Juni 2013 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door VanEke, 6 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamainthefuture

mamainthefuture Fanatiek lid

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Genieten van mijn twee mannen :)
    Houten
    Geef je kids ff aan je man als hij thuis is zodat jij kan slapen meis anders stort je echt in. Ik ken je gevoel heb ik ook gehad en na weer even wat slaap te hebben gehad was ik zo opgeknapt!

Nicci Thomas kruipt en loopt het er straks wel weer af, vind het nu heerlijk die spekbeentjes :) (en mega dik is die niet heb ook 3 poepluiers dus verteerd alles goed ;) (luiers zijn ook echt vol)
    Dat doe ik ook probeer hem wel in zijn bed te leggen maar 9 van de 10 keer blijft hij dan wakker dus lekker bij mij in bed en slapen we samen nog heerlijk 4 uur!

Lekker is dat dan hij MaMa even een paar uurtjes meer achter elkaar.

2. mamainthefuture

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Houten
    Morgen een fotoshoot als gezin! Heb er echt zin in :)

3. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Ja dat is ook zo dat t vanzelf verdwijnt. Vind t persoonlijk alleen niet mooi :D de een houdt van vetjes en de ander weer niet. Zo zijn we allemaal verschillend natuurlijk.

In de ochtend is t in de box slapen normaal. Maar nu heb ik bedacht dat dit verl fijner is. Hij hoeft van mij echt niet gelijk terug zijn bed in na 8 uur daar gelegen te hebben. Plus dat ik zelf dan nog wat slaap. Als ik eenmasl uit bed ben slaap ik toch niet meer.
    Nu ligt hij wel weer in zijn bedje. Het is al eventjes stil nu dus hoop dat ie een paar uurtjes pakt. En anders proberen we t na de voedingen van half 3 weer eventjes.
    Vind t fijn dat hij niet gelijk meer krijst in zijn bed. Ineens uit t niets is hij er tevreden. Denk omdat ik zijn puckababy aan doe en beter door heb wanneer hij moe is

4. Nicci1982

Veel plezier met de shoot. Bij wie laat je t doen? Is totaal niets voor mij omdat ik t verschrikkelijk vind om op de foto te moeten. Zou zulke foto's ook niet ophangen in huis. Vind dat helemaal niks. Maar vind t wel leuk om over een paar maanden hem Op de foto te zetten. En dan verdwijnen ze gewoon de kast in maar wel leuk voor de heb en de opa's en oma's worden er vast wel blij van.
    Als ik nou weet of de jouwe goed is scheelt dat alweer :D

5. mamainthefuture

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Houten
    Hier is het slapen zo verschillend... geen pijl aan te trekken zo leg ik hem klaar wakker in zijn bed zodat ik kan douche (dan heb ik een camera ipv in zijn box) en ligt hij eerst lekker te brabbelen en valt ie heerlijk in slaap, de andere keer leg ik hem moe in bed in slaap. maar soms bij beiden keren is het gewoon krijsen dat ie in bed ligt. leg ik hem in ons bed slaapt ie zo (ook als ik er niet bij lig).

Ik zal het je na de schoot laten weten of ze goed was haha ;) hield er ook niet van maar sinds ik ben afgevallen vind ik het niet erg meer. Er hangen al er foto's in huis van ons alle.

6. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Leuk, een shoot! Veel plezier!

Ben nu aan het proberen wat regelmaat in de dag te krijgen. Kan met die flesjes makkelijk, itt bv :D
    Hij krijgt nu rond 6u, 10u, 14u, 18u en 22u 150/5, is gisteren super gegaan en vooralsnog vandaag ook! Slaapt heerlijk na de laatste fles en knort lekker door tot de volgende ochtend (gisteren 22.45 vertrokken en vanochtend 6.30 de volgende fles), lekker is dat zeg!

Zometeen even naar de ha, maak me toch een beetje zorgen om het spugen. Hij lijkt er steeds meer last van te krijgen en wordt nu ook wel eens wakker van het spugen. Hij heeft ook vorige week do en vrij en ma een hele fles uitgespuugd (projectielspugen) en verslikt zich steeds vaker. Ben benieuwd.

7. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Hallo allemaal!

Wat zijn jullie allemaal actief ik heb af en toe echt tijd te kort laat staan dat ik hier kan reageren haha

Nicci ik vind het wel bijzonder hoe jij altijd contra iedereen denkt haha. Magere babies vind ik heel lelijk ziet er erg ongezond uit vind ik. Beetje alien achtig omdat hun hoofd nog relatief groot is. Ook heb ik iets tegen kale babies. Altijd gezegd ik hoop dat die van mij een bos haar heeft want een baby zonder haar is verschrikkelijk haha. Gelukkig heeft ie dat van mij want hij heeft een hele bos. Elke ochtend kammen we er een hanenkam in :)

Cas heeft helaas last van spruw. Hebben nu een kuurtje nystatine gekregen en ik moet daktarin op m'n tepels smeren naa de voeding. Het werkt als een speer want zijn lippen zaten helemaal onder en nu is daar alles al weg na 2 dagen!

Slapen: vannacht van 23.00 tot 5.30! Ik ben gelukkig :)

8. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    #348 zonnetje1980, 8 aug 2013
    Laatst bewerkt: 8 aug 2013
    Zo, hier een paar dagen vooral met andere dingen bezig geweest dan zp.
    Dus vooral gelezen, maar niet alles kunnen onhouden. ( die hormonen hebben nog erg veel invloed schijnbaar)

@huis: Ik heb in 2005 ook een huis gekocht wat prima geschikt was voor een gezin. Stond midden in een woonwijk, school op 1 minuut lopen, speelplein achter het huis en 4 slaapkamers.
    Alleen omdat het zwanger worden niet wilde lukken hebben we ons leven anders invulling gegeven. Dus hadden we een camper gekocht. Die wilde we graag bij het huis zetten, is toch makkelijker. En man wilde graag wat vrijer uitzicht hebben.
    Zeiden heel vaak van wel verhuizen/ niet verhuizen. Zeiden uiteindelijk niet verhuizen dus dat op ons huis een dakkapel laten plaatsen. Maar stiekem bleven we beide funda in de gaten houden of er niet wat leuks in de buurt te koop kwam. We hadden beide zonder dat we het van elkaar wisten dus hetzelfde huis gezien. Dus uiteindelijk de beslissing genomen om toch wel te verhuizen. Huis voelde goed aan.
    Dit huis is iets kleiner, maar wel geschikt voor 2 kinderen mocht het zover komen (3slaapkamers). En een grote tuin en vrij uitzicht. Alleen de camper is nu omgeruild voor een caravan. Gezien we waarschijnlijk met een kleintje meer naar campings gaan en niet meer elk weekend weg gaan is een camper erg duur (de wegenbelasting).
    Als ik binnen 2 of 3 jaar zwanger was geworden hadden we waarschijnlijk nooit verhuisd, maar gezien het op een gegeven moment was hebben we een deel voor gekozen om onze dromen te volgen, maar wel zo dat het ook te doen is met een kleintje. Zo woon ik nu aan een dijk en moet ik echt een stukje rijden voor een speeltuintje over een paar jaar. Maar aan de andere kant heb ik een grote tuin, waarin ik zelf wel wat speeltoestellen kwijt kan. En er wonen hier meer kinderen, zijn alleen al wat ouder. Zijn al minimaal 3jaar nu.
    De extra kosten zijn nu dus wel lastig, maar voor mijn gevoel is de beslissing om te verhuizen een goede keus geweest. Is een kwestie van gevoel.

@luiers: hier gebruik ik pampers, kruidvat door elkaar. Bij maat 1 maakte het niet uit vond ik. Hoewel pampers inderdaad iets beter de ontlasting opneemt, maar hier geen spuitluiers ivm flesvoeding.
    Bij maat 2 vond ik de pampers in het begin erg ruim vallen, ook al was Bryan ondertussen al 4,5 kilo. Nu hij tegen de 5 loopt passen ze beter. Nu ook etos in gebruik, maar die vind ik minder prettig in gebruik. Die lijken erg dik te worden als ze nat zijn. Dus die koop ik denk minder vaak.
    De newborn maat 3 is hier ook slecht te krijgen. Toevallig bij de etos, omdat ze in de aanbieding zijn. Maar kruidvat had ze hier niet (die waar ik gisteren was, kom in verschillende dorpen bij kruidvat).
    Bij de pampers maat 2 had ik vorige week dus ook lekkage, omdat ze nog iets te groot vielen. Terwijl als ik naar het gewicht keek Bryan ze toch moest passen.

@kleding; hier begint maat 50 te klein te worden, 56 past nog wel en kleding die klein valt ook al maatje 62. Maar sommige maat 56 is net zo groot als maat 62 als je naar shirts kijkt.

@tranen: hopelijk gaat het beter FB, maar zorg ervoor dat je af en toe even je rust kan pakken en inderdaad misschien even iemand vraagt op te passen. Maar zijn herkenbare emoties hoor. Vooral als je er 2 hebt is het soms lastig als ze net allebei een ander slaapritme hebben. Dan kan je ook niet zo makkelijk even tussendoor slapen. Succes.

@voedingen; Hier in overleg met de kinderarts overgestapt op nutrilon forte. Dat is voeding voor hongerige baby’s. Dit is op eigen verzoek. Gezien er soms maar 2,5uur tussen de voedingen zat en ik al over de toegestane hoeveelheid zat.
    Misschien ook iets voor micha, hier gaf ik ook al teveel voeding.

@huilen: ik begreep van de kinderarts dat ons kindje ons al kan manipuleren met gehuil. Zo moet ik toch rekken tot 3uur tussen de voedingen als hij gaat huilen. Want als ik meteen de fles geef als hij gaat huilen komt hij steeds eerder en zal meteen hard gaan huilen om zijn zin te krijgen.
    Zo ook met in bed meteen hard huilen, een kind weet na een paar keer dat als hij hard gaat huilen je meteen hem eruit haalt.
    Maar ik hoef hem ook geen uren te laten huilen, maar 15 min mag best af en toe dus.

@nachten: hier dus vaak nog 1 of 2 keer eruit voor de fles. Kijken hoe het gaat met de andere voeding. Was nu 1x, dus was al een luxe.

@werken: wat voor werk doen jullie. Heerlijk als ik lees dat jullie 9uur kunnen werken op een dag. Hier werkte ik voorheen 8uur op een dag, maar dat gaat tegenwoordig niet meer. Ik werk volgens het principe dat ik kan werken als er werk is en anders moet ik naar huis toe. En we moeten 60% van de uren bij de cliënten zijn. Dus dat betekend dat ik de ene dag maar 5uur werk en de andere dag kan het zomaar 7uur zijn. En als ik uren tekort kom dan moet ik op een dag dat ik voorheen vrij was terug komen. En mocht het erg druk zijn moet ik voor een uurtje komen werken. Weet nog niet hoe lang ik dit ga volhouden met een kleintje. Want ben niet zo flexibel meer om even een uur te komen werken. En ik moet voor een dag opvang gewoon 10uur betalen. Dus dan is het ook niet rendabel om maar een dag 5uur te werken. Helaas gaan alle thuiszorginstellingen op deze manier werken. Maar zit wel eens te denken aan ander werk. Evt heel ander werk. Moet tegenwoordig ook steeds vaker het weekend werken en dat vind ik zo ongezellig voor mijn man als ik om het weekend of vaker moet werken. In het begin viel het wel mee, maar tegenwoordig heb ik er wat meer moeite mee.

@draagzak:ik heb gehoord dat de draagzak van stokke enz niet goed zijn voor decheupjes, weet iemand hier meer over?. Hier een draagdoek geprobeerd, maar dat vond ik niks. Een draagzak lijkt me handiger. Maar hoor hier dus negatieve verhalen over ivm heupjes.

@spruw: hier ook nog last van spruw, gebruik nu daktarin. Andere medicijnen hielpen niet. Terwijl ik alles meerdere keren per dag uitkookte en niet meer met mijn vinger in zijn mondje zat.

@babyvetjes: een baby mag wel wat babyvet hebben, maar ze moeten niet te dik worden vind ik. Zag pas geleden een kindje van 7 maanden en die was wel erg mollig. En een kale baby vind ik ook niet zo leuk. Nichtje is bijna kaal, maar dan lijkt dat hoofd helemaal zo groot. Hier gelukkig ook een flinke bos haar.

@fotoshoot; leuk zo fotoshoot, maar ik ben ook niet zo fotogeniek vind ik zelf. Zeker niet als ik verplicht moet poseren. Hier ook weinig foto’s aan de muur. Maar maak van Bryan wel veel foto’s om te bewaren. Heb wel een foto op mijn telefoon staan van hem.

@slapen: hier slaapt Bryan 'snachts bij ons ivm het verslikken. Hij zou in zijn eigen bedje gaan na de geboorte, maar omdat hij zich zo vaak verslikt alsnog een wiegje gekocht. Nadeel is dat hij ook veel ligt te kreunen 'snachts en ik hierdoor dus vaak wakker wordt. Maar we willen hem nog niet in zijn eigen bedje laten slapen, gezien hij soms nog even hulp nodig heeft als hij zich verslikt.
    Op de dag ligt hij daarom ook veel in de box en anders de babyfoon in de buurt.

Verder ben ik afgelopen dagen dus veel op pad geweest, naar kinderarts, alvast overleg voor werk gezien we van 1 team naar 2 teams gaan vlak na mijn verlof en we dus even naar het rooster moesten kijken, lekker even in de tuin bezig geweest en een mannetje zoet houden. Gezien hij vaak maar 1,5uur slaapt. Soms slaapt hij in het bedje en vaak op de arm of in de box.

9. mamainthefuture

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Houten
    @Eki dank je wel! Wij hebben eigenlijk het zelfde schema maar dan alles een half uur later ;) en hoe is het bij de ha gegaan?

@ beertje ja ik vind kale baby's ook niks, gelukkig heeft Thomas ook haar ;) spruw zo zielig, had hij er last van? Fijn dat het spul werkt!

@zonnetje hoe lang ben je dan bezig geweest als ik vragen mag. Ik snap dat je ook je eigen dromen bent gaan volgen erg knap van je, zie je niet iedereen doen ;)
    En idd soms hoef je maar een kleine aanpassing te doen en kan het ook met een kind.
    Fijn dat hij nu minder honger lijkt te hebben, hopelijk blijft dat zo ;)
    Het huilen klopt hoor in het begin was het 20 min krijsen in bed nu is het van krijsen naar piepen gegaan en maar 15 min dus wordt beter en minder, maar is wel goed consequent zij 1 keer de fout in gaan en je kan weer opnieuw beginnen ;)
    Ik heb deze: Elite Cruiser Zwart/Zwart | Buikdragers | Baby-Dump erg fijn voor ouder en kind ;) zit een extra band onder in je rug wat erg prettig is. Bij elke buikdrager geld niet de hele dag en als je het af en toe een tijdje doet kan het niet te veel kwaad voor de heupen maar met de hele dag wel, maar dan is geen 1 goed ;) tip kijk vooral ook wat voor jezelf prettig zit de kleine is al snel tevreden omdat die dicht tegen je aan zit.
    Vervelend die spruw :(
    Verslikken heb je hem al eens op zijn zij gelegd met een kruik in zijn rug tegen omrollen? Wil wel helpen met verslikken ( let dan wel op dat je hem elk slaapje op de andere kant legt.
    Ik ben gek op foto's heb d'r al ik weet niet hoeveel gemaakt zowel met camera als op mijn telefoon ;) kan ook vrij goed fotograferen, maar wel gewoon hobby ;) voor me zelf.

10. myres

myres Actief lid

19 sep 2012
    139
    0
    0
    NULL
    NULL
    #350 myres, 9 aug 2013
    Laatst bewerkt: 9 aug 2013
    @babyvet. Ik vind het fijn dat ze nu wat steviger is geworden. Je hebt nu het idee dat je iets vast hebt. Ik vind die rolletjes grappig om te zien.
    @ kale baby's. Wij hebben een kale baby, en ik vind het heerlijk om te zien. Ik was zelf ook kaal vroeger. Alleen op straat vragen mensen zelfs als ze een jurkje aan heeft, hoe heet HIJ? Dat heb je met kale baby's meer. Ze heeft wel wat haar op haar hoofd, maar dat is erg licht van kleur. Maar ze groeien wel!
    @ Draagzak Wij hebben de beco butterfly als draagzak. Het allerbelangrijkste is dat je kleintje in M houding of in de kikkertjes houding zit. Anders is het niet goed voor de heupjes. Ons kleintje heeft al meer kans op heup problemen, daarom deze draagzak aangeschaft.
    @ voeding. Hier redden we de 3 uur soms ook niet. Probeer het wel te rekken, maar lukt vaak niet. Misschien eens overwegen om over te stappen op andere voeding.
    @ shoot. Wij hebben een newborn shoot gedaan, normaal ben ik daar ook niet zo van, maar het was erg leuk om te doen. Ik denk dat als ze kan zitten dat we dan nog een keer gaan. En we maken zelf veel foto's. Volgens herkend ze het fototoestel al, want ze blijft stil zitten als er weer zo'n zwart ding boven haar hangt!
    @ slapen. Het in slaap vallen gaat steeds beter, ze huilt steeds minder. Vaak slaapt ze tussen 08.00 en 13.00 nauwelijks en daarna een paar uur. Gister alleen een paar keer terwijl ze aan het slapen was was ze ineens aan het huilen. Was ook zo weer stil te krijgen.
    Herkennen jullie dit?

11. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    #351 zonnetje1980, 9 aug 2013
    Laatst bewerkt: 9 aug 2013
    Vanaf de geboorte tot 4 weken heeft B op zijn zij geslapen op advies van het ziekenhuis. Met een handdoekrol in het ruggetje. Krasmverzorgster was minder blij met dit advies want dat raden ze tegenwoordig af om op de zij te slapen enz. 15 jaar geleden was het verplicht en mocht op de rug niet ivm plat hoofdje en verstikkingsgevaar. Haar verteld dat dit advies van ziekenhuis is en hij daar ook op zijn zij lag.
    Na 4 weken besloot B zelf elke keer op zijn rug te gaan liggen ondanks de handdoek. Misschien met kruik proberen dat die zwaarder is. Maar hier een erg sterk en bewegelijk ventje.
    Lukt hem ook om met slaapzak aan overdwars in zijn bed te gaan liggen.

Hier lijkt de andere voeding te werken. Niet elke keer, maar red vaker de 3 of 3,5uur. Meng nu nog met gewone voeding, gezien ik het zo de vindt dat weg te gooien. Was net nieuwe bus namelijk.

Wij zijn ruim 5 jaar bezig geweest om zwanger te worden. Hebben half jaar medicijnen gebruikt die achteraf niks deden en hebben 6x iui en 2 puncties voor icsi/ivf gehad met 7 terugplaatsingen. De -3e behandeling was raak.
    Heb de eerste jaren heel erg rekening gehouden met zwanger worden, daarna wel minder. Maar ik heb niet alles gedaan wat ik wilde om eerlijk te zijn. Zo heb ik wel eens ander werk gezien, maar toch niet gesolliciteerd. Gezien ik nu een vast contract heb en ik door de behandelingen vaak afwezig was. En was bang dat dat bij een nieuwe baan problemen zou geven ( huidige baan ook discussies over gehad, omdat ik vaak onder werktijd naar ziekenhuis moest en last had van behandeling).
    En ik wilde mijn wens niet opgeven zolang de behandelingen vergoed werden. Dus ook hier wel wel aangepast geleefd en veel last van jaloezie gehad als iemand weer binnen 3 maanden zwanger was. Of ik op kraamvisite moest. Je gunt het iedereen, maar wilt zelf ook zo graag. Ben altijd gek op kinderen geweest. Dus wilde er graag 1 van mezelf. Want neefjes en nichtjes zijn toch anders.
    Maar na 3,5 jaar en vele mislukte behandelingen moet je wel gaan denken over een leven mocht het niet lukken. En ook regelmatig pauzes genomen om lichamelijk te herstellen of even andere dingen te doen ( vakanties, verbouwen). Ging in die tijd graag weekenden weg om er lekker uit te zijn. Lekker in de natuur.
    Maar een ander huis kopen wat aan onze nieuwe wensen voldeed vond ik wel een goed idee. Heb veel huizen afgekeurd, masr dit huis voelde goed. Alleen moest er veel opgeknapt worden. En ik heb altijd gezegd dat ik in dit huis zwanger ging worden en de voorslaapkamer geen studeerkamer zou worden. En dat klopte dus ook. De eerste behandeling na de verhuizing was ik zwanger.

Hier is B ook steeds half wakker en huilt, kreunt en steunt in zijn slaap. Heb nog geen antwoord hoe dat komt helaas.

12. stefanenlaura

stefanenlaura Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.590
    1
    36
    Vrouw
    noord-brabant
    @ babyvet Ik vind het erbij horen en je eigen kind is altijd mooi.:D Hier zal het ook een stevige tante worden tot ze gaat kruipen en lopen. Ben ik ook blij mee want dan kan ze wel wat hebben.

@kale baby. ik vind het alle bij mooi. Hier heeft ze licht blond kort haar dus oogt ook kaal. Ze is nu trouwens op haar hoofd heel erg aan het vervellen dus nu is het haar met velletjes :p. Zal nog wel ff duren voor de een bos haren heeft.

@kleertjes onze dame heeft vandaag een pakje 62 aan. ze heeft 1 shirtje van 50 en dat heeft ze 1 keer aangehad. paste maar net. Verder alles 56 en nu 2 pakjes 62 die ze al aan heeft gehad. Maar er zit heel veel verschil in de kleertjes ieder merk is anders. we hebben een Nijntje pakje 56 die valt heel klein en paste ook niet heel lang en we hebben een pakje van funkyflavours 56 waar ze nog niet in kan.

@draagzak/doek Wij hebben een draagdoek. Geen idee hoe die heet. Deze heb ik van mijn zus overgenomen. Ze heeft er nu 2 keer in gezeten maar ze vind het heerlijk. Ze ligt dan in de foetus houding. Beide keren sliep ze binnen paar minuten. je moet er wel echt handigheid in krijgen.

@werk ik werk als onderwijsassistente. Mijn dagen zijn van 8 tot 5 en op woensdag van 8 tot 3. Ik kreeg gister trouwens een brief van het uwv dat ik nog 2 weken extra verlof krijg. dus ik kom pas na de herfstvakantie weer op het werk zou eerst 2 dagen voor de vakantie weer moeten beginnen. ik weet nog niet precies welke datum omdat ik nog vakantie tegoed krijg.

@Fb hoe is gister en vanacht gegaan?

@MaMa wat vervelend dat hij zo vaak komt. hopelijk word het snel minder.

@beertje fijn dat de spruw al zo goed als weg is.

@zonnetje hopelijk gaat de voeding werken voor Bryan en is het honger gevoel straks weg. Wat vervelend dat de spruw nog niet weg is. Hopelijk werkt dit wel. Qua werk is het wel heel vervelend dat ze het zo gaan invullen. Hopelijk is het straks wel werkbaar.

@mamainthefuture veel plezier vandaag hopelijk werkt de kleine goed mee.

@Myres dat huilen doet ze hier ok wel eens. Hier heeft ze dan krampjes, zodra die weg zijn slaapt ze weer rustig verder.

@Slapen. Ze ligt hier nu in haar bedje maar af en toe kreunt ze en maakt ze geluidjes en het leuke is ze slaapt wel. Ben al meerdere keren naar boven gelopen om te kijken.
    Merk dat ze weer lekker in haar vel zit want ze slaapt nu weer in zonder onze hulp en zonder het krijsen. Als ze nu krijst dan is er ook iets aan de hand want verder is het weer een tevreden meisje.
    Voor de 2de keer deze week een hele goede nacht gehad.
    van de week sliep ze van 9 tot kwart voor 5 ik ging om half 5 toch maar eens kijken of ze nog leefde :D.
    Gister echt een rot nacht ze kwam om 11 uur en toen weer om half 3 maar ik sliep pas weer om 5 uur en kwam al weer om half 7. Gister hebben we dus ene bed dag gehouden.
    Vannacht weer heerlijk geslapen. Gister om half 10 laatste voeding en toen vannacht om kwart over 5 (tegelijk met de wekker van vl:p) en vanmorgen om kwart over 9. Hopelijk houd ze dit vol.

Vandaag is ze trouwens alweer een maandje oud. Wat vliegt de tijd.

13. stefanenlaura

19 jul 2012
    1.590
    1
    36
    Vrouw
    noord-brabant
    pff wat een lange weg zonnetje

14. mamainthefuture

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Houten
    Myres hihi Thomas herkent het ook al hij gaat zelfs gekke bekken trekken en lachen haha.Shoot was heel erg leuk ben erg benieuwd naar de foto's!
    Mensen zijn soms zo lomp, hier ook het is duidelijk een jongen en heeft notabene een deken waar Thomas op staat en is blauw is het een jongen of meisje? Hoe dom kan je zijn!
    Thomas huilt soms in zijn slaap? Maar ook al wel eens gehad dat hij huilend wakker werd en makkelijk te trosten was en weer ging slapen.

@zonnetje hier kon hij ook niet op zijn rug omdat hij klem had gezeten had hij een hele blauwe plek op zijn hoofd.
    Kraamhulp deed ook moeilijk..... Maar uit eindelijk wel gedaan en soms wilt hij nog op zijn zij liggen....
    Heftig meis, maar wel mooi dat je zelf zei in het nieuwe huis zwanger te worden en dat dat ook gebeurt is. Het is ook moeilijk als mensen weer zo zwanger zijn en dan klagen ze vaak nog dat het lang heeft geduurd. Ik mag zelf in mijn handen knijpen hoor was net binnen het jaar zwanger, maar ik kon me al irriteren aan de meiden die snel zwanger waren dus kan me voorstellen dat het voor jou helemaal moeilijk is!
    Misschien persoonlijke vraag maar gebruik je nu iets van voorbehoedsmiddelen of zien jullie het wel? Of wil je geen tweede?

@stefanenlaura ja elk merk is anders ja, mee wel dat Thomas echt steeds meer 62 aan kan en steeds minder de 56.
    Kleine heeft goed mee gewerkt moest tussen door wel even eten maar daarna heel erg wakker en ook af en toe aan het lachen :) ben er benieuwd naar de foto's!
    Zo dat is al snel zo slapen! Heerlijk!

15. Nicci1982

Haha grappig inderdaad. Ben ook niet een standaard typ :D Grappige is dat veel mensen in mijn omgeving er ook zo over denken.
    Ik vind baby's met veel haar juist spuuglelijk (vooral donker haar dan cind ik t vooral alienachtig) en eng en dus dikke baby's verschrikkelijk. Mager moeten ze ook niet zijn maar wel goed in verhouding zonder plofkop :D
    Ben ook niet iemand die beweerd dat babys zo knap zijn. Laten we eerlijk zijn: aandoenlijk misschien maar de meesten zijn behoorlijk lelijk als ze net geboren zijn! De een droogt op na 1 dag en de ander duurt een paar weken.

16. Nicci1982

Verder veel bij gelezen naar niet veel onthouden :D

Draagdoek: heb de stokke. Schijnt juist erg ergonomisch te zijn. Heb er ook totaal geen problemen mee en hij slaapt en altijd binnen 2 sec in. Wel moet je oppassen dat je hem goed op maat maakt. Denk dat mensen daarmee snel de mist in gaan.

Voeding hongerige baby's: heb nog een pot staan en die mag je hebben. Weet alleen niet wat t kost om te versturen dus of je er nog voordeel op hebt. Dat geld zou ik wel terug willen. Ik woon in utrecht dus als je dichtbij woont mag ophalen ook. Ik had de verkeerde gekocht dus de pot zit nog gewoon dicht.

Fotoshoot: was t nog wat?

Reflux: ik ben geneigd uit te gaan proberen of t zonder medicijnen nu ook beter gaat. Het gaat nu hartstikke goed maar die medicijnen zinnen mij niet. Heb t gevoel dat t niet nodig is.

Slapen: mijn vent slaapt in de nacht op zijn rug omdat hij in de puckababy zit. Maar dan ligt zijn hoofd altijd naar de voorkeurskant. Op de dag leg ik m dus altijd op zijn zij en dat is eigenlijk ook de enige manier waarop hij snel in slaap valt.
    Die voorkeurshouding is echt verrot. Zijn hoofd is aan 1 kant flink afgevlakt. Zijn nek en alles werkt nu prima op sterkte dus dat is fijn. Maar doordat t plat is valt hij gewoon vaak automatisch met zijn hoofd naar die kant. Over 1,5 week komt fysio weer langs dus dan verder kijken. Ben bang voor een helmpje. Ging juist zo goed tot de puckababy want toen kon hij in de nacht ook op zijn zij. Maar mijn nachtrust is me ook wel heilig.

17. Nicci1982

Lang doen over zwanger worden: vind t knap als je er zo voor wilt en kunt gaan. Ik ben er altijd ingegaan met t idee dat alsvt niet zou lukken t ook goed zou zijn. Geen mmm voor mij.
    In mijn omgeving zijn er mensen die het wel jaren volgehouden hebben maar ook stellen die besloten hebben kinderloos te blijven. T lijkt mij een veel te heftige weg met al die hormonen enzo.
    Wij hadden met zijn tweeën ook een prima gelukkig leven kunnen hebben een kind was geen must. Maar je wordt wel snel meegezogen als je eenmaal aan t proberen bent. Dus wie weet was ik dan ook alsnog van gedachten veranderd.
    Gelukkig is al die ellende aan ons voorbij gegaan en ging t vrij snel

18. mamainthefuture

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Houten
    Nicci idd niet alle baby's zijn knap zitten hele lelijke tussen!
    En dan maar zeggen dat ze een knappe baby hebben haha ik zeg dan ook altijd gefeliciteerd met jullie wonder ipv met jullie mooie zoon of dochter haha....
    Minder zeg die voorkeurshouding wij waren er ook bang voor maar nu we goed opletten is het eigenlijk niet zo ;)
    Fotoshoot ging heel goed, zodra ik foto's heb zal ik er een plaatsen :)
    Ik weet ook niet of we ver waren gegaan ik weet wel dat ik al heel lang heel graag kinderen wil dus denk wel dat we de mmm in waren gegaan.

19. stefanenlaura

19 jul 2012
    1.590
    1
    36
    Vrouw
    noord-brabant
    je hebt ook van die speciale kussens waardoor ze op hun zij liggen.

Er zijn idd lelijke kinderen maar voor de ouders is het de allermooiste.

Ik heb altijd een hele grote kinderwens gehad en ik ben blij dat het snel raak was. Wij zouden ook de mmm in gaan als het niet zou lukken. Dit is gelukkig niet nodig geweest. Ik zou me niet snel over de kinderwens heen kunnen zetten.

20. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    @Nicci; aardig van je dat je de voeding ter overname aanbied, maar ik woon ongeveer 45min van Utrecht vandaan. En opsturen is ook niet zo goedkoop denk ik. Denk dat je al snel aan de
    Maar kan je niet ruilen in de winkel?

Waarom staan de medicijnen je tegen? Maar je kan het zeker een keer proberen of je zonder kan. Want het kan zijn dat ze er al snel overheen groeien. Maar het kan ook een jaar duren.

@baby: ze zijn inderdaad niet allemaal mooi. Net nog even snel naar die van ons gekeken en eigenlijk was het al best een mooi ventje vind ik zelf. Was niet heel verschrompelt en verkreukelt.
    En zat ook niet heel erg onder het huidsmeer. En moet zeggen dat het hij nu al erg groot lijkt met toen.

@anticonceptie; nee, ik gebruik nu niks. Gezien de kans heel klein is op een spontane zwangerschap. Probleem is dat man antistoffen aanmaakt en daardoor de zwemmers aan elkaar plakken en vooral bewegen op hun eigen plek. Door vloeistof toe te voegen kon dat deels opgeheven worden en hadden de antistoffen minder effect. Uiteindelijk bleek bleek na mijn ivf-punctie dat ze alsnog moeite hebben met het bevruchten van mijn eitjes.
    Mocht ik nog een keer de mmm in gaan voor een 2e kan ik alleen icsi doen. Dus dan slaan we de medicijnen en iui over.

Maar mijn man wil niet meer de mmm in, dus mocht ik spontaan zwanger worden is het welkom, maar ik ga waarschijnlijk niet nog een keer het traject in.
    Man denkt dat het er bij 1 blijft, ik weet het niet zeker. Maar ik verwacht niet op kort termijn weer zwanger te zullen worden.

Ik ben wel benieuwd naar de foto's.

Hier ook een lichte voorkeurshouding. Hoofdje begon al beetje plat te worden. Probeer hem al af en toe anders neer te leggen, maar hij draait gewoon weer terug. Ik houd het maar in de gaten. Was nog niet zo heel erg plat gelukkig.

Hier net even heerlijk in de tuin gewerkt, alleen helaas ruzie gehad met de brandnetels eruit moesten. Had al handschoenen aan, maar ze hebben me net boven de handschoenen alsnog geprikt.

En vanmiddag heb ik een zilvervlootrekening geopend. Schoonouders willen gaan sparen voor B, dus maar een aparte rekening hiervoor geopend. Leek ons wel zo leuk dat we later kunnen zeggen dat hebben opa en oma voor je gespaard.

Deel Deze Pagina