Juni 2013 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door VanEke, 6 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rubi

Rubi Actief lid

16 aug 2012
    369
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lekker is dat hè :) dat deed Dex ook al erg snel.

PCM is denk ik paracetamol

2. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    PCM bedoel ik paracetamol mee

3. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Jee mamainthefuture, dat is echt lang! Lekker hoor! Ik geef de laatste fles nog steeds om half 11 en dan om 8.30 weer ongeveer. Ben ik ook al heel blij mee :)

Nog leuke plannen voor het weekend?

4. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Jeetje wat een slaapkoppen hebben jullie :) hier gosteren om 21.30 de laatste fles en om 6.30 wakker (wat voor zijn doen laat is). Maar in ieder geval wel weer de hele nacht doorgeslapen, dus ik ben blij :D

5. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hier gelukkig ook een goeie doorslaper!!
    Vaak rond 22.00/22.30 laatste fles
    En dan maak ik haar sochtends wakker tussen 09.00 en 10.00

De laatste 2 avonden ligt ze al rond 19.30 op bed en geef ik haar slapend de fles

6. stefanenlaura

stefanenlaura Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.590
    1
    36
    Vrouw
    noord-brabant
    ow ik ben jaloers. Ons meisje heeft nog steeds drama nachten. Vannacht zat ik rond 3 uur 1,5 uur met een gezellig kletsend kind beneden :( De nachten ervoor steeds speen gegeven maar toen kon ik er ieder uur uit hier had ik geen zin in vannacht. Bij de bv sliep ze wel door :( sinds de fles niet meer. Laatste fles trouwens wel regelmatig slapen maar ik moet dan geen luier verschonen want dan is ze weer klaar wakker.

hier geen plannen dit weekend

7. stefanenlaura

19 jul 2012
    1.590
    1
    36
    Vrouw
    noord-brabant
    ff fototje
    Jurkje is maatje 74. volgens mij klopt dat niet echt;)

8. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Hahaha misschien is het stiekem wel een tshirtje ;):D

9. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Staat er wel goed! ;)

10. Micha 2

Micha 2 Bekend lid

4 jul 2010
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Omrollen naar buik:
    Ik houd mij er eerlijk gezegd niet echt mee bezig of Yoshua snel is met dingen of niet. Ik zei het meer per toeval dat hij net die ochtend omgedraaid was en toen zei ze dat.(ze was meer verbaasd)
    Ik heb wel eens gehoord dat kindjes zich in de eerste 2 jaar heel verschillend ontwikkelen en dat dat niks zegt.
    Mijn dochter was geloof ik heel gewoon qua ontwikkeling tot 1,5 jaar. Daarna is alles in sneltreinvaart gegaan en met 2 jaar kreeg ik op het cb te horen dat ze qua ontwikkeling een jaar voor loopt. Ik ben heel benieuwd hoe dat ontwikkelt.
    Yoshua lag in de kraamweek al regelmatig op zijn zij, zelf gedraaid.
    Het is hooguit lastig dat, als hij omgedraaid is, hij meer wilt. Of hij wilt kruipen of omdraaien naar de buik maar hij weet niet hoe. Dan maakt hij hard geluid en wordt soms rood, waardoor ik weet dat hij iets probeert, maar ik kom er maar niet achter wat. Dan draai ik hem op zijn rug en dan wordt hij boos. Hihi, ik kan er wel om lachen.
    Kruipen/tijgeren:
    Yoshua draait rondjes en gaat soms achteruit. Vooruit soms een stukje, maar ik heb het gevoel dat dat niet lang gaat duren. Ik zie het al helemaal voor mij, dat hij dan zijn grote zus achterna gaat.
    Kletsen:
    Hier ook een grote kletskous hoor, vooral als hij op de commode ligt. Maar vind je het gek, hij hoort de hele dag niet anders. Hij heeft een grote zus die bijna de hele dag aan het praten is.
    Yoshua kan ook heerlijk lachen, vooral als je een beetje wild met hem doet. Als hij bijvoorbeeld bij mij op bed ligt en op zijn buik draait. Dan rol ik hem op een leuke manier terug naar zijn rug en kietel hem een beetje bij zijn buik. Dan heeft hij de grootste lol en is echt aan het schaterlachen.
    Nachten:
    De nachten zijn echt zo veel beter geworden! Een paar keer klokje rond en nu toevallig dan twee nachten die ietsje korter waren, 8 uur en 9,5 uur. Benieuwd wat hij vannacht gaat doen, want hij was opeens heel moe vanmiddag, eerst van 2 tot half 5 geslapen en daarna van 5 tot 8 nog een keer. Normaal gesproken begin ik rond 7 uur hem naar bed te brengen. (drinken,boekje lezen, luier verschonen, pyjama aan en kamer nachtklaar maken, drinken, slapen)
    Stefanenlaura:
    Is het niet een idee om de luier voor de fles te verschonen.
    Wat een schatje. Maten zijn soms zo verschillend! C&A valt vaak klein, Prenatal bij de grotere maten, gaastra en mcgregor ook. Ik hou zelf hema aan als echte maat. :p

Vandaag er tussen uit geweest kleren kopen. Yoshua pakte de fles nog niet goed, veel te weinig mee geoefend. Afgelopen week heb ik iedere dag de fles aangeboden.
    Mijn ouders hebben op de kinderen gepast en gelukkig is het heel goed gegaan. Yoshua heeft uit de fles gedronken en toen we thuis kwamen lag hij tevreden in de gym te spelen.
    We zijn in totaal 3,5 uur weg geweest.
    In het begin reageerde hij niet eens op ons, maar toen ik hem eenmaal op schoot had begon hij ongeduldig te huilen en kon niet wachten om bij mij te drinken.;)

11. mamainthefuture

mamainthefuture Fanatiek lid

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Genieten van mijn twee mannen :)
    Houten
    Rubi ja heerlijk :) moet zeggen dat we sowieso al snel door konden slapen maar elk uurtje meer is toch erg lekker, zo kunnen we zelf ook weer wat langer op blijven haha ;)
    Thanks dacht ik al maar ff checken haha....

Beertje hihi komt vanzelf ;) en dat is idd ook erg lekker!

Eki dat is idd al heel lekker gewoon de nacht door, hopelijk zet dit zo door :)

Fb ook heerlijk, wij zijn de laatste fles eerder gaan geven omdat we anders ook zo uit kwamen en dat redden we niet als we moeten werken aangezien we dan 6.30 moeten opstaan.

Stefanenlaura misschien dronk ze de laatste bv meer dus is het misschien een idee d'r laatste fles iets meer te geven? Doen we hier ook ;) en nu hij pap mag is de laatste fles een pap fles.
    Leuke foto en leuk jurkje :)

Micha de ontwikkeling is zeker per kind heel verschillend. Ieder doet het op zijn/haar eigen tempo.
    Ik was meer gewoon nieuwsgierig of het allemaal idd zo erg vroeg is, maar als ik hier zo hoor zijn er meerdere ;)
    Haha ja leuk hè heeft Thomas ook hoe drukker hoe leuker!
    Lekker z'n dagje.

Wij zijn gister ook er gaan winkelen en Thomas was gezellig mee :) vandaag nog geen idee lekker relaxen denk ik haha, maar dat kan zo heel anders zijn ;)

12. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    Het flesje minder gaat hier best goed. Elize drinkt met een flesje minder toch ongeveer hetzelfde totaal als met 7 flessen. Dus ze drinkt nu wel iets meer per fles. s'nachts slaapt ze zo'n 6 a 7 uur door. Kletsen doet ze volop zo gezellig. we nemen haar ook overal mee naartoe en dat gaat ook erg goed. dus winkelen, op visite enz.. het gaat allemaal prima
    en zonder problemen.

13. mamainthefuture

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Houten
    Wensdroom fijn dat een flesje minder lijkt te werken :) scheelt toch weer een voeding ;)

14. stefanenlaura

19 jul 2012
    1.590
    1
    36
    Vrouw
    noord-brabant
    Micha voor de fles verschonen heeft ook geen zin. daar word ze echt wakker van. fijn dat het gister met de fles goed is gegaan.

Wensdroom wat fijn dat het met een fles minder ook goed gaat.

Dank je wel.
    Het jurkje is Nijntje. Zag dat er verschillende merken Nijntje kleren hebben en die wisselen nogal van maat. Deze is van het echte Nijntje merk. Hadden we ook een pakje 50/56 daarvan viel het shirtje ook heel klein. We hebben van de prenatal een Nijntjeshirt 62 en die past ze pas net.

Gisteravond rond kwart over 11 een grotere fles gegeven. Ze heeft hem slapend bijna helemaal op. Ze lag pas om kwart voor 9 op bed dus ook geen schone luier gegeven. Het was vanmorgen gewoon weer 7 uur :D:D Toen weer een flesje gegeven en om 8 lag ze alweer in der bedje te slapen. Om half 10 werd ik wakker van haar gespeel met der knuffel :p zit een rammelgeluidje in. Heerlijk. Nu ligt ze lkkr onder de gym te spelen en kletsen :p

15. mamainthefuture

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Houten
    Stefanenlaura idd Nijntje valt verschillend ligt er maar bet aan waar je het koopt, maar zijn wel ongelofelijk leuke kleren :) heb hier meerdere dingen van Nijntje :)
    Fijn dat het slapen met een flesje met wat meer goed ging is toch wel lekker als je gewoon kan blijven liggen, hoop dat iedereen dat snel gaat mee maken ;)

16. Rubi

Rubi Actief lid

16 aug 2012
    369
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een schatje! Maten wisselen idd heel erg, Dex past in kleding van maat 62 tot 74, afhankelijk van het merk. Al heb ik vandaag het meeste van 62 wel opgeruimd.

Die lamaze rups die ik in je box zie liggen heeft Dex ook! Geweldig speelgoed is dat hè :) wij hebben er echt vanalles van, en met Sinterklaas krijgt hij ook weer wen aantal lamaze speeltjes voor vanaf 6 maanden.

17. Kaytjuh

Kaytjuh Bekend lid

11 mei 2012
    834
    0
    16
    Verzorging, werk op een afd met dementerende ouder
    Rotterdam zuid
    Mamainthefuture: mag ook wel gezegt worden hoor dat je een knap kind heb en als moeder vindt denk ik iedereen het van ze eigen kind hihih...bij ons in de fam en schoonfam en zelf ombekende op straat zeggen ook zo vaak wat is hij een knapperd hihih... Is ook wel leuk om te horen...
    Ag het mag gezegt worden toch en jullie hebben gewn een knapperd gemaakt...

Kleding: hier ook maat 68/74 shirt op 74 al en broek zit er tussen in leg er ook aan welke merk het is..

Nemen kleine man ook overal mee naartoe, alleen door de papa is die een beetje verziekt want als meneer huilt dan tilt vaderlief hem om uit ze bak en dat al vanaf het begin dus soms heb ik het een beetje lastig als ik alleen met hem op stap ben ik til hem er niet uit ik denk dan jammer dan je mag huilen...
    Alleen vindt ik de wereld eromheen zoo vervelend dat mensen ineens naar je kind toe komen en zeggen " ahh heb je pijn of heb je honger of heb je een vieze broek" kan daar zooo slecht tegen pas geleden bijna een aanvaring gehad met een vrouw dan denk ik mens bemoei je er niet mee!!..

Flesjes: gaat hier goed krijg 4 flessen van 180 en dan laatste om 19/20.00 uur en slaap dan klokje rond tot 8 uur...
    Alleen weekend kwam die ineens half 4 snachts dus ff kijken wat ik ga doen heb vanavond maar 210 gegeven en ze fles wat later gegeven ff kijken wat hij doet, al heeft die maar 180 op..

En anders denk ik gewn trug naar 5 voedingen toen sliep die ook heerlijk tot 8 uur..( leuk he dat vogelen met flesjes hahah)

18. Micha 2

Micha 2 Bekend lid

4 jul 2010
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik doe bijna alles met mijn twee kinderen, zeker omdat ik zelf voorlopig nog niet werk.
    Afgelopen zaterdag was één van de eerste keren dat mijn man en ik even samen weg gingen. Verder ben ik alleen 2 keer naar cursus geweest, waarvan de laatste maar 1 uurtje, omdat ik naar huis moest omdat Yoshua niet uit de fles ging drinken. En een paar keer een korte boodschap terwijl mijn man dan thuis bleef bij de kinderen.

Ik vind het een hele onderneming met 2 kinderen, maar ik word er al handiger in! ;)

19. mamainthefuture

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Houten
    Rubi ik vergeet elke keer dat ik voor kerst cadeautjes moet kijken naar vanaf 6 maanden.... Tijd gaat zo f*cking snel!

Kaytjuh dat mag inderdaad gezegd worden *glunder van trots*, dank je wel.
    Thomas krijgt 3 flessen van 180 en 1 van 210 en die laatste is met rijstebloem erin. Misschien helpt dat dan is het wat dikker en voller op de maag en dat mogen ze vanaf 4 maanden hebben ;)

Micha heerlijk om gewoon alles met je kinderen te doen en inderdaad je wordt er steeds handiger in. Dat merk ik ook wel maar dan met 1 ;) hij hoort er gewoon bij dus gaat met alles mee :)

Broek zit Thomas idd ook al op 74 met zijn lange benen :) we hebben hem laatst even gemeten meneer is 67 cm (lees twee weken geleden)
    En gister was die 8300 gram dus ik denk dat hij nu "normaal" aankomt en niet meer zo mega veel aangezien CB al ruim een maand geleden was en daar was hij 8020. Dus daar ben ik wel blij mee aangezien hij nog steeds perfect eet :)

20. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    wat zijn jullie kindjes al groot zeg maatje 74.. Elize heeft maatje 56 en soms 62 wat ze aan kan. en krijgt nog 6 flessen. gisteren had ze een top dag.. heeft echt veel gedronken voor haar doen, allemaal flessen van 110 ml of meer zelf een flesje van 165ml zat er bij. maar dat was eenmalig ( denk ik ) want nu vandaag de 2de fles had ze geen zin in en dronk ze maar 45 ml

Deel Deze Pagina