Juni 2013 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door VanEke, 6 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Micha 2

Micha 2 Bekend lid

4 jul 2010
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat is het hier rustig zeg, ik dacht, ik ga eens bijlezen, maar er was niet heel veel bij te lezen ;)

Wensdroom:
    Ik hoop dat je je heel snel een stuk beter gaat voelen!

Ik ben heel benieuwd hoe groot Yoshua nu is, want ik merk al een tijdje dat hij 62 niet meer aan kan en nog even en we kunnen de kleertjes maatje 74 uit de kast halen.
    Ook zijn sokjes beginnen wat aan de kleine kant te worden, maar gelukkig heb ik toevallig bij mijn dochter in de kast een zak vol met sokken gevonden die waarschijnlijk nu door yoshua gedragen kunnen worden.
    Yoshua heeft nu officieel de 9 kilo bereikt.

Ik werd een tijdje helemaal gek van alle poepbroeken want ik kon onderhand iedere ochtend een volledige verschoning, soms inclusief bed, doen. Maar ik geloof dat ik de oplossing heb. Yoshua krijgt nu 's nachts pampers active fit! Ik herinnerde mij dat ik dit een tijdje ook bij mijn dochter gedaan heb. Dus overdag draagt hij etos luiers maatje 4 en 's nachts pampers active fit maatje 4.
    Toen ik vorige week advies vroeg bij de Etos, vertelde iemand mij dat de active fit inderdaad meer vocht opneemt.

Yoshua rolt nog steeds niet op zijn rug. Dus iedere keer als ik hem neerleg is hij zo omgedraaid en ligt.. mmmmmm... mmmmmmm... mmmmm. Meneer wilt dan kruipen en wordt boos dat het hem nog niet lukt.
    Wanneer ik hem dan oppak begint hij met zijn voeten af te zetten zodat hij staat en vervolgens begint hij te springen en te lachen.

Ik heb een bumbo stoeltje aangeschaft. Echt helemaal te gek want nu kan Yoshua zitten, wat hij zo graag wilt. Ook kan hij zittend in het stoeltje kennis maken met het eten.
    Hij had van de week een halve banaan van mij gekregen en opeens hapte hij een heel stuk naar binnen. Dus ik schrok er van :$, maar ik had ook in mijn achterhoofd de gelezen dingen over het reflex in de mond. En jahoor, de grote stukken banaan kwamen rustig zijn mondje weer uit.
    Vandaag heeft hij een stronkje broccoli gekregen. Hij begon te eten alsof hij nooit anders gedaan had, we zaten met grote ogen te kijken. Maar ook dit ging hartstikke goed! Hoeveel hij binnen gekregen heeft? Geen idee, maar hij vindt het wel helemaal geweldig.:p

2. mamainthefuture

mamainthefuture Fanatiek lid

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Genieten van mijn twee mannen :)
    Houten
    Micha Thomas gaat hier ook langzaam naar maat 74, gaat veel te snel allemaal.
    Waar ik helemaal gek van wordt is can de vraag geef je hem niet te veel eten hij groeit zo hard grrrr nee eerder te weinig!
    Hij krijgt:
    6.30 fles 180/6
    10.00 fruit
    11.00 fles 180/6
    14.00 1 vierde deel liga met limonade
    15.30 fles 180/6
    18.20 groente
    18.30 fles 120/4

Lijkt mij niet te veel.....?
    Thomas doet zijn knietjes onder zijn kont om te kruipen maar snapt nog niet dat hij zijn koppie dan omhoog moet doen dus zit er leuk uit. Zitten doet Thomas ook graag :)
    En aan de tafel staan ook, hij trekt zich bog niet omhoog maar als je hem neer zet blijft hij wel lang staan.
    Heerlijk hè dat eten Thomas eet ook alles wat je hem geeft :)

3. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Hier ook maat 62 hoor ;) had maar 74 voor de winter gekocht maar denk niet dat we het gaan redden :p

Wat doen jullie dit jaar aan sinterklaas? Ze krijgen er nog niet zo veel van me mee is toch de eerste keer sinterklaas

4. mamainthefuture

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Houten
    MaMa wij voeden kerstdag en geen sinterklaas en hoop dit ook vol te kunnen houden tot hij minimaal 4 is ;) ik vind zelf sinterklaas niet zo leuk en aangezien hij het toch niet mee krijgt :)

5. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Sinterklaas: ik vind dit heel leuk! Dus wij vieren het ook!
    Ons zoontje van ruim 2,5 begint t steeds meer te snappen, echt leuk!
    Gister schoentje gezet voor t eerst :)

6. Micha 2

Micha 2 Bekend lid

4 jul 2010
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mama in the future:
    Eerlijk gezegd vind ik dat zo lekker aan borstvoeding. Ze kunnen gewoon niet zeggen dat je te veel geeft. Ik voed ook op verzoek en ik heb hier een echte lekkerbek.
    Misschien scheelt het dat hij een nacht van 12 a 13 uur maakt, dat hij overdag gewoon iets meer drinkt. Maar dat heb ik wel over voor zo'n goede nachtrust.
    Hij krijgt (ongeveer):
    9.00u borst
    10.00u fruit
    10.30u borst
    13.00u borst
    16.00u borst
    18.00u groente
    18.30u borst (cluster voor de nacht)
    19.30u borst (cluster voor de nacht)
    Dat koppie omhoog in combinatie met de knietjes begrijpt Yoshua ook niet. Vandaag deed hij zijn hoofd naar beneden, hoor ik veel gekreun en gesteun, gooit hij zijn billen in de lucht met gestrekte benen (driehoekje vormend) hij verplaatst enorm, maar of dat nou is wat hij wilt. Morgen maar weer lekker op de grond laten oefenen, kijken of het wat teweeg brengt.
    Sinterklaas:
    Mijn dochter, nu ruim 2,5 jaar, zong vorig jaar sinterklaas kapoentje al helemaal mee. Nu leeft sinterklaas heel erg bij haar. Al voor hij in het land was kwam er wel eens wat voorbij op tv. Dan stopte ze waar ze mee bezig is en staart roerloos naar de tv om vervolgens te zeggen, kijk mama sinterklaas! Maar ook het hele gedoe rondom de staf lijkt ze toch al heel goed te begrijpen.
    Zowel mijn man als ik vinden sinterklaas een heel leuk kinderfeest. Daarbij komt ook dat mijn kinderen oudere neven en nichten hebben, aan beide kanten. Wij vieren dan ook 2 keer pakjesavond. Voor Yoshua betekent het nog niks, maar met een peuter die er zo in op gaat kun je niet anders dan meedoen.
    Wij hebben zaterdag schoenen gezet. Hihi, het pakje van Yoshua was groter dan zijn schoentje (slofje eigenlijk), dus hebben we hem er maar opgezet.
    Woensdag gaan we cupcakes bakken om bij de schoenen te zetten voor sinterklaas en zwarte piet, weer eens wat anders.:p

Vandaag was zo leuk met mijn dochtertje, ze heeft eerst uren in een pietenpakje rondgelopen en toen ze dat niet meer wilde besloot ze dat ze een ballerina was.... barreline zoals zij het noemt ;)
    Ik heb zelf heel veel gedanst, in mijn jonge jaren :p, en heb lekker met haar gedanst, echt heerlijk!

Ik merk dat ik nu eindelijk heeeel langzaam af begin te vallen. Bij mijn dochter heb ik dit ook gehad, dat ik pas na 4 a 5 maanden af begon te vallen. Ik moest toen nog 10 kilo en toen zij 9 maanden was, was ik precies op mijn oude gewicht. Ik hoop dat dat nu ook zal gebeuren.
    Wat ik mij alleen opeens besefte, is dat ik bij beide een hele tijd na de bevalling een hele grote behoefte aan suiker had. Toen ik net bevallen was van Yoshua nam ik 5 theelepels suiker in mijn thee en koffie. Op dit moment zit ik op 1 theelepel en een klein beetje.
    En pas sinds kort is mijn behoefte aan suiker echt een heel stuk minder.
    Zijn er mensen die dit herkennen? :(

7. mamainthefuture

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Houten
    Micha Thomas maakt ook nachten van 12 a 13 uur ;) gister om 18.10 gevoed en moest hem vanochtend om 6.30 waker maken. ( moest ook wel ivm werk als ik vrij ben laat ik hen gewoon liggen. Ik had /heb wel behoefte aan makkelijk eten, heb geen zin in koken haha. Dus eten moet snel klaar zijn. En dat terwijl ik kolen juist altijd heel leuk vond.... Ook eet ik steeds minder?
    Ik was al afgevallen na de bevalling dus ben al minder zwaar dan voor de zwangerschap was maar 4 kilo aangekomen. (Ik wil wel nog meer afvallen hoor)

8. Micha 2

Micha 2 Bekend lid

4 jul 2010
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lekker hè, die lange nachten. Ik heb de luxe dat ik nog steeds niet hoef te werken. Ik kan hem dus bíjna altijd lekker laten slapen.
    Wauw, maar 4 kilo aangekomen... Ik ben dit keer maar;) 19 kilo aangekomen (bij mijn dochter 24 kilo)

Hier ook geen zin om te koken hoor. Maar ik merk wel dat ik nu geneigd ben gezonder te eten, zodat Yoshua ook wat kan eten.

9. mamainthefuture

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Houten
    Micha hier het zelfde haha vooral omdat dat bekkie van Thomas elke keer open en dicht gaat als wij eten en hij ons heel hoopvol aan kijkt haha. Dat is wel een groot voordeel van een kind :)

10. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    Ik lees van maatje 62 naar 74 slaan jullie 68 over dan?

Elize zit nu in 62 ( trouwens net als haar nichtjes Jasmijn die 3 en Luna 2 maanden zijn) ze weegt ong 5,5 kilo en haar ene nichtje dat 2 maand is weegt ong evenveel en haar andere nichtje weegt zelfs al 6,5 kilo( dus met 3 maanden al een kilo meer dan Elize nu, maar Jasmijn is ook wel wat steviger) ze dragen allemaal maatje 62 en bij Luna van 2 maanden begint dat te passen, bij Elize past 62 prima en bij Jasmijn 3 maand is het bijna te klein. Elize is dan de oudste van deze 3 maar ook gelijk de kleinste.

Elize heeft soms dat ze heel erg hard huilt in haar slaap droomt denk ik dan.. en soms wordt ze wakker.

meestal slaapt ze van ong 22 u tot 6 uur.

schema dat we nu hebben is:
    6.00 fles 130 (drinkt m soms op soms maar 70 /80)
    10.00 fles 130 (meestal leeg)
    11.00 fruit
    13.30 fles 130 en soms 150
    16.30 groente
    18.00 fles 130 (meestal leeg)
    19.00 soms nog wat fruit (of de groente als ze sliep rond de groentehap tijd)
    21.30 fles 130 (meestal leeg)

gemiddeld krijg ik er tussen de 575 ml en 675 ml fles in ong. het blijft weinig wat ze drinkt. fruit en groente gaat meestal erg goed, ze vind dit erg lekker

11. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    meiden wil graag slofjes voor het koudere weer aanschaffen voor Elize , want ze trapt de sokken steeds uit. alleen hoe weet ik welke maat ik moet hebben? hoe meet je dat? moet ik dan de grote van de voet opmeten en is dat aantal cm dan de maat? bv als de voet 12 cm is is de maat dan ook 12? of hoe zit dat? weet iemand mij hoe ik dat doe? en hoe ik dus weet wat past?

12. Micha 2

Micha 2 Bekend lid

4 jul 2010
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wensdroom
    Maatje 62 kan ik zo langzaamaan weg doen, want hij draagt nu 68 en hij gaat richting 74.
    En verschillende winkels met verschillende maten!
    Toevallig had ik net voor ik hem in bed ging leggen een mannetje in mijn armen die keihard begon te huilen in zijn slaap. Even over zijn bolletje aaien en het was gelukkig over.
    Het ligt er maar aan wat voor slofjes je wilt en hoeveel geld je er aan uit wilt geven. Voor simpele slofjes zou ik gewoon naar de winkel gaan en de onderkant tegen haar voetjes aanhouden.
    Ik ga zelf binnenkort zootjes halen. Deze slofjes zijn van leer en kosten 25 euro. Straks met leren lopen zijn ze ideaal. Mijn dochter leerde staan en lopen in de winter, maar ik vond het te koud om haar op blote voetjes te laten staan. Wanneer ze met blote voeten in deze sloffen zitten, hebben ze het gevoel dat ze op blote voeten lopen. (Van mijn dochter waren ze eerst lichtroze en aan het eind bijna helemaal grijs, zo afgedragen) Voor die slofjes moet je inderdaad de voetjes opmeten, dus de cm.

En jahoor, het is zo ver, Yoshua heeft zijn eerste tandje! :D

13. Micha 2

Micha 2 Bekend lid

4 jul 2010
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik was nog niet klaar met typen, maar mijn dochter riep, ze moest plassen.

Ik had al een tijdje het idee dat er een tandje aan zat te komen, vooral de laatste twee dagen. Luieruitslag, nog meer kwijlen en bijten op vanalles.

Yoshua heeft het eten helemaal ontdekt. Wanneer hij eten ziet, probeert hij het te pakken, of het nou geschikt is of niet. Vanmiddag zat hij bij mij op schoot terwijl ik brood zat te eten, ik moest echt opletten. ;)

14. Rubi

Rubi Actief lid

16 aug 2012
    369
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet eerlijk gezegd ook niet hoe je die maten meet, maar wij hebben gisteren toevallig schoentjes/slofjes voor Dex gekocht. Hem gewoon meegenomen en gewoon aangepast :) hij heeft nu maat 18.

De aanwinst btw :D hebben de puma's ook nog in het zwart in maat 19.

15. mamainthefuture

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Houten
    Wensdroom ik zou het doen zoals Micha zegt ;) wij hadden al wat slofjes en schoentjes dus pas ze gewoon en als ze wat te groot zijn maakt het nog niet uit hij loopt toch nog niet ;)
    Leuk een eerste tand! Hier nog niks.
    Eten herkenbaar Thomas zou ook alles pakken en in zijn mond doen moet ook goed opletten....

Rubi leuke schoenen! Die Puma hebben wij ook zowel wit als zwart :) en ook in maatje 17 die heeft hij nu aan.

16. Rubi

Rubi Actief lid

16 aug 2012
    369
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mamainthefuture: ja ze zijn gaaf hè! En zit een zacht maar toch stevig zooltje onder. Had ook Nikes en Allstars gezien maar die hadden echt zo'n dikke rubber zool, vind ik nu nog niet echt handig voor hem. :)

17. mamainthefuture

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Houten
    Rubi klopt, deze vond ik ook fijner. Slofje maar toch steviger.

18. Kaytjuh

Kaytjuh Bekend lid

11 mei 2012
    834
    0
    16
    Verzorging, werk op een afd met dementerende ouder
    Rotterdam zuid
    Zo daar ben ik weer ff eruit geweest door me nachten pff ben blij dat het voorbij is nu lekker vrij tot vrijdag en dan zat 1 avond werken en dan vakantie heerlijk...

Alles gaat goed hier lees is, heerlijke kindjes die eten lekker vinden leuk he allemaal het gaat dan ineens zo hard..

Wensdroom: fijn dat je ben geholpen en geen last meer van die ritmestoornissen heb, hoe voel je je nu?

Rubi wat een leuke schoentjes ik vindt vooral die bruine leuk met da bondje mag ik vragen waar je die gekocht heb?
    Ziet er ook stevig uit voor als die straks probeert te staan ect...

Het eten hier gaat ook goed kleine vuilnisbak hij eet egt alles hhahah niks vindt die vies, heb he, vd week sinaasappelsap laten proeven dat vruchtvlees ervan nou hij sabbelen joh hihihh...
    Gencay zit nu in maat 74 en weegt 8300 gr... Gaat super dus...
    Het eczeem gaat ook de goeie kant op zijn huid is minder droog nu mef de vet dus ideaal spul dan allemaal cremes van de dokter...

19. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    kaytjuh de ritmestoornissen zijn over maar er is nu een nieuw probleem waardoor ik me nog steeds niet goed voel mijn hartfrequentie is laag en wil ook met inspanning maar minimaal omhoog. na wat observatie weer in het zieknhuis nu weer thuis en 2 weken aankijken en hopen dat het nog bijtrekt anders is misschien een pacemaker een optie. dus gaat ondanks dat de ablatie is gelukt nog niet geweldig.

fijn dat de kleine het zo goed doet. Elize lust ook het meeste wel wat we aanbieden en voor haar doen goed gegroeid

20. Rubi

Rubi Actief lid

16 aug 2012
    369
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kaytjuh: Thanks :D de bruine komen van Babypark, maar is van het merk Lief, dus neem aan dat ze die in meerdere winkels wel verkopen :) ze zijn inderdaad lekker stevig, maar ook weer niet te stug.

Deel Deze Pagina