Juni 2013 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door VanEke, 6 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamainthefuture

mamainthefuture Fanatiek lid

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Genieten van mijn twee mannen :)
    Houten
    Wensdroom jeetje wat een kleine flessen maar ja je kan er niet meer in proppen ;) en als ze het goed doet dan doet ze het goed :)

Beertje Mijn kleine gaat rond 21.30 à 22.00 naar bed soms eerder laatste fles begin ik om 20.30 en als die op is dan nog een half uur recht op laten zitten... Soms valt hij al in slaap dus leg ik hen slapend weg. En nog gefeliciteerd!

Nicci dan begin ik gewoon in er Woezel en pip boek die ik al heb hihi ;) de krant hebben wij niet :p, maar dacht idd van waar ga je mee beginnen aangezien ze het toch nog niet snappen ;)
    Ja voordeel is hier geweest dat hij zo leerde omrollen, leg hem zo neer dat hij moeite moet doen voor de tv ;)
    Er is juist een heel schema dat laat zien dat je eerst 3 weken of groente of fruit moet geven maar na die 3 weken mag je het andere toevoegen. Dus als je met fruit beginnen ben voeg he in week 4 groente toe of andersom....
    Zodra ze 180 nemen mag je dacht ik naar eventueel 4 flessen.

2. Kaytjuh

Kaytjuh Bekend lid

11 mei 2012
    834
    0
    16
    Verzorging, werk op een afd met dementerende ouder
    Rotterdam zuid
    Gencay weegt nu 6900 gr en is 65 cm lang, gaat super goed dus..
    Kwa maat zit hij op 68 en soms 74...

Ritme: hier gewn nog 5 voedingen 180/6 en deze gaan over het algemeen allemaal op soms laat die 10/30 staan maag dat is vrij weinig meer als die in slaap sukkeld hihihi...
    Veder hebben we hier niet eght juiste tijden, hij kom elke dag om een andere tijd vaak tussen 7.30/8.30 dan krijg die de eerste fles en tussen 23.00/0.00 de laatste...
    Hier zitten wel 4 tussen tussen al de flessen...
    Weekend gaan we beginnen met groente bij te geven ben benieuwt hoe het gaat...

Wat hij al kan: hoofd recht houden, naar dingen grijpen, gefocust naar iets kijken, en hij probeert wel te gaan draaien van rug naar buik maar lukt nog niet eght hij zet zich wel af of draait ze been over de ander heen maar draait nog niet door...
    Wat we wel hebben is op de verschoonkussen dat hij zich afzet met ze voeten hij maak bijna de brug hahah, moet ook egt opletten dat hij zich niet een enorme zet geeft en achter de comode leg hihihi...
    Hij reageert ook enorm op het woord "mama" als ik dat zeg en dat zeg ik vaak leg die helemaal krom en kijk die me zo verliefd aan..
    Hijs ook erg aan brabbelen nu...

Ritieel: na de fles meestal rond 19.00 uur is het nog even bij mama en papa en dan zing ik vaak liedjes lopend met hem op me arm en gaat dan langzaam aan naar dromenland en dan leg ik hem in bed...
    En moet hem voor zijn laatste fles wakker maken dan...
    Vindt dat alleen zo sneu, alleen heb ik het idee dat anders de tijd te lang duurt als ik de 5de fles laat vallen en miss dat hij dan wakker gaat worden in de nacht?... Hoe doen jullie dat? Of redden jullie kindjes dat wel tot de volgende dag?

3. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Dat is ook de reden dat ik de laatste fles nog niet weg laat vallen!
    Veel te bang dat ze ineens snachts komt.
    Gaat nu goed zo

Wij geven haar rond 19.30 een fles en dan vaak valt ze binnen uurtje in slaap.
    Als ik merk dat ze moe word, dan geef ik haar een schone luier en slaapzak aan. Dan hoef ik dat bij de laatste fles niet meer te doen.
    Ze slaap dan in dr box , en dan rond 22.30 laatste fles en dr bedje in
    Vaak om 09.00 moet ik haar wakker maken
    Anders word t te laat en kom ik echt niet uit met de flessen

4. Rubi

Rubi Actief lid

16 aug 2012
    369
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook weer even een berichtje van mijn kant. Dex doet het heel erg goed, draait sinds hij 3,5 maand is zelf beide kanten op. Probeert steeds mijn telefoon en iPad te bedienen met zijn handje over het scherm haha, hebben hem dus maar een baby smartphone gegeven :D. Wij lezen hem ook dagelijks voor, smorgens en savonds, en zingen altijd liedjes met hem. Bij kartonnen boekjes slaat hij soms zelf al de pagina om als ik niet snel genoeg ben haha.

Probeert ook zelf steeds meer overeind te komen en op schoot zit hij het liefst, liggen vind hij niet leuk meer. Sinds een week of drie kan hij al goed staan als je zijn handjes vasthoudt en soms zet hij dan ook al 1 of 2 stapjes vooruit. Denk ook dat hij daarom eerder zal lopen dan kruipen. In de wandelwagen wil hij alleen nog maar op zijn buik zodat hij rond kan kijken. Vorige week in de stad heeft hij zo bijna de hele middag met zijn hoofd omhoog gelegen om toch maar niks te missen ;) ben ook nog nooit zo vaak aangesproken tijdens het shoppen door mensen die het zo schattig vonden!

Denk dat hij ook redelijk voor loopt op het gemiddelde. Ben benieuwd wanneer hij woordjes gaat zeggen, aangezien ikzelf rond mijn eerste verjaardag al complete zinnen sprak. Wat ze op het consultatiebureau niet geloofden, totdat ze het zelf hoorden, zei mijn moeder. Wel grappig :).

Slapen gaat ook heel goed, nachten van 10 tot soms zelfs 12 uren zijn eerder regel dan uitzondering. Voedingen zit hij nog steeds op 5 x 150/5. Ophogen en naar vier voedingen zie ik niet snel gebeuren, hebben we een keer geprobeerd voor een paar dagen, maar dan zit er toch teveel tijd tussen voedingen voor hem. Komt vanzelf wanneer hij zijn groentehapje uit gaat breiden naar wat meer denk ik.

Nog even twee leuke fotootjes :) ben pas met hem en mijn nichtje/beste vriendin met haar 2 maanden oude zoontje en onze moeders naar de beekse bergen geweest. Hij heeft zijn ogen uit gekeken, op zijn buik in de wagen hihi.

5. mamainthefuture

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Houten
    Kaytjuh hoe laat geef je je laatst kan je dat niet oprekken ik ben bijvoorbeeld van 4 uur tussen de flessen naar 5 uur tussen de flessen gegaan. En dan zit ik wel op 4 flessen en laatste om 20.30

Fb voor jou zelfde vraag/tip hihi ;)

Rubi geweldig dat is nog eens een idee! Daar had ik nog niet over na gedacht op zijn buik :) fijn dat alles zo goed gaat met de kleine!

6. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Persoonlijk vind ik het naar 4 flessen gaan ook nog te vroeg hoor... Maar denk wel dat zij er genoeg aan heeft
    Maar wacht liever totdat ze groente en fruit krijgt

7. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Bij het cb zeiden ze tegen mij dat ze tot 4 maanden nog wel 5 voedingen per dag nodig hebben. Wij doen de laatste voeding al slapende en dat gaat perfect.

8. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Pff 5 uur ertussen en 180ml en 10 uur slaap.. Jemig.. ik ben jaloers heb meer hetzelfde als wensdroom. Kleine flesjes ben blij als hij 120 pakt ( aan de borst drinkt hij vermoedelijk wel meer) en 3 uur ertussen is hier een feestje snacht s heb ik zo'n 4 uur slaap achter elkaar dan voeding en nog eens 4 uur

9. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Hier ook niet naar 4 flessen hoor, denk dat hij het wel zou kunnen, maar de flessen van 180/6 gaan vaak tot de laatste drup op. Dan zou ik 4x 210 moeten gaan geven om aan zn behoefte te voldoen denk ik, maar dat vind ik met zn reflux zo'n grote plens, 180 is al veel. Hou het dus maar lekker op 5x 180.
    Wel sinds eergisteren over op het nieuwe schema, lekker wat eerder naar bed. Hij komt wel weer zo nu en dan snachts (gewoon even wakker, geen fles ofzo gelukkig) maar of het aan het nieuwe schema ligt, geen idee. Maar even een weekje aankijken denk ik.

Vandaag mamadag, wat is dat toch heerlijk als je aan het werk bent! Het is zoveel meer genieten dan tijdens mijn verlof, toen ik nog elke dag thuis was. Zie er elke week echt naar uit :D

10. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    dus die kleine van jou drinkt ook niet geweldig? ik had t idee dat iedereen al grotere flessen gaf , maar blijkbaar zijn er toch wel meer dan waar dat niet lukt. wat is jouw schema dan ongeveer?

11. mamainthefuture

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Houten
    Fb wij mochten hier al met 4 flessen beginnen van cb omdat ik hem niet wakker kreeg ;) maar iedere baby is anders en heeft ook andere behoefte ;) en moet zeggen wij gaven toen ook fruithapje.

Beertje hier krijg ik slapend echt geen fles er in...

MaMa hoop dat er een beter schema komt.
    Hoop ook dat je wat langere nachten gaat hebben, want dat is toch wel erg lekker ;)

Eki wij zijn van 5x180/6 naar 4X180/6 gegaan en niet 4X210/7 idd aangezien dat niet zou gaan werken ivm de reflux!

Wensdroom hoop ook dat er voor jou een duidelijk schema gaat komen. Wel zo fijn.

12. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    mamainthefuture; Elize heeft wel een duidelijk schema dat is het probleem niet. gewoon overdag om de 3 uur flesje van 90cc+3 en dan om 00 uur de laatste en om 6 uur s ochtends weer de eerste fles. we kunnen dus ook wel 6 uur doorslapen s'nachts. alleen ze blijft op 7 flessen zitten omdat het niet lukt om minder flessen en grotere flessen te geven. dat drinkt ze gewoon niet leeg. want de flessen 90 drinkt ze al niet altijd leeg.

13. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Schema hmm dat zou leuk zijn hahah doen voeden op verzoek meestal gaat het ongeveer als volgt

0/1 uur eten
    1-4. Uur Slapen
    4 uur eten
    4-7 uur slapen
    7 uur eten
    7-8 spelen
    8-8.30 slapen
    8.30 -10 spelen
    10 uur eten
    10-10.30 slapen
    10.30-11 spelen
    11-12/13 slapen
    13 eten
    13-14 spelen
    14-14.30 slapen
    14.30-16 spelen
    16 eten
    16-16.30 slapen
    16.30-17 spelen
    17 groente
    17-17.30 slapen
    18 eten
    19-20 slapen in draagdoek
    20-22 clusteren
    22-0 slapen
    Enz

Behoorlijk vermoeiend dus

14. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Hier ook nog een nachtspookje wat om 4 uur snachts eten wil. Grotere fles voor de nacht maakt geen verschil. Ik geef 6x150/5.
    Meestal rond 7.30-11.30uur-15.30uur-18.30uur-22.30uur-04.00uur.
    Slapen en spelen zit geen ritme in. Voedingen wijken soms half uurtje af. Geven nu om de dag een ijsblokje appel. Vandaag het 2e blokje.
    Hier nog druk met werk en met bryan

15. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    MaMa dat ziet er idd best als vermoeiend uit. hier gelukkig wel een schema ondanks de kleine flesjes. Elize krijgt om 00 uur de laatste fles en om 6 uur de eerste slaapt dus wel 6 uur door in de nacht. en dan verder geven we om de 3 uur ong de voeding. hiermee begonnen toen ze geboren werd en nu nog steeds ongeveer dit schema wijkt hele soms wel ietsje af een uurtje eerder of later maar dit is het toch ongeveer.

16. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Mama : pfoe dat schema ziet er vermoeiend uit!! :(
    Houd je het wel een beetje vol zo?

17. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ik krijg haar wel wakker, maar slaapt weer na de eerste slokken, maar drinkt m wel (bijna) helemaal leeg, dus heeft m ook nodig naar mijn idee. Ze krijgt ook nog geen bijvoeding, dan zal t wel minderen worden met flessen

18. mamainthefuture

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Houten
    Mama pfffff ik snap dat dat vermoeiend is!

Waarom om de dag fruit? Zonnetje.

Fb als die fles leeg gaat is het idd nodig hier niet.... Of ik moet twee uur met in gaan zitten en de fles constant bewegen etc etc aangezien hier alles er in gaat wat je hen voor houd haha. En hij komt niet eerder zonder de fles dus zal hem niet meer nodig hebben denk ik :)

19. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ja dat is een heel verschil
    Hier gaat hij bijna altijd leeg

20. Kaytjuh

Kaytjuh Bekend lid

11 mei 2012
    834
    0
    16
    Verzorging, werk op een afd met dementerende ouder
    Rotterdam zuid
    Rubi: wowwww wat een vooruitgang zeg die van jou is egt snel met alles.. Je heb idd grote kans dat hij snel kruipt of idd loopt, mijn man was 8 maanden en die liep al compleet en los het kan dus wel..
    Heerlijk dat hij op ze buikje liggen lekker vindt... Nog ff dan mag hij in de andere bak dat hij alles kan zien...

En kwa fles hou ik het maar bij de 5 dan G heeft het gewoon nodig amders komt die snachts, soms kom ik wel op 4 uit als hij bij de derde fles einde vd middag lang slaapt erna tot zekr 8.00 uur dan hoef ik niks meer te geven en slaap die tot 8 volgende dag...
    Net als gister bijv...

Maar vanavond zal het ws wel moeten weer... Wat moet moet...;) toen heeft die om 19 uur gedronken...

Mamaimthefuture: nee dat gaat egt niet naar 5uur ertussen was het maar zo feest.. Gencay is egt van de tijd en de 4 uur haalt die soms nog geen eens... Vaak 3.5 uur en dan krijg die nog tussendoor water en venkelthee en zijn fruit en avondhapje.. ( paar hapjes ervan geen heel potje)...
    Maar soms haal ik de 4 uur wel of soms 4.5. Uur als die zo diep slaapt ovrdag bijv laat ik hem gewn slapen en rek ik het uiterst tot 5 uur tussen en dan maak ik hem wakker als hij nog slaapt... Het leg gewoon aan de dag...

Tis gwn een lekkere hongerige baby hahah en dan grbuik ik zelfs de hongerige babys van nutrilon...

Deel Deze Pagina