Juni 2013 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door VanEke, 6 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Woezel en pip zijn wel leuker maar ben ik ook niet heel kapot van. Her en der op een speelgoedje vind ik t wel leuk. Of een klein knuffeltje.

2. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Zo wij komen net terug van het consultatie bureau en alleen maar positieve berichten!

Hij groeit keurig volgens de curve, zat nu op 5005 gram en 56 cm. Hij loopt in zijn ontwikkeling zelfs al wat voor! Ze vond hem een erg wijs mannetje, volgt al goed met zijn hoofdje en reageert op alles. Ze waarschuwde wel dat dit soort kindjes het risico lopen overprikkeld te raken omdat ze overal bij willen zijn.. Ze hoorde inderdaad wel heel veel lucht in ze darmen maar daar konden we eigenlijk weinig aan doen behalve alle huis tuin en keukentrucjes. Veel troosten met speentje ipv steeds aanleggen want dat versterken zijn krampjes alleen maar meer.

Waar ik wel heel erg van schrok is dat hij toch niet geheel ongehavend uit de bevalling is gekomen. De cb arts constateerde namelijk dat zijn linker sleutelbeen gebroken is geweest als gevolg van het vast zitten achter mijn schaambeen. Gelukkig heeft hij hier geen last van nu maar de eerste week waarschijnlijk wel. Het kan ook zijn dat ze hierdoor een voorkeur houding ontwikkelen maar daar os gelukkig ook geen sprake van.

3. Nicci1982

Hier hetzelfde ontdekt door de voorkeurshouding. Op zich is een gebroken sleutelbeen niet erg. Er wordt niets aan gedaan dus is ook niet erg dat t gemist is. Zelf vond ik t alleen een naar idee omdat ik t gevoel had dat ik anders nog voorzichtiger had gedaan met m.
    Helaas hier wel een hele sterke voorkeurshouding. Merk dat t hoofd steeds verder af vlakt.
    Fijn dat de kleine t verders zo goed doet. Vind t grappig dat hij bij het cb niets wil laten zien :D Zou ik ook niet meer foen als t iedere x minimaal 30 min uitloopt

4. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38

Ja dat gevoel had ik precies hetzelfde. Had hem dan veel voorzichtiger opgepakt etc. Maar was ook gelijk gerust gesteld hoor dat ze zei dat ie er niks aan over houdt. Maar het idee, bah!

Ja zulnje altijd zien he, thuis van alles laten zien maar als ze nagekeken worden ho maar!

5. Nicci1982

Haha vind t juist geweldig. Lekker eigenwijs zoals zijn moeder.
    Wel heeft ie laten zien dat ie zijn hoofd goed op kon houden en ze vond m een pittig karakter hebben. En keek wijs uit zijn ogen. Dat klopt ook wel want hoor t van iedereen terug.
    Verder heb ik ook een beetje maling aan het cb. Zinnige antwoorden krijg je niet, er wordt alleen een hoop omheen geluld omdat ze zelf ook niet verder komen dan de standaard oplossingen. Tja en die kan ik zelf ook wel bedenken of googelen maar als je verder doorvraagt blijken ze t ook niet te weten.
    Al moet ik zeggen dat ik over de verpleegkundige meer tevreden was als over de arts.

Helaas lijkt M ziek te zijn. Ben bij mijn ouders geweest op vakantie en mijn neefje en nichtje waren er ook. Die waren alleen ziek. En nu ben ik ook niet topfit en de kleine ook niet. Hoop dat bij ons de koorts wegblijft.

6. Nicci1982

Mamainthefuture: zag je pendels staan dus dacht zal voor de gein ook eens laten pendelen. Voor mij kwam er uit positieve test sept 14 jongen. Nou ben benieuwd want voorlopig denk ik nog ff niet aan een tweede haha.

7. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Hier niet echt fan van 1 speciaal iets. Vind Nijntje op zich wel grappig, maar afhankelijk van wat het is. En dan niet meteen 10 dingen van Nijntje. Shirtje van de foto vind ik wel heel leuk. Hier ook een klein knuffeltje van Nijntje. Geen idee hoe ik eraan kom eigenlijk.

Zo vind ik woezel en pip ook wel grappig, maar hoef er niet alles van te hebben. Was op zoek naar een muziektrekpop van woezel en pip, maar was uitverkocht bij de intertoys, dus heb maar een konijn meegenomen.
    Hoewel ik de ollie olifant ook wel leuk vond.

Vind het draakje dirkje van prenatal ook leuk eruit zien, maar kom weinig bij de prenatal. Heb alle grote aankopen bij de babydump gedaan. Waren daar toevallig op een koopzondag en waren daar meteen geslaagd. Prenatal kom ik nu af en toe, maar heb al veel kleding in diverse maten.

Hier moet ik morgen naar het CB toe, ben beniieuwd wat ze gaan zeggen. Hier ook een wijs mannetje met eigen zinnetje. Dus wordt nog wat morgen.

Hier in het verleden laten pendelen, maar dan had ik al 20 keer zwanger moeten zijn. Dus laat het niet meer doen, gezien het toch niet klopt.

Ik mag trouwens van de verloskundige een jaar lang niet zwanger worden, zodat je lichaam zich kan herstellen. Is standaard advies van hun. Kwam ter sprake toen ze advies gaven over anticonceptie.

Hier is het zo dat er waarschijnlijk geen 2e komt, of er moet een spontaan wondertje gebeuren. Voor de 1ste ben ik 5 jaar bezig geweest, waarvan een half jaar medicijnen en 13 vruchtbaarheidsbehandelingen. En dat heeft toch de nodige invloed op je hele leven.
    Dus mocht er spontaan een zwangerschap ontstaan is het welkom en anders blijft het waarschijnlijk bij 1 kindje.

Inderdaad zielig de gebroken sleutelbeentjes, want dan had je inderdaad voorzichtiger gedaan lijkt mij.

8. Nicci1982

Nou binnen t jaar zwanger lijkt me ook niks. Vind zwangerschap en bevalling lichamelijk niet zwaar dus denk dat mijn lichaam t wel aankan. Maar hoe leuk matthijs ook is een broertje of zusje moet ie maar op wachten. Als er uberhaupt nog eentje komt. Maar denk t wel omdat ik t zielig zou vinden als ie alleen zou zijn.
    Vind dat pendelen wel grappig. Vorige x op geslacht laten penselen en dat klopte. Maar ja is ook 50/50. Geloof er ook niet zo in hoor maar vind t wel grappig om te zien wat verschillende zeggen. Als ze allemaal sept 14 jongen zeggen dan is t wel freaky haha.
    Vond t trouwens wel leuk dat er een jongen gependeld werd. Zou wel mijn grootste wens zijn.

Zonnetje: heftige weg voor een kleintje. Snap dat je zo'n traject niet nogmaals door wilt. Ik denk dat ik t nooit gedaan zou hebben. Iig geen ivf,icsi etc. Misschien wel medicijnen. Lijkt me heftig en lichamelijk zwaar. Daarnaast was ons leven ook heel compleet zonder kind en denk ik dat ik dan een kinderwens wel opzij had kunnen zetten. Al wordt je er wel stapje voor stapje ingezogen natuurlijk. Zwanger proberen te worden is emotioneel best intens. Dat had ik ook nooit verwacht

9. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Dat is wel ff schrikken zeg!
    Gelukkig goed gekomen.

Hij groeit goed! Geef je bv of fv?
    Als je fv geeft ben ik wel benieuwd naar de hoeveelheid

Hier kom ik op 5 flessem uit als ik haar voed op verzoek
    Maar vind dit iets te veel van t goeie, nu al 5

Dus ben wel benieuwd naar de rest

10. Rubi

Rubi Actief lid

16 aug 2012
    369
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier even een kort berichtje van mij, zal vandeweek via m'n pc wat uitgebreider reageren. Dex heeft flinke verborgen reflux waarvoor hij alcoholvrije zantac krijgt. Nadat ze me bij de huisartsenpost eerst normale mee hadden gegeven... Verder een fikse verkoudheid erbovenop, maar verder doet hij het geweldig. Een heerlijk tevreden mannetje, slaapt snachts lekker door en lacht steeds meer.

Ook gelijk even foto spammen als dat lukt via de iPad.

11. Rubi

Rubi Actief lid

16 aug 2012
    369
    0
    0
    NULL
    NULL
    Okay nog twee dan omdat ik al zijn foto's geweldig vind ;)

12. mamainthefuture

mamainthefuture Fanatiek lid

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Genieten van mijn twee mannen :)
    Houten
    @ FB ja het koelt lekker af Savonds lekker af :) Thomas ligt ingebakerd dus krijgt het niet koud!
    Ja woezel en pip zijn heel leuk :)
    Hier 5 flessen van 180/6 op een dag.

@Nicci heb jij een ander iets wat je leuk vind, of juist niet 1 ding?
    Hier ook een mannetje dat thuis canailles doet maar op CB niet en dan hebben wij z'n wijkverplegkundige die dan ook opschrijft volgens ouders thuis wel grrrr klinkt echt zo ik geloof er geen zak van! Takke wijf!
    Hopelijk wordt hij niet ziek is altijd zo sneu.
    Ja ik vind het altijd leuk om pendels te doen :) hier zien we het wel, Ik wil er niet te veel tussen en gebruiken nu eigenlijk ook niks. Vorige keer hadden 4 mensen het goed! Dus ben benieuwd en wilde graag eerst een jongen een dan een meisje tot nu toe zeggen ze een meisje :) terwijl bij de eerste iedereen een jongen zei dus zou leuk zijn! (Al is een tweede jongen ook leuk hoor naar eerst een jonge dan een meisje is een kinderdroom van mij dat zei ik als klein meisje)

@beertje fijn dat hij het goed doet en dat hij lekker aankomt :) dat is denk ik wel even schikken, fijn dat hij er niks aan over houd!

@Zonnetje hier ook eigenlijk alles bij babydump gekocht, maar een paar dingen bij prenatal meer omdat het daar in de aanbieding was ;)
    Soms zie je dat een tweede "ineens" komt omdat je lichaam het al eens heeft mee gemaakt. Ach dat is inderdaad overal het advies, maar zie zoveel waar dat niets is gedaan en alles goed gaat. En ik vind het leuk als er niet veel leeftijdsverschil is. Wel minimaal 1 jaar want vind het leuk als hij gewoon z'n eerste verjaardag heeft niet dat ik aan het bevallen ben omdat ik de zelfde datum was uitgerekend ofzo....

@rubi wat is het verschil? Ik heb geen idee welke ik gekregen heb en kan ook ff niet kijken heb een slaapende Thomas op me...
    Leuke foto's

@hier geconstateerd dat me zoon op mij lijkt, zie foto!

13. Rubi

Rubi Actief lid

16 aug 2012
    369
    0
    0
    NULL
    NULL
    @mamainthefuture het heeft een andere naam, ben nu niet thuis maar het heet iets van ranidantine. Of iets in die richting. In normale zantac zit 8 procent, staat ook in de bijsluiter als het goed is, daar zag ik dat iig staan waardoor ik maar even naar de apotheek ben gegaan. Weet niet of het heel veel kwaad kan maar ik heb er gewoon iets op tegen om een baby alcohol te geven, ook al is het maar een klein beetje.

14. Nicci1982

Mamainthefuture: nee niet speciaal 1 ding ofzo. Vind t vaak allemaal te kinderlijk en druk. Haha weer dat t heel gek klinkt want t is immers voor een baby. Maar koop niets wat ik zelf niet leuk vind.
    Vind t altijd moeilijk te zeggen op wie een baby lijkt. Maar bin mezelf zie ik duidelijk mijn partner terug en dan zonder ooit een babyfoto van hem gezien te hebben. Hij heeft alleen mijn neus en eigenwijze katakter haha.
    Ik xou er 2/2,5 jaar tussen willen hebben denk ik. Maar ach, ik zie wel. Geen haast in ieder geval. Als ik morgen zwanger blijk is t ook prima.

Dames, leuke foto's. Zal er ook nog eentje spammen

15. Nicci1982

16. mamainthefuture

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Houten
    @Rubi ben gelijk maar gaan kijken maar ik heb die Ranitidine ;) haha schok al even dat ik me kind alcohol aan het geven was pfffiew!
    (Dus snap je want ik wil dat ook niet haha, lijkt me niet goed)

@nicci en half jaar geleden was ik eigenlijk net zo tot ik gewoon verliefd werd op alle Woezel en Pip spullen :S
    Heb het wel met kleren vind het voor een baby jongen(lees maat 50/56) erg moeilijk om stoere dingen te vinden, voor meisjes heb je wel allemaal erg leuke dingen maar voor een jonge niet echt stoere kleren. Gelukkig zit hij nu toch echt in 56 en gaat langzaam naar 62 dus heb ik leuke stoere kleren :) wel heb ik in 56 leuke stoere korte broekjes en tshirtjes (van lief & stoer)
    Ze veranderen ook nog heel erg, voor het zelfde geld lijkt hij volgende maand op zijn vader....(als hij mijn neusje maar blijft houden die vind ik lief)
    Ik zou er ook blij mee zijn als ik morgen zwanger zou zijn, maar liever nog niet haha.

Ow wat een droppie zeg! Al een flinke kerel :)

17. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Ik geef bv trouwens fb!

18. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Wat een leuke fotos zie ik allemaal voorbij komen!!

Ben verder nog een beetje een zeef dus lastig reageren op alles wat ik in de tussentijd heb gelezen (lees regelmatig even bij, ookal reageer ik niet zoveel) ;)

Hier niet veel bijzonders eigenlijk, Ian doet het prima! We zijn sinds vorige week overgestapt op fv, ik kolf nog 2x per dag en dan geef ik hem nog ongeveer 60 tot 120 bv per dag (toch nog iets, voelt goed). Hij huilt weinig, maar slaapt nog steeds niet zo best. Ben ook afgestapt van van alles proberen en adviezen an anderen, vooral over wat je NIET moet doen (niet bij je houden hoor, dan kan hij straks niet alleen slapen, niet wiegen hoor, dan valt hij niet meer vanzelf in slaap, gewoon laten huilen, soms moet je wel enzenz:(:() allemaal goed bedoeld, maar heb besloten dat ik lekker doe wat goed voelt en dat is lekker bij mij of in de draagzak laten slapen als hij niet zelf in slaap komt of niet alleen wil zijn en niet laten huilen :) dan verwen/verpest ik mn kind maar, komt vast later wel goed :D

19. Nicci1982

Hier heb ik er wel een beetje spijt van eki. Merk echt dat mijn ventje verpest is.
    En daardoor ben ik nu nog steeds continu met m bezig omdat hij moeilijk inslaapt als ik niet steeds zijn tut erin prop of m troost. En op de dag in bed kan ik ook wel vergeten. Op zich slaapt hij wel de hele nacht dus dat is mooi. En onderweg is hij ook heel relaxt. Hij wil gewoon graag geentertaind worden :D
    Maar ben wel met je eens dat je moet doen wat je zelf graag wilt. Niets aantrekken van de rest.

20. mamainthefuture

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Houten
    We doen hier een poging hem eerst 10 min te laten pruttelen voor we er heen gaan, maar ons ventje houd er ook gewoon echt 10 min vol en komen we niet doet hij net of hij overstuur is. Lopen we zijn kamer in stil... Pffffffff

Helaas valt hij dus echt alleen inslaap als wij hem wiegen :( zou dit heeeeeel graag anders zien!

Deel Deze Pagina