Juni 2013 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door VanEke, 6 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Nouja zeg wat een rare cb artsen!!! Zou dan idd gewoon ja en amen gaan zeggen en zo zoeken het verder maar uit :D
    Hier ook heel wisselend per arts, maar we worden altijd wel soort van 'gek' aangekeken omdat we nog geen vaccinaties geven.

Wat een geweldige foto rubi!!

Hier om 6.00/7.30, 10.00, 13.30, 17.30 en 21.30 de fles.
    Slaapjes is altijd afwachten, vaak 20 tot 40 minuten tussen de flessen door in bed en dan soms nog in de draagzak als hij echt nog moe is.

Slapen blijft hier sowieso lastig overdag (net als bij stefanenlaura, heel herkenbaar), maar heb nu ontdekt dat hij graag in de maxi cosi slaapt. Net even de wandelwageninzet erbij gepakt, omdat de maxi cosi toch niet goed is als hij er lang in ligt, maar hij in de reiswieg niet (echt) slaapt. Volgens mij kan ik die wel gebruiken als ik hem helemaal plat zet, toch? Weet iemand dat toevallig?

2. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Geen idee of je de wandelwageninzet al mag gebruiken.
    Ik hoorde van de week van iemand waar de kinderarts het advies had gegeven om het kind in de maxi cosi te laten slapen ivm reflux en dat het dus geen kwaad kan.
    Was erg verbaasd over dat advies eigenlijk.
    Weet niet of het nog gebeurd, maar dat kindje sliep al 2 weken alleen in de maxi cosi. Helemaal niet in het bedje.

3. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Eki: al eens gekeken of hij op zn buik wilt slapen?

Wandelwagen inzet: meestal pas vanaf 6 mnd dacht ik
    Maar joh als hij er goed in slaapt? (Overdags)
    Geen probleem toch! Ook in maxi cosi zou ik niet teveel zorgen om maken hoor! Zolang er snachts gewoon in bed geslapen word ;)
    Slapen is goed!

4. Rubi

Rubi Actief lid

16 aug 2012
    369
    0
    0
    NULL
    NULL
    @zonnetje: klopt dat het pas vanaf vier maanden mag, met groente en fruit beginnen, maar Dex was ook al vier maanden toen we ermee gestart zijn :)
    En heel soms wordt er wel geadviseerd om eerder te beginnen. Volgens mij bij heel erge reflux o.a.

Qua hoeveelheid melk moet je volgens mij max. 1 liter per dag aanhouden, vanwege de niertjes. Dex zit nu op 5x150 en heeft nooit meer gehad dan dat. En komt er heel erg goed van aan haha. Dus hij zal ook wel gewoon niet zoveel nodig hebben denk ik dan.

5. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Hier flink last van reflux, maar ook dan mag het niet. Ik zit nu op 1,5 schep nutriton per 150ml water. Was eerst 2. Hierop minimaal last vd reflux.
    Ik zit nu op 6x150 en dat gaat de meeste dagen goed. Maar soms moet ik echt rekken. Heb al nutrilon forte, dat verteerd minder snel. Hij groeit netjes volgens het lijntje. Stond in het begin stil en haalt dat nu in zei ze gisteren.

6. mamainthefuture

mamainthefuture Fanatiek lid

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Genieten van mijn twee mannen :)
    Houten
    Zonnetje; jeetje zeg wat vervelend en waar slaat het allemaal op!
    Bij mij geven ze JUIST aan dat hij van de prikjes beetje verhoging kan krijgen en dat ik dan niet kan schikken en gewoon een zetpil kan geven. Temperatuur kan wel oplopen naar 39 a 40 graden...
    En qua eten kan je gewoon de richtlijnen op de pakken aan houden hoor, en heeft B honger gewoon eten geven kom nou je gaat een baby toch geen honger laten lijden! Jij als moeder weet het beste wat je kleine nodig heeft luister daarna.
    Idd wij vertellen alleen wat ze willen horen....
    Zo dat zouden ze bij mij niet moeten horen, toen ik zei naar Italië te rijden was het wel gelijk ow lekker maar stop je wel om de twee uur om hem uit de maxicosi te halen want langer dan twee uur mag niet... Zo gek al die verschillen!

Fay haha resetknop geweldig, zou makkelijk zijn ;)

Eki ja hoor als je de wandelwagen helemaal plat legt kan dat wel, gaat erom dat de rug recht is en bij de meeste wandelwagens kan je dat ook doen.

7. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    De vorige keer vertelde een andere arts inderdaad dat ze verhoging konden krijgen. Kreeg toen ook info mee. Helaas wordt dit de vaste arts. Was tijdelijk afwezig, ze leek eerst aardig, maar had dus ook punten die minder waren. Voor B was ze gelukig wel lief.
    Hier wel meteen op foto vastgelegd dat hij braaf zijn hoofdje omhoog doet in buikligging. Maar dat is alleen als hij niet moe is.

Hier probeer ik max 2-2,5 uur in maxi cosi aan te houden. Soms laat ik B lekker liggen in de maxi cosi als er nog tijd over is als ik weg ben geweest.

8. Micha 2

Micha 2 Bekend lid

4 jul 2010
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even vanaf mijn telefoon, dus ik reageer even algemeen.
    cb
    Een heel wijs besluit om vooral niet te veel te vertellen. Mijn laatste bezoek was ook niet zo positief. Ik zat er een beetje heel erg doorheen door de oververmoeidheid. Bij zijn gewicht keek de arts mij bedenkelijk aan, bij het feit dat Yoshua koorts heeft gehad van zijn eerste prikjes, keek ze mij bedenkelijk aan en toen ik over het tongriempje begon, verklaarde ze mij half voor gek dat als het inderdaad zo zou zijn, dat ik er dan wat aan zou laten doen. Om vervolgens te constateren dat er niks aan de hand was... Volgens haar.
    Uiteindelijk eindigde dit consult in het besluit om één van de verpleegkundigen een huisbezoek te laten brengen.
    Ik kan jullie vertellen dat ik er echt geen spijt van heb dat we de ingreep hebben laten doen. Mijn kleine mannetje is meer tevreden, lacht nog veel meer dan hij al deed, drinkt nu eindelijk wel mijn borsten leeg en heel langzaam lijkt er nu wel regelmaat in te komen.
    Dat huisbezoek heb ik dus afgezegd en die arts heeft een klacht aan haar broek hangen. Ik heb er vandaag een mail over gehad, of ik in gesprek wil gaan met de arts met een tussenpersoon er bij.

Ik heb het geluk dat Yoshua graag op zijn buik ligt en eigenlijk al vanaf het beginzijn hoofdje al op kan tillen.

Yoshua slaapt overdag minimaal 2 slaapjes. Maar hij heeft bijna iedere dag ergens, meestal in de vroege middag, een lange slaap van rond de 3 uur.

9. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ik zit bij de fysio met de kleine meid
    Ik moet ook ongv 5 pd dag oefenen voor haar nekje
    Heb verschillende oefeningen meegekregen
    En moet meteen stoppen als ze gaat huilen, anders kan het een trauma worden

Ik heb wel wat tips hoe je kan oefenen
    Hoop alleen dat ik het duidelijk op kan schrijven
    Hihi
    En anders zelf keertje kinderfysio voor tips??

*ga zelf beetje onderuit zitten op de bank en leg haar op haar buik bij jou en laat jaar lekker in de rondte kijken. En hoe beter het gaat, hoe rechterop jij kan gaan zitten op ten duur...

*leg een handdoek opgerold op de bank/bed
    Leg haar daar overheen, maat wel zo dat ze met haar armpjes en ellebogen kan leunen op bed/bank en dat ze lekker omhaar heen kan kijken

*zelf op de bank zitten, knieeen opgetrokken,en op je schoot leggen met haar armpjes op jou knieeen, kan ze lekker om zichheen kijken

Suc6 en niet te druk om maken en niet tot huilens aan toe hoor!!!

krampjes: probeer eens sab simplex (bestellen in duitsland)

10. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    De tips zijn duidelijk. Heb alleen de tip van de handdoek meegekregen. Als ik rechtop zit kan hij prima zijn hoofdje optillen, maar dat telde niet volgens de arts. Ga het wel proberen onderuitgezakt en op mijn knieen.

Valt me wel op dat vele slechte ervaringen hebben bij het CB.
    Gelukkig heb jij je gevoel gevolgd micha. Doe ik hier ook deels, maar blijft lastig. Je wilt je kind toch goed laten opgroeien en ontwikkelen.

Ben benieuwd wat er uit die aanklacht komt micha. En dat ze meteen op huisbezoek willen komen.

11. mamainthefuture

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Houten
    Zonnetje haha ja dat heb ik ook gedaan toen ze het vroegen of hij het al deed. Dus daar was ik blij mee aangezien hij op dat moment net waker was omdat ze daar een uur waren uitgelopen.....

Micha goed dat je een klacht hebt ingediend, ga je dat gesprek aan.

Fb helpen de oefeningen voor het nekje? Je hebt er ook een speeltje van zag ik in een boekje. Als ik thuis ben en er aan denk dan zal ik even een foto maken ;) leren ze speelsgewijs.

Hier gelukkig een heel sterk mannetje want hij doet het al op zijn vuistjes :)

12. Micha 2

Micha 2 Bekend lid

4 jul 2010
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zonnetje:
    Ik blijf het ook heel moeilijk vinden, mijn gevoel volgen. Terwijl ik al zo vaak gelijk heb gekregen. Dan had ik een gevoel ergens over, controleerde het of vroeg het na, bleek dat ik gelijk had en gewoon mijn gevoel kon volgen.
    Nu heb ik naar mijn gevoel ook al veel te lang gewacht. Iedereen blijft tegen mij zeggen dat ik het zo niet moet zien, maar ik heb al eerder geroepen dat dat tongriempje een probleem kon zijn.
    Ik hoef van die arts alleen een excuus. Het gaat mij er meer om dat ze zich bewust wordt van hoe ze overkomt en er dus wat aan doet.
    Mamainthefuture:
    Ik ga dat gesprek wel aan ja, zeker als er een derde persoon bij is.
    Ik vroeg in het telefoongesprek, om het huisbezoek af te zeggen, of ik de arts telefonisch kon spreken. Omdat ik haar wilde confronteren met de bevindingen van de lactatiekundige. Toen ik uitlegde waarom ik de arts wilde spreken zei diegene aan de telefoon dat ze er een klacht van maakte, omdat het heel belangrijk is dat er wat mee gedaan wordt.

13. mamainthefuture

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Houten
    Micha goed dat je dat gesprek aan gaat, dan weet ze idd hoe ze overkomt en hopelijk doet ze er wat mee.

Voor de meiden die moeten trainen met het hoofdje zie foto, dit kussentje/speeltje bedoelde ik. Heel leuk en leerzaam eigenlijk het zelfde als met handdoek maar dan met speeltjes ;)

14. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Haha wat een leuk ding!

Wat een perikelen met dat cb zeg! En ze hebben allemaal zo'n bord voor de kop want elke moeder heeft wel eens aanvaringen met ze. Lijkt me dat je dan tivh nig eens na gaat denken!

Hier weinig nieuws, behalve dat we weer problemen met de auto hebben. Ik ben er helemaal klaar mee. Sinds we hem hebben is het elke maand raak geweest. Mede daardoor nu ook eigenlijk heel krap bij kas. Dus zijn beetje aan het besoaren en ik zit er over te denken om over te stappen op andere voeding voor c. Wie van jullie gebruikt kruidvat voeding? Hoe bevalt het? Prijstechnisch is die veel aantrekkelijker dan nutrilon. Scheelt de helft! En qua ingrediënten geen verschil.

15. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Wij hebben kruidvat, gaat super, 0 klachten!

16. Fay0407

Fay0407 Actief lid

2 okt 2012
    152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Micha; netjes dat ze er een klacht van gaan maken! Hopen dat het een keertje door dringt..

Beertje; frustrerend he, met een auto. Ik had dat 2 jaar terug geloof ik. Stond ie ook elke maand bij de garage. En kost altijd weer bakken met geld.

Slapen; Jaro sliep gister opeens van 9 tot kwart over 12 en nu ligt hij al vanaf half 12 te slapen. Kleine doorbraak? Ik hoop het!

Allergisch; Ik ben bang dat Jaro misschien allergisch is voor de katten/hond. Hij niest zoveel zodra hij beneden is. Ook is hij eigenlijk non stop snotterig. Ik weet niet zo goed wat ik er mee moet. Weet alleen dat ml vroeger allergisch was en mijn broertje heeft als baby aardig wat luchtwegklachten gehad. Weet iemand hoe je zoiets zeker kan weten? Moet er niet aan denken om de katten en hond weg te moeten doen, maar hebben er al wel rekening mee gehouden toen ik zwanger was. Hoop alleen dat het allemaal mee valt.

17. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Door de tips van FB nu wat meer afwisseling in buikligging. Doe het nu vooral als bryan lekker aan het spelen is en goed wakker. En dan kan hij toch mooi zijn hoofdje optillen. Speel nu ook af en toe vliegtuigje. Is volgens mij niet het nekje wat hij moet trainen, maar zijn armspieren. Gezien vliegtuigje spelen prima gaat met nekje omhoog.
    Leuk speelkussen. Ik onthoud het voor mocht het alsnog nodig zijn.

Wat goed dat ze er zelf een klacht van hebben gemaakt micha. En dat je het gesprek aan gaat. Wie weet leren ze ervan.

Balen dat je auto weer stuk is beertje. Hier ook zo auto gehad. Deze uiteindelijk weg gedaan en een ander gekocht. Succes ermee.

Ik heb geen ervaring met kruidvatvoeding.

Fijn dat jaro nu langer slaapt fay. Hier heb ik het van de week ook 2 dagen gehad. En ik maar kijken of hij al wakker werd. Was het niet gewend op de dag. Nadeel is dat Bryan dan savonds wel veel wakker is. Normaal slaapt hij dan wat langer.
    Er bestaan allergietesten, maar weet niet vanaf wanneer ze die doen. En ze kunnen er volgens mij nog overheen groeien, maar weet dat niet zeker

Hier verder weinig bijzonders. Man is druk in tuin bezig en ik met Bryan en de was.

18. mamainthefuture

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Houten
    Beertje geen ervaring met andere voeding en omdat Thomas best af en toe last van krampjes heb durf ik eigenlijk niet zo goed naar een ander merk te gaan aangezien get steeds minder lijkt te worden.
    Vervelend zeg van de auto, altijd zonde om daar geld in te moeten stoppen :(

Fay ik weet niet hoe je het kan herkennen hooguit bij de ha vragen wat je kan doen? Maar hou er rekening mee verkouden kan ook met dat hele wisselvallige weer te maken hebben.
    Enne Thomas niest ook veel dus was er ook ff bang voor maar in Italië deed hij het ook waar de katten niet waren ;)

Zonnetje fijn dat het helpt. Leuk is dat het vliegtuigje spelen :)

Hier eerst uitgeslapen en gewinkeld nu heerlijk met Thomas aan het Chille die ligt op mij :)

19. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Leuk!!
    Hoe heet die?

20. mamainthefuture

10 jul 2012