Juni 2013 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door VanEke, 6 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stefanenlaura

stefanenlaura Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.590
    1
    36
    Vrouw
    noord-brabant
    Wat een leuke foto nicci

2. mamainthefuture

mamainthefuture Fanatiek lid

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Genieten van mijn twee mannen :)
    Houten
    Nicci wij hebben het een keer gezien toen het via Thomas zijn neus kwam dus zou goed kunnen. Let dan wel op want een paar keer daarna is de keer geweest dat Thomas het benauwd kreeg en wij de medicijnen zijn gaan halen. (Wie niet of je het weet, maar mocht hij het benauwd krijgen leg hem met zijn buik op je arm zodat zijn hoofd in jou hand zit en houd dan zijn hoofd naar beneden. Als het ware op zijn kop, dit is de meest veilige manier en dan gaan zijn luchtwegen weer open;))

Enne leuke foto!

3. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Die foto is niet heel charmant maar wel grappig. Ook ff een gewonere

Denk dat matthijs gewoon niet tegen t vele eten kan. Dat zijn maag dan te vol zit. Hij is weer gaan slapen maar geeft wel gespookt vannacht. Ik heb m alleen om 5.00 gehoord maar mijn vriend vaker. Had ook de babyfoon hard gezet maar dan hoor je elke ademhaling. Maar vond ik fijner met t spugen omdat ie ook in de puckababy zit.
    Kan goed zijn dat ie t in zijn slaap diet maar we t normaal niet horen omdat de babyfoon zachter staat. Hij huilde namelijk niet maar meer jammergeluiden.

Bedankt voor de tip. Matthijs is vaak benauwd. Al sinds zijn geboorte. Volgens mij net als zijn mams smalle holtes bij zijn neus bik schrik in de nacht regelmatig wakker omdat ik t gevoel heb te stikken. T is een beetje een familiekwaal. Mijn broer is eraan geopereerd.

Vandaag begon al slecht omdat ie maar 90 wilde eten en daarna dliep hij onrustig. Heb m bij me gelegd en toen moest ik m net wakker maken. Weer moeilijk doen met fles maar wel op met t nodige geknoei wat anders niet meer zo is. Beetje jammerig ook. Gewoon niet in zijn hum denk ik. Lekker veel knuffelen dan maar.

4. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Ahja die pruillip :D prachtig! Grapig hoe alle babys kansspelen weten te bespelen :p hier prikjes al gehad dinsdag wilde de rest van de dag allren maar op mn arm, ietsje verhoging 38 dus geen zetpil gegeven. Hij mag die van 120 al met zn bijna 6 kilo :O
    Kreeg wel een rare blik toen ik vertelde dat hij amper een ritme heeft niet elke nacht doorslaapt en.niet op de 5/6 voedingen per dag zit maar ach ok ben al heel trots op hem hij is in een paar dagen tijd al van een gemiddelde van 10 per dag naar 7 gegaan! :) laat het cb maar kletsen ik volg mn manneke en hij krijgt vanzelf wel een keer ritme hij ging.ook vanzelf een keer dr nachtvoedinh van 2 uur laten vallen.. komt vanzelf goed
    Sprak laatst een buurvrouw haar kleine sliep met 2 jaar nog geen nacht door kwam ook vanzelf. vind het alleen raar dat iedereen denkt dat je baby van 1 week oud al klok kan kijken en elk kind elke dag op drzepfde tijd hoort te vragen..

5. Nicci1982

Denk dat je t deels wel kunt beïnvloeden maar inderdaad is elke baby anders.
    Denk dat je gewoon goed je baby moet leren lezen. Zo ben ik van 5 terug naar 6 voedingen gegaan. En toe ik merkte dat ie opeen zijn flessen niet meer leegdronk ben ik naar 5 teruggegaan. Nu gaat de fles wel steeds op en meld hij zich eigenlijk niet voor eten. Ik hou vast aan t schema en dan is hij zeldzaam aan t huilen voor eten en hij drinkt zijn fles toch goed.

Doorslapen hebben wij in t begin zo aangepakt: 00.00 voeden en dan kwam hij rond 4.30/5.00 uur. Dan speen erin want hij oogde niet hongerig. En dat volhouden en pas om 6.00 uur eten. Op den duur werd hij pas om 6.00 wakker. Vervolgens ging hij langer slapen dus hebben we de laatste fles vervroegd en nu dus om 22.00 de laatste en rond 6.30 de eerste. Heb er niets aan als hij in de ochtend langer slaapt omdat ik eerdaags moet werken.
    Denk dat als je vaker voedt je moeilijk uit t patroon komt van t vele drinken. Ze drinken dan ook minder omdat ze minder hongerig zijn dus komen ze de keer erop ook vroeger lijkt mij. Dus ben wel van de 8x elke 3 uur en dan uitbouwen op t ritme wat t kind ontwikkeld.

En van 10 naar 7 is toch hartstikke goed al? En doorslapen lukt ook bij veel kindjes pas veel later.
    Het cb laat ik vaak maar lullen. Al was de laatste x de verpleegkundige wel een fijn mens met goeie tips en zeer oplettend.
    Stond ook open voor info die ik gaf waarmee ze andere kindjes kon helpen. Gebruikte voor mattie een bepaalde zalf ivm uitslag wat super werkte. Ze wilde gelijk weten wat t was en hoe het heette zodat ze t aan andere ouders als tip mee kon geven. Dus dat was wel iemand die niet zo star was.
    Komende x gaat vl mee want dan heeft hij vakantie. Ben nu al benieuwd hoe hij t vind. Ik zie zijn kop al helemaal voor me haha. Hij gaat zich rot irriteren. En t begint al bij dat t altijd minimaal een half uur uitloopt!

6. Fay0407

Fay0407 Actief lid

2 okt 2012
    152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nicci: Wat een leuke foto! Zo schattig...

Ritme: Ja ik denk echt dat je met bv minder snel in een tijdritme zit. Vooral als ik het hier zo lees. Ik voed gewoon op verzoek en langer kan hij ook niet wachten. Als ik ga rekken heb ik een ontroostbaar kind. Bv is natuurlijk ook licht verteerbaar vergeleken met fv en als de ellende bij mij terug loopt, snap ik ook wel dat hij sneller hongerig is.

Doorslapen heb ik niets aan gedaan eigenlijk. Het was gewoon opeens zo. Prima ;) Ik ging er vanuit dat ie nog tot 3 maanden 's nachts wakker zou worden, maar valt allemaal weer mee dus.

Bij het CB moet je het inderdaad maar treffen. Jaro was aan het projectielspugen twee weken terug. Echt alles lag naast en onder z'n bed, maar naar mijn idee had hij er geen last van en kwam hij nog steeds aan. Ik ben het CB om te vragen of ik hem keer extra moet komen wegen om te checken, maar daar gingen gelijk alle alarmbellen af. Moest direct naar de huisarts! Nou oke, naar de huisarts die er ook niet zoveel van dacht, hij overleggen met ka en moesten we direct naar de spoedeisende eerste hulp. Nou, na daar de hele middag gezeten te hebben was er niets aan de hand. Nee, dat wist ik ook wel, gatverdamme.... Maarja, mn vriend zei ook al; je gaat ook niet niet heen... Stel dat...

De CB arts is hier echt een zweverig figuur, bah... Hij heeft nog net geen muziekje met kabbelende riviertjes en kwetterende vogeltjes op de achtergrond aan staan. Wordt er helemaal kriegel van. Gelukkig is de verpleegkundige wel leuke vrouw en niet belerend oid.

Net z'n prikjes gehad, arm kind, brullen! Zo sneu.... Nu ligt ie lekker te slapen. Net viburcol zetpillen gehaald, voor het geval dat.

7. Fay0407

Fay0407 Actief lid

2 okt 2012
    152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even een grote lach spammen :D

Bijgevoegde bestanden:

8. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Naja ik was de maandag voor het cb naar de kindrrarts geweest ivm nacontrole wegens verborgen reflux en het medicijn gebruik
    alles was goed. Kinderarts mij ook uitgelegd dat het vaker drinken ook komt van de reflux. Grote hoeveelheden in zn maagje vinden refluxkindjes niet fijn. dus tsjah als je dan de dag erna de cbarts spreekt die stellig zegt hij hoort op 5 voedibgen te zitten.. dan wordt je wel wat wanhopig van hun (en dat terwijl ik op het cb heb gewerkt :p ) moest ik haar dus gaan uitleggen wat de kinderarts vertelde *zucht

9. Fay0407

Fay0407 Actief lid

2 okt 2012
    152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn dat alles goed gaat! Och dat zou ook wel verklaren waarom hij hier zoveel drinkt. Meneer heeft last van reflux, kreeg er gaviscon voor en dat leek goed te helpen. Nu maar mee gestopt, omdat hij er niet veel last meer van lijkt te hebben...

Maar niet teveel van aantrekken. Je moedergevoel vertelt je veel meer dan het cb! En misschien zijn ze daar nu weer stukje wijzer geworden van jou uitleg :D

10. mamainthefuture

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Houten
    Nicci leuke foto!

MaMa gewoon doen wat goed voelt qua voeden, je kan je kind moeilijk laten verhongeren!

Fay tja op die manier hebben wij dus 2 weken geleden voor jan L*L in het ziekenhuis geslapen, ik wilde alleen maar medicijnen voor reflux hebben... ach ka constateerde nu tenminste dat we een super jongen hebben die al erg wijs is en al voor loopt op zijn leeftijd hihi :) vet trots natuurlijk :D
    meneer deed ook lekker vrolijk lachen echt super alsof ook hij wilde zeggen de vorige keer was onzin dat doen we niet meer ;)

hij komt wel veel en snel aan maar ja eet wat hij mag en geen druppel meer of minder.... maar zit er niet dik uit ofzo?? ook qua lengte gaat hij hard!

11. Nicci1982

Leuke foto's dames! Heerlijk al die kleintjes.

Vraagje: bijt babyolie van zwitsal uit in wondjes? En hoe zit t met bephanten? Matthijs heeft berg maar blijkbaar jeukt t. In zijn slap zit hij steeds aan zijn hoofd en t barst helemaal open. Zijn nagels zijn kort dus door krabben komt t niet echt. Hij heeft nu een stuk of 5 bloedende kloven op zijn hoofdje. Maar wil iets tegen de jeuk doen maar t moet niet bijten natuurlijk.

Mamainthefuture: vergeleken met de mijne is hij best een dikkerd. Maar de mijne heeft gewoon nauwelijks vetjes. Alle babys lijken dik naast die schrielkip van mij haha. Zegt denk ik meer over hem als wat anders.

Meer eten is echt geen optie. Net 150 erin naar na 3 uur kwam er ook weer wat uit. Blijft lastig maar wat niet gaat dat gaat niet. Ben wel benieuwd wat t cb deze x zegt. Krijg nu als t goed is mijn eigen arts en die heb ik nog niet eerder gezien. De vorige x had ik ff een ander.
    Hoop dat ik met deze beter overweg kan.

12. mamainthefuture

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Houten
    Het is een reflux baby dus die zal we sowieso af en toe wat uitgooien. En zeker als het 3 uur later is wijst het daar op. Als hij vol zit zal hij het zelf weigeren te drinken en had hij geen 150 opgedronken.

13. Nicci1982

Hij gooide t er nooit eerder uit maar slikte t weer door. Alleen die paar x dat ik extra gegeven heb. Weet zeker dat iker meer in krijg dan hij aankan. Zo heb ik m ook groot gekregen want anders had ie in t begin aan de sonde gekund want toen kreeg hij helemaal amper wat binnen als ik m niet dwong om door te eten en hij kwam dan ook niet eerder voor eten. Hij drink dan gewoon nauwelijks.
    En gelijk na t eten kwam er ook al uit. En toen na 3 uur toen hij wakker werd weer een golfje.
    En t blijft zeker wel een refluxbaby maar dat zijn ze bijna allemaal toch? Alleen de mate verschilt. T is zo zoeken naar wat t beste is. Wees maar blij met jullie goed etende ukjes. Is al een hele zorg minder. Maar blijf nauwlettend wegen om te kijken of hij nog aankomt. Merk wel dat t nu een beetje stil gaat staan en hij langzaam gaat afwijken van zijn eigen curve volgens de cb app. Maar dat zien we over 2 weken we lbij t cb.

14. Fay0407

Fay0407 Actief lid

2 okt 2012
    152
    0
    0
    NULL
    NULL
    mamainthefuture; ach, dan zit je daar ook voor niets ja! Maar wel fijn dat ze hem dan nog even goedkeuren ;) Dat had ik ook hoor, alles gecheckt onder de echo, weten we in ieder geval dat alles aan de binnenkant er netjes uit ziet.

Leuke foto trouwens, het tenue kan vriendlief hier erg waarderen :D

Nicci; Heb geen idee of die olie prikt... Ik denk het niet... Moest het ook in Jaro z'n navel doen, was ook open wondje. Naar mijn idee had hij daar geen last van.

Reflux hebben ze inderdaad allemaal, alleen de ene veel erger dan de ander. Eigenlijk is het gewoon allemaal nog te klein als ze geboren worden, ze hadden beter 3 maanden extra kunnen blijven zitten, maarja.... Dan komen ze er zo lastig uit :p

Jaro is van 50 cm bij z'n geboorte nu 55 cm. Blijft een kleintje dus. En van 3230 gr nu 4980 gr. Blijft ook op de -1 lijn hangen, maar goed. Hij groeit wel, dus vind het prima.

Prikjes; Hij is toch wel wat uit z'n doen... Slaapt al hele dag, komt alleen tussendoor even voor een voeding. Het lijkt net een lappenpop zo slap, arm kindje. Gelukkig niet echt koorts, heel klein beetje verhoging. Hoop dat ie de nacht lekker door komt!

15. stefanenlaura

stefanenlaura Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.590
    1
    36
    Vrouw
    noord-brabant
    MaMa van 10 naar 7 is al goed en waarschijnlijk ook rustiger voor jou.

Fay Vervelend dat je een hele mddag voor niets in het ziekenhuis heb gezeten. Wat zielig dat je mannetje wat uit zijn doen is. hopelijk is het morgen weer allemaal weg.

nicci ik heb geen idee of babyolie bijt.

het cb hier is tot nu toe heel vriendelijk en geeft een goed gevoel. ga iedere week even naar het inloop spreek uur om te wegen. Ik kan dan ook gewoon alles vragen en krijg netjes advies.

Prikjes krijgt ze hier pas de 27ste dan is ze 7 weken.

Vind het nog steeds apart jullie kids zijn paar weken tot bijna 2 maanden ouder maar ons Esmee is groter en zwaarder. Vorige week maandag 56cm en afgelopen maandag 5230 gram.

Hier vanmorgen heerlijk tot 12 uur in bed gelegen en Esmee heeft ook een redelijk rustige avond gehad wel van half 6 tot 9 uur bij ons op schoot gelegen en korte slaapjes gehad maar wel rustig. Ze wou niet constant aan de borst :D. Nu ligt ze lkkr in de box te slapen en papa en de hond lkkr op bank helemaal uitgeteld:p.

ff een foto van onze dame.
    1 van afgelopen zondag.
    1 van de foto shoot in de eerste week (heb het mutsje en broekje zelf gehaakt:D)

16. myres

myres Actief lid

19 sep 2012
    139
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een geweldige foto's!
    Hier ook af en toe een pruillip.
    Ilja slaapt sinds 2 nachten op haar eigen kamer, dat gaat erg goed. Vorige week dronk ze nog 6 of 7 flessen om de 3 uur. We wilden graag dat ze om de 4 uur ging drinken, ipv om de 2,5/ 3 uur. Ze heeft een dag 5 flessen gedronken, maar daarna dronk ze er maar 4. Meestal is de laatste fles rond 18.00/19.00. Ze komt dan meestal om 04.30/05.30 weer. Ze krijgt tussen de 170 en 180 cc. Gisteravond heb ik haar voordat ze echt in slaap viel nog 100 cc gegeven, maar vandaag is ze na de fles van 18.45 als een blok in slaap gevallen. Zo eens bedenken wat we zo gaan doen. Ze dronk eerst echt teveel, iets minder is niet erg, maar dit is wel het andere uiterste.
    Onlastiting heeft ze meestal om de 2-3 dagen. We zijn aan het afbouwen met de infacol tegen darmkrampjes, ik ben benieuwd of we verandering gaan zien.
    Lachen kan Ilja inmiddels erg goed. Heerlijk om te zien. Ze kan ook steeds meer klanken maken. Ook spelen kan ze steeds beter. In de box speelt ze met haar handen en haar voeten, dat is erg grappig om te zien.

Bijgevoegde bestanden:

17. myres

myres Actief lid

19 sep 2012
    139
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze heeft net nog 140 cc op. Ben benieuwd hoelaat ze straks komt.
    Welterusten allemaal

18. Fay0407

Fay0407 Actief lid

2 okt 2012
    152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Stefanenlaura; wat lief dat gehaakte broekje en mutsje! Knap dat je dat kan! Ik schakel mn moeder altijd in voor zulke klusjes ;)

Myres; wat een lieve foto! Echt een plaatje! Wat grappig dat ze haar voetjes heeft ontdekt! Daar heeft Jaro hier echt nog geen zicht op :p

En hoelaat werd ze vanochtend wakker?

Jaro had gisteravond beetje koorts en was erg hangerig. Uiteindelijk schrok hij elke 5 minuten huilend wakker dat we hem vast hadden, dus toch maar een zetpil. Daarna werd meneertje erg hongerig. Dus om 22.00 en 23.00 nog een x aangelegd. Daarna viel hij in slaap op de arm. In bed liggen zag hij niet zitten dus nog maar tijdje bij me gelegen en uiteindelijk 00.00 zn bed in. Sliep als een roosje en werd iets voor 8en wakker. Gelijk nog even zn temperatuur gemeten, die was alweer netjes gezakt. Nu ligt hij weer verder te snurken.

19. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Wij zijn nu onderweg naar CenterParks Meerdal :)

Laatste tijd reageer ik niet zo veel
    Maar lees wel mee via mn telefoon hoor;)

20. Fay0407

Fay0407 Actief lid

2 okt 2012
    152
    0
    0
    NULL
    NULL
    FB1984; Heel veel plezier :D

Deel Deze Pagina