Hier ook nog niet helemaal ingesteld op wat er allemaal mee moet als ik weg ga. Dus is nog even goed nadenken. Is ook afhankelijk waar je heen gaat vind ik. Maar tegenwoordig gaat er steeds vaker genoeg extra luiers, extra voeding en thermoskan met heet water en flesje koud water mee op pad. Voor het geval hij ineens besluit om veel luiers vies te maken (had ik pas geleden bij schoonouders dat het ineens hard ging) of dat hij honger krijgt onderweg. Vooral als ik wat langer op pad ga. Ik ga zo even shoppen bij de babydump, wil een speelkleed halen, moet nog even naar een kampeershop voor spullen voor caravan en nog naar de drogist. Gezien het al 20 min rijden is naar babydump en kampeershop is dat al krap in de 3uur tussen de voedingen door. Dus ga wel op pad met een goed gevulde tas. Kan ik als het moet in de auto de fles geven. Maar het is er tegenwoordig niet meer bij om binnen 5 min in de auto te zitten en weg te gaan. Maar ach, dat hoort erbij. Hier staat er wel standaard een gevulde luiertas, die ik zo mee kan pakken voor als ik 2 uurtjes op pad ga. Anders moet ik hem even aanvullen.
Weggaan: wij gaan bijna ook altijd met zijn allen weg en doordeweeks samen. Stappen is ook niet meer mijn ding. Leuk als je 18 bent maar dat zijn we al lang niet meer... Maar ben wel van mening dat je soms ook ff tijd voor elkaar moet maken zonder druktemakertje. We zijn niet alleen papa's en mama's maar ook nog onszelf. Dis zeker1x in de maand wat leuks foen met zijn tweetjes en opa's en oma's blijmaken dat je kunnen oppassen Zwemmen: hier als we vakantie hebben voor t eerst. Wel al in gewoon een badje thuis maar dat telt niet echt. Gewoon doen hoor. Je kunt je kind wel tot 6 mnd in een glazen kast zetten maar daar worden ze niet gezonder van denk ik. Beetje weerstand opbouwen kan geen kwaad lijkt mij. Tegenwoordig lijken alle kindjes wel hypergevoelig voor alles. Inpakken: is altijd zo gedaan. Zelfs met de kleine. Ruk gewoon alles waarvan ik half denk dat t nodig uit de kast en neem t mee. Een weekendje heb je net zoveel nodig als een werk of twee. Scheelt hooguit wat kleding. En mis je iets dan is t altijd te koop denk ik maar. Maar heb graag eigen spullen voor de kleine. Je hebt wel eens campingbedjes staan enzo. Brrr daar zou ik m niet graag inleggen. Wij hebben ook een grote terreinwagen dus past gelukkig veel in Werk: tel de dagen echt af al zal t best ff gek zijn. Eten: denk dat ik al weet wat t drama is. De speen is te groot. Hij wordt krachtiger dus nu gaat t begin te hard waardoor hij zich gaat verslikken en overstuur raakt. Dus nu begin kleinere en daarna weet grotere. T is ff lastig maar hoop datvt weer beter gaat dan. Gewicht: jeeej gisteren precies 5 kg, onze uk is officeel een grote jongen aan t worden Hoofdje: geneest lekker. Nu heel proberen te houden als de korsten weg zijn
Zonnetje luiers kopen we daar maar idd voeding en kleding moet mee! En flessen water koop ik ook daar want voor 3 weken mee nemen kan niet. Ja we gaan naar Italië heel erg veel zin in. Voor zwemmen hoef je niet op prikjes te wachten de inentingen die ze krijgen is voor ziektes die je niet via het zwemmen of water kan krijgen dus dat is onzin wij kregen al met 6 weken de eerste prikjes. Luiertas heb ik standaard goed gevuld hoef alleen water en voeding in zodra ik ga rest zit er genoeg in! dus ben altijd vrij snel de deur uit haha. Ik heb wel overdreven veel van alles in de tas idd je weet het maar nooit en dan kan je beter mee hebben Fay ja als je dat ziet is 1 kind een makkie Nicci ik moet altijd flink denken wat we mee moeten nemen dus dat is nu de kleine er is niet anders haha. welke fles heb je van avent heb je een 3 standenspeen. Hier helaas ook wisselen want d'r Brown heeft dat niet erg jammer. Bedje nemen we ook mee.
Luiertas staat hier inderdaad ook standaard klaar, vooral gevuld met dingen die ik nog nooit nodig heb gehad Maar, je weet maar nooit! Mamainthefuture; wanneer gaan jullie weg? Nou ik ben benieuwd hier; heb net Friso gekocht. Vanmiddag maar eerste fles daarvan geven. Hoop niet dat ie moeilijk gaat doen over het verschil tussen kant en klaar en poeder.... Vind het wel beetje jammer dat het niet netjes in een bus zit. Nicci; wat een gedoe joh met die spenen! Hopen dat je snel ééntje hebt die goed gaat bij hem. Vind het hier ook zoeken hoor. Hij zou eigenlijk al de speen 2 moeten hebben volgens de verpakking, maar heb 1 er nog op zitten, want anders gaat het veel te hard!
Fay wij gaan zaterdag op zondag rijden dus heb nog even de tijd om alles te verzamelen maar heb een hele drukke week deze week Grappig wij zitten echt op 2 soms zelf 3 omdat het te langzaam gaat!
Ooow nou ik begin ook altijd al op tijd met spullen bij elkaar zoeken als ik op vakantie ga hoor! Zorgen dat alle was weg is en dat je het dan mee kan nemen enzo. Misschien hier nog 1 omdat ie nog moet wennen Anders raakt hij hier idd ook overstuur als het te hard gaat en begint ie te gillen en boeren laten. Jaro slaapt hier een gat in de dag, ongelofelijk! Hij is gister om 20.00 gaan slapen en werd om 06.00 wakker. Even voeding en toen weer slapend z'n bed in. Werd hij om 10.30 wakker. Is hij wakker geweest tot 12.30, toen had hij weer honger. En weer slapend in bed gelegd. Ben benieuwd tot hoe lang hij nu blijft slapen!
Boek over rust en regelmaat, het herkennen van slaap een hongersignalen Maar niet zoas dat andere boek waarbij.ze uitgaan van laten.huilen Aan alleen de hoofdpunten heb je al veel!
Mamainthefuture: geen avent hier. Heb ze staan maar vind t ondingen. Dus zijn de kast weer in. Evenals brown. Ging even goed en toen niet meer. Difrax vond ik eerst niets maar gebruiken we nu weer wel. Iedere keer als iets werkt veranderd het weer snel en moeten we weer zoeken. Standenpenen werken niet echt lekker. Daar krijg je op alle standen nauwelijks iets uit. En uiteraard gebruiken wij grotere spen door nutriton. Debk dat hier ook 3 zou moeten als er zoveel door gaat als bij jou. Hier valt t nog mee maar de kleine speen gaat wel echt moeizaam. T wisselt per x hoeveel hij drinkt. Ligt echt aan de gulzigheid geloof ik. Flesjes gaan leeg rn elke 3 uur. Hij is dus toe aan grotere flessen maar vind t moeilijk in 1x dus dan maar een extra voeding totdat hij t wel weer kan. Eerder heb ik dat ook gehad. Blijft zoeken met doe ukkies Ik ruik een kado voor mammie. Nr 2 vandaag en dat voor een kund wat moeizaam kon poepen haha.
Fay ik heb ook altijd alles gewassen heerlijk. Meeste staat klaar dus dat scheelt. Lekker zeg hier vandaag een erg wakkere dag MaMa ik ben benieuwd ga een kijken tips zijn altijd welkom al gaat het slapen hier nu wel een stuk beter Nicci hihi ik vind avent ook niet fijn dus staan ook in de kast. Ik had geen ervaring dus met de 3 standenspeen Ik heb gewoon beide spenen naast mij staan ene fles gaat wel helemaal met 2 en andere fles moet ik wisselen naar 3. Net geprobeerd om een hele fles met 3 te doen opzich reageerde hij goed alleen is de fles binnen 10 min leeg en heb eigenlijk liever dat hij er 15 min over doet. Hihi fijn kado! Fijn dat het al luier nr 2 is hoop dat het goed blijft gaan!
Net op een ander forum een foto moeten posten dus zet m ook ff hier. Goeie tegenhanger van die pruillip vandeweek
Nicci; schattig! Wat een poepie! Hoe laat gaan jullie kleintjes naar bed eigenlijk? Want hier nu alweer om 8 uur z'n bed in. Lekker voor die tijd even in bad, massage, nog wat eten en hup... Ben benieuwd of hij nu weer tot morgenochtend door slaapt. Enige waar ik mee zit, is dat hij overdag zo vaak honger heeft. Weer elk uur, elke twee uur. En nu ik hem de fles heb gegeven 's middags, zie ik opeens hoe weinig het is. 50 cc, 20 cc en 60 cc. Meer gaat er niet in. Heb echt wel even met hem zitten worstelen, maar uiteindelijk gaat ie gewoon slapen; zoek het maar uit mam! Ik bepaal het lekker zelf...
Mijn meisje gaat met mij naar bed. ze ligt nu in de box te slapen. maar ze kwam vanaf half 3 ook bijna ieder uur. Viel steeds in slaap. ze ligt nu al vanaf 8 uur als een blok te slapen. Dit is helaas iedere dag verschillend. Dus laat haar 's avonds meestal in de box liggen omdat ze steeds zo snel wakker word en ik dan niet steeds trap op en af moet lopen. Zwemmen is hier ook geadviseerd na de eerste spuitjes. nu al zin in. Pakken voor de vakantie doe ik meestal ook op tijd. Leg dan altijd een briefje op de tas van dit moet ik nog meenemen. Maar wat pakken jullie allemaal in voor die kleine? Nicci fijn dat hij vandaag 2x heeft gepoept en leuke foto fay toch misschien een grotere speen proberen misschien heeft hij teveel moeite met het er uitkrijgen? Wie weet drinkt hij dan meer. Maar heb nog geen ervaring met de flessen. Onze dame krijgt altijd borst en heel soms fles en ik gebruik de avent natuurlijke fles die in de blije doos zat. hier zijn de eerste lachjes gespot
Jee fay das idd wel heel weinig! Hoeveel drinkt hij op een hele dag dan? Leuk he die eerste lachjes stefanenlaura!! Zwemmen: waarom zou je moeten wachten op de prikjes? Zijn toch geen ziektes die je in een zwembad kan oplopen ofzo Wil wel gaan zwemmen, maar weet nog niet wanneer. Speen: hier sinds een weekje dr brown nr 2. Hij deed heel lang over zijn fles (40 min ong) dus leek me wel tijd nu is het weer prima, 15 tot 20 min. Slapen: heb het boek besteld mama! Leek me wel wat, laten slapen zonder huilen vandaag weer wat pogingen gedaan om hem wakker of slapend op bed te leggen, maar het blijft overdag een drama. Wordt meteen wakker als ik hem slapend weg,eg en wakker vind hij het na 10 min weer leuk geweest. Terwijl hij vanavond gewoon ging slapen toen ik heb wakker weglegde... Hoop dat ik wat aan het boek ga hebben. Bedtijd: hier het schema wat aangepast, ipv 22.00 in bad en dan laatste fles hebben we vandaag eens 21.00 in bad en dan fles geprobeerd... Hopen dat hij we gewoon tot zijn normale tijd door gaat slapen (6u), dan hebben we er weer een uurtje bijgesmokkeld zou toch best ok zijn, aangezien ik overdag niet veel tijd heb met zon actieve meneer... Overdag komt hij wel netjes om de 4 uur voor zn fles, dus das wel weer fijn. Vakantie: zit er voor ons niet in dit jaar mn man heeft nog deze week vakantie en dan is het weer aan de bak. Wel jammer, maar halen we volgend jaar dubbel in en voor die tijd ook nog wel een weekendje weg ofzo, even kijken wanneer het wat minder gedoe is.
Nicci leuke foto! Fay hier ongeveer half 11 naar bed zijn voedingen zijn: 6.30 10.30 14.30 18.30 22.30 Aangezien het maar 5 voedingen zijn krijgt hij om 22.30 nog een voeding daarvoor moeten we hem wakker maken. Woensdag gaan we naar CB dus ga eens vragen of hij naar 4 flessen mag. En dan probeer ik die van 22.30 te laten vallen en ff kijken hoe laat hij dan komt..... Zodat ik weet hoe laat ik hem zijn volgende fles moet geven. Stefanenlaura je kan beter vragen wat niet haha! Eki idd daarom hoef je ook niet te wachten op de eerste prikjes, kreeg ik door van de kinderarts en mijn huisarts. Hebben jullie dan al plannen voor volgend jaar omdat je zegt halen we dubbel in?
Mamainthefuture das precies waar ik ook over na zat te denken, of je naar 4 flessen mag als je hem wakker moet maken voor de laatste. Hier namelijk precies hetzelfde verhaal, is bij die laatste fles echt in diepe slaap. Maar volgens de meeste richtlijnen moet je kleine 6 kilo zijn en dat is Ian nog ff niet... De laatste keer op het cb zeiden ze ook dat ik ervanuit kon gaan dat ik pas rond 4,5 maand naar 4 flessen kon waarom weet ik eigenlijk niet, ben meer iemand van het eigen plan trekken We gaan vogend jaar 4 weken naar Aruba op vakantie. Schoonvader komt uit Aruba, woont nog veel familie dus altijd een leuk vakantieadresje dan is een jaartje geen vakantie ook nog wel uit te zingen Idd leuke foto nicci!
Nicci: Ik was zelf bij mijn geboorte maar 3 kilo en 12 dagen later geboren, nu heb ik 2 grote kindjes die bij de geboorte beiden meer wogen dan 3,5 kilo. Ik ben zelf nog steeds niet zo groot, 1,58m Wat vervelend dat Matthijs zo'n last heeft van de berg. Mijn dochter had het heel erg, maar leek er zelf helemaal geen last van te hebben. (Gelukkig lees ik verder dat het beter gaat) Wat een eng autoverhaal zeg, gelukkig was hij maar in slaap gevallen. Voel je niet een waardeloze moeder! Sowieso moet je goed onthouden dat er geen gebruiksaanwijzing bij je kindje zit maar dat wij juist diegene zijn die het allemaal uit moeten vinden. Niet zo streng zijn voor jezelf! Fay0407: Hier is nattigheid geen probleem, maar behoorlijke poepbroeken in de ochtend wat er aan de achterkant uitloopt, omdat het zo lekker zacht is door de bv. Sommige luiers vind ik echt heel erg stinken, blegh! Hahaha, ja als we het gaan vergelijken met een gezin met 16 kinderen... dan zijn 1 of twee kinderen nog niet zo veel. Mamainthefuture en Eki: Ik weet zelf ook heel goed hoe het is om de nachten door te kunnen slapen, omdat hij het al eerder gedaan heeft. Maar het lijkt wel alsof hij het een tijdje wel doet en dan een tijdje niet. Stefanenlaura: Hahaha, ik moest wel heel erg lachen om jouw kippenkooi benaming van jouw collega's op bezoek. Ik had precies hetzelfde toen bij mij 7 collega's op kraambezoek waren, hihi. Hier ook iemand die de Avent fles uit de blije doos gebruikt wanneer een keer een fles gegeven wordt. Kaytjuh Ik hou zelf de 6 maanden aan. Ik dacht dat het chloor niet zo goed was voor de longetjes. Kledingmaat: Maatje 50 kan Yoshua al een tijdje niet meer aan en van maat 56 moet ik ook al meerdere spullen weg doen. Ik kan echt zeggen dat Yoshua maat 62 heeft en soms trek ik hem zelfs al maatje 68 aan. (Vooral 's nachts als hij weer ondergepoept was, dan gaat de kleding snel) zit hem nog goed ook. Werken: Voorlopig nog niet (maart 2014 pas weer), en ik heb er echt nog geen spijt van dat ik zo lang verlof heb! Anders had ik ook nog niet hoeven werken, ik heb nu nog 4,5 week bevallingsverlof. Omdat mijn verlof in de zomervakantie valt, krijg ik 3 weken na de zomervakantie extra. Alleen weg: Welgeteld 1 keer. Even naar de winkel op de fiets, toen ik zeker wist dat hij wat uurtjes ging slapen. Hij wordt gewoon het makkelijkst rustig bij mij. Ik ben er dan ook 24/7 voor hem. Die tijd komt wel hoor. Misschien komt het ook doordat ik bv geef, dan vind ik het makkelijker hem mee te nemen en aan te leggen wanneer nodig dan oppas te regelen en te moeten kolven. Wij hebben hier in de buurt een groot winkelcentrum met een prenatal waar ik op mijn gemak kan voeden, verschonen, mijn dochtertje naar de wc kan laten gaan en ook nog gratis koffie, thee en water. Wanneer ik er dus heen ga, maak ik standaard een tussenstop bij de prenatal. Luiertas: Ik kijk voor ik ga de luiertas even na of er van alles in zit. Ook extra onderbroeken en een verschoning voor mijn dochter. En een tas met benodigdheden voor als ik hem wil voeden onderweg. (Slab, spuugdoekjes, zoogkompressen en hydrofiel voor een beetje privacy) Yoshua heeft gisteren heel veel geslapen, dan was hij even wakker geweest, even gedronken, om vervolgens weer te gaan slapen. Ik heb nog niet ontdekt wat hij geleerd heeft door dat vele slapen gisteren. Vannacht was hij weer wakker, in tegenstelling tot de nacht ervoor, omdat hij een poepbroek had... en weer erbovenuit. Gelukkig zat het alleen aan zijn kleertjes en heb ik net weten te voorkomen dat ook dit keer zijn bedje vies geworden was. Tot nu toe wint kruidvat het toch echt voor de luiers. Het scheelt waarschijnlijk dat de bovenkant, aan de achterkant, rekbaar is en dus iets beter aansluit dan de andere luiers. Sinds kort heb ik tussendemiddag even mijn handen een paar uurtjes vrij, aangezien mijn beide kinderen dan op bed liggen, heerlijk! Want ja, ik vind het best pittig 2 kindjes. Vooral omdat ik ze alletwee genoeg aandacht wil geven. Vandaag wel een heel mooi moment gehad met Yoshua, hij had 2 uur liggen slapen en mijn dochtertje lag op bed toen hij wakker werd. Ik ben met hem op bed gaan liggen om hem te voeden. Hij had lekker gedronken en keek mij met een glimlach aan. Vervolgens ging hij heerlijk liggen kletsen tegen mij, echt alsof we een heel lang gesprek hadden. En constant lachen, en dat doet hij zo mooi!
Mamaindefuture: jaaa hij groeit eht super hoor tis ook een hongerlapje ik red de 4 uur overdag Niet altijd soms 3 a 3.5 uur voor een fles tusse de 150/180 cc... Omdat hij doorslaapt krijg hij ochtends standaard een fles van 180 en avond ook als laatst.. Voeding: wij zitten ook nog op 5 flessen vd week 1 keer 4 gedaan omdat meneer hele dag wakker was en in de avond na fles van 20 uur als eem blok sliep en heb hem lkkr laten slapen wn hij werdt pas 7 uur wakker volgende ochtend... Nicci: mooie foto zeg eht een mooi mannetje is het.. Na bed; na ze laatste fles van 22.30 zo soms wil hij er nog ff bijzijn en is hij nog een uurtje Wakker maar daarna is het sloes tot de volgende ochtend... Babyzwemmen: nou thx voor de info ik ga volgende week naar de cb en gaat het daar wel ff Overleggen wat wijsheid is want gencay heeft ook een moeilijke start gehad met ze Longontsteking wil niet hebben dat hij weer ziek wordt... andera maar lekker wachten ermee hij is het meer dan waard...
Lekker veel gekletst weer. Vergeet alleen weer wat er geschreven is dus reageren is zo moeizaam Ach t is nog vroeg zullen we maar zeggen. Drukke week hier met elke dag wel iets. Gisteren naar een vriendin geweest. Die heeft ook een kindje van 7 weken. Ze hebben lekker liggen babbelen tegen elkaar. Samen geluncht en gesjopt met de kindjes erbij. Vandaag komt fysio. Denk dat ze gaat zeggen dat hij een helmpje moet. Zijn hoofd is behoorlijk afgevlakt door de voorkeurshouding. Al gaat t nu beter omdat hij in de box ook eindelijk op zijn rug wil slapen. En hij laat zijn hoofd itt in de nacht wel goed leggen (midden of links). Denk dat ik zo eerst ff langs de prenatal ga om ff wat pyamaatjes te halen. En kijken voor krabwantjes die kleiner zijn. Deze zijn zo wijd dat ze vanzelf uit gaan. Morgen met mijn pa mee naar t ziekenhuis. Hij moet weer op controle voor zijn darmkanker van een paar jaar geleden. Maar hij mag zelf niet rijden ivm het roesje oid wat hij krijgt. Donderdag komt mijn schoonzus langs en vrijdags medstal mijn ouders. Dan is de week alweer voorbij en start onze vakantie. Eerst een weekje thuis en dan 2 weekjes weg. Heb nog kaartjes voor de apenheul liggen dus 1 dag van de eerste week is vast gevuld.
Stefanenlaura; ik ga inderdaad vandaag eens de nr2 proberen. Kijken of dat beter lukt. Eki; geen idee hoeveel hij verder drinkt, want de rest is nog bv. Ga zo maar beginnen als hij wakker wordt met 150 want geloof nooit van z'n leven dat hij 200 weg gaat krijgen. En is je uurtje erbij gesmokkeld? Trouwens, wat heerlijk zo'n vakantieadresje! Ben jaloers Mamainthefuture; nouwja misschien heb ik dan wel een ontzettend slaapkop dat hij zulke uren maakt. Alleen zou fijn zijn dat hij dan wat beter drinkt de uren dat hij wakker is. Ook al komt hij nog wel goed aan, dat is gelukkig het probleem niet Micha2; wauw wat een verlof! Ik krijg trouwens het idee door jullie berichtjes dat veel van jullie in het onderwijs werken? Of lijkt dat maar zo.... Nicci; Veel succes met je vader morgen. Gatverdarrie... Krijg er nare herinneringen van! Hopen dat alles zo goed blijft! Nou, volgens mij is er één wakker, wens me succes met de grote fles
En is t met de fles gelukt? Mijn vader is nu een pasr jaar schoon. Volgend jaar laatste controles. Dit jaar de volle mep: bloed, darmen en dan volgende week longfoto en leverecho. Maar ga er vanuit dat t weer oke is.