Juni 2013 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door VanEke, 6 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ProudMama90

ProudMama90 Actief lid

28 jan 2013
    209
    0
    0
    P.s.
    Ik ben 23 jaar, ik ben getrouwd met mijn man (25 jaar).
    Wij zijn al 3,5 jaar samen waarvan 4 maand getrouwd.
    Op 4 juni 2013 is ons dochtertje S.terre dan geboren met 41.4 weken.
    Ik zou die dag ingeleid worden maar de nacht ervoor begon mijn bevalling spontaan na 3 keer strippen.
    De bevalling is heel goed gegaan en heb het zonder pijnstilling kunnen doen. Wel is S.terre met een opgeslagen arm geboren, waardoor ik een subtotaal ruptuur had.

Inmiddels is S.terre 5 maand en 2 dagen.
    Ze had toen ze 4 maanden was al 2 tandjes onderin.
    Haar schema:
    ong. 09:00 uur fles 180+6 en 1 schep rijstebloem
    ong. 11:30 uur beetje pap of fruit met diksap uit een tuitbeker
    ong. 13:00 uur fles 180+6
    ong. 16:00 uur groente (vers, zelfgemaakt)
    ong. 17:30 uur fles 180+6
    ong. 20:30 uur fles 210+7 en 2 schepjes rijstebloem

Daarna gaat ze gelijk op bed en ze slaapt door tot de volgende morgen ong. 9 uur.

Verder is het een heerlijke vrolijke meid en ze lacht heel veel.

Bijgevoegde bestanden:

2. Kaytjuh

Kaytjuh Bekend lid

11 mei 2012
    834
    0
    16
    Verzorging, werk op een afd met dementerende ouder
    Rotterdam zuid
    wat een leuke fotos zeg...

Welkom proudmama, en wat een leuke dochter heb je!

wbt de flessen ik ga morgen maar is even op stap, aangezien ik zo dalijk moet gaan werken.
    het wisselt heel erg bij gencay heb ik gemerkt dan komt die wel in de nacht voor eten en dan weer niet, maar doe nu ook niks in de fles erbij omdat er niks uit kom vindt dat zoo gek als je een stand 3 speen heb en er komt niks uit??

tandjes: hier nog niks gencay is wel al weken lang enorm aan het kwijlen en op ze vingers aan het sabbelen soms gaat heel die hand in zijn mond, maar nog geen tandje of bobbeltje te bekennen hijs morgen alweer 5 maanden oud:-D

eten: gaat super goed ook net een vuilnisbak hier eet van alles, appel peer zomerfruit rood fruit banaan druiven.
    wortel bloemkool brocolie doperwten tomaat komkommer aubergine aardappel sperziebonen. en alles gaat er met gemak in en vooral de appelmoes hahah...

3. mamainthefuture

mamainthefuture Fanatiek lid

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Genieten van mijn twee mannen :)
    Houten
    Wensdroom ben ook super trots! En doorzettings vermogen heeft hij zeker :)
    Spannend dinsdag fijn dat je dan terecht kan, ik hoop dat ze gelijk kunnen behandelen.

Stefanenlaura eigenlijk alle groentes en fruit die hij mag hebben, ik had gratis bonnen voor potjes dus hij heeft alle verschillende potjes van 4 maanden geproeft ;) nu zijn die potjes bijna op en wil ik zelf gaan maken.

Beertje ik weet de groei van het hoofdje niet uit me hoofd als ik tijd heb ga ik kijken, maar volgens mij is het normaal.

Eki hier nog geen tandjes, maar denk wel dat het er aan gaat komen.

Proudmama welkom!
    Leuke foto's.

Kaytjuh dat is inderdaad heel erg raar als er niks uit komt, suc6 met zoeken naar een fles.

4. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    ProudMama90 welkom gezellig dat je mee kletst. en leuke foto's.

Beertje de hoofdomtrek van Elize is nu 41 cm en volgens cb past dit prima bij haar ze zit op de onderlijn net als lengte en gewicht rond de onderste lijn. ( maar dat zat ze al vanaf geboorte en ze blijft mooi haar eigen lijntje volgen.

gisteren op een verjaardag werd er vaak gezegd dat ze zo lekker gegroet was :)

tandjes ,wel bobbeltjes maar verder nog geen tandjes gezien.

eten: gaat goed. worteltjes vind ze lekker en nu krijgt ze broccoli, hierna sperziebonen proberen ( dat gaan we vandaag klaarmaken en invriezen)
    fruit. heeft ze al peer gehad en t volgende is banaan wat we gaan proberen.

Voor de opname moet ik bloedverdunners. ik had tot gisteren deze in tablet vorm en nu moet ik vanaf vandaag spuiten. vanochtend heeft manlief de 1e spuit gezet. maar ik heb ook geoefend met een spuit met water in het ziekenhuis dus kan het ook zelf maar blijft wel een raar idee om bij jezelf te moeten spuiten.

5. Kaytjuh

Kaytjuh Bekend lid

11 mei 2012
    834
    0
    16
    Rotterdam zuid
    Wensdroom: gencay heb dat ook met ze hoofdje die zit onder de groeilijn wel in groene stuk maar onder het lijntje en zijn lengte en gewicht zitten er weer boven heel gek...
    Maar als ik naar hem kijk zie je niks bijz al dat gekke gedoe met die curves wordt er soms ook beetje gek van ...

Dat zelf prikken herken in ook ik prik elke drie maanden vit b injectie maar ik doe egt zelf niet vraag me moeder het te doen bij me... Ken ook zelf prikken maar idd net als jij het idee om zelf te prikken bij jezelf gatsie..
    Terwijl ik ze bij andere zo erin jast hahah...
    Aankomende week zijn de grieprikken weer aan de beurt op het werk dus staat weer een leuk jobbie klaar:D

6. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    Kaytjuh cb zegt hier naar het kind te kijken en niet naar gemiddelden.en dan doet ze het prima

betreft de spuiten zetten, moet nu 2x per dag, vandaag en morgen, maandag 1x en dinsdag de opname dag en onderzoek en mogelijk de behandeling en dan erna ook nog een dag of 4 ( geloof ik) weer spuiten 2x per dag.

7. mamainthefuture

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Houten
    Wensdroom, fijn dat het eten goed gaat :) ik zou me zelf ook miet kunnen prikken dus snap je volkomen ;)

Kaytjuh ik kijk niet eens naar groeicurvers, maar kijk naar me mannetje hou hij het doet ;) is hij tevreden dan ben ik het ook.

8. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    ik kan en durf het wel zelf want heb van de week zelf geoefend (weliswaar met water i.p.v. vloeistof erin) bij het ziekenhuis waar ze uitleg gaven hoe je moet spuiten.
    maar mijn man wil het graag doen.. dus dan mag dat gewoon van mij. maar kan het dus wel zelf.. maar t is wel een vreemde gewaarwording om het bij jezelf te doen

9. Micha 2

Micha 2 Bekend lid

4 jul 2010
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is rustig hier zeg.
    Ik lees wel mee, maar afgelopen week zijn we behoorlijk verkouden geweest. Zondag avond begon ik mij niet lekker te voelen en maandag en dinsdag was ik echt heel erg verkouden en kon ik niet echt goed functioneren door de hoofdpijn. Mijn dochter is ook verkouden maar wandelt er gewoon doorheen. Maar Yoshua heeft er wel heel erg last van. Dus uien, neusspray en eucalyptusbadjes aan de lopende band.
    Maandag was sowieso het toppunt, in de ochtend wilde Yoshua ieder uur drinken en had hij hele waterige luiers. Uiteindelijk heb ik 4 broeken in de was moeten gooien!

Yoshua heeft sinds vorige week interesse in eten, hij heeft zelfs al een keer in mijn boerenkool gegrepen. Ik heb wat puree geprobeerd, maar hij weet niet goed wat hij er mee aan moet. Hij vind het wel lekker, want hij opent zijn mond als hij de lepel ziet, maar vervolgens trekt hij gezichten alsof hij moet kokhalzen.
    Toen ik vandaag mijn appel zat te eten, granny smith, begon hij aan mijn appel te sabbelen en probeerde hij er in te bijten (nog steeds zonder tanden). Hij werd zelfs boos toen ik de appel weg haalde.
    Ik heb dus besloten dat ik met hem de Rapley methode ga doen, want hij geeft duidelijk aan dat deze methode hem meer ligt dan puree met een lepel. Nu nog even precies uitzoeken hoe ik het goed aanpak.
    Misschien tips van diegene die ook al besloten hebben deze methode te gaan volgen?

Jezelf prikken:
    Ik heb een paar jaar geleden mijzelf moeten prikken. Mijn ziekte, crohn, kregen we niet onder controle met gewonere medicijnen en ik blijk heftig te reageren op prednison. Het scheelde heel erg dat ik de prikken 1 keer per week moest doen en dat het met een prikpen gebeurde. De allereerste keer moest ik er gelijk 4 zetten en kwam een verpleegkundige naar mij toe om mij hierin te begeleiden. Ik ben toen naar mijn zus gegaan, omdat zij verpleegkundige is en mij eventueel zou kunnen helpen. De tweede keer moest ik er 2 zetten en daarna was het iedere week 1. De tweede en derde keer ben ik nog naar mijn zus gegaan, maar daarna zette ik ze alleen.
    Ik zag er altijd als een berg tegenop, omdat ik wist dat ze heel erg pijn deden. Maar ik deed het wel zelf :D (was best een beetje trots) Na een half jaar tot een jaar kon ik ermee stoppen, omdat ik over kon gaan op tabletten die werken als onderhoudsmedicijn.
    (Deze slik ik nu nog maar in december gaan we de mogelijkheid tot afbouwen bespreken. Waarschijnlijk wachten we tot ik geen bv meer geef.)

Hoofdomvang:
    Yoshua heeft juist een groot hoofd, hij zit echt ruim boven gemiddeld. Ik maak mij er geen zorgen om, omdat ik weet dat iedereen bij mijn man zijn familie een groot hoofd heeft. :p
    Groeicurves:
    Ik ben wel gewend dat mijn kinderen niet gemiddeld zijn, dus als er weer eens iemand tussen zit dan haal ik in gedachten mijn schouders op. Ik weet dat bv-kinderen vaak zwaarder zijn, ik weet dat ze bij mijn man in de familie allemaal grof gebouwd zijn (Die stevige schouders van mijn man is juist waar ik op gevallen ben ;))
    Maar ik weet ook dat ik heel bewust omga met wat ik geef. Mijn dochter krijgt nog steeds maar weinig suiker binnen. Ze krijgt, op een normale dag, 1 keer diksap en daarnaast water, melk en thee. Soms versgeperste jus.
    Ik heb al meerdere keren op het cb te horen gekregen dat mijn dochter aan de zware kant is. Ik zie haar alleen maar groter en dunner worden. Dan vragen ze mij wat ze te eten krijgt en vervolgens zijn ze verbaasd over hoe gezond ze eet en drinkt.
    (Krijgt ze ook fristi? waarop ik de vraagsteller bedenkelijk aankijk en duidelijk nee zeg)

10. Rubi

Rubi Actief lid

16 aug 2012
    369
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is al weer even geleden dat ik wat gepost heb, lees wel nog steeds regelmatig mee maar heb het verder erg druk gehad eigenlijk. Zal vandeweek even wat uitgebreider op iedereen reageren enzo, maar wou voor vandaag even vol trots vertellen dat Dex alweer een half jaar is!! :D

11. Kaytjuh

Kaytjuh Bekend lid

11 mei 2012
    834
    0
    16
    Rotterdam zuid
    Cb: ja dat kan je ook beter doen lkrr naar je kindje kijken is beste en als die groeit prima tog.. Je heb nou eenmaal dunne en dikke kindjes..
    Geen 1 kind zal perfect groeien hoe het moet!

Rubi: gefeliciteerd ga alweer snel he...

12. mamainthefuture

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Houten
    Wensdroom ik bedoelde ook keer dat ik snap dt je er niet fijn vind omdat ik het niet durf haha. Stukje ook had er uit gemoeten ;)

Micha pfff dat is niks al die zieken bah!
    En de ene keer is je kind te zwaar andere keer te licht als ze maar vrolijk zijn denk ik maar ;)
    Thomas kijkt ook naar al het eten en kijkt het ook echt uit je mond! Vandaag heeft hij stukje liga gekregen nou heerlijk vond hij het en eet het ook zelf... Diksap krijgt hij een paar slokjes en drinkt hij zelf hij de beker :)

Rubi gaat snel hè!

Thomas krijgt elke keer na het eten zijn lepel (schoon genaakt ;)) die elke keer op zijn hoofd verdween inplaats van in zijn mond maar hij weet nu helemaal zelf zijn mond te vinden :D trots!

13. mamainthefuture

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Houten
    Ow wel even je hoofd draaien zie ik hihi sorry

14. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    Leuke foto

nou die bloedverdunners spuiten fijne dingen zeg maar niet heus.
    zeggen ze langzaam inspuiten en niet wrijven om de minste kans op blauwe plekken te krijgen. nou dat doen we dan allemaal netjes niet wrijven, terwijl het echt wel brand en jeukt en langzaam inspuiten.. maar toch is mijn buik aan de rechterkant rood, blauw en paars van kleur echt wel blauwe plekken hoor, en pijnlijk dat die zijn :(

15. mamainthefuture

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Houten
    Wensdroom :( dat is goed balen. Ik kreeg vroeger de prikpil en moest juist wrijven tegen blauwe plek en beurs gevoel....
    Gelukkig heb je morgen onderzoek en hopelijk behandeling en ven je straks van deze elende af! *knuffel*

16. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Ja meestal werkt dat ook goed bij prikken maar dit medicijn voorkomt dat je bloed stolt dus als je dan gaat wrijven op de plek van de prik (waar je dus een klein wondje hebt gemaakt) verspreid het medicijn zich onder de huid en krijg je doordat het blijft bloeden enorme blauwe plekken mamainthefutute :)

Wensdroom het zijn rot dingen ik weet het. Hoe lang moet je ze nog gebruiken?

17. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    Beertje: ik wrijf ook niet en ook zetten we ze door langzaam in te spuiten maar toch helaas blauwe plekken. vanochtend de 5de gezet ( 4 van de 5 hebben een blauwe plek opgeleverd) en vanavond niet. morgen ochtend ook niet. morgen na de ingreep weer 1 zetten en dan nog een dag of 4 a 5 ( valt op zich wel mee )maar als t overal blauw wordt moet je nog een pek zien te vinden waar je wel kunt spuiten en het nog niet blauw is.

18. Kaytjuh

Kaytjuh Bekend lid

11 mei 2012
    834
    0
    16
    Rotterdam zuid
    Mama: leuke foto en zo te zien wordt het een ajax kind hihhih...
    En wat gaat dat snel dan he alweer 5 maanden leuk dat hij het meer begint te begrijpen met het lepeltje.

Wensdroom: das balen van al die blauwe plekken zeg.. Op welke plekken mag je spuiten eigenlijk de bloedverdunners?

Hier: gencay heb weer last van een schimmeltje pff gelukkig heeft die er geen last van maar een maandje geleden had die het ook hebben we zalf gehad is het weg gegaan en sinds gister heeft die weer rode vlekjes met kringetjes eromheen.. Dus weer smeren dan, vanmiddag ff terug bellen naar de huisarts misschien wel aan ander zalfje ofso..

19. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    Kaytjuh ik moet in mijn buik spuiten.. links en rechts van de navel
    sommige mogen ook in het bovenbeen sluiten.

vervelend dat de schimmel weer terug is, gelukkig heeft ie er geen last van.

20. mamainthefuture

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Houten
    Beertje ow geen idee dat daar verschil in zit haha, zo zie je wel dat ik dus echt een leek ben haha sorry!

Wensdroom hoop dat ze vanaf nu niet meer blauw worden dan.

Kaytjuh dank je wel. En idd Ajaxfan hier :) ja zeker leuk hoe het ontwikkeld allemaal, hij snapte al vanaf moment 1 dat zijn lepel in zijn mond moest maar hoe hij hem daar dan kreeg was ff puzzelen en nu niet meer haha. Zelfs als ik zit te eten gaat zijn mond al open ;)
    Vervelend zeg dat het weer terug is, gelukkig heeft hij er geen last van. Hoop dat het weer snel weg is.

Deel Deze Pagina