Hier komen de potjes ook de deur niet in. Vers is 10x lekkerder. Met m'n baby shower heb ik potjes moeten proeven en van de meeste begon ik werkelijk waar te kokken... op wat fruit hapjes na dan. Ik zit te twijfelen of ik misschien ook een babycook zal aanschaffen. Of als verjaardag kado, ben volgende maand jarig...
Wat een schatje Eki! Volgens mij komt dat broekje van babydump die heeft Dex ook met bijpassend shirtje. Ben met mijn moeder afgelopen week aan de knutsel geweest. Allerlei leuke stofjes gehaald en zelf tutteldoekes en speelgoedjes maken echt superleuk. Zal kijken of ik er straks even een foto van maak.
Rubi: crea bea hoor als je dat kan. Heb ook een projectje liggen. Een aap haken. Denk dat t binnen 5 min in de vuilnis ligt omdat ik gek wordt en er een pluche aap aangeschaft wordt Eki: wat een dotje! Op een ander forum ook een foto van mijn ventjes geplaatst dus hierook maar ff
Fotos: wat een leuke kiekjes zeg komen voorbij en ze zijn zo vrolijk he... Fysio: tis ook wel fijn dat er bij ons een fysio aan huis komt hoor hoef je niet te hanessen met je kind daarheen, hier ook een lichte voorkeurshouding naar links dus maandag komt de fysio aan huis... Mar het trekt wel goed weg zij de cb ook... Overdag doen we ook veel met rechts voeden op buik liggen na rechts ect... Maar snachts ben ik er niet bij en op me webcam zie ik vaak dat hij graag links ligt... Dus we gaan het zien Niccie: geniet lekkr van je vakantie! Ziek: veel beterschap! Potjes: ik heb er ook erg veel staan in de kast heb een heel pakket gehad tijdens de kraamtijd, ga ze wel op maken hoor, maar gemengt geven ook met vers gekookt groente... Weet iemand dit eigenlijk : ik heb potjes vanaf 4 md dan en dat doe je alleen maar om te proeven zo'n hapje maar hoelang mag je zo potje gebruiken want je gooit hem niet weg na 1 hapje het resterende wat in het potje zit?,, of beetje eruit halen en dan rest in koelkast zetten hoelang mag je dat dan bewaren? Kinderarts: hier vlgde nog een co vanwege zijn slechte start, maar daar is niks meer vam te zien hahah... Veder hier de twee werkdagen gehad pfff was ff pittig maar ook weer leuk, al vindt ik de werkplek van mij niet egt leuk meer, denk dat het tijd wordt om elders te gaan kijken...
Potje is max 24 uur goed on de koelkast. Je start met 1 hapje om te proeven en dat herhaal.je een week. Dat hapje gaat er vaak in het geheel weer uut. Daarom ga ik in.het begin nog niet zelf koken sta je een uur in de keuken en het grootste deel gooi je weg, lijkt me leuker tegen de tijd dat hij meer op kan.anders raak je zo ontmoedigd op werkdagen blijft een potje dan toch makkelijker maar respect voor de moeders net goeie voornemens
Fb: vonden wij ook. En zo makkelijk om niet na te denken wat je moet eten. En anders zijn we vaak geneigd wat makkelijks te halen als we geen zin hebben in koken. Nu doe ik dat minder snel. Kaytjuh: alweerwerken. Tijd gaat anel he. Hier nog anderhalve week te gaan. Vervelend dat je t niet naar je zin hebt. Dan is t zeker tijd voor wat anders. Dat voornemen heb ik ook altijd. Zodra ik met tegenzin ga dan ben ik weg. Daarom houden ze me altijd tevreden op t werk omdat ze niet willen dat ik ga. Maar t is een hele fijne werkplek dus zal niet gauw gaan. Werk wr al weer 10 jaar. Vervelend dat je kleine ook een voorkeurshoudingbheeft volgens fysio is t ook niet erg als ze gewoon op hun voorkeurskant liggen. Maar wel belangrijk om de andere kanten te stimuleren. Anders gaan de spieren verslappen en wordt t erger. Mama: ben t helemaal met je eens. Vind t ook onzin om te koken voor dat ene hapje. Zodra hij goed eet is t zeker de moeite waard om voor vers te gaan. Vind ik zelf ook veel lekkerder. Maar denk niet dat ik elke dag naast mijn eigen eten ga koken voor hem. En invriezen vind ik ook niets. Dan kun je net zo goed voor een potje gaan. Fruit doe ik wel zelf op den duur. Gewoon ouderwets liga, banaan en sinaasappel prakken en wat diksap erdoor. Meen gehoord te hebben dat t tegenwoordig niet meer "mag" maar is juist zo lekker
Ik deed bij mn zoontje altyd de helft eruit halen, en dit opwarmen De rest in de koelkast voor de volgende dag Daarna weggooien
Vandaag Dex zijn eerste groentehapje gegeven. Wortel. En gelijk een voorraadje ingevroren in ijsblokbakjes . Hij wist nog niet zo goed wat ie ermee moest doen en alles zat uiteindelijk onder maar goed wel grappig om te zien. Maak alles gewoon lekker vers en vries dan meerdere porties in. Zo sta ik niet dagelijks kleine hoeveelheden te maken en krijgt hij ook geen zooi met een hoop e-nummers erin.
Tnx voor de info... Nicci: ja is ook niet erg kom vanzelf wel goed als je maar blijf stimuleren idd... Ja ben er ook klaar mee met dat werk eerste dag van je werk en gelijk een aanvaring met me leidinggevende gek mens dat ze is... Ben er dus nu al helemaal klaar mee... Rubi: leuke foto zeg hahah...
Haha geweldige foto nicci Wat vervelend dat je het niet naar je zin hebt kaytjuh. Ben je al aan het orienteren voor iets anders of niet? Leuke foto rubi! Goede tip, ijsblokjesbakjes en invriezen! Zat al te denken wat handig was en heb nog een hele lading ijsblokjeszakjes liggen!
Zonnetje: Hihi, dat groene t-shirtje heeft Yoshua ook! Wat een gedoe met de lekkage. Wat fijn dat jullie niet meer naar de kinderarts hoeven. Rubi: Hier ook geen vakantie hoor. Wij gaan in januari een weekje weg. Dan is Yoshua een half jaar oud voorbij, maakt een hoop makkelijker en interessanter en ik ben zelf dan nog vrij. Kunnen we een keer genieten van op vakantie gaan buiten het seizoen. Wat een gaaf groot speelkleed trouwens! Met een heerlijke knul erop natuurlijk! Nicci: Haal dan maar alvast een tandenborstel en tandpasta in huis! Ik heb zelf bij mijn dochter zo'n babytandenborstel die je over je vinger schuift, gebruikt. Ik vond dat erg fijn, want in het begin bijten ze toch een beetje en dat is bij die borstel niet erg. (Volgens mij bij prenatal) Kaytjuh: Ik dacht dat je een potje na openen, 24 uur in de koelkast kunt bewaren. Hetgeen wat je bewaart mag dan niet in aanraking zijn geweest met de lepel waarmee je voert en het mag dan nog niet opgewarmd zijn. Mama: De hapjes die je zelf maakt kun je ook invriezen (niet alles natuurlijk) Mijn dochter was vanaf het begin een goede eter en heeft nooit haar eten uitgespuugd. Ik ben dan ook erg benieuwd hoe Yoshua het gaat doen. (niet) Doorslapen: Ik vind het zelf ook best slopend, zeker omdat ik weet hoe het is als hij wel doorslaapt. Het ergste is dat hij al in het begin nachten van 6 uur maakte en dat ik hem toen 's nachts wakker moest maken. Bij mijn dochter heb ik dit ook meegemaakt. In het begin sliep ze door, tot ze haar eerste prikjes gehad had. Volgens mij slaapt hij officieel wel door...want ze spreken over doorslapen als je kindje 5 of 6 uur achter elkaar doorslaapt. Dat doet hij wel regelmatig. Ik ga het dinsdag bij het cb bespreken, misschien dat ze daar tips hebben voor mij. School: Ik heb ook eerst mijn opleiding afgemaakt, toen eerst gaan trouwen en vrij snel was ik zwanger. De cursus die ik doe is voor mijn werk. Dalton onderwijs. Ze verwachten op mijn werk, wel school, dat je binnen 3 jaar dat je er werkt, een dalton certificaat hebt. Kolven: Ik heb zelf helemaal geen moeite met kolven, scheelt waarschijnlijk dat het bij mij erg makkelijk gaat. Toch ben ik erg blij dat ik zo lang verlof opgenomen heb, zodat ik op mijn werk niet meer hoef te kolven. hapjes www.keukenkikker.nl Een erg leuke site met heel veel babyhapjes om zelf te maken. Ik heb er verschillende dingen vanaf gehaald voor mijn dochter toendertijd en ga dat nu ook weer doen. Makkelijke recepten ingedeeld op leeftijden vanaf 6,7,9 en 12 maanden. (hier gaan ze ervan uit dat je pas met 6 maanden begint met vast voedsel) of op hapje. Voorkeurshouding: Hier ook geen voorkeurshouding, hij draait al vanaf het begin zelf zijn hoofd, erg nieuwsgierig! Ook hier een mooi rond bolletje Ik zette in mijn vorige bericht dat ik melk uit de vriezer ging halen... was ik het alsnog vergeten, echt zo erg. Dus na een nachtvoeding rond 4 uur ben ik toch nog naar beneden gelopen, want toen dacht ik er wel aan. En nu ga ik lekker bankhangen. Vanaf 21.00u zijn beide kinderen aan het slapen. Mijn man is even de deur uit, dus lekker alleen!
@beertje: die ijsblokzakjes waren mijn idee, Rubi had ht over ijsblokbakjes. Waarschijnlijk zijn bakjes veel makkelijker, maar daar heb ik niet zoveel van, vandaar het idee Of het daadwerkelijk lukt met gepureerd eten is dan weer een tweede vraag
Ijsblokbakjes geen zakjes. En als het bevroren is dan kan je ze eruit duwen en in diepvrieszakjes bewaren en de bakjes weer gebruiken voor een nieuwe lading . Dan heb je ook geen stapels van die ijsblokbakjes nodig.
Eki: ja ben al aan kijken voor wat anders, ik werk in de zorg dus er is best veel vacatures op die frond... Ik had in mijn bijde zwangerschappen ook al een andere baan gevonden hoor en ze wouden me tot twee keer toe aanemen maar ik heb geweigerd, omdat ik het toch eng vondt stel dat ik inde ziektewet zou komen door me zwangerschap kunnen ze me zo ontslaan en wie ga je dan aanemen ??? Voor deze werkgever was ht tottaal geen probleem dat ik zwanger was maar ik wou het niet, dus heb die desbetreffende leidingevende een mail gestuurd gister of ze nog vacature ruimte over hebben dus ff afwachten... Rubi: ijsblokzakjes is een oplossing idd...