Juni 2013 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door VanEke, 6 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamainthefuture

mamainthefuture Fanatiek lid

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Genieten van mijn twee mannen :)
    Houten
    Dames ik heb gevraagd om mijn naam aan te passen dus Kinrooi dat ze dat doen ;) ik laatbhet jullie dan ff weten.

2. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Snap niet waarom je de fles niet mag geven als hij heel hongerig is. Zat daar nog een gedachtengang achter? Hier nooit gecombineerd. T was sowieso een moeizame drinker en hij drinkt nog steeds niet veel. Gewoon 1 fles vervangen. Dronk ie niet of weinig dan was t jammer en dan pas de volgende voeding weer.

Babys op bv mogen best zonder poepen. De ha vertelde mij dat alleen t overtollige uitgepoept wordt. Dus alleen als je kind te weinig of precies genoeg drinkt poept hij niet. Alles wat t lichaam niet nodig heeft komt er weer uit. Dus als de kleine goed groeit kan t geen kwaad. Hier lag t anders want met kv moeten ze wel poepen anders is t een verstopping. De ha hield een week aan voordat ze stapoen zouden ondernemen. Bij 6 dagen kwam t eindelijk maar wel mbv nutrilon omneo. Ik ga ook voorlopig nog niet terug naar ha of gewoon omdat hij soms nog steeds 3 dagen niet poept.

Misschien is t idd gewoon een huiluurtje. Vind t wel moeilijk als ze zo ontroostbaar zijn. Gelukkig gaat t verder nu wel heel goed dus dat scheelt de helft. Ben ook superblij dat ik niet meer hoef te kolven. Flesvoeding is zoveel makkelijker. Vooral onderweg. Bij de tweede wordt t ws geen bv meer voor mij.

3. Fay0407

Fay0407 Actief lid

2 okt 2012
    152
    0
    0
    NULL
    NULL
    mamainthefuture; het is echt de kunstvoeding, want bv drinkt hij wel uit fles. Hij ruikt het gewoon al zodra de fles in de buurt komt :p

Heel herkenbaar die huilmomenten. Inmiddels zijn hier ook de loop sporen in de vloer te zien van die avonden ;) Hij lijkt dan gewoon niet te weten wat hij wil, af en toe een hazenslaapje, maar vooral erg ontevreden lijkt wel.

4. VanEke

VanEke Bekend lid

3 feb 2011
    937
    0
    16
    hallo dames,

ben ik ook weer ff, weekje op vakantie geweest bij mijn ouders in België en nu heeft mijn oppas 3 weken vrij dus wat drukker doordat mijn oudste ook gewoon steeds thuis is...bijlezen lukt wel, maar altijd als ik wat wil schrijven komt er weer wat tussen ;)
    Gaat allemaal verder rustig zijn gangetje, Jelle dooet het best goed, alleen drinkt ie ook steeds zijn fles maar half of 3/4 leeg waardoor ie vaak de 3 uur ertussen niet haalt, dus ik zit nog altijd aan 7 flessen...soms drinkt ie echt maar 60 of 70 cc, en dan krijg ik er echt niet meer in...had schrik dat ie te weinig kreeg maar deze week naar CB geweest en volgens gewicht komt ie toch gewoon goed aan, dus hij moet gewoon ff leren ritme te krijgen erin...

@Nicci: goed dat ie het beter doet zonder medicijnen!! Verhaal van fles zo weinig drinken komt hier bekend voor, gooi ook altijd boel weg...maar vol is vol zullen we maar denken he...

@Fay: welkom! Mooi bevallingsverhaal hoor, mijne duurde wat langer, maar zou hem ook zo over doen, voor mijn gevoel ook een heerlijke bevallingen gehad, hoewel ik er op sommige momenten tijdens de bevalling anders over dacht ;) Maar hier is het wel de laatste geweest hoor, hebben er nu 2 en das genoeg :)

@sprongetjes: merken jullie iets van de sprongetjes waar ze volgens de oei ik groei in komen, gisteren wilde ie alleen maar op schoot slapen in de avond, en merk wel dat ie hier echt al vaker wakker is door de dag...nu ligt ie ook lekker te brabbelen in de box...en hij lacht superveel, ik merk dus echt wel dat ie ontwikkeld in een aantal dingen, maar merk niet heel veel van die hangerige momenten verder behalve gisterenavond...

@mamainthefuture: waarom verandert uwe naam??

ook nog ff een fototje spammen van mijn kleine vent met een glimlach :)
    weer in zijn nijntjepak, toevallig dat ie dat weer aanheeft voor de foto :D

Bijgevoegde bestanden:

5. Fay0407

Fay0407 Actief lid

2 okt 2012
    152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nicci: De gedachte was denk dat hij dan zo hongerig zou zijn dat hij dan toch niet pakt. Maarja, naar mijn idee zou dat juist wel zo zijn... Vanavond ga ik het proberen, jullie horen het ;)

Ja klopt dat ze tijd niet hoeven te poepen, maar ik vind het toch vervelend als ie elke x moet huilen wanneer hij een scheet laat, want dan zit het hem duidelijk wel dwars. Helemaal omdat hij de eerste 7 weken wel minstens 3 poepluiers op een dag had. Maar spontaan na m'n berichtje van vanochtend een poepluier :p Dus misschien moet ik het vaker melden ;)

Wanneer hij zo ontroostbaar is, is echt vreselijk. Op dit moment ben ik de draagdoek gaan gebruiken overdag (ik ben der eigenlijk niet zo'n fan van, dat gesleep met m'n kind....) maar ik merk wel dat hij echt minder huilt 's avonds en overdag en hij slaapt ook spontaan langer en beter 's nachts. Tja toeval of niet, ik hou hem overdag paar uurtjes in de draagdoek :p Voor mij ook makkelijker want kon nu ff het hele huis stofzuigen en de was doen.

Eigenlijk even een vraag aan jullie allen; zit er bij jullie al wat ritme in qua tijd? Want vind het zelf nog wel lastig hoor, ook al lijkt hij nu al 3 dagen een horloge om te hebben 's avonds (22.00 slapen, 6.30 wakker, gelijk weer tot 10.30 slapen en daarna is het tot 22.00 elke dag anders)

Misschien komt het ook wel omdat ik nog bv geef, want meneer heeft overdag vaak elk uur honger omdat m'n productie flink terug loopt....

6. Fay0407

Fay0407 Actief lid

2 okt 2012
    152
    0
    0
    NULL
    NULL
    VanEke; wat een prachtig kereltje heb je! Leuk he? Dat ze zoveel lachen en brabbelen.... Kan er helemaal gelukkig van worden. Vanochtend begon hij hier voor het eerst te schaterlachen. Ik moest er traantje van weg pinken ;)

Moet trouwens zeggen; in m'n omgeving worden alleen maar jongetjes geboren de laatste maanden, maar hier lijkt het niet anders :D

7. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Juni was inderdaad een maand met veel jongetjes. Maar andere periode misschien meer meisjes. Eerste deel vh jaar hoorde ik alleen maar meiden die geboren werden in mijn omgeving.

Hier kloppen de weken van sprongen totaal niet. Bryan is 8 dagen te vroeg geboren, dus moet die dagen erbij optellen. Eerste sprong leek met 4,5 weken na geboorte al te zijn geweest (dus 1,5 week te vroeg). Wat er bij de 2e sprong gebeurd is ook al herkenbaar en eigenlijk moet dat pas over 1,5 weken pas zover zijn.
    Maar hier al 2 weken een mannetje wat brabbelt en rond kijkt.
    Maar hier wel voorafgaand hangerig, maar alleen in verkeerde week.

Fijn dat het zonder medicijnen goed gaat nicci. Medicijnen voorkomen niet het omhoog komen van de voeding schijnt. Daarvoor zorgt de nutriton. Medicijnen zorgen ervoor dat maagzuur niet zo brant in slokdarm. Waardoor ze gaan huilen.

Ik zou bij overstappen van bv naar fv juist eerst de fles geven. Anders hebben ze het buikje al gevuld. Succes ermee.

Hier nog niet echt een ritme. Elke 3 tot 4 uur de fles geven. Dat is het enigste ritme wat erin zit. En dat 7x per dag.

Hier wel veel poepluiers met fv en ook steeds schertjes laten. Die soms inderdaad flink stinken.

Hier verder alles zijn gangetje en weinig bijzonders te melden

8. mamainthefuture

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Houten
    @ fay dan ligt het niet aan de speen nee ;)
    Hier zeker een ritme :)
    6:30
    10:30
    14:30
    18:30
    21:30 a 22:00
    Hier ook heel veel jongens in mijn omgeving!

VanEke heb je het lekker gehad? Wat een leuke foto en het shirtje blijft leuk! :D omdat ik inmiddels mama ben dus is niet meer in de toekomst :)

Sprongetjes ik merk niet dat Thomas er lat van heeft en qua weken klopt het ook niet helemaal! 2e sprongetje moet pas met 8 weken dacht ik maar die dingen doet hij al ff.... Hij is 3 weken te vroeg geboren en zou eigenlijk pas as vrijdag 8 weken zijn ;)

Poepluiers genoeg op een dag ;) zeker 2 meestal 3!

Medicijnen klopt dat gaf me man gister ook nog aan, ik maakt de opmerking dat het af en toe nog steed omhoog komt dus zei me man dat klopt het maakt het ook alleen maar minder branderig ;)

9. Nicci1982

Sprongetjes: dat hangerige enzo heeft hij niet echt maar merk wel dat hj steeds meer kan. Hij loopt ook wat voor op t schema. Is ook 8 dagen te vroeg geboren maar t zou beter kloppen als t vanuit de echte geboortedatum bekeken wordt.

Ritme: hier ook 6.30 / 10.30 / 14.30 / 18.30 en 22.00 uur. Heel soms komt hij ergens een half uurtje of kwartiertje eerder en dat is gunstig zodat de laatste voeding om 22.00 kan ipv 22.30. Richt erop dat er tussen de laatste en die ervoor 4.00 uur zit zodat ie goed hongerig is en dus met een goed gevulde buik de nacht in gaat.

Medicijnen: daarom ben ik gestopt. T omhoogkomen gebeurt nu nog af en toe en daar lijkt hij niet veel last van te hebben. Dus dan hoeft hij die rommel ook niet in zijn kleine lichaampje

Poepluiers: weet hoe t is. Zo zielig sls t niet lukt en idd stinken ze dan enorm met die scheten. Merk nu ook dat t weer moeizamer gaat. Verl windjes weer dus dan is t vandaag of morgenwel weer raak. Hoop t voor hem.

Draagzak: moet er niet aan denken hem mee te moeten slepen de hele dag. Gelukkig is hij vrij makkelijk met slapen en doet ie ook veel.
    Na t eten ff met m spelen. Dan neem ik er ook echt de tijd voor. Anders huilt hij ook want hij kan zich nietheel lang zelf vermaken. Als ik zie dat hij moe is leg ik m op zijn zij en dan slaapt hij heel makkelijk.
    Maar als t voor jou werkt zeker doen. Ik doe ook ecgt waar ik me goed bij voel en dan loopt alles ook beter vind ik.

Foto: knappe vent hoor!

Brabbelen en lachen: matthijs kan heel serieus en boos kijken. Super grappig. Lachen kan hij ook maar dan moet je er wel ff wat voor foen. Zoals zingen, praten en gek met m doen. Brabbelen die ie ook wel maar ook alleen als ik echt contact met m heb. Hoor m nooit sls ie alleen in de box ligt. Hij is echt een mensenkind. Hijvi d iedereen en alles interessant en kijkt super wijs uit zijn ogen en bekijkt alles op zich heen.
    Inmiddels kan hij zich ookaan mijn vingers optrekken tot zithouding. En ook met op schoot zitten hoef ik m
    Niet echt te ondersteunen. Hij houdt al goed zijn hoofd omhoog. Alleen nog niet heel lang.

10. mamainthefuture

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Houten
    Moet eerlijk zeggen dat ik blij ben met de medicijnen want merk duidelijk verschil, het doet nu tenminste geen pijn meer met het omhoog komen, waardoor hij na het eten niet meer huilt. Ik heb er alles voor over om te zorgen dat me kleine ventje geen pijn meer heeft.

Hier ook heerlijk brabbelen en lachen echt geweldig :) in zijn bed "kletst" hij tegen zijn beertje zo lief :) hij is helemaal weg van het beertje (gelukkig hebben we van die ook 3 in huis ;))

11. Fay0407

Fay0407 Actief lid

2 okt 2012
    152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou, net was meneer weer vreselijk hongerig dus zelf maar geprobeerd met de fles. En hij pakte hem gelijk! Hij deed wel ontzettend wild, liep het echt naar binnen te klokken, dus vreselijk brullen en gelijk boeren. Daarna de rest nog iets rustiger. Heb ik er toch voor het eerst zelf 30 cc in weten te krijgen! Daarna viel ie ook als een blok in slaap, maar helaas wou ie half uur later toch echt weer eten. Toen nog maar weer aangelegd, maar toen ging meneer clusteren.... Schiet dus ook niet op, maar goed.

Sprongetjes; Joh ik vind het altijd beetje gezeur. Elk kind ontwikkeld zich in z'n eigen tempo. Dan zeggen ze met 6 weken, ja het sprongetje is wat vroeg en met 10 weken is ie wat laat. Zo zitten ze altijd wel in een sprongetje.

Ritme; ik ben blij als ik over ben op fv want dan kan ik ook eens in een tijdritme komen. Nu is het nog waardeloos. Omdat mijn toeschietreflex heel sterk is, drinkt hij heel snel, zit hij snel vol en is de borst 'leeg'. Maar daardoor heeft hij meestal binnen 2 uur weer honger. Overdag is dat echt waardeloos!

Draagdoek; ja Jaro slaapt weinig op een dag moet ik zeggen. Meestal is hij van 10.00 tot 22.00 wakker, alleen wat hazenslaapjes tussendoor van max een uur. Nu ik hem in de draagdoek heb, zie ik ook dat hij wakker wordt van de reflux of een scheet. Hij raakt dan overstuur en krijgt zichzelf niet meer in slaap. In de draagdoek gelukkig wel.... Ach, het moet maar ff, ga er vanuit dat het met een maand of 3 wel beter wordt.

Lachen; Toen Jaro precies een maand en twee dagen oud was, lachte hij voor het eerst echt gericht terug en twee dagen later begon hij te brabbelen. Hij kijkt af en toe zo wijs uit z'n ogen. Hele verhalen kan hij hebben! Boos kijken kan hij hier ook, en ook de pruillip hahaha.

12. Nicci1982

Ben ook blij met de meds geweest hoor. Het heeft m net eroverheen geholpen. En ook dat hij eindelijk normalere hoeveelheden eet. Maar wel blij dat t zo ook goed gaat nu. Medicijnen blijven ongezond in mijn ogen. En geef liever niets.

Oh die pruillip is ook briljant ja. Moet er zo om lachen.

Moet aan de bak want er zit er een behoorlijk te persen oo een kunstwerk voor mama haha

13. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ritme:
    Meestal

07.00
    10.00
    13.00
    16.00
    19.00
    22.00

14. Fay0407

Fay0407 Actief lid

2 okt 2012
    152
    0
    0
    NULL
    NULL
    FB1984; En jij geeft ook fv?

Morgen krijgt de kleine hier z'n eerste prikjes :$ Iemand nog tips? Ik dacht dat het misschien wel handig is om een ijspack mee te nemen en even alvast kinderzetpillen te halen? Voor het geval dat...

15. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Hier morgen ook de eerste prikjes. De vorige keer kreeg ik van de arts het advies om inderdaad kinderzetpillen te halen. Onder de 5 kilo 60mg en boven de 5 kilo 120mg.
    Die van 60mg zijn niet overal te krijgen, maar je kan er ook 1 van 120mg in de lengte doorsnijden zeiden ze bij de drogist.
    Ze kunnen er ziek van worden, maar hoeft niet.

Zouden een lang weekend weg gaan, maar dat hebben we een weekend naar achteren geschoven.

Ik zit al de hele avond met een wakker ventje. Heeft 30min geslapen. Is verder wel stil op schoot of naast me op de bank. Wil helaas niet in bed of box. Maar volgens mij hoort hij toch zijn oven dicht te doen tussen de voedingen door.

16. Fay0407

Fay0407 Actief lid

2 okt 2012
    152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik ga zo morgen maar even halen voor de zekerheid. Sowieso wel handig, want ook als ie daar niet ziek van wordt, hij zal zich vast nog wel een keertje beroerd gaan voelen en dat zal dan altijd op een zaterdagavond ofzo zijn natuurlijk!

Eerst morgen maar even wegen dan. Ik gok dat hij nu rond de 4,8 kilo is. Of die 200 gram dan nog uitmaakt voor zo'n zetpil?

Jaro ligt al vanaf 21.00 te slapen (voor het eerst moet ik zeggen!) Normaal pas tussen 22.00 en 00.00 Aan de ene kant wel lekker, aan de andere kant, nu red hij het vast niet tot morgenochtend :D

Alvast succes morgen met de prikjes! ;)

17. stefanenlaura

stefanenlaura Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.590
    1
    36
    Vrouw
    noord-brabant
    Wel toevalig er zijn veel mensen op vakantie het weekend van de 30ste. wij gaan dan een weekje naar het meerdal. Daar hebben ze een heerlijk warm bad.

Fay welkom en wat een mooi ventje. Ik ben trouwens ook illegaal onze dame besloot 2wkn langer te blijven zitten. Vervelend dat de kleine kv niet goed drinkt. Fijn dat hij vanavond wel 30cc op heeft.

De kv word hier ook gewoon aangemaakt met kraanwater en dan opwarmen in de magnetron. Voor de vakantie neem ik wel wat bronwater mee.

Hier ook van half 7 tot half 9 een huilerige dame. Clusteren is dan wat ze wil. Dus ligt dan de hele avond op mijn arm. Dus vandaag geprobeerd met een flesje. Ze had 30 cc op en was weer rustig. niet heel lang daarna toch maar weer aan de borst en is tot half 9 af en aan de borst geweest. Nu ligt ze heerlijk te slapen en wordt niet wakker tot vannacht of ik moet haar wakker maken.

Nicci fijn dat het zonder medicijnen ook goed gaat.

Mama fijn dat de medicijnen aanslaan.

Hier is nog geen ritme iedere dag zijn andere tijden behalve de avond dat dat is van half 7 tot half 9 bij mama liggen. Wel komt ze altijd net als ik wil gaan eten :(. Vaak zit er wel 3 a 4 uur tussen de voedingen.

Draagzak wij hebben er vandaag 1 via marktplaats gekocht omdat die doek toch wel heel veel werk is en in het bos is dat niet handig.

Lachen heb ik onze dame nog niet zien doen.

Succes met de prikjes morgen.

18. mamainthefuture

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Houten
    @fay dan lekker in de draagvlak doen, slapen is goed voor de kleintjes om te groeien dus als hij dan wel lekker slaapt ;) nadeel alleen wel weet niet of je weer gaat werken en hij naar Kdv of gashouder gaat maar die zullen hem niet de hele dag in een draagvlak doen.
    Nee geen tips gewoon lekker knuffel, ijs is volgens mij niet goed worden de spiertjes alleen maar sneller stijf..... En parasetamol is slim om in huis te hebben mocht de kleine korts krijgen! Moet zeggen Thomas heeft er helemaal geen last van gehad gelukkig, gaan al bijna voor de tweede prikjes...
    Enne die 200 gram maakt echt niet uit.

@Nicci pruillip doet ie Thomas als die gaat huilen echt geweldig zo lief... Alleen is dat huilen dan zielig....

@FB Ook een fijn ritme

@zonnetje hier slaapt Thomas ook niet tussen 19.00 en 22.00 ;) tja je kan hem niet dwingen ;) zijn ogen dicht te doen, maar zou wel lekker zijn als hij zou slapen....

19. mamainthefuture

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Houten
    @stefanenlaura in Italië zullen we flessen water hebben, maar ook voor ons zelf ;)

Volgens mij hebben alle baby's problemen tussen 19.00 en 22.00 haha.

20. Nicci1982

Prikjes: volgens cb mag 120 gewoon ook. Dat is weer nieuw. Zat me niet lekker dus wel de 60 gehaald. Niet nodig gehad overigens. Ook geen ijs oid. T was krijsen en voordat ik buiten stond sliep hij al. Temp is max 38.1 geweest. Je kan wel masseren maar alleen direct. Daatna schijn je ze alleen maar pijn te doen. Hier geen stijve of pijnlijke beentjes. Heb m alleen een knuffel gegeven en toe wad t allemaal goed.

Vandaag 2x150+5 erin gekregen maar nu alspijt van de laatste. Hij werd huilend wakker omdat hij gespuugd had. Het zag eruit alsof t via zijn neus is gekomen. Nu zit hij weer even bij mij en oogjes zijn weer dicht aan t vallen. Dus straks poging twee :D

Pruillip: ja en hij kan ook heel zielig huilen erbij. Echt op t aanstellen af. En als je dan zielig praat gaat hij nog zieliger doen haha.

Even foto ter illustratie :D

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      13,7 KB
      Weergaven:
      4

Deel Deze Pagina