Juni 2013 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door VanEke, 6 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. VanEke

VanEke Bekend lid

3 feb 2011
    937
    0
    16
    mijn ventje

Bijgevoegde bestanden:

• mail.jpg
      mail.jpg
      Bestandsgrootte:
      29,8 KB
      Weergaven:
      5
  2. mamainthefuture

mamainthefuture Fanatiek lid

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Genieten van mijn twee mannen :)
    Houten
    Rubi wat leuk stofjes gekocht om te knutselen, of was ik maar zo crea :D en jeetje wat een ongelofelijk leuk pakje *smelt*

Kaytjuh lekker dat smikkelen van fruit :) ik heb geen idee hoeveel hapjes Thomas krijgt maar idd geen heel potje al lust hij dat denk ik wel haha :) Je stopt op een gegeven moment met een fles, ik zit nu op 4 flessen per dag :)

Micha haha je moet nooit zeggen dat ze lekker liggen te slapen dat gaat fout! dus ik zeg nu ook niet dat Thomas heerlijk aan het slapen is ;)

vanEke ik ga zo eens kijken naar de foto's ben erg benieuwd! schattig als ze alles gaan ondekken :) soms alleen niet maar ja moeten natuurlijk wel alles testen en ook mama ;) leuke foto en wat een leuk papje ;)

beertje hoeveel weegt de kleine?? en misschien de 1 na laaste voeding minder geven..... T krijgt om 6.30 210/7, 11.20 210/7, 16.30 180/6, 20.30 210/7
    inprenciepe geven ze aan pas bij 4 maanden 4 flessen of 7 kilo probeer dat wel aan te houden, door gewicht zijn wij bij 3 maanden en 1 week begonnen met 4 flessen, maar ik kreeg hem gewoon niet meer wakker! ow bah prikjes :(

ieder kind geeft zelf aan wanneer hij/zij toe is aan hapjes, ik heb ook niet gewacht op de 4 maanden en ben al bij 3 maanden en 1 week begonnen! daarna ook veel minder last van krampjes... wel ben ik ivm de krampjes met fruit begonnen ipv groeten aangezien ze dat tegenwoordig aanraden....
    ze geven aan 3 weken lang 1 keer per dag groente en dan elke dag een andere smaak bij week 4 fruit toevoegen en dan bij week 5 mag je groente met 2 samen doen... zie bijgevoegd schema....

http://www.nutriciavoorjou.nl/Documents/20130320_5_Stappen_Schema_High_Res.pdf

Ik heb dan alleen fruit en groente gewisseld en omdat we nu in week 4 zitten (voor ons) krijgt hij nu ook groente erbij.
    onze dag ziet er nu zo uit:
    6.30 fles 210/7
    10.00 fruithapje
    11.30 fles 210/7
    16.30 groente en fles 180/6 (CB gaf aan eerst groente dan fles geven op en gegeven moment gaat de vaste voeding deze fles vervangen omdat ze meer gaat eten en dan minder gaan drinken dus als hij van zijn fles laat staan is dat niet er)
    20.30 fles 210/7

hier vandaag eerste wenochtend gehad en dat was niet leuk :( miste me mannetje echt heel erg, dit wordt wat volgende week als ik moet werken :(
    puur uit verveling maar een taart gemaakt...

3. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Mamainthefuture: nog nooit gezien dat schema!
    Is echt helemaal vernieuwd dus?
    Wat vreemd joh dat het zo omgegooid is

Doen ze het bij cb ook zo aanraden??

4. Rubi

Rubi Actief lid

16 aug 2012
    369
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als ik zo kijk is het volgens mij precies hetzelfde patroon haha, hadden we gratis op internet gevonden iig. Dat is ook echt een superleuk stofje! Ben ook van plan nog zon pakje in een ander stofje te laten maken.

Sowieso ook een hele leuke foto van je knappe mannetje!

5. mamainthefuture

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Houten
    Fb ja is vernieuwd, bij mij op het CB rade ze gewoon aan te beginnen met fruit ivm krampjes. En eigenlijk zei ze dat ze tegen ouders zei waar er geen krampjes zijn dat de ouders zelf moeten beslissen wat ze willen, maar dat fruit "makkelijker" is voor de darmen om aan te wennen. (Kortom ze raden ook dan fruit aan....) en dan het schema volgen alleen wissel je fruit en groente om ;)

6. mamainthefuture

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Houten
    Maar ze gaf wel aan fruit in de ochtend als tussen door en groente in de avond (avondeten) en gelijk erachteraan fles. Dus Thomas krijgt 16.20 groente en 16.30 fles. Dit is ook een beetje rond normaal etenstijd....

7. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Hier mag ik juist niet eerder met geoente en fruit beginnen ivm krampjes. Zelfs 4 maanden vinden ze vroeg. Wat tegenstrijdig.

En wat een leuke pakjes zeg voor de kids

8. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Sjongejonge. Heel verhaal getypt op m'n mobiel druk ik op verkeerde knopje en alles weg... :(

Maar goed even kort samengevat dan maar!

Cb: cas is lekker gegroeid! Weegt nu 6700 gram en 61 cm lang. Hij is dus ruim boven het gemiddelde maar was gewoon goed. Hij heeft een minder goed ingedaald balletje, dat kan alsnog terugzakken (hij zat met de eerste controle gewoon op zijn plek) en anders wordt het misschien rond een jaar geopereerd. Maar zover zijn we nog lang niet. Prikjes waren weer mega zielig! Na 4 uur begon hij enorm te krijsen en te spartelen. Kreeg hem niet stil. Ondanks dat de koorts er nog niet was toch een paracetamol gegeven. Nu ligt ie lekker rustig bij papa op dr bank tr tukken.

Cb arts gaf aan dat tot de leeftijd van 4 maanden ze minimaal 5 voedingen per dag nodig hebben. Ik zal dus een ietsje strakker schema aan moeten houden en hem echt wakker maken voor de laatste fles. Ook moet ik elke keer 180/6 aanbieden. Hij hoeft ze niet elke keet helemaal leeg te drinken maar 150/5 vond ze te weinig gezien zijn gewicht.

Hapjes: hier ook echt pas vanaf 4 maanden ivm krampjes en onrijpe darmpjes. Ga ook beginnen met een paar lepeltjes fruit.

9. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ik ga ook met 4 mnd ongv beginnen met fruit
    Maar eerst was t 3 dgn achter elkaar hetzelfde en nu 3 zelfde groente/fruit afwisselen in 1 week?

10. Kaytjuh

Kaytjuh Bekend lid

11 mei 2012
    834
    0
    16
    Verzorging, werk op een afd met dementerende ouder
    Rotterdam zuid
    Wat een super leuk pakje zeg...

Van eke: leuke foto ook...

Mama: Wat een super schema heel handig om is te spieken...
    Ja da hele potje wil gencay ook wel hebben hahah... Maar hellaas nog ff wachten...
    Ziet er goed uit die taart:D..

Cb: ja zo zie je maar tis zo raar elke cb arts raad wat anders aan apart tog ook dat daar geen gelijke lijn in is...
    Ik denk dat je als ouders zelf het beste weet wat je kind wilt en nodig heeft en als je al eerdere kids heb dan is het nog makkelijker... Soms denk ik ik ga alleen maar voor de prikken naar het cb groot wordt je kind toch wel...

11. mamainthefuture

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Houten
    Zonnetje zeker tegenstrijdig maar dat merk ik wel met meer hier haha, elke CB in elke plaats is anders volgens mij....

Beertje haha dat is zo kl*te kan je weer beginnen met typen!
    Lijkt qua groei op Thomas hihi :) zielig van die prikjes :( gaat het nu nog steeds goed? En slim om hem ff ren zetpil te geven!

FB bij mij gaven ze op het CB aan dat schema elk jaar onderhand anders is.... Voor haar was dit ook een nieuw schema (hing wel ook bij hun). Tja zo verzinnen ze elke keer wel wat denk ik....

Kaytjuh ja heel handig om te spieken zo kan je toch een beetje zien hoe je dat nou allemaal moet beginnen ;) ja zeker nog ff wachten met een heel potje haha.
    Dank je wel taart smaakte ook erg goed ;)

CB idd heel raar dat ze overal iets anders zeggen. Wat ik wel kan zeggen uit ervaring is dat Thomas bijna geen krampjes meer heeft sinds hij fruit eet! Het is 1 a 2 dagen even erger geweest, darmen moeten even wennen natuurlijk, maar nu gaat het zo veel beter het is z'n verschil! Dus wat alles en iedereen ook zegt ik ben blij dat ik eerder begonnen ben met fruit.
    Denk dat je als moeder gewoon zelf moet kijken waar je kindje aan toe is als moeder weet je dat gewoon, dat zit in je ;)
    Ik zie het CB alleen als een plek voor wegen/meten en prikjes neer niet. Soms vraag ik info maar eigenlijk heel weinig en ik zeg ook alleen maar wat ze willen horen ;)

12. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Kaytjuh je banner klopt wel toch? Je kleine man is 4 dagen ouder dan I. :)

Hapjes: nog niet aan begonnen, advies is hier ook echt pas vanaf 4 maanden ivm onrijpe darmpjes. Ook wel leuk, uk is precies op papas verjaardag 4 maanden :D
    Wat een super handige site! Heb het meteen opgeslagen :) Weet nou alleen niet wat handig is, groente of fruit eerst :(

Wat een geweldig leuke pakjes heb ik voorbij zien komen!! Baal nog steeds dat ik niet zo creatief ben :(

4 flessen: Hier werd op het cb ook gezegd dat kindjes pas met minimaal 4 maanden toe zijn aan 4 flessen, al hangt dat vast ook van het gewicht af. Onze meneer is niet zo zwaar, net 6 kilo, dus zal nog wel even duren voor de 5e fles weg gaat vallen.

Flessen: vandaag eens 5x 180/6 geprobeerd, gingen bijna allemaal op! Fijn idee, weet ik zeker dat hij genoeg binnen krijgt op een dag, was een periode wel anders.

Vaneke: I. gaat altijd meteen na zijn laatste fles in bed. Valt vaak ook al in slaap tijdens het drinken. We hebben een vast avondritueel met badje, masseren/insmeren, fles, verhaaltje als hij nog wakker genoeg is en dan naar bed. Totaal ongeveer 45 min tot een uurtje, werkt perfect :) het is alleen nu we gestopt zijn met inbakeren echt drama snachts, hopen dat hij snel zijn oude ritme weer te pakken heeft.

Verder nu 3 dagen begonnen met nexium, afwachten wat het gaat doen.
    Nachten zijn voorlopig dus nog even een drama. Naast het wennen zonder inbakerdoek is I ook nog eens verkouden en heeft een verstopte neus en een beetje koorts, dus voelt zich niet best. Was vannacht al duidelijk, werd hard huilend wakker en wilde niet meer in bed. Met pijn en moeite na 1,5 uur toch gelukt... Vanavond ook alweer twee keer wakker geworden, wil dan even knuffelen en valt weer terug in slaap. Zal vannacht wel weer feest worden dus. Gelukkig doet mijn man de nachtelijke momentjes, als ik eenmaal mijn bed uit moet ben ik namelijk klaarwakker en kan ik niet meer slapen :(

Morgen eerste werkdag! Raar idee, dat ik zoveel van m ga missen, maar heb toch ook wel veel zin om weer te beginnen. Dubbel dus...

Vraagje: doen jullie allemaal mee aan het standaard rijksvaccinatieprogramma of zijn er meer mamas die een aangepast schema volgen of nog even uitstellen?

13. mamainthefuture

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Houten
    Eki doe wat je moeder gevoel je ingeeft ;) jij weet wat het beste is voor je kleine dus ook met wat je moet beginnen ;)
    fijn dat je nu wel 180 naar binnen krijgt :)
    Helpt het ook niet om hem in een slaapzakje te leggen, geeft toch een beetje het gevoel van inbakeren......
    suc6 vandaag met je eerste werkdag, hoe is het gegaan?
    wij geven gewoon de standaard vaccinaties.

14. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Wij volgen ook het rijksvaccinatieprogramma.

Eki mag ik vragen waarom jullie hier van af wijken?

15. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    #855 MaMa, 26 sep 2013
    Laatst bewerkt: 26 sep 2013
    Ik lees wel mee maar kom niet altijd toe aan reageren. Ik heb hier een super cb zijn alleen op dinsdag een donderdag open ik Werk dadelijk maar twee dagen per week precies op die dagen dus vroeg of ik over mag stappen naar ander bureau mag ik volgende keer op woensdag komen dan is ze er wel al zijn ze niet open super lief!
    Hier al laten likken aan een banaan hij is super geïnteresseerd in eten kijkt het uit mijn mond puur voor de smaak cb vind dat prins zei ook volg gewoon je kind liever echt fruit dan potjes laat hem maar zitten wat hij eet tweede prikken gehad eerste keer problemen met poepen erna aangeven hadden ze niet eerder van gehoord nu weer drie dagen niet gepoept na de prikken..

Wendag bij de oppas gehad, mij n moeder, was er bij om haar uitlteleggen. hebben een probleem, hij weigert de fles. al met 4 weken gestart alles prima elke Week een paar keer geoefend. rond de 3 maanden wilde hij ineens niet meer.. Andere houding geprobeerd, andere temperatuur, andere persoon, lopend, uit een beker, van een lepel op een geven moment had hijal 2 voedingen gemist toen maar de borst geven hij heeft zich helemaal suf gedronken
    Vandaag nog maar een keer geprobeerd want zo kan ik niet werken ander flesje en tuit beker krijgt hij iets meer binnen
    Heeft 90Ml gedronken weet natuurlijk niet exact hoeveel hij normaal drinkt maar als ik kolf heb ik meestal tussen de 120 en de 150ml hij is nu 7 kg en drinkt 6 a 7 kreet p een dag 90 is dus wel te weinig. Sta echt te kijken kindjes hier 4 keer op een dag 180ml dat Patty hier recht niet in z'n maag oké hij heeft reflux en de kijker arts gaf al aan dat hij daardoor waarschijnlijk liever meerdere keren kleine beetjes wil drinken

16. mamainthefuture

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Houten
    Mama apart idd dat poepen....naja niet poepen door prikjes, maar ja elk kind reageert op zijn/haar mannier blijkbaar.
    Tja ik heb door de etos zegels gratis potjes dus die maak ik eerst op voor ik vers ga maken, want dat is wel mijn bedoeling ;)

Vervelend zeg dat drinken, moet heel eerlijk zeggen als ik af en toe die stress hoor ben ik zo blij dat ik nooit bv heb gegeven pfff zou niks voor mij zijn, maar dat ter zijde, Thomas heeft ook reflux... Of gehad (namelijk niet veel last meer van) maar dan is het juist niet aan te raden om vaker kleine beetjes te drinken aangezien je het maagzuur elke keer weer stimuleert en ze dan nog meer last hebben. Wat alleen het lastig is, is dat de kleintjes dat niet weten en wel elke keer kleine beetjes drinken.....

17. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    @beetje: tuurlijk mag je dat vragen! Een vriendin van me begon hier over toen ik zwanger was, zij entte niet in. Toen ben ik eens op zoek gegaan naar meer informatie over de vaccinaties en ben daardoor heel erg gaan twijfelen. Deels door de vele stoffen die in de vaccinaties verwerkt worden, maar ook omdat ik het belangrijk vind dat het immuunsysteem wat meer ontwikkeld is. De twijfel is er nog steeds, maar mijn idee krijgt nu wat meer vorm. Ben namelijk niet anti-vaccineren, maar doe het wel op mijn 'eigen' manier :) Dat betekent vooralsnog alleen DKTP (de K twijfel ik ook nog over, maar denk dat we die wel doen) en pneumokokken. hIB slaan we over en HEP-B vind ik de grootste onzin. Sowieso ook maar 1 prik per keer, dus de ene maand D(K)TP en dan de andere maand pneumokokken, dan kan hij beter herstellen. Daarnaast beginnen we met een maand of 6/7, dan krijgt hij al een prik minder.
    Voor sommigen vast een hoop gel*l, maar voor mij voelt het goed om het zo te doen :)

18. mamainthefuture

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Houten
    Iedereen moet de prikken wel of niet geven op zijn of haar manier ;) het is jou kindje dus wat andere vinden maakt niet uit ieder zo zijn mening. Wij hebben er niet te veel over na gedacht of in verdiept en geven gewoon de prikken. We hebben ze beide ook zelf gehad en zijn er niet slecht van geworden (tja ben erg nuchter haha, als het vroeger ook goed ging zal het nog steeds zo zijn aangezien daar weinig in is aangepast ;))

19. stefanenlaura

stefanenlaura Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.590
    1
    36
    Vrouw
    noord-brabant
    is al weer ff geleden heb wel steeds meegelezen.

Micha fijn dat het knippen bij yoshua heeft geholpen en goed dat je en klacht hebt ingedient. Wat een schema trouwens pff.

Fay dat is idd een vervelende ervaring. wat vervelend dat jaro misschien allergisch is voor katten en honden. Hopelijk hoeven de katten en hond er niet uit.

Zonnetje Dat is ook een fijn cb :eek:

Rubi wat een geweldige foto met dat boekje en wat een mooi pakje. waar staat dat patroontje? hoe bevalt de nieuwe wagen?

mamainthefuture wat een leuk speelding. ik krijg honger van je taartje.

Beertje wat vervelend dat de auto zoveel problemen geeft. is hij nu weer gemaakt?

Eki wat vervelend dat slapen nu zo slecht gaat. hopelijk werkt de nexium wel.

Vaneke leuk die foto en ook een pakje.

MaMa vervelend dat hij de fles nu niet meer wil. ik weet hoe het voelt.

De fles gaat hier op en af. De ene keer pakt ze hem wel maar ze kan ook heerlijk weigeren. Gister ochtend wou ze de fles echt niet hebben dus na een uur heb ik de strijd opgegeven en had ze maar 20cc op. Die middag na wat gehuil weer wel en toen had ze 110 op. Vandaag nam ze hem 3x best goed en toen straks zelfs bijna helemaal leeg. Hopelijk gaat het vanaf nu goed. Denk dat ze wel de juiste voeding krijgt nu aangezien ze toch echt wel last heeft bij het poepen.

Wij volgen het rijksvaccinatieprogramma maar iedereen heeft hier zijn eigen keuze in en moet dat iedereen ook zelf weten.
    Hier afgelopenweek ook de 2de prikken gehad. ze heeft er weinig tot geen last van gehad. Ze had het wel weer precies uitgemeten om op precies die tijd te willen drinken dus was het ook deze keer weer gezellig met veel achtergrond geluid.
    Hier nog geen vast schema. Tis maar net wanneer ze met de eerste voeding komt daarna zit er meestal wel gewoon 3a4 uur tussen.
    Op de buik leggen doe ik eigenlijk te weinig. Probeer er nu echt op te letten en dit meerdere keren per dag te doen.

Vandaag even esmee op het werk voorgesteld de kids vonden het helemaal geweldig. kreeg veel te horen 'ahh kijk ze lacht', 'ahh kijk die handjes', enz enz en van die leuke vragen 'juf mogen we haar ook aaien?'. :p Het voelde goed om weer op het werk te zijn. Duurt nog wel 4 weekjes.

20. Kaytjuh

Kaytjuh Bekend lid

11 mei 2012
    834
    0
    16
    Verzorging, werk op een afd met dementerende ouder
    Rotterdam zuid
    Eki: vlgs mij nie egt of ik lees verkeerd?
    Morgen is G 4 md of wel 16 weken... Want als je elke 8ste pak vam de maand klopt het niet met hoe oud die is..

Prikken: wij doen het ook gewn ze zijn er niet voor niks denk ik maar maar is ieder zjn keus..

Deel Deze Pagina