Zonnetje het is erg leuk om te doen vind ik dan maakt de taarten net ff wat feestelijker Vervelend dat hij last heeft gehad van de prikjes wij moeten aankomende week voor de tweede prikjes Ben benieuwd naar je wen dagen! Wanneer moet je weer werken? Fay vervelend dat de bv terug loopt, dan is het inderdaad wel handig om over te gaan naar fv. Als ik dat allemaal zo lees ben ik echt blij om fv te geven eigenlijk ik weet gewoon constant wat er in gaat. Ik zou idd maar eens proberen en half dagje of dagje zelf iets te doen is ook leuk voor de papa Kaytjuh fijn dat je weer wat rust hebt wel zo lekker. Zo al 68 daar kan Thomas nog niet in haha. 62 gaat inmiddels steeds beter zitten. Erg fijn nu we naar Italië gaan heb veel zomer spul in maat 62! Hoeveel weegt hij? Fb lekker dat je zo aan het genieten bent! Ook al lekker gezwommen? Stefanenlaura dank je wel verzoek is geaccepteerd Dat worden dus geen huggies luiers haha. Dat schiet niet op zo blijf je dus wassen bah! Wanneer moeten de mama's allemaal weer werken? En zie je we tegen op? @hier net weze zwemen met Thomas, hubbie, opa,oma en overgrootoma (mijn vader en stiefmoeder en mijn oma van 88) was echt super leuk om te doen!
Hier niet voorin omdat ik zelf niet achter wil zitten haha. Hij zit er ook prima normaal en slaapt meestal. Weet ook niet of een familyfix wel voorin kan?! In de gordels vind ik niets. Plus airbags die dan uit moeten. Voorin voelt niet echt veilig. Spiegel had vl eruit gegooid omdat hij m irritant vond. Bij ons kan er weinig hangen door de grootte en bouw van de auto. Dus we moeten nog op zoek naar iets wat geschikt is. Net wel een goed flesje erin gekregen gelukkig. Kostte wat moeite maar met enige dwang accepteerde hij m toch nog voor t laatste beetje. Wel huilt hij steeds na t eten dus misschien toch die medicijnen weer proberen. Kaytuh: fijn dat alles goed gaat! Alleen weg: hebben jullie dat nog niet gedaan? Oh dat had ik nu echt opgeborgen kunnen worden haha. Af en toe saampjes eruit en soms ook alleen. Die kleintjes merken t niet eens als je er niet bent. Ze zijn nu nog niet eenkennig. Lekker genieten van tijd alleen of met partner dames! Anders word je wereld ook zo klein.
Thomas zit ook allen voorin als ik alleen rij en verder gewoon achterin als we met zijn tweeën rijden en dan hebben we de spiegel. En airback aan en uit doen is zo gedaan dus geen moeit mee En wat betreft kleine wereld we laten er niks om alleen gaat Thomas gewoon altijd mee. We zijn nu met zijn drieën en ik geniet er meer van als ik Thomas mee heb, als ik zonder heb ben voel ik me niet compleet en mis ik constant iets. Daarbij vind ons mannetje er heerlijk om op stap te zijn
Ik denk dat het per persoon kan verschillen of je wel of niet alleen op stap wil/gaat. Wij gingen voor de zwangerschap ook al niet vaak uit eten, naar bioscoop, sauna enz. Hetgeen we wel deden is prima te doen met een kind. Hoewel we al 1,5jaar bezig zijn met ons huis verbouwen en dat vooral op man aankomt en ik dus voor B zorg. Maar op visite gaat hij gewoon mee, ga binnenkort weer het wandelen in het bos op dinsdag oppakken voor ontspanning en het is de bedoeling dat B dan gewoon mee gaat in wagen. Vroeger heb ik me altijd aangepast naar mijn (stuk) jongere broertjes als ik met mijn moeder op pad ging. Nu past zij zich aan aan mijn zoon. Alleen ik deed voorheen af en toe vrijwilligerswerk bij evenementen samen met mijn man. Dat is nu even bekijken of we oppas vragen of er 1 van ons gaat. Maar dat is ook steeds minder geworden, omdat een deel van de evenementen niet meer bestaan door de crisis. En ik ben toch niet meer van hele dagen shoppen, dat vond ik leuk toen ik 20 was, maar nu ben ik vaak na 2uur wel uit gewinkeld om eerlijk te zijn. Maar ik denk dat de een er ook meer behoefte aan heeft om zelf op pad te gaan dan de ander. Ieder daarin zijn keus.
Verlof; ik heb nog 2 weken verlof en daarna nog een maand vakantie, heerlijk! Ga er echt van genieten... Weg; als wij weg gaan nemen we Jaro eigenlijk altijd mee. Daarnaast ga ik de laatste weken bijna de deur niet uit vanwege hem, ook de reden dat ik nu echt op fv over wil stappen. Als meneer elke twee uur komt en hij wil geen fles en afkolven lukt niet, zouden jullie dan lekker paar uur van huis weg gaan? Maar vandaag heeft hij al twee flessen gedronken en zelfs huilen toen het op was Mooi! Ben helemaal tevreden! Zo snel mogelijk afbouwen nu! Daarnaast is het leuk om weg te zijn, maar in mijn omgeving zie ik heel veel stelletjes die elk weekend gaan stappen en uitslapen en dat baby dan naar opa en oma gaat. Ja heel leuk, maar toen we voor een kind hebben gekozen, hebben we er ook voor gekozen om dat achter ons te laten. Prima om oppas te hebben, maar niet voor zulke dingen. Dan ga ik liever lekker uiteten of een weekendje weg ofzo.... En als we wel op stap willen, dan gaat gewoon één van ons.
Hier nog 3 weken verlof. Moet 9 sept weer werken. Heb geen extra vakantie opgenomen, gezien er al 3 collega's vrij zijn van de 11. Ik stap al sinds mijn 26ste niet meer elk weekend. Ben nu 33, dus al lang gewend aan het thuis zijn in het weekend. Voorheen had ik wel 1x per maand en gezellige dag of avond in het weekend of op pad met die groep. Maar 2jasr geleden is dat gestopt, gezien niemand op dezelfde dag kon. Als er 4 mensen tegelijk konden was dat fijn. Weekend weg gaat hij gewoon mee in de caravan. Hebben er nu 1 met stapelbed en vast bed. Maar vind het wel fijn straks weer te gaan werken. Inderdaad even wat anders. Maar ik heb niet echt iets op hoeven geven nu ik een kind heb om eerlijk te zijn.
@weg: hier 2x een boodschapje gedaan met zn tweeen, kleine bij opa en oma. Vond t maar helemaal niks @werk: ik ga 30 aug en 2 sept weer een dagje werken, maar dat is omdat het nieuwe schooljaar opstart en ik wat dingetjes wil regelen voor mn verlof afgelopen is. Mijn verlof loopt nog tot 26 september, dus nog ff genieten! Zie er overigens helemaal niet tegenop om weer te gaan werken, heb er zelfs wel zin in, even mijn eigen 'ding'.
Werk; Ja ik moet zeggen dat ik ook wel weer zin heb om te gaan werken. Even wat anders dan 'mama' zijn. Zal alleen wel "anders" worden denk ik. Ik werk met uit huis geplaatste kinderen en geef opvoedondersteuning aan ouders met kinderen met een beperking. Toch even een ander gevoel bij nu ik zelf een ouder ben. Moet het maar zien als een verrijking!
Wat wij veel doen en deden was bij vrienden thuis zitten of uit eten en dat doen we nog steeds alleen gaat Thomas dan mee een aantal andere hebben ook kinderen dus is erg gezellig! Dus voor een aantal loopt het verlof bijna af en aantal hebben ook lekker vakantie er achter aan geplakt
hier 16 september ook weer werken, heb er ook wel weer zin in, hoewel deze keer minder dan de vorige keer...verlof gaat nu ook stuk sneller omdat het toch drukker is met 2...na 3 weekjes heb ik alweer een week vakantie, dus heb niet te klagen @Weggaan: wij hebben tot nog toe ook alleen nog maar dingen gedaan waar hij mee kon, ben wel eens keertje boodschappen gaan doen en 1 keer met mijn zus paar uurtjes gaan shoppen, maar verder nog niet echt oppas nodig gehad...heb wel behoefte aan eigen tijd, maar niet echt om uit te gaan...
Nicci fijn dat hij zijn fles nou wel op had. Wel zielig dat hij weer huilt.na de fles. Fay wat goh dat hij al 2 flessen goed heeft gedronken. Mamainthefuture wat een leuke en mooie creaties. Ik ben nog niet zonder mijn meisje geweest. Heb hier ook nog geen behoefte aan. Zal wel komen als we op vakantie zijn. Schoonouders gaan ook mee. Qua stappen dat die ik al sinds mijn 16de niet meer. Ben ik maar een paar maanden gedaan. En alcohol heb ik ook al bijna 2 jaar niet meer op. Ik ben ook gezellig zijn zonder. Wij gaan gezellig met vriend uiteten of gewoon thuis of bij hun kletsen. Werken hoef ik pas weer eind oktober. 2 dagen na de herfstvakantie moet ik weer beginnen. Ik vind het wel vreemd om het schooljaar niet mee op te starten en mis mijn collega's ook eens. Gelukkig warrn er af gelopen woensdag 6 collega's pp bezoek. Was hier net een kippenkooi Toen straks bij mijn.oma op feest geweest. het wss in een zaaltje. Het was er.super warm en net een kippenkooi. En de kleine meod sliep gewoon door en werd op een gegeven moment wakker en bleef rustig in de bak liggen toen evem gevoed en daarna weer in de bak en het sliep weer verder. Nu ligt xe lkkr op mijnbuik te slapen. Sorry voor de typ foute. zit op mijn telefoon.
hoera, hier weer een rustige avond na paar avonden mopperen, spugen, jammeren...net fles gegeven, dronk hem helemaal leeg en wilde nog zelfs dus heb hem ook maar meteen op bed gelegd, kijk wel wanneer hij weer komt...nu manlief en ik ff relaxed filmpke kijken, hopen dat het stil blijft boven...
Wel goed teken dat iedereen weer zin heeft om te gaan werken toch Ik heb ook niet veel behoefte om echt weg te gaan... Wel om ff tijd voor mezeld te hebben. Lekker met de hond wandelen of gaan sporten ofzo. Maar acht, dat komt wel weer... Geniet hier nu nog maar ff van! Vaneke; Fijn dat het nu wat rustiger is! Hopelijk blijft hij lekker slapen! Even wat tijd voor jullie twee!
VanEke zal idd best dat de tijd veel sneller gaat met twee van de kleintjes, je bent constant bezig. Al moet ik zeggen dat de tijd ook met 1 vliegt pfffff. Dan ligt Thomas lekker te slapen en ben ik aan het rommelen ga ik eindelijk eens zitten is het alweer tijd voor de fles pffff en zo kom ik er vaak achter dat als het twee uur is ik nog niet gegeten heb ofzo haha. Ow wat fijn de fles leeg en lekker rustig slapen. Thomas is nu met zijn laatste fles voor vandaag bezig waarschijnlijk heb ik hem om 6.30 Stefanenlaura dank je wel ow heerlijk pas eind oktober lekker he als ze overal doorheen kunnen slapen. Thomas is gelukkig ook zo slaapt overal. Fay ik wil nog niet werken hoor, stop het liefst helemaal maar dat kan niet ik sport wel 3 uurtjes in de week vind ik heerlijk maar ben dan ook wel blij om mijn zoon weer te zien!
Mama in de future: hij weegt laatst bij de cb 4790 gr dat was met 8 weken...eind julli. En heb hem vd wee, gewogen bij mezelf thuis eerst ik dan hij erbij en kwam ik uit op 5300 gr:-0 groeit heerlijk dus hahaha... Erop uit: gencay is al zo af en toe wat uurtjes bij opa en oma geweest, en die vinden dat prachtig natuurlijk en gencay is ook lekker rustig daar... Vd week gaat hij een nacht logeren bij bijde oma's die vinden dat helemaal prachtig.. Maar veder gaat hij overal naartoe met ons, manlief wilt hem niet zo gauw achter laten hoor... Stappen zelf doe ik allang niet meer sinds me 18 de... Wij gingen meer samen weg winkelen biosje uit eten ect, maar naar veel dingen gaat hij gewm mee geniet daar het meest van... 5 sept begin ik weer met werken heb er wel zin im maar als ik thuis kon blijven totdat hij 4 is had ik dat zkr gedaan... Vraagje: wanneer zijn jullie gaan zwemmen vrij zwemmen of babyzwemmen? Want ik hoor zoveel verschillende verhalen en de cb geef aan liefst te wachten tot 6 md?...ivm infecties ofso Ik dacht dat babyzwemmen vanaf 3md was.. Ben benieuwt naar jullie meningen...
Ja hij groeit lekker! Heerlijk toch Hier gaan babyzwemmen met 7 weken en dat hebben we meerdere keren gedaan. Vrij zwemmen hebben we eerst in het zwembad in de tuin met hem gedaan vond hij ook heerlijk! En gister zijn we naar het zwembad geweest was echt super. Hij was alleen daarn te moe om goed te drinken dus heeft hij nu net nog 60 cc gehad haha.....
Mamainthefuture; komt me bekend voor haha! Nog even wasje doen, even stofzuigen, rommeltjes opruimen, telefoontje plegen. Oh hij heeft alweer honger. Eigenlijk moet ik gewoon leren even een uurtje te niksen zodra hij slaapt, maar dat lukt nog niet Thuis blijven tot ie 4 is heb ik ook al paar x geroepen, maar denk toch echt wel dat ik het werk ga missen... Babyzwemmen; gewoon lekker gaan!
Ja eigenlijk moet je gewoon na de voeding eerst niks doen en daarna gaan vliegen haha, maar ik heb dan nog geen rust in me reet! Eerst alles af dan niks doen. Maar ja eerst alles af dan zoontje weer de fles haha. Ben nu spullen aan het pakken voor de vakantie maar man man niet makkelijk om voor 3 personen te denken en te zorgen dat je alles hebt pfffff..... Gelukkig zijn de kleren al gepakt en staat er veel klaar. Vandaag een boodschappen lijst wat ik ff ga kopen allemaal. Dan is dat ook weer gedaan en inhuis nu gewoon lijstjes afwerken en het daarna in de auto zien te krijgen :O help!
Hier was het advies om pas te gaan zwemmen na de eerste prikjes. Was in ons geval met 8 weken. Maar volgens mij worden de eerste prikjes wisselend gegeven. Hoorde van iemand die haar zoon is 2 dagen eerder geboren en krijgt pas 2 weken later de eerste prikken. En bij ons moest het afgelopen donderdag gebeuren, want anders werd het te laat. Het CB is hier maar 1x per 2 weken. Is klein dorpje waar ik woon. Lastig inderdaad dat pakken voor de vakantie. Je gaat toch naar Italië? Hier gaan we een weekend weg en vind het dan al lastig. En blijven in Nederland, dus alles is prima te verkrijgen. Maar inderdaad zorgen voor genoeg kleding, voeding, luiers enz. Ik moet nog even pakken water halen voor de flesvoeding, begreep dat je niet zomaar elke fles water mag gebruiken ivm hoeveelheid natrium. Fijne vakantie in ieder geval. Hier ga ik vaak ook van alles doen, maar soms ga ik bewust even zitten. Voordeel is dat ik een kind heb wat graag op schoot zit als hij wakker is. En dat is heel vaak. Dus automatisch zit ik al veel. En dan lees ik vaak even hier op mijn telefoon enz. Maar inderdaad ook met 1 kind vliegt de tijd. Heb soms het gevoel dat ik tijd tekort kom.
Heel herkenbaar! Ik wil ook alles gedaan hebben voor ik ga zitten, anders zit ik niet lekker Net beneden alles aan kant en zit even 16 kids and counting te kijken.... Opeens besef ik me dat ik het zo druk niet heb whahaha. Mamainthefuture; succes met inpakken. Lijkt me een ramp Als wij een dagje weggaan word ik er al gek van, van wat er allemaal mee moet! Lekker hoor, nog even op vakantie! Wij slaan dit jaar over. Zonnetje; ik heb inderdaad ook eens gelezen dat het na de eerste prikjes moest, maar las ook weer ergens anders dat dat onzin is. Weet alleen niet meer waarom, lol... Ik zal nog eens zoeken