mamainthefuture: nieuwsgierig zijn mag hoor! zie mijn link onderaan , in dat topic vind je denk ik alle vragen wel terug.. maar ja we waren bij de bevalling en dat was heel bijzonder. en als je draagmoederschap waarbij er terugplaatsing van eigen eicellen ( criteria is heel zwaar om hiervoor in aanmerking te komen, denk aan bv dat wens moeder geen baarmoeder meer heeft) wil laten doen dan is er ziekenhuis en hormonen nodig. bij ons niet, draagmoeder is d.m.v. zelf inseminatie zwanger geworden. wij zijn ontzettend blij met onze dochter en die is natuurlijk al op een bijzondere manier ontstaan, en wij vinden onszelf egoïstisch als we nog een tweede zouden willen, zijn juist zeer dankbaar dan 1 kindje op deze manier voor ons is weggelegd. en dus nee willen geen tweede kindje en ook nu we het hele traject hebben doorlopen ( of bijna dan want juridisch moet er nog wel wat worden geregeld) en weten wat er allemaal bij komt kijken willen we dit niet nogmaals doorlopen. en een ander voor ons dit allemaal laten doorlopen. we prijzen ons gelukkig en zeer dankbaar voor ons meisje
Wensdroom welkom! Wat een mooi verhaal zeg, wat geweldig toch dat er mensen bestaan die zoveel voor een ander over hebben! Onwijs bijzonder! Micha hier ook haaruitval idd, wordt er soms gek van! Beertje hoe was je eerste werkdag?? Hier een drama nacht gehad, dus vandaag helemaal gesloopt! I wilde niet in zijn bedje slapen (geen idee waarom niet, nog nooit eerder gehad opd eze manier) dus heeft de hele nacht alleen maar bij mn man op de arm gelegen en elke keer als hij hem weer weglegde was het huilen Uiteindelijk een tijdje bij papa op de borst geslapen en daarna bij mij, maar zelf dus echt niet meer dan een oaar uurtje slaap kunnen pakken, bah. Vandaag maar eens wat geschoven in flestijden, sinds gisteren zijn we met de hapjes begonnen (bloemkool, hij kijkt er zo vies bij ) dus het is een beetje uitvogelen wat handig is. Had nu dit in gedachten (is dus maar de vraag of het werkt hoor) 6.00 fles 9.30 fles 13.00 fles 16.30 fles 18.00 hapje 20.00 bad 20.30 fles 21.00 bed Wat denken jullie??
Eki dank je voor je welkom wat vervelend zo'n nacht. pff vermoeiend ook lijkt me wat betreft voedingsschema heb ik weinig tips omdat ons meisje nog steeds op 7 flesjes van 90 zit die niet leeg gaan. en dus een slechte drinker is en minder flesjes met meer erin ook echt niet lukt. stefanenlaura leuke dingen die je maakt geweldig Leker creatief hoor!
Nou eerste werkdag weer overleefd hoor! Was erg fijn en had een warm welkom op de afdeling. Was wel weer erg blij om naar huis te gaan om lekker met mijn ventje te knuffelen! Nu best wel moe dus lekker bank hangen en naar bed!
Wensdroom heb het gelezen! Bijzonder hoor en erg mooi! Heb het gewoon met kippenvel zitten lezen, ben ook erg benieuwd wanneer het op tv komt dus hoor het graag Eki vervelend zeg z'n nacht hoop eenmalig! Ik heb het zo gedaan dat hij zijn hapje echt voor de fles krijgt dat gaven ze me op het cb aan aangezien het nog niet een heel potje is dus niet een hele maaltijd. Maar als i het accepteert ik dat prima te doen Beertje fijn dat je een warm welkom hebt gehad en het naar je zin had! Dat is lekker thuis komen hè z'n klein ventje dat op je wacht Doe rustig aan! Hoeveel dagen werk je?
nee ik had net een hele tekst getypt sluit ik het verkeerde tabblad af dan maar weer ff opnieuw. Dankjewel dames Nicci fijn dat alles goed gaat. Micha haaruitval had ik voor de zwangerschap ook viel me van de week op dat het weer terug is. mamainthefuture die handjes waren niet van het kindje zelf. ik heb dit met tandenstokkers gedaan. deze hebben een klein puntje en is net iets makkelijker dan een penseeltje. eki pff wat een nacht hopelijk was het eenmalig. ik kan je geen advies geven over je schema. hier is het namelijk iedere dag anders en nog lang niet toe aan groentehapje eerst maar eens 3 maanden worden Wensdroom wat een mooi verhaal en wat een mooie meid. Daar mag je echt trots op zijn. Beertje fijn dat je goede eerste werkdag hebt gehad. Onze dame heeft er de laatste paar dagen een handje als ze bij je zit/ligt haar hoofd naar voren te houden. Als je niet op let kukkelt ze zo naar voren of naar de zijkant. Is dit herkenbaar?? Even een foto van een +/- 2 wkn geleden. Mijn 2 schatjes, Elisa de kleine van men zus en ons Esmee. Er komt een 2de
Dames dank jullie voor het lezen..en jullie reacties. Eki dit keer een betere nacht gehad? Beertje fijn dat je 1e werkdag goed ging. zijn jullie kindjes tijdens het drinken ook zo afgeleid? Elize wil alles zien en volgen en " vergeet" dan de fles te drinken..
Stefan en laura: zuigelingen is het ouwe woord voor consultatie bureau... Mooie foto... Ik geef gencay nu twee weken al fruit en hij is vandaar officieel 4 md dus ga vd week denk weekend met groente beginnen en dan bijde geven... Micha: zooo haaruitval als de malle ik ga weekend maar naar de kapper om te knippen met heel veel pijn in me hart want me haar is zo lang geworden :-0... Maar door hele huis haren om gek van te worden... Ja ik geniet volop van de dagen die ik nog heb samen met G... Tis zo 4 nov dus dan weer loslaten grrr....
Wensdroom: ja gelukkig vannacht een stuk beter! 1x wakker voor een schone luier en verder lekker doorgeslapen tot 6 uur (zn normale wakker-tijd)! Lief dat je het vraagt. Afgeleid tijdens de fles is idd heel herkenbaar, hier een week of 3 geleden zo'n moment, heeft denk iik iets meer dan een week geduurd en nu is hij weer rustig Stefanenlaura: wat leuk dat er een neefje of nichtje bijkomt! Geweldige foto! Beertje: fijn dat je eerste werkdag geslaagd was, altijd zwaar he, heb er na 2 weken nog steeds last van. Iedereen: hoe groot en zwaar zijn jullie ukkies nou??
Wensdroom: bijzonder hoor en fijn dat je zo toch gezegend bent met een dochter. Herken t slechte drinken wel. Gelukkig gaat t nu heel wat beter. Uiteindelijk juiste fles , speen en samenstelling gevonden. Friso vond mijn vent lekkerder en lees dat regelmatig terug. Misschien een poging waard? Eki: wat vreselijk zulke nachten. Hoop dat t nu weer goed blijft gaan. Beertje: lekker weer om te werken he? Maar wel ff een klein beetjr wennen. Zat na 2 dagen al in t ritme en matthijs ook gelukkig. Mijn uk is nu ws bijna 65 cm en weegt ongeveer 5750. Morgen weer naar t cb dus dan weet ik t precies. Maar lang en dun dus Mamainthefuture: hij zit nu in een heel goed vast ritme van 5 flessrn elke 4 uur. Eerste om 6.30 zodat ik de eerste zelf kan geven. En de laatste 22.30. Hij zou er eentje af kunnen want na de fles van 18.30 valt hij in een coma maar vind de hoeveelheid die hij drinkt niet genoeg om t te doen. Hij drinkt nu nog steeds 150+5. Om 16.30 krijgt hij dan groente, tussen 2 flessen in. De fles na t eten om 18.30 drinkt hij echt als een speer. Denk dat hij dorst ervan krijgt. Morgen op t cb overleggen hoe nu verder met fruit en pap etc. Helaas kan hij nog niet van voeding tegen spugen af. Vl had de verkeerde samenstelling met 1 tegen spugen terwijl ik 2 net aan vind kunnen maar toen kwam de halve fles er weer uit. Dus toch meer ladt van reflux als ik dacht. Dus rustigaan afbouwen totdat t goed gaat. Haaruitval: drama. Duurt niet lang tot ik kaal ben. Mijn staart was zo mooi vol geworden maar nu al zeker de helft dunner. Vandaag begonnen met vitaminen b. Dat schijnt te helpen. Hoop t wel want kan ee plukken eruit trekken. Vooral na t haren wassen en dat doe ik om de dag... Hoe is jullie bedritueel? Ik lees elke avond voor. Dat is zo leuk! Eerst in bad daarna eten en eventjes spelen en naar bed. Op ons bed lezen we voor. En dan wordt hij al roezig. Daarma lekker zijn bedje in en dan is hij zo vertrokken. Naar voren vallen: ja hoor, heel bekend. Meneer is alleen al wat groter nu dus die valt niet meer zo. Zijn evenwicht wordt steeds beter. Zal niet lang duren voor hij van rug naar buik rolt vermoed ik. En hij is al druk zijn benen onder zich aan t trekken. Las dat dit een teken is voor zitten in t cb boekje. Hij wil ook echt graag zitten. Wat kunnen jullie kindjes allemaal al?
Wat een lief mannetje nicci, leuk hoor! I draait van buik naar rug (deed hij met een week of 7 al), sinds eenw eek ook van rug naar buik (gooit zn benen in de lucht en trekt zn knieen op en komt zo op zn zij, dan door naar zn buik, dus herken het benen onder zich trekken nIet echt? Maar ook dat zal iedere uk wel op zn eigen manier doen). Bedritueel is hier bad, fles en slapen lees overdag wel altijd voor en soms savonds voor zn bedje ook, maar hij sukkelt vaak tijdens de fles al in slaap, dus heeft dan weinig zin Herkenbaard at die 5e fles er wel af kan, maar het lastig is qua hoeveelheid. I zit aan 5x 180 maar is ook al bij zijn slaapje rond 20.00 knock out. Heb de laatste fles gisteren vervroegd van 21.30 naar 21.00 en vanavond naar 20.30, ben benieuwd of hij de nacht gaat redden... Ian is nu 6450 gram en 65 cm, net even gewogen en gemeten , ook een lange slungel dus
Naar zijn buik rollen lukt alleen niet omdat hij zijn hand in zijn mond doet dus dan zit zijn arm te veel in de weg en lukt t net niet om om te rollen. Maar hij doet t op precies dezelfde manier. Alleen als hij op zijn buik ligt dan trekt hij zijn benen op onder zijn lijf zodat hij op zijn knieën zit. Alleen weet hij nog niet dat hij zich met zijn armen kan opdrukken. Erg grappig gezicht want zijn hoofd kan hij dan niet omhooghouden dus ligt ie plat op zijn bakkes en met zijn kont omhoog. In jouw geval had ik t wel geweten en naar 4 gegaan. Als matthijs naar 180 gaat haal ik er een fles af. Maar acht de kans dat hij op vast voedsel over gaat veel groter. Hij blijft een kleine drinker ook al is ie al veel meer gaan drinken. Grappig dat jij de jouwe ook een lange slungel vind. Als ik dat gewicht lees denk ik poeh wat een zware haha. Schelen 700 gr en matthijs is een week of 3/4 ouder en zelfde lengte ongeveer. Maar ja hij is ook echt een dunnetje. Kan mijn handen nog net om zijn middel leggen zodat mijn vingers van beide handen elkaar raken. Maar zoal jullie kunnen zien toch en bolle toet en wat babyvet op de armen en benen. Hier valt ie ook in slaap hoor. Maar doe t toch voor de leuk. Vl ligt dan naast m en valt ook in slaap. En doms leest hij voor en lig ik ook half te pitten. Maar t is echt ons gezinsmomentje t hele avondritueel.
Een zware? Hij zit redelijk onder de gemiddelde curve zonder een echt babyvetje hoor ach, hij doet het prima, daar gaat het om.
Stefanenlaura erg mooi hoor en erg knap! En wat een leuke foto! En gefeliciteerd met weer tante worden leuke mannier om te vertellen. Wensdroom zeker weten Thomas wil niks missen! En vind tv kijken erg leuk.... Kijkt alles mee gtst, CSI etc etc haha.... Inmiddels valt hij niet meer veel naar voren maar blijft behoorlijk goed zitten. Kaytjuh dat durf ik niet me haar knippen ben altijd zo bang dat ik spijt krijg. (Moet zeggen krijg ik ook meestal) Eki fijn dat de nacht nu goed ging Ik zal hem eens moeten wegen en meten CB is al even geleden zal kijken of het het weekend lukt. Nicci fijn dat het een vast ritme is hier gelukkig ook maar dan van 4 flessen. 4 van 180/6 en gaat super. In de ochtend fruithapje en voor de fles van 16.30 krijgt hij groente, dus in 16.20. De laatste fles doen we inmiddels 1 schepje pap door aangezien dat ook mag (mag volgens pak al 2 schepjes maar ivm de krampjes die hij zo erg heeft gehad wil ik het rustig op bouwen) krampjes gaat btw super (helemaal geen last meer van) Bed ritueel eigenlijk niet wil idd voorlezen maar weet niet zo goed wat voor boek te beginnen? Welke lees jij? Leuke foto. @hier ritme 6.30 fles 10.00 fruithapje 11.30 fles 16.20 groente 16.30 fles 20.30 fles met pap 21.30 naar bed en daar "kletst" meneer dan nog vrolijk door de babyfoon zo leuk!
Het schema van flesjes voor Elize is : 6 uur, 9 uur,12,uur,15,uur,18,uur,21,uur en 00,uur en elke keer 90+3 vaak drinkt ze de fles niet leeg maar ong. 85cc een enkele keer drinkt ze hem leeg en heel soms drinkt ze een keer 120 cc ( vaak is dit wanneer ze een paar keer op die dag maar 60 of 70 cc heeft gedronken) grotere flessen lukt gewoon niet. Elize was bij de geboorte 45 cm en 2560 gram nu is ze 57cm en 4850 gram (laatste keer gewogen vorige week)
Wat een leuk ventje nicci! Cas woog bij de laatste controle 6700 gram en was 61 cm lang. Maar ik vind het echt geen dikkerdje. Komt ook omdat hij een best wel fijn koppie heeft denk ik. Zijn vetjes zitten met name op zijn beentjes, heeft lekkere dikke billetjes haha Merk ook dat hij de laatste tijd rap gaat in zijn ontwikkeling. Hij kan: draaien van buik naar rug, draaien op zijn zij vanuit rugligging, speeltjes die boven hem hangen pakken. We hebben een babygym met een olifant die muziek maakt alsje aan het koordje trekt en dat heeft hij ook al een klein maandje onder de knie. Verder stopt hij nu echt alles wat hij in handen krijgt in zijn bakkes. Als hij op zijn buik ligt houdt hij zich megarecht omhoog en kan hij ook al reiken naar speeltjes die ik voor hem neerleg. Verder beweegt hij als hij enthousiast is echt alles en maakt hij er gilletjes van blijdschap bij. Zo lief om te zien! Oh ja en hij schaterlacht ook sinds een week of twee, dan kan je mij echt opvegen haha! Qua flessen zitten we nu op 5x 190+6 en daar doet hij het prima op. Schema ziet er ongeveer zo uit: 8.00, 11.30, 15.30, 19.30 en 22.30. De laatste fles is een droomvoeding en gaat vaak niet helemaal leeg. De rest gaat likkend op haha. Hoe laat brengen jullie je kleintje naar bed? Hier meestal rond half 9 en dan slaapt hij vaak om 9 uur echt. Gisteren was ik jarig en heb van mijn vent een tablet gehad! Helemaal blij mee
Eki: is ook niet dik maar in mijn ogen wel omdat ik een inieminie gewend ben die ik heel normaal vind; niet dik en niet dun. Dan denk ik wow bijna een kilo verschil op dezelfde lengte... Die moet enorm zijn haha. Vaak valt t ook wel mee. Maar voor mij klinkt t dan als een boeddha. Mamainthefutere: ik lees sprookjes voor. Heb 2 dikke boeken van een serie daarin staan bekende sprookjes zoals roodkapje enzo. Maar je kan net zo goed de krant voorlezen want snappen doen ze t toch niet. Maar zie m echt genieten als hij onze stem hoort en hij luisterd aandachtig. Hier ook eenbtv kijker. Gek wordt je er van. In zijn box verrekt ie zijn nek ervoor om maar een glimp op te vangen ervan. Beertje: de mijne heeft ook alleen armpjes en benen rn zijn kont is ook mini haha. Nu luiers maat 3 maar hij verzuipt er bijna in terwijl andere krap worden bij de benen. Maar ja als je geen kont hebt blijft t zo lastig hangen Waarom leg je m eerder in bed als de laatste voeding? Geef je die voeding dan liggend in zijn bedje? Ben wel benieuwd Ik leg m ook regelmatig in zijn bed gedurende de dag. Ligt er aan hoe moe hij eigenlijk is. Hij slaapt echt overal dus dat is makkelijk. Nog gefeliciteerd. Ik ben ook bijna jarig en normaal doe. We geen kadootjes maar nu besloten om ook een ipad te kopennals kado. Mijn vriend is 2 wkn later jarig nl. Wij wachten alleen even tot de nieuwe uit komt de 15e dus t wordt een wat later vejaardagskado voor mij. Net bij t cb geweest. Hij was 65,6 dus zat er niet ver naast en 5890 gr. Geen bijzonderheden. Ze zeiden wel dat hij eigrnlijk masr 1x per dag groente of fruit mag. Ik deel die mening niet dus begin morgen met fruit. Als t ten koste van de melk gaat dan stop ik wel. Wel t advies 5 flessen te blijven doen. Kan t een keer proberen of hij grotere flessen drinkt bij 4. Want dat moet hij dan wel doen. Hij drinkt namelijk al te weinig dus dan zou t helemaal de verkeerde kant op gaan. Denk dat ik t zaterdag wel wil proberen.
Nicci ik leg hem eerder op bed want hij is tegen die tijd zo moe altijd! En voor de laatste voeding haal ik hem uit bed, geef hem een schone broek en op ons bed krijgt hij de fles. Na een paar slokken valt hij in slaap en drinkt hij verder. Op gegeven moment stopt hij met drinken, ongeveer na 160 cc en is hij in heel diepe slaap. Vaak krijg je er dan niet eens meer een boertje uit en dan leg ik hem weer in bed. Dan is ie ook echt weg en hoeven we hem niet meer zijn speen ofzo te geven.
Ons schema is ongv zo: 09.00 fles 180+6 12.30 fles 180+6 17.00 fles 180+6 20.00 fles 180+6 22.30 fles 180+6 (al slapend) Niet alles flessen gaan helemaal leeg Laat soms 20/50 cc staan