Juni 2013 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door VanEke, 6 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Maanden en weken lopen ook niet gelijk he kaytjuh ;)

Cas is nu ruim 12 weken maar volgende week pas 3 maanden.

2. mamainthefuture

mamainthefuture Fanatiek lid

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Genieten van mijn twee mannen :)
    Houten
    Stefanenlaura haha ik krijg ook elke keer trek in taart als ik de foto's bekijk haha.
    Balen van de fles zeg. Aaaaa kindjes zijn vaak zo lief naar andere kindjes heerlijk :)

3. mamainthefuture

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Houten
    Even een snelle mededeling hoor zo trots! Laatste fles 20.30 en om 7.55 de eerste! En dan nog eigenlijk niet piepen, maar een beetje kreunen waardoor ik wakker werd en we hem maar hebben wakker gemaakt ;)

4. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Super!!

5. mamainthefuture

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Houten
    Ja echt super weer 1,5 later dan normaal. Mochten al niet klagen maar dit was geweldig!

6. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Wat lekker!

Ik zat vanmorgen om 5.00 met een overstuur kleintje... ik weet niet wat ie had maar ik kreeg hem alleen rustig door hem bij me te nemen. Toen liet hij zich gelukkig wel weer in bed liggen en sliep hij door tot half 8.

7. mamainthefuture

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Houten
    Beertje wat vervelend vooral ook omdat je niet weet wat het is.
    Hebben wij ook keer gehad was echt krijsen, maar zolang ik hem in mijn armen nam was het goed ;)

8. stefanenlaura

stefanenlaura Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.590
    1
    36
    Vrouw
    noord-brabant
    Dat is super mamainthefuture. Hoe heeft hij het vannacht gedaan?

Beertje dat is vervelend.

Wij zijn helemaal over op de fles. Sinds het afbouwen komt ze weer rond 4 uur 's nachts. Het was eerst rond 7 uur. Gisteravond haar om half 11 nog wakker gemaakt en heeft ze nog flink gedronken maar heeft niet geholpen kwam om 4 uur weer voor de fles.
    Gisteravond ook voor de eerste keer alleen weg geweest. Is toch wel raar.

9. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Lekker dat esmee de fles nu wel goed drinkt stefanenlaura! En wat betreft het doorslapen het kan ook met het naderende sprongetje te maken hebben. Cas had het vorige week ook, wilde hij opeens weer drinken 's nachts. Nu komt hij wel eens per nacht maar dan lukt het hem gewoon niet om zelf weer in slaap te vallen en moet ik even zijn speen en tutteldoek terug geven. Dan is ie binnen een minuut weer vertrokken.

Cas krijgt nu ook meer interesse in het eten wat wij nemen. Zit ie aandachtig te kijken hoe wij hwt in ons mond stoppen haha. Maar hij moet toch nog echt een maandje wachten voor hij aan zijn eerste hapjes gaat.

Over eten gesproken: ML en ik zijn sinds twee dagen op dieet. We doen Sonja Bakker. Voor mijn zwangerschap ben ik daar ruim 15 kilo mee afgevallen maar die zitren er nu helaas nog aan. En ik erger me er rot aan. En aangezien ik gestoptben mmet de bv kan ik nu gewoon weer lijnen! Ben benieuwd of het er een beetje afwil :)

10. mamainthefuture

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Houten
    Stefanenlaura het zelfde :) oei om 4 uur pffff dat zal ff zwaar zijn als je het niet meer "gewend" bent!
    Misschien iets meer eten geven laatste fles? Hebben wij hier ook heel lang gedaan.

Beertje suc6 met afvallen! Ik ben ook hard aan het sporten in de hoop minimaal 20 kilo kwijt te raken...... Zijn geen zwangerschapskilo's maar al overgewicht voor dat ik zwanger raakte.

11. stefanenlaura

stefanenlaura Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.590
    1
    36
    Vrouw
    noord-brabant
    beertje Vervelend dat je nu niet lkkr in je vel zit. qua gewicht betreft. Hopelijk werkt sonja nu net zo goed als voor de zwangerschap.

Ik heb het gevoel dat ze haar ritme gewoon weer heeft verlegd en heel vroeg de nacht in gaat. Ze heeft vandaag wel al 2 keer de fles helemaal leeg :D. We geven nu 6x 150/5. De laatste fles heeft ze tot nu toe nog nooit leeg gedronken dus meer geven heeft nog geen zin helaas.
    Laten we hopen dat het een sprongetje is.

jeej wou ze wordt uit zichzelf wakker :D

12. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Ach ik zit wel goed in m'n vel hoor maar ik vind het zo zonde dat ik allemaal dure broeken in de kast heb liggen (die ik heeeel leuk vind) maar ze niet meer aan kan. Ik wil ook zo'n 20 kg kwijt. Nu doet ml ook mee dus ik hoop dat we het een tijdje volhouden :)

13. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Hier ook iemand die graag wil afvallen, maar ben dus totaal niet sportief aangelegd. Probeer wel op voeding te letten, maar gaat er haast niet af. Merk als ik op dieet ga vaak dat ik heel duizelig wordt en dat vind ik niet fijn, gezien ik een deel van de dag op de weg zit ivm werk. Gaat dus heel langzaam hier, als het al lukt.

Succes voor de andere dames.

Vervelend dat jullie kindjes weer snacht komen. Hoewel ik zelf nog elke nacht eruit moet voor de fles. Maar gezien ik een hongerig kindje heb zal ik geduld moeten hebben. Heeft hij vast van mij :)

14. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Hier ook ineens weer nacht voedingen terwijl hij door sliep drinkt dan ook echt heel veel savons meer geven wil hij niet

Morgen eerste werkdag hij weigert nog steeds de fles dus zie er enorm tegenop kind half uitgehongerte als ik thuis kom waarschijnlijk slaap tekort door de honger en dus super chagrijnig de rest van de avond

Zal ik m'n baan opzeggen?

15. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Nou je baan opzeggen lijkt me erg rigoureus MaMa, maar als je dat graag wilt en het is financiëel geen probleem zou je dat kunnen doen hihi. Kun je niet naar huis om te voeden of woon je te ver weg. Je mag een kwart van je werktijd voeden/kolven dus als je 8 uur werkt mag je twee uur vrij om te voeden.

16. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Dat is wel erg moeilijk ja!!
    Als het echt niet gaat zal je toch wel tussendoor een keer weg kunnen van je werk? En waar gaat hij heen? Of is je man thuis?

17. Micha 2

Micha 2 Bekend lid

4 jul 2010
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Afvallen:
    Ik sta al een tijd stil qua gewicht, vanochtend gewogen en ik moet nog steeds 7 kilo verliezen om op hetzelfde gewicht te komen als voor deze zwangerschap. Toevallig heb ik mij voorgenomen deze week niet te snoepen, ik ben gek op chocolade, om eens te kijken wat dat met mij doet.

Nachtvoeding:
    Tot nu toe nog steeds, dus we hebben besloten Yoshua ook 's nachts in zijn eigen kamertje te laten slapen. Brengt hem vooral in de ochtend ook meer rust, dan staat mijn dochtertje al vroeg bij ons in de kamer.
    Vannacht heeft hij voor het eerst in zijn kamer geslapen...:) tenminste dat was de bedoeling, als ik niet tijdens het voeden in slaap gevallen was. Vanaf half 2 heeft hij dus bij mij heerlijk geslapen tot half 8.
    Deze nacht dus een nieuwe poging.

Mama:
    Het is inderdaad wel heel vervelend zo gaan werken. Het is wel heel vaak dat bv kindjes na afwezigheid van hun moeder de schade daarna inhalen. Ik weet niet naar wie jouw kindje toe gaat, maar misschien scheelt het dat je daar niet bent en dat hij je niet kan ruiken.
    Ik hoop voor je dat hij alsnog gaat drinken uit de fles als je er niet bent, zodat je je daar niet druk over hoeft te maken.

Doet mij wel herinneren dat ik wel weer moet gaan oefenen met de fles, 10 oktober moet ik weer naar cursus 's avonds.

18. mamainthefuture

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Houten
    Stefanenlaura dat heeft dan inderdaad geen zin :( ik hoop dan dat het een sprongetje is en ze snel doorslaapt ;) want dat is lekker :)
    Fijn dat ze nu wel twee flesjes helemaal op heeft.

Beertje heel herkenbaar, ik heb onderhand in elke maat broeken.... Wil zo graag me oude broeken weer aan die zijn zo mooi!

Zonnetje dat is niet goed duizelig worden :( ik hou ook niet zo van sporten al moet ik wel zeggen dat als ik ben geweest ik het wel weer heel lekker vond, maar de weg erna toe is niet makkelijk.....

MaMa ik zou nou ook niet meteen stoppen met werken, al snap ik wel je gevoel hoor. Ga eens met je baas om de tafel om naar de mogelijkheden te kijken. In idd voor het zelfde geld gaat het bij een ander wel goed en is de fles zo leeg. Zou van te voren niet van het negatieve uit gaan (al is dat wel moeilijk dat besef ik ook wel hoor, advies geven is makkelijk dan de uitvoering ;))

Micha tja dat neem ik ook voor maar juist wanneer ik zeg dat het niet "mag" heb ik zin in alles haha.
    Hihi moeilijk is dat he met de nacht voeding, dat waker blijven was ook niet mijn sterkste kan dan werd ik sochtends wakker met Thomas naast me hihi. Is het nu wel gelukt?

@hier eerste werkdag gehad :( zo niet leuk gehad! Voelde me helemaal niet welkom kwam binnen werd weinig tot niet gezegd kon eigenlijk ook gelijk werken. Was mega veel veranderd en daar mag ik blijkbaar zelf achterkomen want mij een update geven zit er niet in terwijl ik daar wel om heb gevraagd.....
    Er is ook blijkbaar een collega die papa gaat worden, ook niet de moeite om dat even aan mij te laten weten. Terwijl toen ik 20 weken zwanger was zijn vrouw een miskraam heeft gehad.
    Voor beeldvorming van iedereen ik werk op een kantoor met maar 6 man, dus erg klein kantoor waar we normaal erg met elkaar mee leefde.
    Me baas zelf heeft me praktisch de hele dag ontlopen :s dat terwijl ik voor ik weg ging echt heel goed met hem overweg kon. Had nooit het gevoel dat het me baas was maar meer een kennis die ik al erg lang ken.....
    Iedereen wist dat ik best moeite had met beginnen, nou dat wordt er niet makkelijk op zie nu mega op tegen donderdag :(

19. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Oei dat is zeker niet leuk beginnen!!

20. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Nouja zeg wat raar mamainthefuture! Je zou toch wel kunnen verwachten dat mensen een beetje interesse tonen, balen zeg :(

Gewicht: balen he, al die broeken die stof liggen te happen in de kast! Hier ook last van hoor, niet eens echt veel aangekomen ofzo, maar net iets meer huid/vetjes rond mn middel en wat bredere heupen. Pas een aantal broeken gelukkig weer, maar bij lange na niet alles.... Tip vand e dag: corrigerend ondergoed :D geeft vaak net dat extra zetje :)

Nachtvoeding: kan me voorstellen dat het nog/weer even tegenvalt! Ian hoeft gelukkig al vanaf 7,5 week geen voeding meer snachts. Soms nog wel even een keertje (en zo nu en dan wel meer dan 1 keertje) eruit voor een knuffel, maar dat is het wel...

Werk: wat vervelend dat het zo tegenvalt MaMa, hoe is het de rest van de week gegaan? Is verder ook iedereen al aan het werk, of nog niet?
    Hier vorige week weer begonnen, vanaf afgelopen maandag weer echt voor de klas. Valt wel even tegen hoor, de kinderen moeten erg wennen aand e nieuwe structuur dus zijn nog erg aan het uitproberen (zeer moeilijk opvoedbare pubers :)).... Kost klauwen met energie, dus was blij dat ik mn vrije dag had vandaag! Morgen weer met frisse moed verder :)

Hier loopt alles vrij goed, ontdekt dat I graag in de maxi cosi slaapt overdag en dan ineens zo 1,5 uur vol kan maken!! Vandaag even CB gebeld of het een probleem is, maar groen licht gekregen. Hij slaapt gelukkig snachts en sochtends wel lekker in zn bedje, en overdag ook nog in de draagzak of bij mij/papa als we thuis zijn. Maar in de maxi cosi is in ieder geval beter dan niet slapen :)
    En net draaide I van zijn rug naar zijn buik! Van buik naar rug kon hij met 7 weken, op zijn zij met 15 weken en nu dus naar buik! Ben zo trots haha :)

Deel Deze Pagina