Juni 2013 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door VanEke, 6 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. myres

myres Actief lid

19 sep 2012
    139
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier na 7 weken weer ongi geworden. Was wel anders dan voorheen. Er was mij verteld dat de eerste menstruatie veel heftiger zou zijn. Dat was bij mij niet het geval gelukkig.

Ik dacht ook dat je een fles niet nog een keer mocht opwarmen en dat je ook geen klaar gemaakte voeding mocht bewaren voor een volgende fles. En op het cb ging de arts bijna uit haar dak toen ik vertelde dat we de laatste fles 10 cc meer water gaven, maar wel dezelfde aantal schepjes.
    Hier hebben we totaal geen schema, vanaf vandaag gaan we de flessen weer wat ophogen en gelijk kijken of we voorzichtig een schema kunnen maken. Het lijkt wel of ze het voelt. De afgelopen dagen werd ze om 06.:30 wakker en nu heeft ze haar fles net op.

Vandaag is ons meisje alweer 2 maanden oud. Wat gaat de tijd toch snel!
    Ze begint steeds meer een echte lach te geven. Super om te zien!

2. mamainthefuture

mamainthefuture Fanatiek lid

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Genieten van mijn twee mannen :)
    Houten
    Je mag de fles 1 maal opwarmen en wij kregen als tip van het CB mee om dat beetje in de koelkast te zetten, maar wel in de koelkast in een dichte gesteriliseerde fles.
    Gaat snel he de tijd! En heerlijk die lachen Thomas lacht zich suf haha zo leuk om te zien.

Hier weer van 23.00 tot 7.00 geslapen zo heerlijk!

3. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Ik maak altijd en warm dan op als t weer koud is. Heb altijd begrepen dat je t een uur mag bewaren. Daarna moet t weg, zowel bv als kv.

Hier ook weer een lange nacht. Dat is zeker lekker. De k nu dat t geen toeval meer is want t is nu al 4 nachten op rij.

Ben er steeds meer van overtuigd dat de kleine verborgen reflux heeft. T wordt met de dag erger. Hoor t gewoon omhoog komen, kan niet veel drinken, krijst t uit bij t drinken, Wil niet op zijn rug in slaap vallen na t eten etc etc. T wordt nu gewoon zielig eigenlijk. Als t indikken niet helpt dan ga ik volgende week langs de ha. Ben bang dat hij door t nog verder indikken helemaal te weinig binnenkrijgt. Heb ook besloten desnoods terug te gaan naar 6 voedingen als hij er om vraagt. Vl zag gisteren ook wat ik bedoelde en snapte ineens wasrom ik t af en toe niet trek. T is zo frustrerend om je ventje zo te zien en je niets kunt doen. Maar nu ik zo sterk t gevoel heb dat dit t is kan ik wel beter tegen t krijsen. Eerder werd ik er ook boos om omdat ik dacht dat t aanstellen was maar daar voel ik me ni schuldig over.

4. mamainthefuture

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Houten
    Nicci kan het me voorstellen gier het zelfde probleem ben ook naar de ha geweest maar die gaf aan dat het beter is als je er niks aan doet aangezien het vanzelf over gaat. Ik koest terug komen als hij met veel kracht een boog ging spugen. Moet zegge dat het inmiddels veel beter gaat hier.

5. Nicci1982

Hier gaat t juist steeds slechter en daarbij drinkt hij veel minder dan zou moeten. Dus dat wordt nu langzaam een groot probleem. Met een boog spugen zou ik blij mee zijn maar bij hem is t gewoon verborgen. Zou willeb dat t er uit kwam want dan gaat t niet 2x langs zijn slokdarm.
    Optie afwachten is hier volgens mij niet. En ben ook niet van plan om me daarmee af te laten schepen. Kan ook niet de hele dag met m op mijn arm zitten. Ben ook anti medicatie naar zo gaat t ook biet langer. Zie m gewoon per dag verslechteren.
    Ik zie t zo wel wat zij in gedachten hebben.

6. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Het kan misschien ook koemelk of glutenallergie zijn!
    Gewoon langs de huisarts gaan hoor!!

7. myres

myres Actief lid

19 sep 2012
    139
    0
    0
    NULL
    NULL
    @nicci op hoeveel voedingen zit je nu. Hier ook meestal 6 voedingen, soms wel eens 7, en een enkele keer 5.

8. Nicci1982

5/6 voedingen maar moet vechten om er per x 100 in te krijgen. Een enkele x lukt meer maar 80 is gangbaarder.

Fb: koemelkallergie heb ik ook een tijd gedacht. De ellende begon nl met kv. Hij kreeg ook uitslag, problemen met darmen, zeer onrustig. Maar t echte huilen en pijn aangeven is pas sinds 1,5 week waarvan de lastste dagen het ergste is.

T is zo frustrerend als je kind zo troosteloos is. En vooral dat weinige drinken baart mij zorgen. Nu groeit hij nog goed maar hij zal toch eerdaags echt meer nodig hebben om op zijn curve te blijven. T zal nooit een grote drinker worden vernoed ik maar oets beter als dit zou toch wel moeten langzaam aan.
    Ben nieuwsgierig wat de ha zegt. Wel een man...

9. mamainthefuture

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Houten
    Nicci dan niet wachten en nu de ha bellen! Jij als moeder voelt het het beste aan. En als hij zo slecht eet zou ik echt niet wachten met bellen, kleintjes gaan ook snel gewicht verliezen.

Koemelkallergie kan hij ook krijgen terwijl je bv geeft dat ligt niet aan de kv ;) maar zou er wel naar laten kijken ;)

10. Nicci1982

Net bij de ha vandaan. Heb losec gekregen tegen reflux. Iemand ervaring hoe je die kleine balletjes uit de capsule naar binnen krijgt bij zo'n kleintje? Nu maar duimen dat dit aanslaat. Mocht t niet verminderen met een week of 2 dan terug komen en anders na een maand evalueren hoe t met losec gaat.

Wat betreft voeding; hij groeit nu nog steeds in gewicht en ook langs de curve. Zodra dit afwijkt wordt t alarmerend. Dus goed in de gaten blijven houden. En ook hiervoor geldt aan de bel trekken. Heb zelf een weegschaal en ook de app waarin ik de groeicurve kan bijhouden. Dus hoef niet te wachten op het volgende cb bezoek want dat duurt nog bijna een maand.

11. myres

myres Actief lid

19 sep 2012
    139
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn Nicci dat je geweest bent. Nu maar hopen dat de losec gaat helpen.

12. myres

myres Actief lid

19 sep 2012
    139
    0
    0
    NULL
    NULL
  13. Nicci1982

Had inderdaad ook wel verschilkende manieren gelezen. Denk dat t vooral uitproberen is wat past bij de kleine.

14. mamainthefuture

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Houten
    Nicci fijn dat he iets hebt gekregen, ik heb er gee ervaring mee dus zou het niet weten hoe je het moet geven.

Dat is wel handig dan kan je het goed in de gaten houden en weet je gelijk wanneer hij afvalt!

15. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    omdraaien : doen jullie kleintjes ook al omdraaien naar zijligging? Onze uk draait gewoon van linkerzij naar rechterzij, is toch niet normaal nu al?

16. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    O en Jaidey heeft vanacht voor t eerst doorgeslapen!
    Van 22.30 tot 07.15 (toen heb ik haar maar wakker gemaakt)
    Heerlijk hoor!
    Ook mn zoontje werd pas om 7.30 wakker

17. mamainthefuture

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Houten
    Ja en Thomas rolde van de week ook al van buik maar rug!

Zo dat is erg snel! Lekker dat doorslapen geniet er van :)

18. Nicci1982

Wauw van buik naar rug is wel snel!

Maar de mijne deed ook gewoon van rug naar zij na een paar weken. Nu ineens niet meer. Moest van fysio een extra boxkleed erin ivm voorkeurshouding maar nu rolt hij niet meer op zijn zij. T is te zacht denk ik. Wel van zij terug naar rug naar daar is niet veel voor nodig.

19. mamainthefuture

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Houten
    Was ook nog maar een eenmalig ding hoor ;) toto nu toe heeft hij het niet nog een keer gedaan, zal wel perongeluk zijn geweest :(

20. mamainthefuture

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Houten
    Even mijn frustratie kwijt:

Gister naar de huisartsen post geweest met Thomas hij heeft last van reflux (al een tijdje) en de huisarts had gezegd probeer eerst het eten dikker te maken voor we met medicijnen beginnen vaak helpt dat, dit hielp ook twee weken maar afgelopen week begon hij weer met overgeven of wegslikken.... Gister slikte hij het weer weg maar kwam het slijm vast te zitten in zijn luchtpijp waardoor hij geen lucht kreeg dus Thomas gelijk op de arm en met zijn hoofd naar beneden, gelukkig kreeg hij snel weer gewoon lucht heeft maar een paar seconde geduurd. Ik de huisartsen post gebeld omdat ik gewoon gelijk die medicijnen wilde hebben.... Luisterde de arts niet echt goed en legde de nadruk op het geen lucht krijgen ipv de oorzaak :( dus door gestuurd naar het ziekenhuis..... Door de huisarts legde ze ook daar de nadruk op geen lucht krijgen, zo frustrerend als er niet geluisterd wordt dus werd hij opgenomen. Me man en ik hebben meerdere keren gezegd dat dit onzin is omdat het slijm was dat vast zat en hij nooit problemen heeft met ademhalen.... Thomas aan de monitoren (alles goed natuurlijk) maar nog steeds mega last van reflux en geen medicijnen! Zowel ik als Thomas erg slecht geslapen omdat hij alles maar bleef weg slikken.... Vanochtend was er eindelijk en fijne verpleging die eindelijk eens ging doorvragen! Ik heb haar ook gezegd dag hij gezond is en niks is behalve reflux en dat ik hem vandaag gewoon mee naar huis neem en niet langer mee doe aan die onzin! En dat ik morgen me huisarts wel bel voor medicijnen, ook dat ik nooit meer de huisartsenpost bel tenzij levens bedreigend, dit snapte ze eigenlijk wel omdat alles idd op reflux wijst na wat ik allemaal vertel... Joh!
    Dus de kinderarts kwam weer en die zij dat we naar huis mochten met medicijnen dat hij verder in oorde is! Dus toen kon ik het nie laten om nog een sneer te geven van ja zou fijn zijn als er naar de ouders geluisterd wordt!
    Maar we zijn weer thuis met medicijnen :) en mannetje is gelijk weer vrolijk en slaapt gewoon! Ook hij vond het ziekenhuis niks....

Deel Deze Pagina