Wensdroom dat is zeker lief van je nichtje, zo leuk. Thomas heeft eigenlijk altijd op het zelfde tijdstip een poepluier dus dan wacht ik nog even met verschonen heel handig haha. Wel vervelend idd op die meest onhandige momenten, moet je nog haasten ook Heerlijk hè zo vrolijk opstaan
Wie zit er al op 4 flessen? En voeden jullie dan al bij? Hier op 5 flessen van 180 cc Maar kom steeds vaker uit 4 flessen Vind ik niet erg Maar krijgt ze wel ineens 180 cc minder binnen per dag Grotere flessen wil ik niet, want ze spuugt nu soms al omdat t teveel is
Fb hier 3 flessen van 180 en 1 van 210. Thomas krijgt geen extra drinken erbij aangezien ze minimaal op 700 cc drinken moeten zitten.... Wel krijgt hij half potje fruit en half potje groente. Hier is laatste fles om 18.30 en eerste fles om 6.30
Cas heeft vandaag zijn laatste fles om 20.30 gehad. Hij meldde zich vanmorgen al om 6.00 dus alles is een beetje opgeschoven. Benieuwd of hij de nacht er op trekt. Met ml afgesproken dat mocht hij voor 5 uur komen hij dan een klein flesje van 90/3 maakt en geeft aangezien mijn wekker al weer om 5 uur gaat. Geb weekenddienst en ben nu al bekaf. Ga dus ook lekker naar m'n bed nu.
Dex zit al op vier flessen van 180. Maar voorheen zat hij max op 5 flessen van 150 dus heb alle flessen gewoon opgehoogd en er eentje vanaf gehaald. En hij krijgt inmiddels ook fruithapje, groentehapje en soms een broodkorstje om op te sabbelen. Maar goed, hij gaat dan ook al wel richting een half jaar.
Leuk he al die enthousiaste broertjes of zusjes, en ze bedoelen het zo lief maar soms moet je best een oog in het zeil houden als ouder dan hou je soms je hart vast... Hier valt het mee me stiefzoon is heel erg zachtjes met gencay en wil alleen dingen doen als wij erbij zijn ... Wij geven ook 4 flessen 3 van 180 en 1 van 210.. Alleen nu is het minder gencay is erg verkouden zoo sneu keeltje en neusje zitten vol... Ben dus volop aan het spoelen en geef de eten in ettapes want een volle fles krijg die niet op in 1 keer... Hij slaap wel nog rustig gelukkig maar meer hazeslaapjes...ook snachts dus is weer ff bikkelen snachts..
Ah wat zielig voor gencay! Hopelijk knapt hij gauw op! Cas heeft vannacht 10 uur geslapen deed hem gisteren om half negen in bed en vanmorgen was het zeven uur! Ik was al te werk dus ml heeft ook een soort van uit kunnen slapen hihi Benieuwd hoe het met de klok gaat vannacht...
Heb alles wel bijgelezen, maar is een beetje veel om op te reageren Fijn dat alles goed gaat bij iedereen (op zere handjes en verkoudheid na)! Passen jullie nog wat aan met het terugdraaien vd tijd? Wij gaan het moment aangrijpen om te kijken of het lukt om I een uurtje eerder op bed te leggen... Hij kwam de hele week sochtends minimaal een uur later dan normaal, dus in theorie moet het lukken om alles een uurtje te vervroegen... Sinds vandaag ook naar 4 flessen, hij eet zn fruit en groente zo goed dat het hopelijk kan! We zitten dan (als het gaat lukken) op dit schema: 6.30 fles 9.00 fruithapje 11.00 fles 15.30 fles 18.15 groentehapje 19.45 bad 20.15 fles + rijstebloem Ben benieuwd!
Heb er om eerlijk te zijn helemaal niet over nagedacht. Hoop maar dat ik voortaan geen uur vroeger eruit moet dan maar dat hij zich automatisch mee aanpast aan het uur verschil. Doen jullie trouwens dit jaar al kadootjes met Sinterklaas? Wij hebben ongeveer alles al in huis en ook al ingepakt haha. Hebben 3 lamaze speeltjes voor 6+ maanden. Stapeltoren/ballen van fisherprice, nog een soort puzzel van fisher price. Een soort ballen met verschillende bewegende dingen erin, twee voorleesboekjes en de baby walker van vtech. En heb gister limited little people poppetjes van dc comics besteld uit Engeland, maar weet nog niet of ik die dan geef of met zijn verjaardag pas. Maar ik vond ze zooo gaaf! Afgelopen woensdag trouwens naar de legobeurs geweest, Dex heeft zijn ogen uitgekeken! De grote dierentuin van duplo en een set duplo blokken gekocht, die wel voor zijn verjaardag pas zijn. Wat dat betreft ben ik dolgelukkig dat ik nu een reden heb om Lego te kopen kan niet wachten tot hij er oud genoeg voor is.
niks specifieks gedaan ivm de klok we zien wel hoe ze t oppakt. sinterklaas, nog niks gekocht maar doen met mijn ouders en zus en nichtje wel aan sinterklaas vieren dus we al met verlanglijstjes voor ons allen bezig
Wensdroom: Ik ben mij er heel bewust van dat mijn dochter het niet kwaad bedoelt. Toen ze op Yoshua's handje was gaan staan ben ik dan ook helemaal niet boos geworden. Ze moest wel even sorry zeggen, maar dat leer ik haar sowieso. Ook al doe je iets per ongeluk, dan zeg je toch even sorry. Sinterklaas: Met een peuter in huis zou het raar zijn als haar kleine broertje niks krijgt. Maar bij haar hebben we het toen ook gedaan hoor! De klok: Wij kijken wel hoe het loopt. Tot nu toe heb ik Yoshua zelf zijn ritme laten ontwikkelen en op dit moment bevalt het mij prima. (Zeker nu hij regelmatiger klokje rond gaat slapen) Scheelt ook dat ik nog niet hoef te werken
Beertje heerlijk zeg z'n langere nacht Rubi al bijna een half jaar jeetje zeg wat gaat het toch snel! Zijn er ook al tandjes aan het doorkomen? Zo zeg jij hebt nogal cadeautjes! Hier geen Sinterklaas vind Thomas nog veel te jong heeft hij niks aan.... Pas als hij een jaar of 3 is ofzo. (Als er dan nog Sinterklaas gevierd wordt hahah) Wij doen paar kleine cadeautjes onder de kerstboom, vind ik altijd veel leuk. Kaytjuh tegen verkoudheid 1 tip, luuf! Mag je nog niet op de huid smeren maar ik vul een emmer met kokend water erin en dan een schepje luuf er in die zet ik naast Thomas zijn bed in de slaapkamer werkt super. Hier beter dan een ui. (Ruikt ook lekkerder ) let wel op dat je het niet zo sterk maakt dat je zelf traan ogen krijgt, je mag het wel goed ruiken anders werkt het niet maar als je zelf daarna mega traan ogen hebt is het te sterk Eki wij hebben niet het schema aangepast we hadden zoiets VAB als het nodig is schuiven we vandaag wel en we hoeven maar een kwartier te schuiven. Hij werd 5.50 wakker hebben gerekt tot 5.15 en krijgt normaal om 6.30 dus meneer heeft bijna 45 later dan normaal gehad. Wij hebben bijna zelfde schema: 6.30 fles 10.00 fruithapje 11.00 fles 15.30 fles 18.20 groente 18.30 fles + rijstebloem En in bad/douch wisselt hebben we niet een vast tijdstip voor bet wat uitkomt. Wensdroom leuk hè na denken over lijstjes, let je wel op dan speelgoed te hebben voor 6+ maanden Micha goed idd om al te leren sorry te zeggen ook al is het niet expres. Scheelt zeker als je niet hoeft te werken dan kan je smiddags nog ff bij slapen. Hoeveel fruithapje of groentehapje geven jullie en maken jullie het zelf of potje? Gewoon ff benieuwd.
mamainthefuture: ja idd speelgoed voor 6 maand en ouder zeker aan gedacht want Elize is alweer bijna 5 maand. Micha: zeker goed om nu al sorry te leren zeggen. Rubi wat gaat het snel he? leuk van de legobeurs. vanavond ga ik naar Sister act heb er zin in!
Mamainthefuture: idd zowat hetzelfde schema! Alleen de laatste fles is bij ons later, hoe laat gaat thomas slapen dan? Bad doen we op een vast tijdstip omdat dat onderdeel is van zijn slaapritueel, weet hij meteen dat het bedtijd is Hapjes maak ik vers en vries ik in, zowel groente als fruit (behalve banaan). Hij krijgt nou ongeveer 2 ijsklontjes fruit (60 ml) en 3 groente (90 ml). Wensdroom veel plezier vanavond!
Eki dank je wel ik kan wel wat afleiding gebruiken loop al 2 maanden met hartritmestoornissen en sta op de wachtlijst nu voor behandeling/ingreep. ( als t goed is binnen 4 weken nu aan de beurt) heb er helaas erg veel last van dus afleiding is welkom hier nog niet begonnen aan fruit of groente maar ga er komende maand wel mee starten. wil ook zelf maken en invriezen.
Klok: doe er ook niks aan zien wel hoe het loopt, hij heb vanacht wel goed doorgelapen van 21 uur tot half zeven...merkte dus niks van de klok... Verkoudheid: lijkt ook af te zakken gods zijdank... Tis zo zielig als je baby verkouden is wij kunnen nog snuitene n ophoesten hun niks... Thx voor de tip mama....ik had wel luuf in huis maar deed het op een doekje en dan in hoekje van zijn bed leggen.. Sinterklaas: steifzoon geloofd niet meer dus dit jaar slaan we over vlgd jaar doen we wel mee dan is die ook 1.5 jaar hij zal er dan wel iets van snappen denk ik... Doen we aan kerst met cadeautjes ... Wensdroom: veel plz vanavond.... Hapjes: ik geef hem fruit uit potje krijg die helemaal en groente maak ik zelf en vries ik in en daar krijg die 2 klontjes van... Samen met appelmoes van olvarit...en heerlijk dat hij het vindt...
Om eerlijk te zijn vind ik het zelf vooral leuk om kadootjes voor Dex te kopen . Dex vindt het trouwens ook geweldig om papier van kadootjes te scheuren Heb twee weken terug te horen gekregen dat ik voor het eerst tante word, en Dex grote neef! mijn jongere zusje is zwanger! Nadat ze zag hoe leuk het met Dex is kon ze denk ik niet meer langer wachten haha. Nog even een foto van Dex als bloeddorstige haai!
Ik heb een heel mooie ergonomische draagzak gekocht! Een boba 3g carrier tweet hoop dat hij snel geleverd wordt!
Haha ja cadeautjes zijn altijd leuk idd rubi Wat een gave draagzak beertje! Is dat er 1 met clipjes? Moet daar niet teveel naar kijken, dan wil ik er meteen zo ėėn Kaytjuh mag ik vragen waarom je het groentehapje in combinatie geeft met appelmoes? Eet hij het anders niet?