Mijn man wil nog niet elke dag fruit geven, omdat het advies van het CB en kinderarts pas met 4 maanden is. Vandaar dus om de dag. Want hij vindt het wel lekker, ook al is het maar een beetje wat hij eet. Met 4 maanden elke dag. Hier ook een hongerig kind en nutriton forte.
FB is zeker een verschil haha Kaytjuh hoeveel weegt G? Tja blijkbaar is hij idd hongerig en geeft hij meer nodig. Bij Thomas gaat het prima op 180/6 4keer. Zonnetje het is namelijk verstandiger om het gewoon elke dag te geven, aangezien een vast eet ritme het beste is en als je hem voor elke dag nog te vroeg vind kan je beter wachten tot hij het wel elke dag mag. Ook beter voor de darmpjes aangezien ze de ene dag wel meer moeten verteren dan de andere dag dus is heel wat werken voor de darmpjes. Enne wat is vroeg.... Vroeg mocht het al bij 6 weken en nu is er paniek als je voor de 4 maanden begint mijn mening is, is dat je je moeder gevoelens niet geloven en beginnen wanneer je zelf denkt dat het kind er aan toe is en niet de CB richtlijnen volgen..... (Cb adviseerde mij zelfs om eerder te beginnen, ze zei nog het is tegen de "regels" in maar Thomas is er duidelijk klaar voor de begin maar.)
de laatste dagen dronk Elize de flesjes bijna leeg en vroeg zelfs een enkele keer om meer. proberen het nu met 6 flessen.en dan 120 + 4 en dan de komende week eens kijken hoe dat gaat.
Wensdroom dat is fijn ven benieuwd hoe het gat. Ow dat is heel netjes Vandaag een jaar geleden had ik de mooiste test van me leven in handen! Ik zou uitgerekend zijn op 21-6-2013 uit eindelijk is mijn mooie zoon op 1-6-2013 geboren en nu alweer 4,5 maand oud wat gaat de tijd toch snel!
Das wel bijz mamainthefuture... Bij mij is dat morgen precies een jaar geleden... Ja is netjes ook elk kindje groeit op zijn of haar tempo... Hoeveel weegt thomas?
Ja is heel bijzonder. dus je was een dag na mij uit gerekend haha leuk en er zit een precies een week tussen hihi. Ik denk inmiddels 8000 gram maar weet het niet zeker hij is ook al bijna 70 cm :O
Vandaag vraagt hij ineens om de 4 uur! Wat een heugelijk moment zoo van de een ip de andere dag nu nog doorslapen en dan ben ik blij Gister 165 gedronken t is een wonder Nog wel Max een uur wakker. Een dan weer naar bed..
Ik wist niet wat mij vanochtend overkwam! Yoshua heeft vannacht klokje rond geslapen van 20.00u tot 8.00u en toen ik bij hem ging kijken lag hij rustig en vrolijk in zijn bed naar mij te lachen. Ik had verwacht dat zodra hij wakker zou zijn hij het op een krijsen zou zetten van de honger. Mijn dochter kwam vanochtend pas om kwart over 7 en het eerste wat ze zei: Mag ik naar beneden? Mijn man en ik lagen heerlijk in bed en probeerde haar over te halen om of bij ons te komen liggen of in haar kamer te gaan spelen. Liep ze de kamer uit terwijl ze zei dat ze daar geen zin in had en vlak voor ze onze deur weer dicht deed zei ze nog kortaf "doei" (2,5 jaar oud) We moesten zooooo lachen! We hebben een traphekje dus ze kan niet naar beneden hoor! Langzaamaan begint er hier echt regelmaat in te komen qua drinken dan, want slaap lijkt hij variabel nodig te hebben. 2 slaapjes houdt hij meestal wel ??? wakker worden ??? drinken en 30 tot 60 minuten slapen 9.30u drinken 12.30u drinken 13.00u - 16.00u slapen 16.00u drinken 17.30u drinken 18.30u drinken (start clusteren) 19.00u drinken (clusteren) 19.30u drinken (clusteren) 20.00u slapen [04.30u drinken, ik hoop dat deze er nu af is]
Ik denk dat hij dat wel geweldig zal vinden, in de wandelwagen straks Dalijk naar het consultatiebureau om te wegen en meten enzo. Ben benieuwd hoeveel hij weer gegroeid is. Vannacht slechte nacht gehad, Dex is flink verkouden en werd elk uur huilend wakker, dus ook maar even kijken of we zo'n pufje kunnen krijgen bij de huisarts.
MaMa wat fijn. hopelijk blijft het zo en gaat de kleine ook doorslapen. Kaytjuh en mamainthefuture apart he dat je een jaar geleden de positieve test had? gaat hard he. Micha 2 schattig he die opmerkingen die de kleintjes kunnen maken soms.. Rubi hopelijk krijg je er iets voor zo zielig als ze zo verkouden zijn. nou al 2 dagen 6 flessen i.p.v. 7. dat zag er eergister en gister zo uit: zaterdag: 6.00 55ml 9.30 50 ml 12.30 135ml 16.30 115ml 20.00 90 ml 23.30 115ml zondag: 6.00 110 ml 9.30 35 ml 13.00 150 ml 16.30 35 ml 20.00 130 ml 00.00 100 ml. dus soms pakt ze grotere flessen en soms drinkt ze dus bijna niks. zo dadelijk voor vandaag de 2de fles de 1e dronk ze 60 ml dus benieuwd wat ze nu gaat drinken. na 2 dagen kun je er nog niet zo veel van zeggen dus proberen we deze week nog verder bied haar per keer 120+4 aan, en als ze meer wil dan krijgt ze meer. ( maar dat is pas 1x geweest toen ze 150 ml dronk)
Net terug van het consultatie bureau, alles ging perfect, nergens iets op aan te merken, wat ik ook niet had verwacht, ze hebben nog nooit commentaar gehad op Dex zijn ontwikkeling en gezondheid. Zijn gewicht was 8400 gram, vergeleken met voorgaande wegingen begint zijn gewicht nu een beetje minder snel toe te nemen. Voorheen kwam hij steeds best veel aan, nu netjes 150 gram per week. Iets boven het gemiddelde qua gewicht nog, maar totaal geen probleem. Lengte 66 cm, waarmee hij echt precies op de middellijn zit en zijn hoofdomtrek zit hij ook precies mee op de middellijn. Ik ben weer helemaal tevreden dus Straks nog even langs de huisarts voor zijn verkoudheid. Wensdroom: Thanks zo sneu inderdaad, als ze benauwd zijn.
@mamaintefutere: in de praktijk geef ik Bryan uiteindelijk wel elke dag fruit. Maar man wilde niet te hard van stapel lopen omdat het hier bij het CB en de kinderarts heel stellig is vanaf 4 maanden. Volgens de kinderarts (in opleiding) zijn er geen tekenen dat ze eraan toe zijn. Was het hier niet mee eens, maar ach. En op het CB is het gewoon, nee vanaf 4 maanden en niet eerder. Maar hij geniet er zeker wel van en doet zelf al zijn mond open als ik fruit geef. Kom niet verder dan 3 lepeltjes, maar dat geeft niet. Eind van de week is hij 4 maanden, dus zal van de week wel de instructies van het CB krijgen. Bijzonder he een jaar na de testdatum. Hoewel die datum bij mij juist minder is blijven hangen. Voor mij is 5 okt specialer, dat was de dag dat Bryan ontstaan is. Maar de tijd vliegt. @micha: wat een opmerking, maar wel schattig. Al heel bij de hand dus. @rubi: fijn dat alles goed was. @wensdroom: fijn dat het beter gaat, maar wat een kleine flesjes in de ochtend. Maar als het genoeg is maakt het niet uit. Hoe is het bij de andere dames? Hier alles zijn gangetje. Gisteren uit eten geweest met de hele familie en gelukkig heeft Bryan zich netjes gedragen daar. Ondanks de herrie in het restaurant. Het was een wok/buffetrestaurant, dus niet zo heel sjiek gelukkig. Er waren een hoop groepen en het galmde heel erg, dus was bang dat het teveel voor hem zou zijn. Thuis wel even half uurtje huilerig, maar vond dat niet zo heel gek. Hier donderdag weer naar het CB en weer prikken. Kijken wat ze nu te vertellen hebben (vorige keer slechte ervaring), maar dit keer ben ik vrij en gaat Bryan niet eerst naar het kdv. Hopelijk is hij dan minder moe. Straks mag ik weer werken.
mamainthefuture: nou heel gek maar was de 26 ste uitgerekend ik was minder ver dan ik dacht.. maar hijs 8 ste geboren... toch wel bijz dan deze dag... micha: wat een mazzel zeg misschien gaat hij het toch leren om klokje rond te slapen.. rubi: ja denk dat hij het geweldig gaat vinden straks in december in de wagen... agg ja verkoudheid is zeker niet prettig, en heb je wat gekregen? zal je ui nu ook werken in zijn kamertje? wensdroom: ja zeker toch wel bijz en op 8 novmeber vorig jaar had ik de eerste echo... Hoop ook voor je dat het drinken beter za gaan... zonnetje: en hoe was het bij de CB vielen de prikken mee?
Mama ben benieuwd, hopen dat hij het vol houd! Micha heerlijk zeg klokje rond Daarom hou ik zo van kinderen heerlijk die reacties! Slapen is hier ook elke dag anders fijn dat er weer regelmaat zit in drinken. Wensdroom fijn al 1 fles minder Ja tijd gaat heel erg hard. Rubi fijn dat CB goed was Tip koop luuf. Mag je nog niet op smeren, mag pas vanaf 6 maanden, maar je kan het wel in een emmer met kokend water in de kamer neer zetten. (Een klein lepeltje jij zelf mag geen traan ogen krijgen ) werkt hier super kreeg ik als tip van mijn collega Zonnetje blijf het toch gek/appart vinden dat elk CB zo verschillend is haha. Ach ik kijk zelf wat ik goed vind en naar wat me kleine man aangeeft. Ben benieuwd hoe het donderdag gaat. Fijn dat het uit eten gaan goed ging. Wij zijn zaterdag geweest en dat ging ook erg goed Kaytjuh haha ik de 7de Hihi, zo geweldig allemaal! Hoe denken de meiden hier over nog een kindje? Wij doen er nu niks aan om het te voorkomen en zien het wel. Mocht ik nu zwanger worden is Thomas 13 maanden en alles later is hij ouder Aangezien het bij Thomas ook bijna een jaar duurder zien we het wel gewoon mocht het nu namelijk weer bijna een jaar duren dan is Thomas bijna 1,5 à 2 dus dat zou prima zijn en is het eerder raak tja ook dan welkom
mamainthefuture: goede tip zeg van dat luuf!! Ik houd er ook niet van om dat op te smeren Kan er zelf ook slecht tegen, luuf op mn huid kindjes/zwangerschap: wij hebben nu een zoontje van 2,5 jr en de kleine meid van 3,5 maand en denk dat het hier bij blijft! Eerst wilde ik graag 3 kinderen, maar zie op dit moment meer nadelen dan voordelen... En ikvind een zwangerschap met kindje om je heen erg zwaar!!! hier: gaat goed! Slaapt goed! Erg tevreden, lief en vrolijk! Vandaag erg onrustig en huilerig 4 x een kwartier geslapen over de hele dag Ze slaapt nu net een half uurtje vast
FB ja ik vond het ook echt een super tip van mijn collega en ik merk echt dat het los komt bij Thomas Ik kan er ook niet goed tegen en doe het ook alleen als de nood echt hoog is en ik helemaal geen lucht meer krijg Ik zeg nu nog dat ik 3 kinderen wil hihi we zullen idd zien als de tweede er komt of is of ik er dan nog zo over denk Hier juist een keer een dag veel en goed geslapen erg fijn kon ik ook nog even mee slapen ben zelf niet echt heel erg lekker.
bij ons blijft het bij een kindje gezien ze via een draagmoeder ter wereld is gekomen, en wij al superblij zijn dat w op deze manier een kindje hebben mogen krijgen. De 6 flesje i.p.v. de 7 gaat tot nu toe best oké. ze drinkt soms nog steeds kleine flesjes maar ergens op de dag haalt ze dat dan zelf in door ook een paar keer en grotere fles te willen.
Nog een kindje: heel graag! Maar nu nog niet. Ik wil eerst m'n opleiding afmaken die overigens over 1.5 jaar klaar is en we zullen dan moeten verhuizen omdat o s huis maar een extra kamertje heeft.