Eki Leuk en fijn dat hij er nog geen last van heeft. Sasjuh welkom. Hier is Esmee steeds op haar zij aan het draaien. Heb 1 boxkleed uit de box gehaald, nu ligt er alleen plastic kleed in. ze was druk aan het oefenen
Leuk, gezellig! Ik was in juli uitgerekend en kletste daarom ook met de juli mama's haha. Ik ben Saskia, 30 jaar. Ik heb 2 dochters, Elin van 20 maanden en Julie van 4 maanden. Ik geef flesvoeding, ben nog niet met bijvoeding begonnen.
Kaytjuh wij hebben ook alleen foto laten maken omdat we naar Italië gingen anders had ik er ook nog lang niet gedaan Fijn dat het werken goed ging en dat de kleine man is opgeknapt. Thomas krijgt een pap fles dor speen 3 (maar wij hebben d'r Brown fles) van sommige merken heb je ook een papspeen weet niet of het ook van avent is, maar misschien een idee. Wensdroom ik hoop dat het gaat helpen en je er vanaf bent, dit is niks. Wordt je er niet heel onzeker van? Van die stoornissen bedoel ik. Misschien is onzeker niet helemaal het juiste wordt hoop dat je me vraag wel begrijpt mijn vader is ook hart patiënt maar gaat super met hem hij heeft zelfs een sport leeftijd 10 jaar jonger dan dat hij werkelijk is! Fijn dat ze weer de oude is Stefanenlaura 2 verschillende soorten hadden eerst avent maar door krampjes baar d'r Brown gegaan..... En proberen nu af en toe weer avent en dat gaat goed. En per dag 2 flessen eigenlijk maar net hoe het uit komt soms de hele dag met 1. En pak ook gewoon warm kraanwater vind Thomas prima en 1 keer in de week steriliseren maar realiseer me dat ik dat afgelopen week nog niet heb gedaan..... Eki dat past nooit in mijn koelkast haha die is altijd zo vol. Leuk een tandje geweldig, ik denk dat bij Thomas ook wat komt maar ja kan ook nog maanden duren haha. Sasjuh iedereen is welkom! Wanneer wil je daar mee beginnen?
Omdat ik graag rapley wil gaan doen en dan moet ze eerst goed kunnen zitten, rechtop. En heb ook echt nog geen gevoel dat ze er nu aan toe is, ze is nog erg tevreden met haar flesjes dus vindt het wel prima zo.
Dan geef je geen gepureerd eten maar stukjes die in het vuistje passen zodat ze zelf gaan ontdekken hoe eten 'werkt'. Bv een broccoli roosje of stukje wortel. Is goed voor de kaak ontwikkeling en de bewering is dat ze daardoor betere eters worden. Wij willen het ook proberen als hij straks 6 maanden is.
Ik ben sinds een paar dagen met gepureerd eten geven begonnen. Dit omdat Elize nog steeds matig de flesjes drinkt en we hopen dat ze wel interesse heeft in bijvoeding. tot nu toe lijkt het of ze het wel lekker vind
Wensdroom hopelijk gaat ze nu goed gaat eten. Is wel een leuke manier van eten. Met 6 maanden ga ik dat fruit zowiezo doen maar met groentes weet ik nog niet. Wij beginnen dit weekend wel al met groente.
Beertje dank je voor je uitleg kende het niet. Hier gaat alles er heel makkelijk in Thomas is net een prullenbak haha. En heel erg geïnteresseerd in eten. Wensdroom ik hoop dat er werkt. Stefanenlaura ben benieuwd! Welk hapje ga je als eerste proberen?
De groente lijkt Elize lekker te vinden dus dat gaat goed. voor degene die al groentes geven hoeveel gram geven jullie je kindje? Van de week bij opa en oma was Elize's nichtje er ook en die ging haar voorlezen zie foto: Bekijk bijlage 358868
super voor je vader, dat hij dan die sportleeftijd heeft en dat als hartpatiënt, fijn he dat het goed gaat. wat heeft hij precies? wat betreft je vraag, je hebt een heel onrustig gevoel van binnen door de stoornissen. en het voelt alsof je de hele dag heel veel doet terwijl je eigenlijk niks doet.. dood en doodmoe ben je .. (alsof je de hele dag door constant de marathon loopt zeggen ze weleens) verder druk in je lijf, buik, benen, en misselijk doordat ik vocht vast hou. dus plastabletten nodig waardoor je ong. 4 a 5 uur lang iedere 15 min naar het toilet moet. ( erg onhandig en je wordt door het constante lopen ook weer vermoeider, en als je eens weg zou willen kun je eigenlijk die uren nergens heen) verder heb ik ook last van duizelingen en licht in het hoofd en lage bloeddruk van mijzelf al en de medicatie zorgt er nog eens voor dat deze nog meer omlaag gaat (bijwerking)verder kloppingen en druk op de borst. dus je snapt dat dit gevoel echt niet prettig is en je je er niet lekker door voelt. ik ben het wel een beetje gewend maar met de stoornissen nu erbij ( er zitten er 3 die zich afwisselen dat zorgt ook voor dat constante onrustige gevoel en de kloppingen) heb ik er ontzettend last van. maar voor het onderzoek moeten de stoornissen blijven zitten omdat ze dan beter het probleem waar ze ontstaan in kaart kunnen brengen. en daarna beter kunnen behandelen. maar sindsdien al weer 2x op de 1e harthulp geweest. en 2x overleg gehad dat ik twijfelde om naar de 1e harthulp te gaan. dus hoop zeer snel aan de beurt te zijn voor het onderzoek en hopelijk dan erna gelijk de behandeling
Wensdroom wat een lieve foto! *smelt* Mijn vader had vernouwingen en is gedotterd. Het is maar goed dat hij toen op de operatietafel lag anders was hij er nu niet meer geweest ging helemaal fout... Maar gelukkig is alles goed gekomen en is hij nu echt in top vorm! Hij heeft z'n vechters mentaliteit en had zo iets van dit kan en mag niet! Mijn meiden hebben me nog nodig en is dus gezond gaan eten (deed hij al maar is nog meer gaan op letten en vis gaan eten) en nog activer geworden in sporten. Vorig jaar is hij zelfs van Nederland naar santiago del compostela (Spanje) gaan fietsen voor 2 goede doelen. Kika en Nederlandse hartstichting voor kinderen, hij is dit voor kinderen gaan doen omdat zij de toekomst zijn! Kika omdat we meerder mensen zijn verloren aan kanker en ondat dat gewoon veel te veel voor komt en hartstichting omdat hij zelf dus harr patient is. Heeft voor beide stichtingen ruim 5000,- opgehaald! Was zo ongelofelijk trots en als je de bergen kent in Spanje dan weet je wat voor prestatie het is geweest.
mamainthefuture wat goed van je vader zeg fietsen naar Santiago del Compostella (Spanje) voor 2 goede doelen. super. daar mag je zeker trots op zijn. en wat een doorzettingsvermogen dan zeg! ik ben gebeld door het ziekenhuis en volgende week dinsdag heb ik het onderzoek en dus hopelijk ook dat ze gelijk kunnen behandelen.
Wensdroom wat een schattige foto. Super dat je volgende week in het ziekenhuis terecht kunt hopelijk kunnen ze je dan snel helpen. Want dit is ook geen doen. Mamainthefuture Ik wil beginnen met worteltjes en ik heb ook al bloemkool liggen. die ga ik vrijdag klaar maken en invriezen. Wat geven jullie al aan groentes en fruit?
Vandaag weer op cb geweest. C weegt nu 7590 gram en is 65 cm. Heb alleen het idee dat zijn hoofdje zo weinig groeit. Die is nu 42 cm. Vorige maand was h ij 41.3 dus maar klein beetje gegroeid. Hoe is dat bij jullie? Volgens de vpk konden we op 4 maanden ook al met rapley methode beginnen maar vind dat nog wel een beetje vroeg. Voorlopig lekker prakken nog! Wij hebben nu worteltjes, bloemkool, sperziebonen en doperwten gegeven. En eigenlijk vond ie alles wel lekker! Fruit tot nu toe mango en banaan. Mango was echt een groot succes haha. Zat ie bij te smullen!
Beertje heb ff het cb boekje erbij gepakt hoor, nou was ik ff benieuwd Hier van 37,8 (1mnd) naar 40,2 (2mnd) naar 41 (3mnd) naar 43 (4,5 mnd), dus vogens mij hoef je je geen zorgen te maken hoor! Hapjes: hij eet 2x per dag een hapje, ongeveer 75 tot 90 ml per keer. Gekke is dat hij dol is op groente, maar van fruit niet veel moet hebben, paar hapjes en dan is hij er wel klaar mee. Groente fruit mixjes zijn weer wel goed Lekker eigenwijs We hebben tot nu toe dit gegeven: Banaan, peer, appel, meloen, aardbei, avaocado en mango als fruit, geen van allen echt heel succesvol. Groenten: speziebonen, bloemkool, wortel, broccoli, pompoen, aardappel, zoete aardappel en alle combinaties van die, verder is pompoen-peer, zoete aardappel-mango en witlof-appel ook altijd binnen no time op ben nog een beetje op zoek naar meer groente-fruit combi's, daar is bij dol op Hoe zit het bij jullie w.b. tandjes? Hier is vandaag de 2e al weer doorgekomen
Heee hoi. Ik ben een beetje laat, maar hier ook een juni 2013 mama Ik was uitgerekend op 25 mei (vandaar ik in de mei 2013 mama groep zit), maar ben op 4 juni 2014 bevallen van een dochtertje S.terre. Mag ik nog met jullie mee doen?