Juni 2013 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door VanEke, 6 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Haha had me ook al bedacht dat t 21 sept moest zijn :D
    Leef in de toekomst geloof ik. Was 10 dagen na mijn eisprong voor mij mijn NOD.

Succes met je her beertje!

Manainthefuture: knap dat afvallen. Ik heb dut dus voor de zwangerschap gedaan. Was 8 kg kwijt en vond t een net gewicht. Maar nu na de zwangerschap wil t niet echt. Blijf al sinds t begin met de laatste 5 kg zitten. Dus lager dan ik ooit woog maar dus niet was ik in de weken voor mijn zwangerschap kwijt ben. Helaas ben ik gezegend met buikvet. Voor de rest gewoon slank. Had liever in geheel steviger geweest. Maar als ik weer werk gaat t makkelijker. Dan kan ik regelmatiger eten en let ik vaak beter op. Drink ik ook veel meer. Nu snaai ik meer omdat ik veel met de kleine bezig ben of onderweg ben.
    Op naar de 65 kilo weer. En t liefst ooit terug naar 60. De illusie dat ik ooit weer 50 weeg zoals 10 jaar geleden heb ik niet meer :D

Vandaag besloten om de kleine maar eens te laten slapen tot hij zelf kwam. De fles gisteren wilde namelijk niet omdat hij zo moe was. Kwart over 7 heb ik maar zijn gordijnen open gedaan en hem daarna naar beneden gehaald om langzaam wakker te worden. Om half 8 de fles gegeven. Maar als ik hem Had gelaten had ie nog niet gekomen volgens mij. Weet niet goed hoe lang je ze zonder voeding kunt laten. Nu zat er 9,5 uur tussen.

Nog een vraagje: iemand al ervaring met verkoudheid? Het wordt steeds erger maar weet niet goed hoe ik t aan moet pakken.
    Ben niet zo van medicijnen en middeltjes maar t moet ook niet uit de hand lopen. Zat te denken aan luuf en twijfel over neusspray. Zijn neus zit niet vestopt maar er zit wel heel veel slijm in zijn keel enzo.

2. mamainthefuture

mamainthefuture Fanatiek lid

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Genieten van mijn twee mannen :)
    Houten
    Nicci afvallen eigenlijk geen moeite voor te doen na de bevalling ben je Sowieso al 5 a 6 kilo kwijt en die andere 10 vlogen er ook gewoon af. Nu ben ik begonnen met sporten dus hoop dat er nog 25 af gaat!
    Bij Thomas zit er 10 uur tussen de laatste en weer de eerste CB zei dat het geen kwaad kon.
    En verkouden zet een ui onder zijn bed even door midden en klaar ;) en dan lekker laten slapen gaat hier super!
    (Stinkt voor jezelf wel)

3. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Ik ben wel van plan om te kolven op mn werk en ben vabdaag officieel begonnen met een voorraadje voor de vriezer.
    Al paar keer eerder gekolft voor de oppas als we een uurtje of 3 weg gibgen maar nu moet die hele lade vol :D
    Als hij over een.maand nog steeds 7 x 120 eet moet ik behoorlijk wat opsparen.120 per dag kolven lijkt me voor nu goed

4. Fay0407

Fay0407 Actief lid

2 okt 2012
    152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gewicht; Ik heb gelukkig ook de mazzel gehad dat ik maar 8 kilo was aangekomen tijdens m'n zwangerschap en die waren er ook binnen 2 weken weer vanaf. Nu blijf ik ook nog steeds afvallen, ten eerste omdat ik veel rond ren met de kleine denk ik :p En ten tweede omdat ik een stuk minder loop te snaaien dan voor en tijdens m'n zwangerschap. Vroeger vond ik een chippie of snoepje nog wel lekker, maar geef er nu niets om. Maar goed, de kilo's gaan wel, maar de 'vorm' is een ander verhaal. Op één of andere manier kan ik me daar nu ook veel makkelijker bij neerleggen als voor m'n zwangerschap. Tja, ik heb heupen en een buikje, so be it.... Zolang ik het sporten fijn vind en me maar lekker in m'n vel voel zitten, vind ik het prima!

Laten slapen; eerlijk gezegd maak ik Jaro 's ochtends nooit wakker. Hij slaapt nu al een weekje om 20.00 en word 's nachts om wisselende tijden wakker, maar de volgende x dat hij dan wakker wordt is altijd rond 10.00 Hij heeft vorige week eens getukt van 11 's avonds tot 10 's ochtends. Begon toen wel te twijfelen of ik hem niet wakker moest maken, maarja aan de andere kant, als ze honger hebben, dan worden ze echt wel wakker!

Verkoudheid; Inderdaad, die ui bij z'n bed. Is ook het enige wat ik kan bedenken. Merk hier ook dat ie wat slijmerig is achter in z'n keel (kan niet echt uitleggen haha) Maar dat ik zoiets heb van, ga eens hoesten! Dan komt het los!

MaMa; succes met kolven! Doe je het in bakjes of in van die ijsblokzakjes?

5. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Ik hrb de laatste vaculess zskjes 100 in een doosje voorgesteriliseerd
    Bakjes heb ik ook een paar maar die ga ik gebruiken op mn werk om het in de koelkast te bewaren en mee naar huis te nemen dan vries ik het in in een zakje

6. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Bij verkoudheid kun je ook gewoon een neusspray halen is niks medicijnerig aan want tot 1 jaar mag je alleen maar zoutoplossing gebruiken volgens mij.. zelf maken kan ook maar hoe krijg je het dan in de neus hihi

Mama fijn dat kolven goed lukt. Dat is ook een van de redenen waarom ik niet wil kolven omdat ik er haast niks uit krijg. Ik heb net de info lijn van het cb gebeld en heb nu een schema gekregen waarnaar we toe werken. Deze week beginnen met de middag voeding vervangen voor een fles. Ik mag hem op basis van zijn gewicht tussen de 180 en 200 cc aanbieden, maar de vraag is of hij dat opdrinkt. Ik weet natuurlijk niet hoeveel cc hij aan de borst drinkt. Dus dat zal wel en beetje puzzelen zijn. En dan ongeveer een week voor een voeding uitrekken on borstontsteking te voorkomen. Ben benieuwd!

7. Fay0407

Fay0407 Actief lid

2 okt 2012
    152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beertje; succes met afbouwen! Ik zit inmiddels op nog maar twee voedingen binnen 5 dagen (ben maandag begonnen) Voed nog om 16.00 's middags en rond 04.00/05.00 's ochtends. Maar vanochtend was meneer alweer snel wakker, blijkbaar was het toch niet genoeg na de voeding van 05.00 Gaat hier dus erg snel!

Ik bied zelf geen grote flessen meer aan. Ben blij als hij 100 of 120 weg krijgt. Nou prima, maandag maar even wegen om te kijken of dit goed gaat... Hopelijk drinkt hij bij jou wat beter ;)

8. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hier alles weer goed bij cb
    59.8 cm en 5205 gr

Moeten wel naar fysio ivm voorkeurshouding

9. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Eerste flesje van 150+5 ging er klokkend in... morgen maar een van 180/6 aanbieden :)

10. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Is het niet beter om per 10cc verhogen?

11. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Ik dacht dat je kunstvoeding niet mag verdunnen? Of kan ik dan wel gewoon 160/5 doen?

12. Fay0407

Fay0407 Actief lid

2 okt 2012
    152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat vraag ik me ook af? Ik doe ook altijd flesjes per 30 cc maken eigenlijk...

13. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Je kan het beste dan 180/6 doen, en dan 20 cc afgieten...

Je kan ook apart 30/1 maken (koud) en dan bij elke fles van 150/5 er 10 cc bij gooien... De rest van die 30cc in de koelkast

Je kan natuurlijk ook 160 cc doen met 5 schepjes en 1/3 schepje
    (Dat doe ik wel)
    Maar dan is t niet precies in verhouding, want ja, hoeveel is 1/3 precies
    Maar denk dat dat verschil op zulke grote flessen niet uitmaakt

14. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Want waarom eigenlijk niet gelijk de grote fles aanbieden? Ik heb zo het vermoeden dat ie die wel op krijgt.

15. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Schijnt niet goed te zijn voor het maagje
    Kunnen ze veel van gaan spugen...

Maar je kan t gewoon proberen toch!
    Elke kindje is anders

Ik zelf vind t fijner om te verhogen per 10cc

16. Fay0407

Fay0407 Actief lid

2 okt 2012
    152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij heeft J hier vandaag wel weinig gegeten.

05.30 borst
    09.00 60 cc
    11.00 60 cc
    14.00 135 cc
    19.00 borst
    20.00 40 cc

Daarna is ie gaan slapen voor de nacht. Kan me niet voorstellen dat dit genoeg is voor hem... Maak me er wel beetje zorgen over. Hoop eigenlijk dat ie vannacht zich maar weer eens meld voor de verandering.

Maken jullie trouwens altijd per flesje klaar? Want lees net je het ook in de koelkast kunt zetten? Moet je dan de poeder oplossen met warm water, laten afkoelen, in de koelkast en dan weer in de magnetron opwarmen ofzo? Of denk ik nu te omslachtig...

17. Kaytjuh

Kaytjuh Bekend lid

11 mei 2012
    834
    0
    16
    Verzorging, werk op een afd met dementerende ouder
    Rotterdam zuid
    Verkoudheid :ik heb dat ook gehad met gencay beetje slijmerig keeltje of hoog in de neus en soms zit zijn neus nog wel verstopt, ik hou het schoon met een neuspray van zwitsal is puur zoutoplossing met kamille erin wat verzacht, en daarna neuspeertje gebruike. En je trek dan het snot en slijm van achter zijn neusje eruit..
    Keeltje overigens heeft die geem last meer van alleen neusje maar die hou ik dan schoon...

18. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Kan je hem niet nu (rond 23) wakker maken voor nog een flesje?
    Of al slapend?
    Dat doen wij dan wel...

Hier staat hoe je flesje maakt
    Ook meerdere voor de hele dag
    Flesvoeding klaarmaken - Medicinfo

Ik maak t per flesje

19. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Verkouden: ui staat er al. Zoiutoplossing vind ik echt nutteloos dat doet zo weinig. Daarnaast is t vooral slijm in de keel en daar werkt t niet voor. Raam gast vannacht open want volgens de apotheek werkt dat goed voor de luchtwegen open te houden.

Kolven: had een vriezervoorraad vol. Alles weggegooid toen ik besloot te stoppen. Bewaarde t gewoon in ijsblokzakjes.

Fles: maak t per keer. Vind t niets om t te warmen en dan in de koelkast en dan weer warmen. Net zoiets als manetroneten. Vers lijkt me lekkerder. En opwarmen is lastiger want dat mag noet in de magentron dus moet je hannesen met een warme kraan of flessenwarmer. En koud mengen gaat veel moeilijk. Dan lost t wat moeilijker op en heb je sneller klontjes.
    Dus ik doe echt per keer en als ik denk dat hij meer lust maak ik extra en gooi ik weg wat overblijft of na zijn fles nog 30 extra maken.

20. mamainthefuture

mamainthefuture Fanatiek lid

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Genieten van mijn twee mannen :)
    Houten
    MaMa knap hoor! Als bv had gelukt had ik sowieso niet gaan kolven vond dat niks

Fay ik kan nu het snoepen ook steeds beter laten staan gek hé!
    Beter is het om per fles klaar te maken.

Beertje idd Ijn geen medicijnen maar hier werkte de ui beter danse neusspray en zelf maken raden ze af omdat je wel exact de verhouding water en zout moet hebben wil het werken ;)
    Suc6 met het afbouwen hoop dat het goed gaat.
    Je kan de 180/6 gewoon proberen hoor! Aangezien je dat ook als advies kreeg om aan te bieden ;)
    Fb fijn dat CB weer goed was. Minder van de voorkeurshouding maar komt vast goed:)
    Enne hier ook gewoon met 30 verhoogd hoor. Als de kleine vol zit geven ze het wel aan.

Deel Deze Pagina