Wensdroom dat zijn wel hele kleine flesjes. fijn dat nu iets beter drinkt. MaMA wat fijn dat hij nu iets langer tussen de voedingen heeft. micha fijn dat hij de nacht heeft doorgeslapen. mamainthefuture goeie tip. hier vandaag precies een jaar geleden met een positieve test. ook toen was het herfstvakantie. was uitgerekend op 25 juni. zondag avond wezen uit eten en ze heeft de hele tijd liggen slapen. 2e kindje graag. maar nu nog niet moet zowiezo nog 3 maandan wachten ivm de keizersnee. Ik denk dat we nog wel een jaar wachten. Het liefst pas als esmee zelf kan lopen. Ik ben trouwens nog niet ongesteld dus heerlijk. ik verwacht dat het niet lang meer zal duren. Bed ritueel hebben we nog niet. Tot nu toe is het ritme nog niet vast geweest. Ook komt vl op verschillende tijden thuis dus eten we vaak later en gaat esmee na het eten of net voor het eten al richting der bedje. ze krijgt dan wel altijd haar pyjamma en slaapzak aan omdat ze vaak niet meer lang wakker is voor de laatste fles. Gister heb ik die slapend gegeven. Rollen doet esmee nog niet. Der zit beweging zat in maar doet nog geen poging om te rollen. Op der buik vind ze niet echt leuk. Ze wil nu vooral rond kijken. Pakt wel alles wat in de buurt komt vast dus de koortjes van onze truien zijn vaak de klos . Verder gaat het met de flessen nu heel goed alle flessen gaan nu leeg. Gister zaten we op 5x 150/5. Vanmorgen heb ik om kwart over 8 de tut eruit getrokken en om half 9 een fles gegeven. Ze wordt nog steeds in de nacht meerdere keren wakker en ze heeft dan aan de tut genoeg. Gistermiddag is ze bij mijn schoonouders wezen wennen. Rond half 1 brachten we haar naar bed. We liepen de trap op en ze zet het op een krijsen. Tijdens het verschonen keek ze me echt zo zielig aan. ik heb der daarna maar even getroost. In bed wou ze niet dus maar weer ff mee naar beneden en daar viel ze half in mijn armen in slaap. Ik dus maar weer met haar naar boven en halverwege de trap weer krijsen. Der in het bedje gelegd en tut erin. Binnen 5 minuten sliep ze. Dat had ze de week ervoor blijkbaar ook al gedaan.
Wensdroom fijn dat het nu beter lijkt te gaan.. Beertje dat is wel handig een kamer hier kunnen we 4 kinderen kwijt hihi Stefanenlaura heerlijk nog niet ongesteld hier weer achter de rug Fijn hè die koortjes in truien, hier ook erg gewild Klinkt benend doet Thomas ook na een dag oppas dan kan ik hem niet neerleggen en wilt hij alleen maar bij mij zijn, en ik ook bij hem hihi dus ik maak er vaak maar een knuffel dag van
Zonnetje : oeps hd me verkeken dcht dat je al geweest was.. Nog een kindje: nou hoogsws niet dat we het er bij 1 laten me man heeft nog een kind die is 8 en die kom ook om de week en in vakanties heb daar ook de zorg over vindt het goed zo... Maar dat is nu misschien denk ik over paar jaar anderss ik zou er zeker wel voor moeten verhuizen want hier is geen plek meer voor nog een baby... Gister een nichtje erbin gekregen lekker popje dus een leeftijdgenoot voor gencay en als ik dan haar zag leggen met al het roze eromheen dacht ik wel ff agggg wat superrrr schattig "waarop manlief zij haal het maar uit je hoofd kay" duidelijk dus...haha
Nog een kindje: Twee kindjes is onze wens altijd geweest dus het is goed zo. Is maar goed ook, want ik heb ook tijdens de keizersnee het advies gekregen het bij twee kinderen te laten. Op de ok bleek mijn baarmoeder het niet naar zijn zin te hebben. Ongi: Hier ook nog steeds niet. Het wordt spannend nu. Bij mijn dochter was het na 4,5 maand raak. En Yoshua slaapt nu door. (heb gehoord dat dat ook invloed heeft) Bijvoeden: Volgens mij is Yoshua er nog niet aan toe. Hij toont nog niet echt interesse als ik zit te eten. Yoshua is vandaag op zijn buik gedraaid en hij bleef maar herhalen. Hij is wel eens eerder op zijn buik terecht gekomen, maar dan was het door zich ergens tegenaf te zetten, meestal spijlen of bij mij op bed, maar dat is een beetje schuin. Vandaag heb ik ook een gesprek met de arts van het cb gehad. Ze heeft haar excuses gemaakt. Verder was het een goed gesprek en was ik erg blij dat we dit uitgesproken hebben. Ze vertelde mij dat het erg vroeg was dat Yoshua zich omrolde naar zijn buik, normaal doen ze dit pas rond de 6 maanden.
Micha: bij ieder kind is het anders hoor kwa omrollen wat wilt ze dan dat je hem vast bind op ze rug.... Iedere kind onwikkeld op zijn of haar manier... Lkkr laten lullen en daar gewn komen voor je vacins en meten en wegen..
Micha idd bij elk kindje is het anders.een gemiddelde komt omdat er zijn die het vroeg doen en zijn die het later doen. jouw kindje is gewoon wat vroeger.. niks mis mee. Elize probeert het ook steeds. ze ligt ook al bijna op haar buik. het laatste stukje lukt nog net niet maar als ze het eenmaal 1x doorheeft denk ik ook dat ze t snel genoeg zal doen.
Kaytjuh heel duidelijk jou man haha. Micha fijn dat het is uitgepraat! Ja dat zijden ze hier ook maar ja je kan ze niet tegen houden hè met draaien hihi... En ach geen 1 kind is volgens het boekje de een is vroeg met alles en de ander laat, volgens mij is er geen 1 die het doet zoals het "moet". Hier het rollen van rug naar huik ook helemaal ontdekt en duurt niet lang voor hij andersom ook doet. Wensdroom ja als ze het door hebben gaat het erg hard! Hier weer lekker gezwommen vandaag was weer super en ipv moe is die erg wakker en aan het kletsen hij kletst de oren van me kop. Ook hoor ik van iedereen dat dat erg vroeg is? Is dat zo? Kletsen jullie kleintjes ook zo? Filmpje van een paar weken geleden.... Sep 29, 2013 - YouTube
mamainthefuture: Elize kan ook zo kletsen hoor.. en veel lachen een idee of t vroeg is.. wel gezellig iig vind ik
Wat zeiden ze dan, dat het draaien nog niet mocht ofzo? Nee toch? Ian draaide 3 weken geleden al van zn rug naar buik en is ondertussen al een beetje aan het tijgeren, zal toch niet erg zijn? Hij draaide ook al met 7,5 week van buik naar rug, hebben ze nooit wat over gezegd Elk kind zn eigen tempo hoor, waarschijnlijk gaat hij pas met 3 jaar praten ofzo
Dex draait al vanaf 3,5 maand beide kanten op, ben toen snachts regelmatig gaan kijken om hem te draaien. Maar sinds een week laat ik hem gewoon op zijn buikje slapen enzo. Vindt ie het fijnst en hij is ook sterk genoeg om terug te draaien. Cb heeft er overigens nooit een probleem van gemaakt, zeiden alleen dat het extreem vroeg was.
Leuk zeg, gaan ze gelijk op! Is Dex ook al een beetje aan het kruipen? Denk dat we handenbindertjes hebben, dat wordt een hoop achteraan rennen straks haha
mamainthefutere Esmee was het niet helemaal met thomas eens. wij gingen het filmpje kijken en Esmee zet het op een brullen . weer rustig gemaakt en zet het filmpje weer opnieuw aan en ze begint weer op nieuw en een derde keer weer. Hier is ze nog totaal niet bezig met draaien. maar ieder kind doet dit op zijn eigen tempo.
Cas is ook onwijs aan hwt oefenen om op zijn buik te draaien. Hij komt zelf nog niet verder dan zijn zij en als ik mijn hand tegen zijn voetje zet heeft ie genoeg steun om de draai te maken! Wat een vlotte babietjes hebben we met zijn allen haha! Kletsen gaat hier ook de hele dag door, samen met het sterke geluiden maken. De oehs en aaahs vliegen je om de oren. Sinds kort kan hij ook ontzettend jengelen als hij moe is. Als je hem dan in bed legt met zn tut en knuffel is ie binnen no time vertrokken.
Eki nee ze zegt alleen dat het vroeg is en kijken me dan ongelofelijk aan.... Dus ik wilde meer weten of het allemaal echt zo vroeg is, maar als ik hier zo zie zijn er meer zo lekker vlot. Thomas kan namelijk al behoorlijk staan.... (Houd mijn vingers vast en blijft gewoon op mijn benen recht staan en niet secondes maar minuten) Stefanenlaura ben benieuwd wat Thomas dat zegt haha arme meid! Beertje Thomas kletst zichzelf in slaap dan hoor je hem heeeeeel druk praten door de babyfoon en ineens stil haha.
Kruipen nog niet echt, hij probeert zich wel vooruit te duwen met z'n beentjes. Maar snapt nog niet dat hij zich dan omhoog moet duwen met zijn armpjes. Dat kan hij ook al goed overigens, alleen niet tegelijkertijd haha Heb idd ook een vermoeden dat we het er nog druk mee gaan krijgen
Mamainthefut:jaa heel duidelijk haha.. Hiet is G ook erg op zijn brabbelstoel van ochtends vroeg ovet de babyphone tot aan avond t slapen gaan heerlijkkk... Super leuk filmpje en wat een mooie zoon hebben jullie zeg:-D
Rubi haha ja rustig zal het niet worden. Kaytjuh dank je wel al zeg ik het zelf vind me mannetje ook heel knap Gezellig hè die brabbelende baby's! Vind het heerlijk om naar te luisteren en terug te kletsen dan gaat hij zo lachen als ik hem soms na doe haha.
Al twee nachten door geslapen! Had Wel beide keren PCM gehad onvast gij hele erge buikpijn had en snachts en paar keer zoeken naar speentje maar stukken beter en nog steeds om de 4 uur drinkt nu dus ook grotere hoeveelheden gewoon zo van de een op de andere dag best apart maar wel fijn
Mama wat fijn! Misschien hele domme vraag maar wat is PCM? Hier zo trots dat is het gewoon even moet delen Me kleine vent gister om 20.30 zijn laatste fles en pas om 8.15 zijn volgende fles bijna 12 uur tussen de fles en nog maar 4,5 maand ❤