Juni 2013 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door VanEke, 6 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Moet ff kwijt dat mijn ventje vandaag al weer 3 mnd is. Waar is de tijd gebleven. Het gaat echt super snel.

Omrollen doet ie hier echt niet. Hij heeft t een tijdje geprobeerd maar is er mee opgehouden. T is gewoon een lui varkentje. Plus dat hij veel speelt met zijn boxspanner. Misschien moet ik die vaker weghalen zodat hij andere dingen moet bedenken om zichzelf te entertainen.
    Op zich zou ik er niet bang van worden in bed. Hij heeft een aerosleep dus er kan weinig gebeuren. In de box vind ik t enger als ik bovem bezig ben.

2. Rubi

Rubi Actief lid

16 aug 2012
    369
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben idd ook een aerosleep voor Dex. Heb hem al Een keer op zijn buik gevonden en al heel vaak helemaal onderin zijn bedje dwars gedraaid. Hij slaapt alleen met een slaapzakje aan, maar sinds kort gebruik ik wel een lakentje om hem tot aan zijn middel strak mee in te stoppen. Zijn bedje staat schuin vanwege reflux en als hij steeds een kwartslag gedraaid in z'n bedje ligt, heeft dat natuurlijk heel weinig zin ;)

Vandeweek ook voor het eerst hem op een speelkleed op de grond gelegd. Het duurde niet lang voordat een van zijn twee harige vriendjes hem voorzichtig een kusje kwam geven. We hebben twee border-collies. Lekker drukke honden, maar met Dex zijn ze zoooo voorzichtig en lief. Echt schattig. Niet dat we ze er alleen bijlaten hoor. Ook als visite hem vastheeft en opstaat, dan houden ze nauwlettend in de gaten of hij niet meegenomen wordt.

3. Nicci1982

Voorlopig kan omrollen in bed hier ook niet aangezien hij in zijn puckababy slaapt haha. Knappe jongen als dat m lukt. Al kan hij er wel een kwartslag draaien en zelfs naar beneden

4. mamainthefuture

mamainthefuture Fanatiek lid

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Genieten van mijn twee mannen :)
    Houten
    Micha ik doe het op me telefoon en tik elke reactie elke keer voor ik verder lees alleen is het op me telefoon niet heel makkelijk maar ja.
    Dat deed ik ook maar was gister bij de prenatal dus vroeg erna en toen gaven ze aan dat als je kindje 1 juli 3 maanden was je nog een oproep kreeg anders waarschijnlijk niet. Ze gaan door tot alles op is :(

Fb suc6 ermee

Rubi heel toevallig dat had ik ook in de v&d werd door allemaal oudere vrouwtjes aangesproken dat het een knap ventje is. Dus me moeder vet trots zeggen ja dat kan mijn dochter wel :D
    Leuke foto! En die met de hond ook vet leuk!
    Onze katten zijn ook gek op Thomas :)

Nicci jeetje gaat snel hé! Gefeliciteerd met de 3 maanden :)
    Hier ook bijna 3 maanden pffff.

Ons kleintje begint onderin bed en eindigt boven...... Maar omrollen lukt nog niet wel inmiddels naar zijn zij dus zal denk ik niet heel lang duren..... Ik geef hem dan een mini duwtje dat hij weet dat het kan en dan begint hij mega te lachen haha.

5. Fay0407

Fay0407 Actief lid

2 okt 2012
    152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gewicht; Grappig dat er zo'n verschil zit in gewicht/lengte! Maarja, dat is waarschijnlijk op dit moment. Hou ouder ze worden, hoe meer ze naar elkaar toe groeien waarschijnlijk! Maar vind het er wel leuk uit zien als ze naast elkaar gelegd worden.

Babydoos; Tjoh ik zat er ook al op te wachten eigenlijk! Maar dat verklaard wel wat. De doos van Etos kreeg ik al heel snel mail van dat ik hem op kon halen, en nog een keer mail en nog een x via de post. Oké oké het is duidelijk :D Ik haal hem op....

Rubi; Lief met de hond! Hier precies hetzelfde. We hebben een labrador en die heeft zichzelf niet helemaal onder controle zodra er mensen in de buurt zijn :D We wonen in een redelijk 'jonge' buurt, maar tegenover ons zijn paar seniorenwoningen. Ik vrees altijd voor gebroken heupen als de hond ze zo enthousiast begroet :p Maar met kinderen doet ze dat niet, heel raar.... Altijd heel voorzichtig, zal ze nooit omver lopen. Soms denk ik wel eens, doe bij iedereen eens zo voorzichtig draak, maarja :D De katten vinden Jaro niet zo interessant, hij is er en zolang ie nog niet naar hun staart grijpt zullen ze zich er geen zorgen om maken denk ik :D

Nicci; Gefeliciteerd met de 3 maanden ;) Gaat hard he! Bijna jaar geleden hadden we zo'n beetje allemaal een positieve zwangerschapstest in onze handen.... Ga die dag nog even uitgebreid vieren denk ik hahaha.

Omrollen; nou hier hoef ik meneer echt niet op z'n buik te leggen. Ja, als ik hem kwaad wil maken :p Maar voor z'n nek vind ik het ook niet nodig. Hij houdt rustig z'n hoofd al een minuut omhoog zonder te zwabberen, dus prima. Rollen komt vanzelf wanneer hij er zin in heeft.

Knappe baby's; denk dat we allemaal gezegend zijn met knappe kindjes ;) Sommige zijn inderdaad monstertjes, maarja, wij moeten maar afwachten hoe ze eruit zien als ze ouder worden hahaha. Net was ik bij de Hema, verkoopster zei dat hij de meiden wel van zich af moest slaan straks :)

Fles; Wat gaat het hard! Bedankt allemaal voor jullie tips enzo, want het gaat nu stuk beter. Vanochtend heeft hij 125 cc gedronken, ik kon gewoon zitten en hem wel liggend, maar ging goed! En nu zijn we alweer 2,5 uur verder en meneer ligt te snurken. Ben helemaal happy! Vanochtend ook de kolf maar opgeruimd, toch wel beetje dubbel gevoel eerlijk gezegd....

6. mamainthefuture

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Houten
    Fay dat is inderdaad leuk als je ze naast elkaar legt :) ook heeft de ene baby meer kleur dan de anders. Thomas is best bruin voor een baby terwijl we beiden echt oer Hollands zijn, maar we zijn beiden wel wat donkerder van kleur :)
    Idd de foto's die ik tot nu toe heb gezien hier zijn geen monstertjes hihi.
    Fijn dat de fles goed gaat ben ik blij om.

7. Fay0407

Fay0407 Actief lid

2 okt 2012
    152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hahaha ja de kleur is inderdaad ook erg grappig. Mijn vriend is een halfbloedje dus Jaro een kwart. Alhoewel hij bij de geboorte gewoon 'blank' was begint hij steeds donkerder te kleuren. Zelf zie ik het niet zo heel erg, tot hij inderdaad naast een échte blanke baby ligt!

8. Nicci1982

Nu je t zegt, gisteren een jaar geleden ern positieve test in handen. Wert nog goed dat ik niet durfde te testen omdat ik zeker wist dat hij positief zou zijn. Ik voelde t gewoon vanuit mijn binneste terwijl ik juist t gevoel had ongesteld te moeyen worden
    Dus test gedaan en gauw weggelegd en weggelopen maar toen ik m weglegde zag ik de plus al langzaam komen. Heb de minuten weg zitten kijken met mijn hart in mijn keel en al mijn moed verzameld om terug te gaan. Was toen echt ff van slag. Mijn hart ging te keer en moest echt ff bijkomen.

Op zij rollen: dacht dat ze dat al veel eerder deden. Mijn vent doet dat namelijk al vanaf 2/3 weken. Hij gaat t juist steeds minder doen terwijl hij juist nu moet leren rollen haha. Eigenwijze draak is t. Op zijn zij heeft hij vaak ook maar net dat duwtje nodig om om te rollen. Op zijn buik vind hij niet prettig maar t gaat al beter. Vanmorgen wilde hij zelfs om zich heen kijken en zijn hoofd draaien. Maar normaal legt hij m gewoon neer of gaat krijsen. Wel is zijn nek stevig. Hoef m al een paar weken niet meer te ondersteunen want hij houdt m zelf omhoog. Wel makkelijker met uit de box en bed tillen :D en dat enge dlappe is er vanaf.
    Optrekken aan mijn vingers kan hij wel goed. Dan komt hij al flink omhoog. Hij is best sterl voor zo'n uk.

Eten is vandaag weer drama. Begint al met 80 vanmorgen dus besloten dat hij dan toch maar 6 voedingen moet. Daarna wel een gewoon flesje maar net ook maar 70 op. Hij slaapt ook veel en is wat verkouden. Morgen hoe dan ook 5 voedingen want dit is ook niks. T wisselt zo hoeveel hij drinkt. Hoop dat hij met 5 weer grotere flessen drinkt en t niet zo'n worsteling is elke voeding.

Honden: wil ook heel graag een hond maar met ons vele werken niet praktisch. Vind dat zo'n beest niet dagen alleen moet zitten. Nu zou ik t niet zo snel meer doen met de kleine. Vind t dan leuker om te wachten tot hij t bewust kan meemaken. Een puppie voor zijn verjaardag ofzo.

Fijn dat t met de fles goed gaat fay. En opruimen van de kolf was hier een klein feestje maar t besluit zelf om te stoppen was wel wat moeijker. En dat terwijl ik helemaal geen bv freak ben. Vind er niets moois aan om eerlijk te zijn. Was blij toen ik ging kolven. Maar dat ging op den duur ook wel vervelen. T was bij mij meer dat ik wist dat hij niet meer de beste stoffen meekreeg uit de bv. Toch zou ik bij de volgende dus gelijk kv doen.

9. Nicci1982

Hier een heerlijke witte masr wel altijd een gezond kleurtje op zijn wangen. Hij is niet eng wit gelukkig :D

10. Fay0407

Fay0407 Actief lid

2 okt 2012
    152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hahahah ik weet ook nog heel goed de dag dat ik een positieve test had. Ik had eigenlijk zondags ongesteld moeten worden, maar dat gebeurde niet. Ik was er zelf eigenlijk niet zo mee bezig, tot ik me opeens maandag 'anders' voelde. Met m'n vriend over gehad en die zei, wacht gewoon nog even met een test. Ja, vond ik ook, zou er dan donderdags één halen, dan was ik vrij. Maandag heb ik dat nog volgehouden, maar dinsdag wou ik het gewoon weten :D Zou om 5 uur klaar zijn met werken en opgezocht waar ik een kruidvat zat, was half uurtje rijden. Had ik toch een crisis om 5 uur, shit... Ik had me er nu al zo op ingesteld. Uiteindelijk kon ik iets over half 6 weg, dus racen naar de kruidvat! Toen ik thuis kwam ook gelijk de test gedaan, moest toch plassen en kon niet wachten tot m'n vriend thuis was :p Toen ben ik gaan afwassen en daarna pas op de test gaan kijken, maar zag eigenlijk al wat ik dacht :D:D

11. Fay0407

Fay0407 Actief lid

2 okt 2012
    152
    0
    0
    NULL
    NULL
    #571 Fay0407, 22 aug 2013
    Laatst bewerkt: 22 aug 2013
    Nicci; balen van die flessen joh! Ik herken het wel moet ik zeggen, alleen zit er bij mij totaal nog geen regelmaat in hoeveelheid omdat ik mn bv nog aan het afbouwen ben natuurlijk.

Vind het wel fijn om te stoppen moet ik zeggen. Ik ben er van overtuigd dat het een goed middel is qua hechting tussen moeder en kind, maar als je je er als moeder niet prettig bij voelt, werkt het alleen maar contra. Daarnaast was m'n intentie om 8 weken bv te geven, maar om de simpele reden dat hij moeizaam overstapte naar fv geef ik nu nog.

Van die borstvoedingsgoeroe's word ik af en toe beetje moe, je moet als moeder kiezen waar jij je het beste bij voelt!

Wat betreft een hond; ja dat vind ik dus ook zielig. Maar wij hebben een oppas voor de hond wanneer we allebei hele dag moeten werken :D

Bijgevoegde bestanden:

12. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Wij zijn vanmiddag op na controle geweest bij de verloskundige. Nu echt alles afgesloten. Toch gek dat je daar afgelopen negen maanden veel geweest bent en nu is het gewoon klaar! Ze vond het een geweldig kereltje en hij gooide uiteraard gelijk zijn charmes in de strijd door te glimlachen als een malle haha. Lekker ventje. Ik heb gevraagd hoe ik het beste de bv kan afbouwen als ik weer moet werken. Hoe mooi ik bv ook vind, ik zie het absoluut niet zitten om op mijn werk te kolven. Ik zie me al gaan, in de verpleging is het altijd hectisch en er is nooit echt een half uurtje niks. En ik moet dus mijn collega's met mijn zieke patiënten opzadelen. Lijkt me helemaal niks en komt er nog bij dat ik dan op lesdagen in de wc zou moeten kolven. Super ranzig! Dus hoe jammer ik het ook vind, ga nu zoetjes aan afbouwen zodat we er allebei aan kunnen wennen. Hoe hebben jullie het afbouwen aangepakt?

Zag weer mooie foto's voorbij komen!

Toevallig vanmorgen gekeken voor een hond ter oriëntatie. Ik heb al sinds ik baby vam 3 maanden was een hond gehad dus ik wil zo graag een eigen beestje hier in huis en vind het voor cas ook belangrijk om op te groeien met huisdieren. Maar ik moet wel een beetje hond hebben, zo'n kleintje vind ik niks!
    Ik ben helemaal gek van berner sennens, zo mooi en super lief karakter. Ook voor kleintjes. En ze luisteren goed en hebben niet veel lichaamsbeweging nodig wat natuurlijk ideaal is als wij aan het werk zijn hebben ze genoeg aan een klein poep en pies rondje. Er wordt zelfs aangeraden om maar een langere wandeling per dag met ze te maken ivm kans op heup dysplasie. Maar ml wil nog even een jaartje wachten om eerst maar eens aan dit nieuwe leven te wennen. Heeft ie opzich ook wel een punt haha.

Ik krijg trouwens geen foto geupload met mobiel. Heb een Samsung galaxy s3 en al m'n fotos staan op mobiel... iemand tips?

13. Nicci1982

Ben ook niet van de kleine hondjes. Hou ook van new foundlanders en ook wel wat soorten vechthonden. Wat betreft lief van karakter geloof ik niet echt dat t heel sterk aan een ras hangt. Hoe populairder t ras hoe doorgefokter ze zijn. Labradors zijn daar een goed voorbeeld van.
    Vechthonden hebben schrikken weer vaak af maar dat komt doordat de verkeerde mensen vaak die rassen aanschaffen. Maar ken ook een hoop lieve en ze zijn vaak zo mooi. Maar wel belangrijk om bij een goeie rasvereniging te kopen.

Fay: leuke foto.
    Denk dat hechting niet minder is met t geven van een flesje. Denk echt dat t hechten automatisch gaat met t geven van eten op welke manier dan ook. Bij bv vind ik t vooral sneu dat vaders de kans noet krijgen om die band te versterken. Heb t zelf ook gevoeld doordat ik moest kolven en vl dan ondertussen de fles gaf. Ik kon dus weinig zelf voeden in t begin en dan merk je dat die hechting puur aan t voeden gekoppeld is.

Ohjs was mijn eigen schuld dat hij niet wilde eten. Achteraf bedacht ik me dat t ook een uur te vroeg was haha. Heel suf

14. Fay0407

Fay0407 Actief lid

2 okt 2012
    152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beertje; Raar he, zo'n laatste keer. Ik vond het ook wel jammer hoor. Vond de vk hele fijne meiden. Weet ze bij een eventuele volgende weer te vinden in ieder geval!

Ik ben op dit moment aan het afbouwen, vond het wel erg lastig omdat Jaro eerst extreem veel krampjes kreeg van nutrilon en het daarna niet bleek te lusten. Overgestapt naar Friso en dat gaat stuk beter. Bestaan hele afbouwschema's maar ik doe het beetje op gevoel. Als ik nog niet op ontploffen sta geef ik fles, en zodra ik denk, nu is het nodig, doe ik nog borst. En 's nachts sowieso nog borst, omdat het dan nog erg hard loopt. Zit nu na 3 dagen om half om half. Maar weet zeker dat dit verschilt per vrouw. Sommige zijn met een week klaar, andere doen er 5 weken over om af te bouwen.

Wij hebben ook een pup gehad, nou ik begin er nooit meer aan. Moet er ook niet aan denken nu met een baby. Er gaat zoveel tijd in zitten! Hebben nu een hond uit het asiel, ideaal....

Ik heb ook een S3, zal vanavond eens kijken of het mij wel lukt

15. mamainthefuture

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Houten
    Fay Thomas was al gelijk donkerder heel grappig :)

Nicci wanneer was jij dan uitgerekend? Ik had 13 oktober pas me test in handen en was 21-6-2013 uitgerekend.
    Vervelend dat het drinken weer niet gaat :( hoop dat hij inmiddels wel wat beter heeft gedronken?

Ik heb 4 dagen voor ik ongesteld moest worden getest, wist het zo zeker plus onze poezen reageerde anders ze gingen naast me buik liggen ipv erop.

Beertje dat zijn zeker leuke honden :) en idd beter eerst hier aan wennen een pup kost ook veel tijd en energie.
    Als je naar meer opties gaat kan je een bijlage toevoegen ;) daar upload je een foto.

Qua hechting weet ik zeker dat daar geen bv voor nodig is, ik heb geen bv gegeven maar heb een gele hechte band met me zoon. Ik hoef hem maar aan te kijken onderhand en hij stopt met huilen. Kost me bijna geen moeite.

16. Fay0407

Fay0407 Actief lid

2 okt 2012
    152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee, ik zeg ook niet dat het nodig is voor de hechting, maar het is een mooi middel. Der zijn er nog 1000.... Zo bedoelde ik het ook niet hoor ;)

Nou ik ben vanavond wezen shoppen! Heerlijk.... Was alweer maanden geleden eigenlijk. Meestal even snel tussendoor de laatste maanden of via internet. Leuke dingen gekocht voor mezelf, maar ook voor de kleine natuurlijk :D En, toen ik thuis kwam had vl de kleine al lekker in z'n bedje!

17. Rubi

Rubi Actief lid

16 aug 2012
    369
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nicci, zit je er niet een maand naast met de datum dat je de positieve test in handen had, want we waren tegelijk uitgerekend en ik had 18 september mijn positieve test, en toen was ik nog niet eens 4 weken zwanger. Ik testte 9 dagen na mijn ovulatie al positief. ;)

Dex was ook vanaf het begin al wat donkerder, terwijl ik zelf echt heel erg bleek ben. Mijn man zegt dat hij dat met zijn geboorte ook was, dus heeft ie het daar an :)

18. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Ja mamainthefuture jk weet wel hoe het zou moeten maar als ik dan druk op bestand kiezen doet ie helemaal niks haha. Nou ja het zal wel. Doe het vanmiddag wel ff op de laptop.

Hier ook in oktober een positieve test. De 17e... en was 26 juni uitgerekend maar dat werd dus 2 juli. Weet het nog als de dag van gisteren! En nu zijn we alweer mama's!

Vandaag de eerste verplichtingen weer. Moet voor een hertentamen naar school. M'n zusje komt een ochtend oppassen. Nou heb ik eindelijk ee 10 kleine voorraad melk in de vriezer ben ik het er vergeten uit te halen...

19. Fay0407

Fay0407 Actief lid

2 okt 2012
    152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had 2 oktober positieve test en was 12 juni uitgerekend.

20. mamainthefuture

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Houten
    Fay heerlijk dat shoppen :) ik ben eerst nog bezig met afvallen (de zwangerschap kilo's zijn er allang af was maar 4 kilo aangekomen en ben al 16 kwijt) maar wilde sowieso afvallen voor de zwangerschap al.

Rubi leuk he om te kijken van wie ze wat hebben. Helaas wat mijn man dat allemaal niet die is volgens mij weinig geïnteresseerd in zijn verleden.......

Beertje sorry dacht dat je het niet wist.
    Suc6 met je herexamen. Ja zul je altijd zien dat je het dan vergeet eruit te halen!

Deel Deze Pagina