Juni 2013 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door VanEke, 6 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamainthefuture

mamainthefuture Fanatiek lid

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Genieten van mijn twee mannen :)
    Houten
    #261 mamainthefuture, 2 aug 2013
    Laatst bewerkt: 2 aug 2013
    @zonnetje ik ga eens kijken op de site, dank je.
    Gelukkig valt de warmte mee woon naast Utrecht en is eigenlijk nog wel te doen, hebben wel een groot zwembad in de tuin ;) zie foto ;) (sorry je moet wel even je hoofd draaien ;))

@stefanenlaura gister weer nergens last van hoop vanavond ook niet.... Nu ligt ie in de wandelwagen in de tuin te slapen :)
    Ik hoop dat de medicatie werkt.

Wij hebben twee poezen en die zijn gek van Thomas zo leuk. komen naast hem liggen eb snuffelen. (Dat allemaal onder toezicht op zijn kamer komen ze alleen als wij er ook zijn)

2. Micha 2

Micha 2 Bekend lid

4 jul 2010
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik dacht, ik ga even bij lezen. Maar het waren weer best wat bladzijdes! Nu heb ik op de eerste een reactie geschreven, maar daarna ben ik erdoorheen gevlogen...
    Want ik heb hier een smakkend jongetje welke zo wakker gaat worden en wil drinken en ik hoor de hele tijd boven gebonk van mijn dochtertje die niet kan slapen, dus daar moet ik straks ook even heen.

Van mijn kladblaadje op de laptop: ;)
    Nicci:
    Ik vond het de eerste keer ook wel lekker dat ik pas na 4,5 maand ongi werd, toen moest ik toch een jaar wachten voor ik zwanger mocht worden door de keizersnee.
    Nu heb ik zoiets van, laat maar heel lang weg blijven, maar ik heb het dan ook niet meer nodig.
    Larissa:
    Ik kan mij voorstellen dat je gestopt bent met bv!
    FB1984
    Is genieten hè, als beide kinderen uitslapen! Mijn dochter slaapt de laatste tijd uit tot kwart over 8 en haalde van de week zelfs een keer 9 uur!
    Wat een leuke foto!
    mamainthefuture:
    Wat een mooie foto!
    VanEke:
    Bedankt voor de link!
    Wat een schattig mannetje!
    Beertje:
    Tja krampjes en bv, ergens anders zeggen ze juist dat de achtermelk, de vette melk, juist heel goed is tegen krampjes. Voor bv vragen ga ik meestal ten rade bij borstvoedingnatuurlijk en niet bij het cb.
    Achossie, wat zielig dat hij zijn sleutelbeen gebroken heeft tijdens de bevalling. Ik zei hier aaaah, hardop.

De warmte en de zon:
    Yoshua heeft last van de warmte, ik ben blij dat het minder wordt. Hij heeft vanmiddag arg genoten van een badje van 35 graden.
    Ik ga zelf niet in de zon zitten, dan heb ik gelijk last van stuwing. Ik weet niet of andere dames die bv geven hier ook last van hebben, of dat dit te maken heeft met mijn overproductie.
    Door mijn overproductie en sterk toeschietreflex liep ik tegen verschillende problemen aan. Nadat ik een hele nacht een klein jongetje in bed heb gehad en zelf dus nauwelijks geslapen heb, (omdat zodra ik Yoshua in zijn bed legde hij melk terug kreeg en weer door slikte. Dit herhaaldelijk tot hij begon te huilen of dat ik die verstikkende geluiden niet aankon horen en hem bij mij nam.) heb ik besloten het blokvoeden heel strikt te doen, Yoshua op zijn zij te laten slapen (dan slaapt hij namelijk zonder problemen) en hem tussendoor de speen te geven (Hij heeft waarschijnlijk meer zuigbehoefte doordat de melk zo snel en veel komt, hij is eerder voldaan qua drinken dan qua zuigbehoefte)
    Gelukkig merk ik gelijk verbetering!!! Hij slaapt beter, waardoor ik ook! En ik zie hem weer veel meer lachen.

Trusten allemaal, ik hoop dat ik zeer binnenkort tijd heb om meer te reageren!;)

3. Micha 2

Micha 2 Bekend lid

4 jul 2010
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    O ja, wilde ik toch nog even laten weten...
    Yoshua woog gisteren met 8 weken al 6,5 kilo. Hij draagt dan ook al maatje 3 van luiers. Wat is maat 3 van newborn moeilijk te krijgen, alleen de etos lijkt ze te hebben!

4. mamainthefuture

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Houten
    Zo groeit lekker Micha! Hier kan je ze ook bij de kruidvat en supermarkt krijgen. Hubbie en ik hebben discussie ik wil de new Born nog gewoon en hij niet meer..... Maar tot nu toe win ik aangezien ik de kleine ook de hele dag heb en hij niet ;)

5. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Zag dat er veel geschreven was maar onthoudt t gewoon niet :D

Mamainthefuture: ja hij krijgt ook nog de verdikkers. Hij drinkt zijn fles nu best wel lekker. De medicijnen gaven denk ik toch geen bijwerkingen. Hij is nu al weer2 dagen een lieve baby gelukkig. Was dus gewoon een offday.
    En waar woon jij dan? Ik woon nl ook in utrecht.

Weet iemand of de medicatie alleen moet helpen bij t neutraliseren van het maagzuur zodat t geen pijn doet of moet t ook helpen tegen t omhoogkomen. Want dat is hier nog wel met de medicatie. T lijkt wat minder erg maar denk dat dit door t verdikken van de voeding komt.

Ik hou ook niet van huilende baby's. Dus ben ook geneigd snel te troosten. Al is hij ook snel echt overstuur. Maar t werkt goed om m veel aandacht te geven. Hj vermaakt zich gewoon slecht zelf. Tja snap ik wel als je niets kunt. Zou ik ook sjaggie van worden. Dus na t voeden spelen we een half uurtje of uurtje (geluidjes maken, zingen, wipstoel etc etc) totdat ik merk dat hij moe wordt. Dan leg ik m terug in de box op zijn zij en is hij vask binnen 1 minuut vertrokken. Denk eigenlijk dat t ook wel op bed zou kunnen terwijl ik eerder dacht van niet. Maar toen was hij steeds te wakker. Merk dat ik nu meer een ritme en ritueel gevonden heb.
    In de nacht is t sowieso geen probleem. Dan slaspt hij als een blok. ben er wel mee gezegend!

6. Nicci1982

Mijn vent heeft nog een hoop te groeien voordat hij in maat 3 past trouwens :D Flinke kinderen hebben jullie zeg.
    Mijn vent is pas 4,5 kg met zijn 10,5 week.

7. mamainthefuture

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Houten
    Nicci ik woon in Houten naast Utrecht en jij?
    De medicijnen moeten het minder zuur maken en het verdikken moet zorgen dat het niet omhoog gaat. En uit eindelijk gaan ook de medicijnen daar voor zorgen omdat door dat er minder zuur is het het maagklepje niet beschadigd waardoor het beter open en dicht gaat uit eindelijk ;)

8. Nicci1982

Bedankt voor de uitleg. Was t vergeten te vragen namelijk. Durf de voeding ook niet te dik te maken. Heb al een keer gehad dat hij er zowat in stikte toen t omhoog kwam. Doe ongeveer tweederde schepje op 120/130 water. En dat gaat wel redelijk.
    Ik woon in leidsche rijn wijk het zand, dus in utrecht zelf.
    Mijn broer woont ook in houten bij de grassen. Waar woon jij? Het oude dorp of nieuwbouw?
    Vind de nieuwbouw daar veel mooier als bij mij maar voor ons wad houten minder praktisch.

9. mamainthefuture

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Houten
    Ik doe twee schepjes op 180/6 en dat gaat redelijk, te dik vind hij niet lekker en laat hij staan.... Zo eigenlijk wel iets beter zijn maar ja is in elk geval minder zuur en minder pijnlijk met omhoog komen ;)
    Ow Leidsche Rijn ken ik wel. Ik werk daar 1 keer in de week :) en de grassen is 1 wijk naast mij ik woon in de stenen (dus nieuwbouw).
    Mijn man woont al zijn geboorte in Houten en ik vanaf mijn 4e we hebben alles hier dus wilde eigenlijk ook wel in Houten blijven, ondanks dat het best duur is maar ja.

10. myres

myres Actief lid

19 sep 2012
    139
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje wat is er veel geschreven de laatste dagen.
    Leuke foto's allemaal.
    Hier gaat het slapen steeds beter. We lieten haar eerst steeds op de arm of naast ons op de bank slapen. Sinds een paar dagen ook overdag in de wieg. Dat vond ze eerst niet leuk, flink huilen. We gaan na een aantal minuten huilen weer naar boven, leggen een hand op haar buik en zeggen dat we beneden zijn. We draaien 2 keer haar muziekje op. Als we haar in bed leggen blijft een van ons vaak nog even boven rommelen. De eerste paar keer waren niet leuk, omdat ze erg hard huilde. Maar ze slaapt nu steeds sneller en huilt veel minder lang om in slaap te komen.
    Slaapt jullie kleintje op de eigen kamer of nog bij jullie op de kamer.
    Hier slaapt ze nog bij ons op de kamer.

Hier een foto van onze lachende dame.

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      27 KB
      Weergaven:
      16
  11. Nicci1982

Mamainthefuture: grappig zo dicht bij. Vind op zich de prijzen wel meevallen. Ligt er natuurlijk ook aan wat voor een huis t is.
    Vind nieuwbouw in verhouding toch goedkoper en alles lekker fris. Vooral als je zoals wij ook echt de eerste bewoners bent. Alles lekker naar je eigen zin in laten delen en maken. Heerlijk.

Myres; leuke foto. Hier slaapt ie sinds dag 1 op eigen kamer. Ik ben van mening dat een kund daar gewoon hoort. Lekker ouderwets :D
    Op de dag slaapt hij in de box maar wil vanaf morgen 1x per dag hem
    In bed gaan leggen, na de voeding van 13.00 uur ongeveer. Dacht dat t niet zou lukken maar vandaag bij opa en oma ging t ook prima in zijn puckababy als hij maar moe is. En dat herken ik steeds betwr

Vandaag lekker naar de sauna geweest. Heerlijk genieten zeg.

12. mamainthefuture

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Houten
    Leuke foto! Wij hadden een familiewieg op onze kamer staan, maar daar wilde hij na 6 weken niet meer in slapen. Snachts was drama (behalve bij mij in bed) en op de dag in zijn eigen kamer in zijn eigen bed ging heel goed. Dus ook Savonds gaan proberen en ging ook goed. (Op de dag deed ik hem daar ivm babyfoon)

Nicci in Houten is nieuwbouw ook erg duur, je kan beter bestaand kopen... Al zijn nu een paar nieuwbouw projecten goedkoper geworden...
    Lekker hoor baar de sauna :) ik ga zondag!

Pfff spugen helemaal over nu weer krampjes :( Denk dat het komt doordat hij nu alles binnen houdt, normaal gooide hij zijn eten eruit samen met eventueel lucht en nu moet alles via zijn darmpjes er uit. Aangezien we het eten dikker hebben gemaakt zal dat moeilijker gaan denk ik.... Dus we gaan kijken of hij zijn eten binnen houdt met 1,5 schepje en als dat goed gaat naar 1 en dan een half en dan stoppen met verdikken... Tenminste daar hoop ik op uit te komen ;)

13. Nicci1982

Lekker dat gehannes. Hier ook van t een in t ander. Voor matthijs had ik al dieetvoeding voor moeilijke ontlasting. En die is gelijk ook tegen krampjes. Maar nu heeft hij elke 1 tot 3 dagen een poepluier dus dat is fijn. Moet zeggen dat t verdikken medicijnen goed lijken te werken. Wel veel warmteuitslag. Hij heeft een gevoelige huid maar dat is niet erg. Daar kun je genoeg aan doen.

Zag dat jij ook al wat pendels hebt. Vind t best grappig al geloof ik ee niet in. De jouwe komen toch voormamelijk op maart en meisje. Ik heb er 2 voor februari (jongen en meisje) en eentje september 2014 jongen. Moet er wel om lachen want kan me niet voorstellen dat ik er al zo snel weer voor zou gaan :D en vl krijgt helemaal een hartverzakking als ie t hoort haha

14. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hoeveel uur laten jullie max tussen de fles snachts bij een baby van 5,5 week?
    Za slaapt vaak best lang door (gelukkig)

Nu bijv gisteren om 23.45 laatste fles, en nu om 08.00 slaapt ze nog...

Wat doen jullie dan??

15. Nicci1982

Ik maakte hem in ieder geval rond 6.00 uur wakker maar hij was ook heel licht bij zijn geboorte. En rond de 6 weken woog hij natuurlijk nog steeds net niks. Als hij met een normaal gewicht geboren had geworden had ik m misschien ook wel laten slapen.
    Ook probeer ik er een goed ritme in te brengen ook vast voor als ik weer ga werken. Dat zal betekenen dat hij dan tussen 6.00 en 6.30 moet eten. Ik ga nu dus proberen om de laatste voeding steeds iets vroeger te doen zodat we een mooi vast ritme kunnen krijgen die handig met mijn werk ( en ik dus ook nog even rustig kan zitten terwijl hij al op bed ligt en eventueel op tijd naar bed kan)

Matthijs slaapt gelukkig ook goed. Moet m in de ochtend vaak nog wakker maken of hij is wakker maar huilt niet voor eten. Meestal krijgt hij tussen 22.00 en23.00 de laatste voeding.
    Maar hier vanmorgen ook pas om 7.15 eten omdat toen vl pas wakker schrok en is gaan kijken. Anders had t ook wel 8.00 geworden waarschijnlijk.

16. mamainthefuture

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Houten
    Nicci hier elke dag een poepluier eigenlijk altijd twee soms wel drie!
    Je tegen het spugen en omhoog komen werkt het gelukkig ook wel :)
    Ja hier ook z'n warme baby haha hij zit snel onder warmte buitjes dus kleden we hem weer uit.
    Ik geloof ook niet in pendels maar vind het leuk om te doen. Moet wel zeggen dat ik bij Thomas het ook heb laten doen en in de maand dat ik de meester pendels had, had ik ook een positieve test in handen en bijna iedereen zei een jongen en dat is het ook..... Dus ben benieuwd zou het wel leuk vinden wil er niet al te lang tussen hebben ;) en dan zou er 1,5 jaar tussen zitten perfect!

@FB als ze goed groeit zou ik het zo laten heerlijk, geniet er van ;) de meeste baby's gaan bij 6 weken doorslapen namelijk ze is iets eerder maar dat maakt niet uit, ik zou dat niet verstoren.
    ik zou wellicht wel proberen de laatste voeding qua tijd naar voren halen, dan is ze sochtends ook wel eerder natuurlijk maar dan kom je idd in een ritme voor werken. (Hoe doe je dat dat doorslapen)

@hier is het elke nacht anders :( het ging goed voor we naar het zh gingen maar sinds dien helemaal uit zijn doen grrrrr K*T zh!
    Ik ga weer erg me best doen om er een ritme in te krijgen en ga hem savonds zijn laatste fles om 22.00 geven gister tot 1 bezig geweest hem inslaap te krijgen :( en als dat nou 12 wordt is voor mij ook wat lekkerder..... Hij eet ook sinds hij niet meer spuugt zijn fles niet elke keer leeg, dus zijn nu naar 1,5 schepje nutriton gegaan ben benieuwd of het goed gaat en hij niet spuugt. We zaten op 2 schepjes, gaan dus per half af bouwen ipv per heel ;)

17. Nicci1982

Wat vervelend dat hij zo uit zijn ritme is. Heb je een puckababy (kan t meer herinneren). Mijn vent slaapt dan zo in. En ik ken in mijn omgeving al 4 andere verhalen waar t ook echt super werkt. Zelf bij eentje waarvan de baby al 2 dagen huilde en niet meer dan een half uur aan 1 stuk sliep. Voor die paar tientjes zeker de moeite waard!

18. Nicci1982

De kleine is aan de diaree trouwens. Vandaag al 3 luiers vol. Kan een bijwerking van de meds zijn maar ook toeval. Ben zelf ook niet topfit.
    Weet oemand hoe lang een baby diaree mag hebben voordat je in moet grijpen?

19. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Geen idee wanneer je je kindje moet wakker maken als het de hele nacht doorslaapt. Maar denk dat ik het na 8uur slaap wel wakker zou maken.

Hier nog niet de luxe van doorslapen, ook al is zoontje 6 weken. Was vorige week vaak 4uur tussen de voedingen in de nacht, maar is nu weer 3uur. Dus ik geef om 23uur een fles en dan om 2uur en als ik geluk heb red ik het tot 5.30uur.

Dus hoe doen jullie dat inderdaad dat jullie kindje zo heerlijk doorslaapt. Zou het al heerlijk vinden als ik 5uurtjes mag doorslapen.

Hier vandaag weer gaan oefenen met in eigen bedje slapen ipv in de box of op de arm. Maar helaas slaapt hij vaak maar uurtje tussen de voedingen in.

Hier morgen naar de kinderarts en ga vragen of medicijnen een optie zijn.
    En soms zit ik te twijfelen of hij niet gewoon een hongerige baby is en ik andere voeding moet gaan geven voor hongerige kindjes.
    Gezien hij al zo snel weer komt. Na 2 of 2,5uur gaat hij vreselijk huilen en is pas stil als ik een fles geef. Een speentje of wiegen helpt dan over het algemeen ook niet meer

Hier nog geen enkel ritme, maar hoop dat ik dat over een maand wel heb, gezien ik dan ook moet gaan werken.

Hoeveel uren gaan jullie werken en hoe hebben jullie de opvang geregeld.
    Hier ga ik 27uur werken en heb 2 dagen kinderdagverblijf. En ik werk 1 avond en 1 keer per 4 weken een weekend en regelmatig nog een dag extra in het weekend.

Hier met nutriton in de fles vaak nog 2 of 3 poepluiers per dag.
    Helaas vannacht ook weer vreselijke krampjes en veel windjes laten.

Hier dus 2,5scheppen nutriton op 120water. En vaak de 123speen op stand 2 of 3. Je moet de fles met nutriton niet te lang laten staan, dan wordt het erg dik.
    De ene keer doet hij maar 10min over deze fles en de andere keer is hij na een half uur nog niet leeg.
    Ik vind dit ook te dik eigenlijk, maar afbouwen is helaas nog geen optie.

20. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    geen idee hoe lang een baby diarree mag hebben. Let in ieder geval erop dat hij niet suf wordt. Dan moet je aan de bel trekken.

Deel Deze Pagina