Uit die newborn komt t al regelmatig lopen haha. Tis maar goed dat ie ze voorlopig nog wel ff past :-D En 20 in een pak is wel handibom te teste. Zoals ik al zei kv is rechtstreeks de vuilnis in gegaan. Is ook zonde natuurlijk. Fb: is etos ook zo stug als kv? Want dan hoef ik er niet eens aan te beginnen. Wil wel zijn billetjes mooi gaaf houden. Vond kv net schuurpapier vergeleken met de newborm. Weer niet hoe de andere pampers eigenlijk zijn. Zijn die ook stugger als de newborn?
Wist niet eens dat er verschillende maten newborn zijn, wij doen het nog gewoon met 1, al beginnen ze ondertussen een klein beetje krapper te zitten... Wij gebruiken voornamelijk kv, zijn idd iets stugger dan pampers maar vind het prima luiers, blijven goed zitten. Nog geen luieruitslag of wat voor rode billetjes ook gezien hoor.
Ow ik vind pampers heel fijn grappig eigenlijk dat ieder zo z'n eigen "merk" heeft qua luiers toch maar goed dat er meerdere merken zijn Ow echt hier is het nog maar 1 keer eruit gelopen en dat was toen die geen newborn aan het. Verder nog nooit gehad, wel dat we waarschijnlijk net op tijd waren. Eki past ie er nog in dan? Hier echt niet hoor! Twee begint wat krap te worden nu.
Pamper zijn wel zachter, maar met kv heeft mijn zoontje 2jarige helemaal geen luieruitslag. En zn billen zijn helemaal droog als hij een volle luier heeft. Bij pampers stinken de luiers super erg en natte billen De kleine meid heeft erge luieruitslag van pampers (denk ik) Paar dagen geen pampers aangehad, toen afgelopen nacht wel en meteen weer heel erg terug terwijl t bijna weg was
Wij hier ook pampers.. Niet omdat dat mijn voorkeur heeft, maar die had ik gespaard met goede acties (1+1 gratis enzo) tijdens mijn zwangerschap. Geen idee of ik ze blijf gebruiken, vind ze tot nu toe wel prima. Wat fijn dat sommige van jullie alweer een goed ritme hebben. Hier is het nog ver zoeken naar een ritme. We willen zelf wel wat meer rust en regelmaat gaan toepassen omdat we merken dat ze wat sneller overprikkeld raakt, maar daar zijn wij echt niet goed in. Wij leven helemaal niet tijdsgebonden in de vakantie. Dus nu maar een beetje aanmodderen en kijken wat lukt, en vanaf september als manlief weer aan het werk is gaan we echt op zoek naar een ritme dat voor iedereen werkt. Dan is het hopelijk als ik ga werken (in november) allemaal een beetje geregeld
Haha a1988 heel herkenbaar, dat aanrommelen gelukkig lijkt Ian er geen last van te hebben, dus vind het wel best. Vraagje voor de meiden die fv geven: we geven fv op verzoek, zitten nu aan 6-8 flessen per dag, van 120/4. De ene fles drinkt hij helemaal op, de andere laat hij weer wat staan. Zou het handig zijn om over te gaan naar 5-6 flessen van 150/5? Zou hij dan automatisch ook minder flessen drinken? Hij pakt nl geen speen en als hij wil drinken moet dat zo'n beetje NU, rekken vd fles is dus lastig... Ben dan zo bang dat hij te vaak komt en dan teveel binnen krijgt met grotere flessen... Iemand advies?
Je kan eerst proberen om op vaste tijden te gaan voeden? Elke 3/4 uur... En dan per week de fles iets ophogen? Wij voeden elke 4uur overdag. Als ze eerder komt, dan krijgt ze dan haar fles. Snachts wachten tot ze zelf komt. Dit doen we al vanaf het begin zo. Wij zitten nu op 5/6 flessen per dag, per fles drinkt ze tussen de 100 en 150 cc
Denk niet dat ie meer wil dat goed voor m is. Zit okk te overwegen weer 5 te proberen. Eerder lukte dat ook maar drink hij veel te weinig per x. Werkte een tijd goed maar merk nu dat hii vaak niet elke 3 uur wil drinken dus er nauwelijks iets in gaat. Maar ja, weet dat hij met 5 ook zijn flessen niet leeg gaat deinken. Wat dat betreft blijft t een lekker moeilijk ventje. Luiers: hier blijft ie met pampers ook kurkdroog. Het eruit lopen kwam vooral hier doordat t dun was en 1x per week poepte. En dan dus gelijk megaveel. Kon geen luier tegenop. En gisteren dan ivm diaree en maat 2 is nog wat ruim maar1 echt te klein. Dus dan gaat t wel eens mis Slapen is vandaag in de middag ook goed gegaan. Hij moet dan van mij op zijn kamer. Had m moe maar wakker weggelegd en hij sliep gewoon rustig in. Wel een paar keer een kreet gegoord maar geen gehuil. Moest m voor zijn fles wakker maken. Helaas ging t toen mis. Wil al de hele avond niet lekker slapen en piept enorm. Ook in de armen gaat t moeizaam. Hoop dat ie morgen een wat betere dag heeft. Ritme: nu probeer ik t wel aan te meten maar in t weekend en vakantie hebben wij t ook niet echt. Op zich slaapt hij ook in de reiswieg en wagen goed dus maakt t niet uit. Hou wel redelijk vaste tijden aan voor zijn voeding maar in de ochtend laat ik m ook wel eens een uurtje langer liggen als hij niet zelf komt. Maar hou dsn wel evenlang tussen de voedingen. Dus dan krijgt hij gewoon zijn laatste fles iets later.
FB: Op vaste tijden voeden heb ik idd geprobeerd, maar het probleem daarbij is dat hij vaak eerder komt dan de 3 uur die ik toen aanhield en heel mn 'schema' na 2 voedingen van tafel kon Hou wel in die zin vaste tijden aan, dat ik er maximal 3 uur tussen liet zitten overdag (met 150cc 4 uur) tot de fles van ongeveer 21.00, als hij daarna komt is het prima, zo niet dan niet.
@fb hier juist luieruitslag met kv grappig dat die kleine billen bij ieder anders reageren..... Maar sudocreme werkt perfect! bepanthen totaal niet, werd alleen maar erger. Wij doen het zelfde op de dag om de 4 uur. Laatste voeding is 22.00 en dan de eerst weer als hij wakker wordt ligt tussen 6 en 8 uur sochtends @a1988 probeer een ritme voor de kleine van eten/slapen en wakker te houden, ookal zijn jullie bijvoorbeeld op bezoek als het "slaaptijd" is probeer het dan ook te laten slapen misschien werkt dat al. @Eki sinds ik hier op tijd ben gaan voeden gaat het veel beter en daar bedoel ik mee dat hij om de 4 uur een fles krijgt slaapt hij nog maak ik hem wakker. Is 4 uur nog te veel om er tussen te laten doe dan 3 uur en verleng dat elke keer met 15 of 30 minuten. En zo ook de voeding als de flessen elke keer opgaan verhoog het dan met 10 CC (ik weet het je moet per 30 klaar maken, maar zet dan 20 in de koelkast dit mag!) @nicci hier ging het vandaag ook beter op vanochtend na maar ja hij had ook uitgeslapen tot 7.30! Ik geef daarna de flessen wek op zijn voed tijden dus in de ochtend zit er dan minder lang tussen zodat zijn laatste fles elke avond om 22.00 is.
Mamaindefuture; hier ook de laatste rond 22uur en de 1e fles weer tussen 6 en 8 uur. Doen onze kleintjes goed he!! Ben er blij mee
@Eki super dat hij dat al doet. @Werk Ik moet eigenlijk 19 september weer beginnen maar ik krijg 3 weken van de zomervakantie terug. dus dit houd in dat ik pas 9 okt hoef te beginnen. 9 en 10 okt werken en dan heb ik herfstvakantie . @luier ik vind de kv luier ook niet fijn. hier is het er ook al meerdere keren uit gekomen maar dat doet het met pampers ook wel eens. Gelukkig zijn de kv luiers nu allemaal op en ga nu het pak Huggies uittesten. Heb ik 2 pakken liggen en nog een half pak pampers. Dan gaan we naar 3 drie als dat al niet eerder moet. De Huggies doekjes zijn niet super fijn, ze plakken aan elkaar en zijn er dan moeilijk uit te krijgen. Ben benieuwd naar de luiers. Hier gister naar het cb geweest en onze dame is nu 56 cm en weegt 5020gram. Ze is in 5 dagen tijd weer 200gr aangekomen. verder was alles goed de arts dacht dat de spruw nu weg was maar ze had net gedronken. Dus ik ga donderdag toch even terug om te laten controleren. Hier voed ik op verzoek. Vanmorgen voor de verandering een flesje gegeven omdat ik bezoek had. Deze nam ze ook heel goed. Slapen gaat vandaag ook echt super. Even wat mopperen maar slaapt binnen 5 minuten.
mamainthefuture wat zullen jullie lekker geslapen hebben! Ik ben ook wel weer toe aan zo'n nacht nicci: Bij mijn dochter vond ik het ook helemaal niet erg om weer te gaan werken. Ik had er ook helemaal geen moeite mee om de eerste dag weer te gaan werken. Nu vind ik het juist wel lekker om het thuis allemaal op orde te krijgen. De eerste weken kon ik vrij weinig zelf en moest ik van alles uit handen geven. Nu ben ik sinds kort weer alles zelf aan het doen en voor mijn gevoel puinruimen. Bij new born zit er een soort netje waar de ontlasting doorheen gaat en dan blijft de ontlasting eronder zitten en niet echt tegen de huid. Bij de andere luiers zit dit netje er niet, dus zal de ontlasting meer tegen de huid zitten. Wat betreft goede luiers, het blijft een kwestie van uitproberen, want soms heb je een periode waarin de ene luier je meer bevalt en dan opeens een andere. Mij valt het op dat ik toendertijd bij mijn dochter wel vaak vieze rompers had en nu alleen als ik vergeten ben de luier goed te doen, dus de buitenste rand naar buiten trekken, als deze naar binnen zit kan de ontlasting naar buiten komen. regelmaat Yoshua heeft bepaalde tijden dat hij eigenlijk altijd wel komt, maar om nou te zeggen er zit een duidelijk regelmaat in. Ja en nee. Sinds ik echt goed bezig ben met het blokvoeden gaat het wel beter, maar hij komt 's nachts weer. Tijdens het voeden lijkt het er op alsof hij het vacuüm zuigen niet goed beheerst. Ik dacht eerst dat dat na het gedoe met het afvallen kwam. Maar toen de verpleegkundige mij vandaag vroeg of hij dat al vanaf het begin had, besefte ik mij opeens dat hij dat inderdaad al vanaf het begin had, want daardoor heb ik toen de tepelkloven gekregen. Ik ga door de huisarts na laten kijken of zijn tongriempje misschien te kort is, want dat zou een oorzaak kunnen zijn waar ik ook zelf wel eens aan gedacht heb. Ik ben vaak geneigd om problemen aan mijn overproductie te wijten, maar dit is natuurlijk ook een mogenlijkheid. Yoshua heeft vandaag zijn prikjes gekregen. Hij heeft er wel veel last van. Het prikken was even keihard krijsen, maar daarna ging het vrij snel weer goed en kon hij lachen. Maar rondom etenstijd werd hij huilerig. Op een gegeven moment vond ik hem best warm en ging zijn temp controleren... Was het 38,7 graden, arm mannetje. Hij huilde en kreunde, zo zielig. Toen ik een badje van 35 graden probeerde vond hij het helemaal niet fijn, dus maar mee gestopt. Uiteindelijk een paracetamolletje gegeven en dat lijkt gelukkig te helpen. Ik geef niet snel paracetamol, maar de verpleegkundige van het cb had gezegd dat ik dat bij koorts best kon doen, zeker als hij er zoveel last van heeft! Nu ligt hij gelukkig al een tijdje te slapen en lijkt het er op dat zijn temperatuur inderdaad naar beneden gegaan is. De metingen van vandaag met 2 maanden: gewicht: 6750 lengte: 59,4 hoofdomtrek: 41,8 Mijn kleine grote vent!
@FB ja maar dat was vorige week nog anders haha. Maar die week daarvoor was dit wel weer, ben blij dat hij zijn ritme weer heeft gevonden. Vanavond zonder inbakeren proberen hij heeft de hele dag rustig geslapen met zijn armpjes omhoog en net werd hij mega onrustig met inbakeren dus gaan het zonder proberen ben benieuwd. @stefanenlaura blij dat ze het zo goed doet is toch altijd fijn als ze goed groeien enzo. Mooi dat spruw in elk geval beter gaat als het al niet weg is..... Ja doekjes zijn ook heel verschillend, ik vind de Zwitlas en van pampers erg fijn. Andere zijn weer of heeeeel nat of heeeeel droog of gaan niet uit de verpakking. Micha ja z'n nacht was even echt heel lekker, hoop op weer z'n nacht! Hihi zeker grote vent! Lekker hoor als ze zo groeien Vaak is het moeder gevoel juist dus zou idd even naar de ha gaan voor zijn tongriempje.
O ja, voor de bv mama's hier, (Ook een beetje voor iedereen hoor) De groeicurve bij het cb is gericht op baby's die kv krijgen. Bij onderstaande link kun je heel simpel een account aanmaken en een groeicurve bijhouden die een wat realistischer beeld geeft, hier zit Yoshua namelijk wel in het groen en bij het cb zit hij er boven. http://www.borstvoeding.com/groeicurve/
Mamainthefuture: Eerst maar even kijken of hij er morgen beter aan toe is, dan ga ik de ha bellen. Maar waarschijnlijk wel, want hij klinkt nu alweer als gewoon en zijn temp is in ieder geval gedaald, ik ga zo even controleren. Van dat moedergevoel klopt inderdaad, maar het blijft lastig om er volledig op te vertrouwen. Ergens zou ik een beetje opgelucht zijn als het inderdaad zo is. Dan zouden na een simpele ingreep vrijwel gelijk een aantal problemen weg zijn. Maar het zou ook gelijk een aantal dingen verklaren, zoals de tepelkloven in het begin. Want ik weet zeker dat ik hem toen goed aan legde, maar hij liet telkens los. Maar buitenstaanders roepen zo makkelijk dat je verkeerd aanlegt. (Er was één verpleegkundige die op mijn vingers ging kijken om vervolgens hard te zeggen dat ik het fout deed. Ze zou mij wel even helpen... Ja aan een nieuwe kloof op een hele nare plek, de overgang van tepel naar tepelhof) Je moest eens weten hoe vaak ik mijn pink er tussen gestopt heb die eerste dagen. hm, toch wat verdrongen irritaties uit het begin Maar goed eerst maar eens na laten kijken
Ons meisje drinkt voor het mooi te veel. We proberen om tussen de 3 en 4 uur een fles te geven. Regelmatig heeft ze na 2,5 uur honger. Één moment op de dag doet ze er weer langer over. Eerst lieten we haar dan doorslapen, maar nu maken we haar wakker na ongeveer 4 uur. Als we dat niet doen, dan huilt ze in de avond veel meer. We maken haar rond 00.00 nog wel wakker voor de fles, en slaapt ze meestal door tot 5.30/06.00. We geven 150 cc met 5 schepjes. Vaak zijn het 6/7 voedingen per dag. Iemand een idee hoe we de flessentijd wat meer kunnen rekken, zonder huilend kind natuurlijk.
Micha ze hebben vaak kort last van de prikjes gelukkig en een zetpil helpt dan heel goed en snel. Ben benieuwd wat de ha zegt over het tongriempje. Ze geven idd snel andere dingen de schuld op de een of andere manier... Beetje jammer is dat. Myres misschien proberen naar grotere voeding te gaan? Weet niet hoe zwaar ze is? Wij zitten namelijk op 5 voedingen van 180/6 en dan zit er 4 uur tussen en dat gaat makkelijk, ga vandaag kijken of er 5 uur tussen kan aangezien Thomas zijn nachten langer worden en hij ineens voeding laat staan. Boven de 6 kilo mogen ze ook naar 4 voedingen van 180. Ben benieuwd. Na 4 uur slaapt hij ook nog heel erg vast dus we zullen zien of hij er 5 uur tussen kan laten.
Wat een grote eters hebben jullie toch. Ben rr jaloers op. Maar aan de andere kant hij groei nog steeds elke 2/3dagen ongeveer 100 gr dus niet slecht. Was ff slikken dat we nu 2 slecht nachten hebben gehad. Gisteren on 5.30 piepen maar na speen om 7.00 wakker en vandaag 5.00 maar na speen 6.30. Ben behoorlijk verwend. Vandaag proberen naar 5 voedingen te gaan. We eindigen hier ook altijd rond 22.00/22.30 afhankelijk van hoe laat hij wakker wordt. Met 4 uur ertussen zou dat ook wat makkelijker worden. Wat tijd betreft red hij t wel denk ik. Alleen moet hij wel beter drinken dan