebben bah...slim dat je op 1 dag doet.. eigenlijk moest op ons kaartje staan als je hier niet bent geweest het afgelopen jaar hoef je nu ook niet te komen dit kaartje is uit beleefdheid haha... @ roozjuh pfff vermoeiend he..hopen dat het snel rustiger is
haha ja precies. nou het valt hier nogwel mee kwa visite maar had gehoopt dat bepaalde mensen niet zouden komen gewoon omdat ik ze alleen maar zie als er iemand dood is ofzo. ah ja t is niet anders. Is er trouwens een grens wanneer kraamvisite niet meer gepast is? na zoveeltijd? en zo ja wanneer is dat en hoe laat je dat blijken? Heb zelf zoiets van na 2-3 maanden ben ik er wel klaar mee hoor...
Jeej wat een onrustige kindjes... Dikke knuf meiden! D. Is hier alleen tussen 17 en ongeveer 20 uur onrustig, vaker drinken, huilen, niet inde wieg/box willen liggen. Vanavond iets onrustiger door buikpijn maar na 2 spuitluiers ook weer over Ik had vanmiddag 80 cc gekloft (D wilde maar 1 borst hebben) en dat heeft papa vanavond gegeven (had ik mijn handen ook even vrij ). Fles is hier geen probleen was zomaar op. 80 cc is alleen niet genoeg heeft daarna de borst ook nog gehad Wij gaan zo maar op bed, hoop op 1 nachtvoeding vannacht Alvast lekker koese en waarschijnlijk tot vannacht
@ Einneh ik hoop het voor je lekker maar 1 nachtvoeding! Trustuh! @ Lin haha ja als je ze normaal alleen ziet op een begrafenis snap ik het..heb ik hier ook een beetje..allemaal tantes.. Bij T.hijs was het pas met drie maanden afgelopen..ik ben er nu eigenlijk al klaar mee...wil juist door alles wat er gebeurd is lekker van mijn gezinnetje gaan genieten samen..dus mensen komen wanneer het ons uitkomt..denk niet dat je kunt zeggen als mensen bellen..sorry je belt net een week te laat we doen geen kraamvisite meer haha..wil ik eigenlijk wel zeggen.. Nou ik ga maar slapen..gek kindje van me is net ineens in slaap gevallen toen we hem water wilden geven..plannetje mislukt..ben benieuwd naar de nacht.. Trustuh!
Roozjuh: heb je al een speen groter geprobeerd? Hier Y. ook op de 2e speen dus nr 2 en het drinken gaat stukken beter. Doet nu 20 min. over 120+4 ipv bijna 40min. Kraamvisite: bij ons moet de helft nog komen! Niemand belt om langs te komen oid. Ga ze haast missen.... Hebben een kraamboek voor een verhaaltje en een foto maar die is nog maar voor de helft vol. Nachtvoeding: hier ook 1 laat op de avond en dan rond 3uur weer. Tot half 8. Maar dan ook spitsuur want M. is ook vaak rond half 8 wakker. Die snel een broodje, Y de fles dan de box in en dan mama eten. Dan ga ik douchen met M. en daarna Y aankleden.
Hier lijkt het huiluurtje weer begonnen.. maar dat is voorspelbaar. Elke dag weer hetzelfde liedje. Van 23-02 uur huilen en mekkeren. Waar dat toch aan ligt! De rest van de dag heeft ie zich uitstekend gedragen! Hij kwam keurig om de 3 uur. Veel kindjes hebben een regeldag lees ik... Sterkte meiden! Ik hoop voor jullie (en mezelf ) op een goede nacht met voldoende rust.
Boef: grotere speen? Nee dan verzuipt ze helemaal ze doet hier met Avent nog geen 10min over 70cc. Nu met Difrax heeft ze 2x vanavond al 120cc zonder problemen gedronken. Bij avent gooide ze t er nog wel eens uit. Drink probleem nu opgelost, nu het huilen nog. Denk veel krampen. Hubby vergeet ook altijd infacol die flapdrol. Net fles gehad, erna weer veel huilen en is alleen stil als ze bij me ligt. Hubby heeft haar heel slim bij mij 'gedumpt' dus nu ligt ze op mn buik en kan ik zelf niet slapen