Juni 2013 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door VanEke, 6 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ik nu al 2 weken achter elkaar
    2 dagen best heftig en daarna minimaal, maar wel erg vervelend!!

2. Rubi

Rubi Actief lid

16 aug 2012
    369
    0
    0
    NULL
    NULL
    Snap dat dat vervelend is ja! Maar ik meen wel gelezen te hebben dat de eerste ongesteldheid soms best lang kan duren. En ook heel erg heftig kan zijn. Heb er de eerste keer namelijk ook naar gezocht omdat ik het er de eerste vier dagen gewoon continu uit voelde lopen. De tweede keer verliep al wel een stuk minder heftig, maar nog steeds wel veel meer dan voor de zwangerschap.

3. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Ik ben nog niet ongesteld geweest en van mij mag het ook best nog ff weg blijven!

4. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Ben af en aan een dagje ongesteld en dan weer niet helemaal niet heftig.een inlegkruisje is genoeg maar zou wel weer wat meer regelmaat willen dat ik weet wanneer het komt..
    Vandaag al 3 voedingen dat hij maar een paar slokken. nam en het op een krijsen zette.. dacht afkolven en dan aanbieden misschien wil hij jet uit de fles wel. Dat werd helemaal niks, cup feeden geprobeerd.. werkte ook niet loet het zo zn mond weer uit lopen. uiteindelijk met hem onder de douche gaan staan (dan sabelt hij meestal mijn hele arm af) En ja hoor dus snel aangelegd en toen dronk hij fanatiek malle jongen :p pff kan je wel zeggen totaal niet comfortabel staand onder de douche. Maar hey hij dronk! Wat het.nu was?.geen idee...

5. Fay0407

Fay0407 Actief lid

2 okt 2012
    152
    0
    0
    NULL
    NULL
    MaMa; ah gossie. Wel speciale manier om te voeden ;)

Jaro sliep gister om half 8 (was bijna hele dag wakker geweest, boefje) en werd om half 7 weer wakker. Straks hem maar weer wakker maken want wil echt even naar het cb om hem te wegen. Ik hoop maar dat hij is aangekomen! Heb er m'n twijfels over....

6. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Mamainthefuture: daar hebben wij een abonnement. Altijd leuk de dierentuin. Nu eindelijk met kind haha.

Ongesteld: na 50 dagen. Was net 1,5 week met de minipil begonnen. Was allemaal net als anders. Niet heel heftig ofzo. Verbaasde me omdat ik nog grotendeels bv gaf. Was pas over op 1 fles kv.
    Daarna niet meer ongesteld geweest. Komt ws door de minipil. Sommige worden juist veel ongesteld of vloeien tussendoor soms en anderen niets. Ik hoor denk ik bij de laatste groep. Vind t niet erg want kan best zonder. Nog 1 strip cerazette en daarna weer over naar de microgynon of spiraal.

Spiegel: matthijs kan zichzelf heerlijk bekijken en praten.

Dramadagen: hier ook af en toe maar gelukkig niet heel vaak. Leer m redelijk goed kennen om t voor te zijn. Maar soms moet t er gewoon uit. Hier is t dan meestal onduidelijk verdrietig. Knuffelen helpt dan heel goed en dan valt hij in slaap

Fay: ben benieuwd hoe t met zijn gewicht gaat. Misschien thuis op de weegschaal bijhouden. Ik weeg matthijs ook nog elke 2/3 dagen ivm slechte eten. Hij komt wel nog steeds aan gelukkig. Blijkbaar heeft ons ventje niet veel nodig om te groeien. Ben benieuwd wat ze woensfag te zeuren hebben op t cb.

7. Fay0407

Fay0407 Actief lid

2 okt 2012
    152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ongesteld; pffff ik word er nu al helemaal gek van. Het loopt er gewoon uit de afgelopen twee dagen. Mag wel een pak kraamverband aanschaffen (sorry voor de details) Begin donderdag gewoon weer met microgynon, dan ben ik toch ook van de bv af.

Dramadagen; gister toevallig, heel hangerig was hij. Vl liep 20 min met hem, dan was hij wel stil maar wou niet slapen. Ik pak hem over en hij slaapt binnen een minuut :D Vond m'n vriend niet zo leuk ;)

Gewicht; was echt even schrikken op het cb! Vorige keer woog hij 4980 en nu wegen.... 4660 :| Ik schrok me een hoedje, dat binnen anderhalve week.... Gelukkig zag ze, toen ik hem van de weegschaal afpakte, dat de weegschaal op een aankleedkussen leunde. Pffff.... Nog een keer wegen. Was hij 5050. Nouwja, niet veel gegroeid, maar in ieder geval wel iets! Waarschijnlijk gewoon door de overgang naar fles. Gister ging hij om half 8 slapen en werd hij om half 7 weer wakker. Dit vond ze te lang en dat ik hem dan 's nachts maar wakker moest maken. Nou, ik ga het eerst nog even aanzien hoor. Vandaag dronk hij opeens netjes z'n hele fles leeg, dus misschien heeft hij wat opstartproblemen qua fles (ondanks dat hij het niet vies lijkt te vinden ofzo) Ga vanaf morgen (dan ben ik denk helemaal van de bv af) eens bijhouden wat hij over hele dag drinkt. Als dat 'genoeg' is, dan ga ik hem niet wakker maken....

8. VanEke

VanEke Bekend lid

3 feb 2011
    937
    0
    16
    hallo dames,

Hier weer terug van een weekje vakantie...was ene boel om bij te lezen, dus spring vanaf hier weer mee in...
    NEt met onze kleine vent naar het CB geweest voor eerste prikjes, krijsen bij het prikken en een vuurrood hoofd ook echt, maar na een knuffeltje was het snel over...
    Baal wel beetje, heb zelf een koorstlip, dus kan hem neit echt knuffelen nu...dus alleen maar wat functionele dingen doen met hem, en dat net op een dag dat ie prikjes krijgt...
    Hij groeit verder in de lengte harder dan in gewicht, maar hij zat vanaf geboorte al boven het gemiddelde, en nu nog steeds dus hoefde me voorlopig nog geen zorgen te maken, kijken hoe het over 4 weken weer is...qua flessen zit ie nog op 6 of 7 keer 120+4 welke hij meestal niet uitdrinkt, volgens zijn gewicht zou ie al aan de 150 mogen zitten...gelukkig begint er nu wat regelmaat in te komen, dus hoop dat ie ook zijn flessen leeg gaat drinken nu.
    Hij ligt nu lekker te slapen, dus lijtk vooralsnog geen last te hebben van zijn prikjes...

@Rest reageer ik weer vanaf hier mee...nu ff bakske koffie pakken ;)

9. PirateMommy

9 jan 2013
    46
    0
    0
    Professionele paardenhulp op springstal (beperkt n
    Nijmegen
    Hallo allemaal.

Een tijdje afwezig geweest van dit forum, beetje druk geweest met verhuizen en uitvinden hoe het is om mama te zijn :p.
    Maar ondertussen hebben we onze draai gevonden en heb ik nu eens een moment om ff een berichtje te plaatsen.

Op 27 juni is om 21.08 mijn dochter Elisabeth geboren na een bevalling van 7 uur. De kleine is kerngezond, groeit als kool en is heel eigenwijs! Ze woog 3390gr en was 50cm groot. Ondertussen weegt ze 5500gr en is ze 59cm groot. Ze doet het dus erg goed!

Het is best pittig als alleenstaande moeder, maar af en toe komt mijn zusje of een vriendin ff een dagje helpen zodat ik eens wat bij kan slapen. Ze komt nog steeds 2 keer per nacht om te voeden. Gelukkig slaapt ze dan wel weer direct verder, het zijn geen huilbuien.
    Ik geef borstvoeding en dat gaat heel goed.
    Wel ben ik 2 weken geleden begonnen met inbakeren, omdat ze in haar slaap vrij onrustig was. Dit werkt heel goed bij haar.

Ik wil in elk geval iedereen hier ook feliciteren met de geboorte van hun zoon of dochter!!

10. stefanenlaura

stefanenlaura Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.590
    1
    36
    Vrouw
    noord-brabant
    ik ben nog niet ongesteld.
    fb vervelend dat je al 2 wkn ongesteld bent
    mama voor jou ook vervelend zo weet je ook niet wanneer je het nu wel bent of niet ongesteld bent. Dat zoeken in de douche doet onze dame ook. vl zit dan helemaal onder kwijl:p. geloof best dat het niet de ideale manier van voeden is.

Spiegel hebben we nog niet echt gedaan.

Fay dat is idd ff schrikken gelukkig klopte hert niet. fijn dat hij iets is aangekomen. hopelijk verlegd hij zijn ritme nu met de fles.

Vaneke wat vervelend van je koortslip en dan ook nog prikjes vandaag. Hopelijk krijgt hij er geen last van.

Piratemommy Welkom en nog gefeliciteerd. fijn dat je af en toe wat hulp van familie en vrienden krijgt.

Hier vandaag weer onrustig. We gaan toch maar weer beginnen met inflacol waren er mee gestopt en ging best goed maar ze heeft nu echt weer last van krampjes.
    Onze dame is de afgelopen 2 nachten na de voeding klaar wakker en zit er dan nog een uur mee houden.
    gister kwam ze om 1 en 5 en 8 pff. was de hele dag niets waard. Vannacht gelukkig om 4 uur en toen pas weer om 9 uur.

We hebben een elektrische bakfiets gekocht. Deze is vandaag geleverd. Kan niet wachten om lekker met de hond en de kleine en stuk te gaan fietsen. Al een klein stukje met Esmee in de Maxi-Cosi gefietst.

11. Rubi

Rubi Actief lid

16 aug 2012
    369
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jij ook gefeliciteerd PirateMommy! Je mag er trots op zijn dat je het zo goed redt in je eentje. Maar gelukkig wel met hulp af en toe :)

Gisteren zijn mijn zusje en zwager thuisgekomen van hun vakantie en hadden echt zo'n gaaf cadeautje bij voor Dex! Moet het echt even laten zien ;) Daar speciaal laten maken door een graffiti artist. Denk dat ik hem een paar keer aandoe en dan in laat lijsten met het geboortekaartje (die is dezelfde kleur blauw als de letters).

12. Nicci1982

Gisteren een heel verhaal getypt maar wilde t niet verzenden. Vandaag geen zin om t opnieuw te schrijven dus reageer niet op de dingen van gisteren :)

Mijn neefje en nichtje hebben laatst ook een t shirt laten maken in nederland. Doen ze echt heel simpel en in een paar minuten klaar. Ook veel met mallen en deels uit de losse hand. Je kon daar vanalles laten maken.
    Wel leuk.

13. stefanenlaura

stefanenlaura Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.590
    1
    36
    Vrouw
    noord-brabant
    leuk rubi
    bij ons op school hebben de kids afgelopen jaar een workshop gehad waarbij ze dit gingen maken.

14. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Echt leuk!!

15. Fay0407

Fay0407 Actief lid

2 okt 2012
    152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag even een stukje geschreven, even delen met jullie!

Jaro is alweer bijna 3 maanden oud en de tijd is voorbij gevlogen. Van eind van de lente zitten we alweer bijna in de herfst. “Geniet er maar van, want ze zijn zo groot!” Ik hoor het elke moeder zeggen, en ze hebben nog gelijk ook….

Maand 1; Opeens ben je mama en je probeert er het beste van te maken. Maar toegegeven, het is even wennen. Want zo’n kleintje stelt natuurlijk weinig voor, het is bijna te vergelijken met een Babyborn (wel dan de getinte versie met haar in mijn geval) Hij drinkt en hij slaapt…. Ow en hij huilt. En dan moet je hem leren kennen. Heeft hij honger? Pijn? Verveelt ie zich misschien? Of is hij moe?

Allemaal onzekerheden die de hoek om komen kijken. Doe ik het wel goed? Ben ik überhaupt wel een goede moeder? Wanneer stopt hij nu met huilen! Och, wat een schatje hè. Sssst, hij slaapt…. Hij slaapt nu wel heel lang, denk je dat ik hem wakker moet maken?

Maand 2; En naarmate de weken vorderen; wordt het alleen maar erger…. De avonden zijn gebroken, de gebruiksaanwijzing die de kraamverzorgster heeft achtergelaten lijkt te zijn verdwenen, de uitknop op de huilmachine lijkt definitief stuk te zijn.

Terwijl S met een brullende Jaro door het huis loopt spreek ik hem bemoedigende woorden toe. “Echt waar, dit hoort erbij, ze gaan nu eenmaal eerst meer huilen voor het minder wordt! Over een paar weken is het over en dan zijn we dit allemaal zo weer vergeten joh” Ik zie S zijn wenkbrauwen optrekken en hoor hem iets terug brommen in de trant van; “Jij zal het weten, jij hebt er voor geleerd, maar ik geloof er niets van”. En eerlijk gezegd, ik geloof het zelf ook niet…. Zie je wel dat ik een slechte moeder ben….

Maand 3; En opeens, ben je twee maanden verder en lijk ik hem opeens te snappen (en hij mij) En dan kan hij opeens lachen, en babbelen, en z’n hoofd optillen, en nog meer lachen…. Hij blijkt zoveel meer te kunnen dan drinken, eten en huilen! Ik kijk terug naar de foto’s van drie maanden geleden, wat is hij gegroeid. Van een hulpeloos klein wezentje veranderd hij langzaam in een echte baby, met een eigen koppie en karakter.

En langzaam verdwijnen die huildagen en zelfs de avonden en ik snap hem, ik snap hem nu echt! En ondanks mijn twijfels een maand geleden, is het toch waar. De avonden dat hij alleen maar aan het huilen was, lijken alweer máánden geleden, zo goed als verdwenen, ergens ver weggestopt in het uiterste puntje van m’n hersenpan. Het enige wat ons er nog aan herinnert zijn de sporen in het laminaat….

16. VanEke

VanEke Bekend lid

3 feb 2011
    937
    0
    16
    Leuk om te lezen fay, klopt helemaal :D

17. Nicci1982

Zooo herkenbaar :D

18. Rubi

Rubi Actief lid

16 aug 2012
    369
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha echt herkenbaar idd! Leuk geschreven!

19. Micha 2

Micha 2 Bekend lid

4 jul 2010
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nicci:
    Wat betreft zielig voor papa bij bv dat hij geen flesje kan geven. Omdat ik weet dat ik binnenkort een avondje weg moet ben ik met Yoshua aan het oefenen met de fles. Ik liet mijn man een avond fles geven, leuk dacht ik.... Voetbal leek belangrijker om naar te kijken dan zijn eigen zoon. Dus hier hoef je mijn man echt niet zielig te vinden hoor. Hij vind er toch niet veel aan.
    Yoshua was vrij in het begin verkouden, was best zieligm het drinken ging ook lastiger. Uiteindelijk heb ik alleen wat druppels bv in zijn neusje laten lopen. Luuf heb ik vaak bij mijn dochter gebruikt, zou ik gewoon lekker doen, desnoods alleen op zijn rug, of voeten, heb ik ook wel eens als tip gelezen.
    Je hebt gelijk dat er vooral in het begin hele goede stoffen in de bv zitten. Maar voor de rest zitten er ook hele goede stoffen in. Zo is het mogelijk dat bepaalde zieke periodes voorkomen worden, omdat de baby de antistoffen binnen krijgt. Ook heb ik zelf bv voor meerdere dingen gebruikt. De ontstoken navel van mijn dochter was de volgende dag niet meer ontstoken. En wat ik hiervoor zei, verkoudheid, druppels in de neus en je merkt echt verbetering.
    Beertje:
    Ga je de bv helemaal afbouwen of blijf je de avondvoeding geven?
    Rubi:
    Wat een stoere romper !!!
    Kolven:
    Toen ik bij mijn dochter wel ging werken heb ik ook gekolfd. Ik had niet een hele vriezer vol, maar gewoon een paar voedingen. Je moet toch op je werk ook kolven, waarmee je weer melk hebt voor de volgende keer. Ook vroeg ik mijn moeder altijd op te schrijven hoe veel ze gedronken had. Mocht ik minder gekolfd hebben, dan kon ik thuis nog een keer extra kolven.
    Maar misschien had ik het gewoon makkelijk omdat ik overproductie had, en door het blokvoeden maar één keer beide borsten kolfde.
    Gewicht:
    Ik was 19 kilo aangekomen (vorige keer 24), na de bevalling 11 kilo kwijtgeraakt en nu sta ik al heel lang stil. Ik heb ook nog een buikje, maar het is niet allemaal vet. Een paar weken terug zei ik het tegen mijn huisarts en die zei tegen mij dat het nog wel even zou duren voor het normaal zou zijn. Ik vraag mij soms af of die buik ook te maken heeft met het feit dat ik voor de 2e keer een keizersnee gehad heb.
    Hoe zijn jullie buiken er aan toe?
    Ik moet eerlijk bekennen dat mijn buik mij onzeker maakt, zeker na de opmerking van mijn 80 jaar oude buurvrouw, dat ik wel wat dikker geworden ben. :x En bedankt!

Yoshua heeft het doorslapen nu ontdekt lijkt het wel. Na 2 nachten van 9 uur en afgelopen nacht zelfs 10 uur, hoop ik vurig dat dit doorzet.
    Hij is wel heel beweeglijk, want we hebben hem nu al twee keer op zijn buik gevonden en vannacht werd ik wakker en ging ik kijken wat hij aan het doen was, lag hij boven in zijn bed ondersteboven! :$
    Ook heb ik ontdekt dat hij houdt van warm! Als zijn badje 39 graden is, is hij heel erg tevreden! Ik kleed hem 's avonds voor het slapen gaan iets warmer aan dan zijn lichaamstemperatuur aangeeft, omdat hij 's nachts altijd afkoelt. 's Nachts dek ik hem extra toe, want als hij het koud krijgt wordt hij wakker. Vannacht toen ik hem dus ondersteboven vond, heb ik hem goed gelegd en onder de deken, hij mummelde nog even door maar ging toch weer verder met slapen.
    Nu hoor ik hem hetzelfde geluid maken, dus ik ga maar gauw naar boven!

Truste en tot gauw!

20. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Micha ik wil tijdens mijn kolfrrcht ook extra kolven zodat ik een lade vol heb. ik geef de oppas gewoon elke keer het oudste mee. Maar dan hoop ik een voorraad te hebben voor als mijn kolfrecht afloopt nog een tijdje bv te kunnen geven
    Grappig verhaal fay :D huilknop kapot Hahah ja lijkt het soms wel op!

Deel Deze Pagina