Juni 2013 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door VanEke, 6 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. VanEke

VanEke Bekend lid

3 feb 2011
    937
    0
    16
    hallo dames...

ben ik ook weer, ik met echt wat meer moeite doen mee te schrijven hier, lees jullie wel mee hoor. hahahah, kennen jullie mij nog wel ;) Alles gaat rustig zijn gangetje bij ons, Jelle slaapt redelijk door, wel paar keer per nacht op voor speentje, hoewel dat laatste nachten ook maar 1 keer was, maar die periode heeft mijn dochter ook gehad, en dat is ook over gegaan dus zal bij hem ook wel zo zijn, ben al blij dat ie niet meer hoeft te drinken snachts! :D
    Hij heeft wel een wat plat achterhoofdje, dus lopen bij de fysio, veel geoefend, gisteren ook zo'n speciale buikschommel aangeschaf, maandag weer meting en dan kijken of ie verbeterd is of niet, maar helmpje is nog altijd een optie. Verder doet ie het hartsstikke goed, is het een schat van een mannetje en zijn zus vind hem ook nog altijd geweldig :)
    Ga vanaf nu weer meer meeschrijven!!

mamainthefuture: gefeliciteerd met de nieuwe zwangerschap, het is na de geboorte idd even lastig met weer onderbroken nachten, maar dat gaat gelukkig ook weer over ;)

Zag allemaal leuke foto's voorbijkomen, ook nog eentje van mijn mannetje in zijn nieuwe "schommel"

Bijgevoegde bestanden:

2. stefanenlaura

stefanenlaura Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.590
    1
    36
    Vrouw
    noord-brabant
    Rubi wat fijn dat ze bij jullie in het ziekenhuis zo lief voor je zijn. Hopelijk mag het bij jullie ook snel raak zijn.

Beertje fijn dat wel alles goed was. hopelijk laat het niet meer lang op zich wachten.

hier geen sint gevierd met kerst krijgt esmee nog wel cadeautjes.

mamainthefuture bananen allergie kunnen kinderen wel hebben. ze groeien er vaak wel overheen. heb niet meer getest dit weekend. Volgend weekend proberen.
    Hoe is het nu met thomas? heb helaas geen tips. esmee is nog niet echt super verkouden geweest. heb wel toen ze wat snotterig was haar neusje steeds proberen schoon te zuigen. Verder heb ik nog niets hoeven gebruiken.
    hoe is met jou en heb je al symptomen?

vanEke fijn dat alles goed gaat. Leuke schommel en natuurlijk ook een leuke man:p

hier heeft ze gisternacht van 9 tot 7 geslapen. helaas waren vl en ik vanaf 4 uur wakker en mochten ombeurten de emmer gebruiken. Vannacht heeft esmee bij opa en oma geslapen. vanmorgen voelde wij ons gelukkig weer beter op flinke spierpijn na. nu ga ik snel de laatste fles geven en dan lekker naar mijn bedje weltruste allemaal

3. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Hier ook een snotterig mannetje. Ik heb een uitje gesneden en op z'n bedje gezet en ik ben fan van de zakdoekjes van zwitsal. Zit een beetje eucalyptus in dus dat geeft ook wat meer lucht. Verder spray ik regelmatig met otrivin baby en zuig ik z'n neusje schoon met een peertje. Ook merk ik dat hij dorstig wordt van verkouden zijn dus geef ik verspreid over de dag wat kleinere flessen.

Ik mag zo weer aan het werk. Heb er weinig zin in haha.
    Verder ois gister mijn neef vader geworden van een lief klein meisje.

4. mamainthefuture

mamainthefuture Fanatiek lid

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Genieten van mijn twee mannen :)
    Houten
    VanEke dank je wel :) ja dat is het enige waar ik tegen op zit haha, maar als hij of zij op Thomas lijkt dan zijn we bij 6 weken al door het ergste heen ;)
    Leuk z'n buikschommel heb ik nog nooit gezien. Leuke foto ook ;)

Stefanenlaura ik wist dat helemaal niet, weet wel dat ze alergisch kunnen zijn voor aardbeien. Goed om te weten in elk geval ;) Met Thomas gaat het gelukkig al een stuk beter :D
    Oei de griep te pakken minder hopelijk snel helemaal opgeknapt. Was dat de eerste keer dat ze uit logeren was?
    Symptomen heel erg misselijk, last van mijn darmen, pijn in me banden die oprekken en moe haha. Maar goed voel duidelijk dat ik zwanger ben ook wel fijn.

Beertje zielig he als ze verkouden zijn :( Thomas knapt hier gelukkig goed op. Zie hem na elk slaapje een stuk beter worden... Hij heeft net een fles gehad en licht nu heerlijk te kletsen in plaats Van te hoesten. Ow leuk nog een kleintje in de familie :) zie en spreek jij neven en nichten veel?
    Werkse in elk geval.

5. Rubi

Rubi Actief lid

16 aug 2012
    369
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dex is nu ook al vijf weken af en aan verkouden. Volgens de huisarts meerdere verkoudheden over elkaar heen. Gebruik zoutoplossing voor zijn neusje als het nodig is en ook af en toe een neuspeertje. Huisarts zegt wel dat dat het neusje alleen maar meer irriteerde, dus probeer het een beetje te beperken maar zolang het helpt blijf ik het wel doen.

Gisteren hadden we bij opa en oma Sinterklaas en is meneer ook weer lekker verwend. Heeft een loopstoeltje gekregen. Hij snapt het lopen nog niet helemaal maar vindt het echt geweldig om erin te zitten haha.

VanEke wat een lieve foto en wat een geweldige buikschommel! Ook nog nooit gezien zo eentje!

6. mamainthefuture

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Houten
    Leuke foto Rubi. Hebben wij ook z'n loopstoel, maar zetten hem er eigenlijk bijna nooit in. Is niet goed voor de heupen en rug.

Net t-shirt besteld voor Thomas om het op die manier aan iedereen te vertellen tekst:
    Omdat papa met mama wilde spelen, moet ik straks alles delen...!

7. stefanenlaura

stefanenlaura Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.590
    1
    36
    Vrouw
    noord-brabant
    Beertje wat leuk een kleintje erbij. Hier is de vrouw van een neef van mij komende week ook uitgeteld.

Mamainthefuture ze kunnen voor heel veel allergisch zijn. Wat een geweldige tekst :p

rubi leuke foto maar om de reden die Mamainthefuture gaf komt hij hier niet binnen.

Vaneke waar kun je die schommel trouwens halen?

8. Rubi

Rubi Actief lid

16 aug 2012
    369
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben hem van mijn moeder gekregen, maar hij gaat er niet vaak in hoor. Kwartiertje per dag hooguit. Vroeger zaten heeeeel veel kindjes langere tijd in die stoeltjes en geloof niet dat veel kindjes er heup en rug problemen aan overgehouden hebben. Hij heeft ook een loopwagentje gekregen en een loopfietsje/driewielertje. Dus kan lekker afwisselen zowieso ;)

9. ProudMama90

ProudMama90 Actief lid

28 jan 2013
    209
    0
    0
    Hallo dames!
    Even weer een berichtje van mij :)
    Ik type niet veel, maar lees wel mee.

Als eerst gefeliciteerd met de zwangerschap @mamainthefuture!

Loopstoel:
    Ik ben nu de hoogte van de slechte berichten hierover, maar we hebben toch 1 aangeschaft. Ze zit er hooguit een kwartier per dag in. Ze vind het zo leuk! En net als wat Rubi zegt; vroeger zaten we er ook allemaal in denk ik dan.

Schema:
    8 uur fles 180-6 met 1 schep rijstebloem.
    10 uur fruit met diksap
    12 uur boterham
    13 uur fles 180-6 en daarna naar bed
    Ze slaapt dan ongeveer 2 uur.
    15 uur tussendoortje bijv koekje, met diksap
    17 uur warme maaltijd met yoghurt of kwark na
    20 uur fles 210-7 met 2 scheppen rijstebloem
    Daarna op bed tot de volgende morgen 8 uur.

S.terre woog met precies 6 maanden 8.3 kg en was 69.5 cm.
    Ze is groot en zit al in maat 74!

10. mamainthefuture

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Houten
    Stefanenlaura gelukkig heeft Thomas dat niet hij is gek op banaan :) dank je wel, heb best moeite gedaan om een originele tekst te vinden.

Rubi het is ook niet gezegd dat iedereen er last van heeft, maar weet wel dat het kindje van mijn vriendin er last van had en ook veel trager was met beginnen met staan en lopen, dat kindje zat er maximaal 15 à 30 minuten per dag in en niet eens elke dag. Was meer dat ik dacht ik zeg het even misschien weet je het niet zoals ik niet wist dat kinderen allergieën kunnen hebben voor banaan....

Proudmama dank je wel.
    Was ook geen aanval iedereen moet doen wat hij/zij wilt maar wilde het meer zeggen mocht het niet bekend zijn. Vind het toch lullig mocht de kleine heupproblemen krijgen en er wordt aangegeven dat het hier door komt dat ik dan ze ow dat wist ik wel.... En dat er dan dames zijn, had dat dan gezegd ik wist het niet....
    Nog maar 3 flessen? Dat mocht niet van CB hier.... Laatste fles is nog maar 60 CC.....

11. Rubi

Rubi Actief lid

16 aug 2012
    369
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mamainthefuture: oh nee wel fijn dat je het even zegt hoor :) had er zelf nog niet heel ver over nagedacht inderdaad. Maar met veel dingen is het zo dat het nu ineens niet meer goed is, terwijl het vroeger ook massaal gebruikt werd. Denk dat het kindje al wel een beetje aanleg moet hebben om er echt last van te krijgen en daar kom je dan pas achter natuurlijk.

12. mamainthefuture

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Houten
    Rubi dat is ook wel zo, maar denk ook wel weer dat de onderzoeken verder zijn waardoor ze weten waar de problemen vandaan komen ;)
    Dat zou kunnen mee spelen maar hoe weet je of je kindje er gevoelig voor is? En nogmaals ik heb dat ding ook in huis, gekocht voor ik dit wist anders had ik hem niet gekocht).... Weet alleen nog niet of ik hem erin doe haha.

13. VanEke

VanEke Bekend lid

3 feb 2011
    937
    0
    16
    hallo dames,

Hier vandaag naar de fysio geweest voor de meting van zijn hoofdje weer, op eerste zicht zag het er goed uit, dacht ze dat we het hier bij konden laten, maar ze belt straks nog om de meting door te geven, ben wel erg benieuwd!!
    Erna nog even evaluatie gehad bij de GO, maar daar zijn we supertevreden over, dus dat was niet heel lastig :) Wel lekker dat ze nu ff bij de oppas zijn, ben niet helemaal lekker, dus zo terug mijn bed in!

@loopstoeltje hebben wij hier ook niet, vind het eigenlijk vooral een "in de weg staan" ding voor de hoeveelheid dat ik het zou gebruiken ;) Vind die schommel hier nu al zoveel ruimte inpakken!!

@stefanlaura: is van het merk wingbo, hebben nog andere producten maar als ge daarop googled is ie wel te vinden. Heb hem op MP gekocht hoor, is nieuw best een duur ding geloof ik...

@proudmama, best al een uitgebreid schema! Hier af en toe nog maar fruithapje of groentehapje, niet eens iedere dag, en verder wel nog steeds 4 flessen...zal nu op korte tijd ook wel wat gaan veranderen, denk wel dat ik nog tijdje ga wachten met brood, eerst maar fruit en groente...

@rubi: hij heeft het inderdaad wel duidelijk naar zijn zin in het stoeltje! :)

14. mamainthefuture

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Houten
    Vaneke fijn dat de metingen op het eerste gezicht goed zijn. Is het ook definitief goed of heb je het nog niet gehoord?
    Wat is de GO?
    Heb je nog lekker kunnen slapen?
    Stoel past hier gelukkig in de voorraadkast dus je ziet hem niet ;) alleen lastig om te pakken, maar ja hebben hem tot nu toe nog niet gebruikt.... En zullen we ook weinig gaan doen.

15. VanEke

VanEke Bekend lid

3 feb 2011
    937
    0
    16
    hoera de meting was gewoon goed, vorige keer zat ie op 106, nu op 101, en 100 is gewoon "normaal", dus verder gewoon zoals we bezig waren en hoeven geen helmpje :)

@mama: GO=Gastouder :) Ben niet meer terug gaan slapen, dacht dat ik anders vanavond niet meer zou slapen...nu wel naar bed!!

16. Micha 2

Micha 2 Bekend lid

4 jul 2010
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mamainthefuture:
    Wauw! Van harte gefeliciteerd!!!
    Mijn zus heeft ze nog korter op elkaar zitten en die zei dat de zwangerschap juist wel fijn was, omdat haar lichaam toen nog niet ontzwangerd was. Ik hoop dat je een heerlijke zwangerschap zult hebben!
    Wat een ontzettend leuke tekst op het shirtje!
    Stefanenlaura:
    Hier zijn de zootjes al binnen en gelijk gedragen!
    Klinkt erg druk en vooral vermoeiend bij jou! Sterkte!

Intimiteit:
    Wat is dat ook alweer? (hihi)
    Staat hier ook op een laag pitje, maar heeft ook te maken met de vele lichamelijke pijnen die ik momenteel heb.
    Menstruatie:
    Is zaterdag avond begonnen. Ik heb er erg veel last van. Mijn buik was al een paar weken aan het rommelen en ik heb last van het litteken. Op dit moment kan ik niet veel tillen en is mijn hele buik licht pijnlijk. Mijn buikspieren hebben het ook niet naar hun zin.
    Ik hoop heel erg dat dit éénmalig is en komt omdat het de eerste keer is na de bevalling.
    Ik word er gewoon super sjagrijnig van.

Donderdag sinterklaas met mijn familie gevierd bij ons thuis. In de laatste week besloten dat het handig zou zijn het hier te vieren, achteraf heel fijn, want Yoshua was al op, nog voor sinterklaas er was en lag dus op bed toen sinterklaas kwam.
    (Best grappig dat hij gewoon op onze zolder omgekleed heeft)

Toen zijn we vrijdag, toen Yoshua 6 maanden was, lekker een weekend weg geweest naar een bungalow park. Cadeautje omdat mijn man iemand geholpen had.
    Yoshua heeft samen met zijn grote zus op één kamer geslapen en dat ging echt heel goed. Om 10 over 8 sliepen ze alletwee en de volgende ochtend was mijn dochter rond half 8 wakker en Yoshua om half 9.
    We hebben alle vier ontzettend genoten.
    Zwemmen in het grote bad vond Yoshua waarschijnlijk te koud, hij houdt altijd al van warmte. (Als ik hem thuis in een warm badje doe maakt hij altijd van die leuke genietende geluiden) Maar het kinderbadje vond hij helemaal te gek! Ook heeft hij heerlijk in de box liggen slapen en liggen keten met zijn zus in de kleedkamer. Hij vindt het gewoon heerlijk om alleen in zijn luier te liggen en in zo'n warm zwemparadijs is dat natuurlijk geen probleem. ;)

Ik begin mij meer en meer af te vragen of mijn buik wel goed is.
    Als ik bijvoorbeeld flink gestofzuigd heb, heb ik diezelfde avond last van mijn buik. Ook vind ik dat mijn buik nog best groot is, zeker voor mijn doen. Ik heb soms het gevoel dat mijn buikspieren nog steeds verder naar voren zitten. Buikspieroefeningen zijn ook pijnlijk op de plek van de keizersnedes. Het rare is dat dit pas de laatste 1 a 2 maanden is begonnen. Daarvoor had ik het gevoel dat het juist wel goed ging. Bij de eerste keizersnede heb ik dit niet gehad.
    Ik ga binnenkort een afspraak met een fysio maken, heb een verwijzing, benieuwd wat die er over zegt.
    Ik merk gewoon dat ik door de vele pijn minder onderneem dan dat ik graag zou willen.
    Ik heb nou eenmaal zware kindjes, 9 en 16 kilo, en als ik dan buik of rugpijn heb is het extra zwaar.:(

17. mamainthefuture

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Houten
    Vaneke dat is echt heel fijn! Helemaal super die meting :)
    Zoooo voel me blond haha... Ik zat maar te denken en te denken dank je ;)

Micha dank je wel! Dat stelt me wel gerust haha.
    Heb ook geen last van me bekken haha denk doordat me baarmoeder weer groeit ik minder pijn heb ;)
    Ik hoop dat je snel geen pijn meer hebt, dit is niet leuk en vrij normaal dat je daar saggie van wordt ;)
    Ach hij zal het nog niet erg vinden dat hij Sinterklaas heeft gemist hihi.
    Heerlijk zeg z'n weekendje en wat fijn dat ze zo hebben genoten. Dat is toch het mooiste dat er is je kinderen zien genieten en vooral van elkaar :)
    Ik zou er gewoon naar laten kijken al is het voor de zekerheid, mijn ervaring is de laatste tijd dat als je zelf het gevoel hebt dat er iets niet klopt dat dat juist is. Wacht er niet te lang nee meis. En natuurlijk hoop ik dat alles gewoon goed is.

18. Micha 2

Micha 2 Bekend lid

4 jul 2010
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gisteren naar het cb geweest, Yoshua helemaal goedgekeurd, inclusief zijn 2 tandjes :D hihi.

gewicht: 9,36 kg
    lengte: 68,3 cm
    hoofd: 46,5 cm

19. mamainthefuture

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Houten
    Micha helemaal top! Denk dat ze ongeveer gelijk lopen Y en T :)
    Hier inmiddels ook twee tandjes! Gaat zo snel.

20. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    lekker misha! cas heeft inmiddels al 5 tanden! twee boven en 3 onder. .

dit is onze kerstkaart voor dit jaar. mijn oom is fotograaf en heeft heel mooie foto's van hem gemaakt ♥

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina