Ik ben trouwens vandaag weer ongesteld geworden (denk ik) Wel fijn idee dat het nog functioneert zeg maar al heb ik dat niet gemist het afgelopen anderhalf jaar...
Beertje fijn dat alles weer werkt.... Ik was daar ook heel blij mee, maar al heel snel was ik er ook weer klaar mee
Haha ja jij ff blij! Wat een ellende zeg! Gelijk heel heftig en enorme rugpijn. Alsof ik weer bevallen moet hahaha Nou ja de aleve feminax doet in ieder geval zijn werk
Beertje ja blijdschap duurde maar een paar seconde hoor ben alweer blij dat ik nu minimaal 9 maanden lang niet ongesteld ben
Fijn idd dat alles weer werkt Beertje! Ik was net 1(!) dag van het navloeien van de bevalling af toen ik ongesteld werd, 6 weken na de bevalling... En dat terwijl ik borstvoeding gaf. Baalde toen ook wel even maar was idd wel blij dat alles zich zo snel hersteld had. Oh het warme water was trouwens een goede tip! Dat drinkt hij wel, alleen minder gulzig dan de diksap
Rubi jeetje 6 weken na gebloed pffff ik was na een week al klaar gelukkig Fijn dat warm water werkt en minder gulzig is niet erg haha.
Leuk om te zien dat er nog gekletst wordt hier. Neem me iedere x voor om weer te lezen en reageren maar het komt er dan niet van. Zo te zien gaat het best goed met iedereen al heb ik niet heel ver terug gelezen. Mamainthefuture: gefeliciteerd! Leuk voor jullie. Ik moet er zelf nog niet aan denken. Dacht eerst als hij een jaar is ofzo maar nu t dichterbij komt denk ik steeds vaker dat er wel meer tussen mag zitten Met Matthijs gaat alles goed. Nog steeds een lekker ding die lang en dun is. 70 cm en 6700 gram. Zodra ik met hem op pad ben krijg ik van vreemden nog steeds complimenten dat hij zo knap os en mooie ogen heeft. En dat is ook gewoon zo al zeggen de meeste moeders dat van hun kind. Zou volgens mij ook eerlijk zijn als t een lelijkerd zou zijn Maar t is verder ook een fijn kind. Lekker vrolijk en actief. Flessen met melk is nog steeds een drama dus die heb ik al beperkt tot 3. Fruit, groente, yoghurt/ kwark en brood vind hij geweldig. Maar melk dus niet. Advies van cb is dan ook dat verder uitbouwen zodat de melk er snel uit kan. Sinds een paar dagen gaan de flessen ook al weer niet leeg. T blijft een apart kind maar snap t ook wel. Die melk is ook niet te zuipen vergeleken met al het andere lekkers. Vloeien en ongesteld. T vloeien was hier redelijk snel minimaal en met een paar weken gestopt. Ruim 2 mnd na de bevalling werd ik ongesteld terwijl ik net pas aan t afbouwen was met bv. Daarna heb ik de minipil geslikt en was ik op een gegeven moment 4 weken licht aan t bloeden. Ben na dat ik klaar was met de bv gelijk op de gewone pil over gegaan. Eerst een maand en deze keer doe ik 2 mnd voordat ik een stopweek inlas. Vind t echt verschrikkelijk en kan er niet aan wennen. Was zo fijn om er vanaf te zijn. Ben wel benieuwd hoe t met jullie kids gaat en met hun ontwikkeling. Matthijs is een lui ventje met een eigen willetje. Merk dat hij al wat begrippen kent en ook dingen herkent. Hij start met een hoop maar stopt dan ineens. Zo heeft t even geduurd voordat hij allebei de kanten op kan rollen. Hij kon t wel maar deed t nauwelijks of probeerde het maar stopte als hij merkte dat t moeite kost. En ineens uit t niets gaat ie als een speer. Beginnen met kruipen en tijgeren doet hij nu wel. T gaat nog niet echt goed maar t begin is er. Zelfstandig zitten kan hij nog niet. Zodra hij zich beweegt valt hij om. Maar hij heeft ook nauwelijks zitoppervlak met die minibilletjes Staan op schoot enzo doet hij wel. En elke avond " loopt" hij met zijn papa de trap op naar boven voor zijn badje. Ben dus benieuwd wat die van jullie al doen. Leuk om te vergelijken. Al merk ik wel dat t heel verschillend kan zijn.
Nicci: welkom terug is inderdaad even geleden dat we iets van je gehoord hebben! Ik denk dat vreemden dat sowieso wel doen, het maken van complimentjes. Babies zijn altijd lief en schattig, of ze nu wel of niet knap zijn. Ik kan ook nog steeds geen boodschappen gaan doen of gaan wandelen zonder dat ik minimaal 3 x te horen krijg hoe lief, knap, schattig, vrolijk en mooi Dex is (Wat hij natuurlijk ook is ). Dat heeft verder ook niks te maken met of een kindje dunner of dikker is dan gemiddeld, Dex zit qua gewicht boven het gemiddelde en qua lengte eronder en mensen stropen vaak zijn mouwtje een stukje op om vervolgens te smelten bij de plooitjes van het babyvet bij zijn polsjes. Je bedoelt het waarschijnlijk niet verkeerd en je moet dit ook niet als aanval zien, maar het viel me altijd op, en nu weer, dat je heel erg de nadruk legt bij het gewicht van Matthijs en hoe dun hij is in vergelijking met andere babies. Alsof alle andere babies vette propjes zijn. Waarschijnlijk is Matthijs redelijk dun omdat hij, zoals je zelf al zegt, problemen heeft met het drinken van zijn fles en komt dat straks vanzelf wel goed. Dex zit boven het gemiddelde maar is absoluut niet dik, hij eet en drinkt niet meer dan hij nu mag hebben en doet het daar gewoon perfect op. Heb nog nooit commentaar gehad op het cb over hem, nergens over. Dat is in mijn ogen veel belangrijker dan dat mijn kind wat boven het gemiddelde zit of dun is. En ik moet eerlijk zeggen, ik heb vroeger 8 jaar lang anorexia gehad met de nodige opnames en klinieken, en ben daardoor tijdens mijn zwangerschap een tijdje bang ben geweest dat ik daar zelf ook waarde aan zou hechten, aan het feit of mijn kind niet te dik zou worden. Maar gelukkig is dat nooit een issue geweest voor mij. Misschien dat ik me daarom zo er aan stoor, omdat ik zelf weet hoe erg een obsessie met gewicht uit de hand kan lopen en ik ook weet dat er idd moeders zijn die dat op hun kind projecteren. Zeg niet dat jij dat doet, maar ik wou het gewoon even uitgesproken hebben, ipv dat ik me er (onterecht) maar aan blijf ergeren.
Nicci dank je wel begin er steeds meer aan te wennen en ben ook helemaal happy (niet dat ik dat niet was overigens ) Vervelend zeg van die flessen ben erg blij dat Thomas de fles gewoon heel goed pakt en altijd heeft gedaan. Rollen kan hier hier ook en staan gaat ook super goed. Tijgeren wil hij wel maar lukt nog niet helemaal (op bed weer wel). Rubi jeetje meid heftig zeg. Knap dat je je er overheen hebt kunnen zetten en dat je het niet doorvoert naar je kleine man. Mijn ventje eet volgens boekje "te weinig" maar is wel "te zwaar" en ach hij loopt het er vanzelf wel af en voor nu heerlijk kan tenminste goed tegen een stootje (straks dan als hij zelf gaat lopen en kruipen)
Rubi: helemaal mee eens dat elke baby zich op zijn eigen manier ontwikkelt, de 1 heeft nu een groeispurt en de ander weer later. Misschien zijn de dunnetjes van nu wel de dikkertjes van later Fijn dat de tip van het water heeft geholpen! Nicci: lastig zeg, dat het drinken niet goed gaat! Hopelijk met het uitbouwen van hapjes snel niet meer nodig dan. Ontwikkeling: I is een redelijk vlotte. Hij kan al een hele tijd beide kanten op rollen, staan op schoot en bijv. tegen de bankleuning aan, hij zit nu al een aantal weken op handen en knieen en komt zo nu en dan een stukje vooruit (of achteruit hihi), maar heeft het trucje nog niet helemaal door. Hij kan zelfstandig zitten en sinds deze week gaat hij van kruiphouding zelf naar zit. Vandaag legde ik hem op zijn buik op het kleed, ging even naar de gang, kwam terug en meneer zat rechtop naast het kleed met een speelgoedje in zijn handen
Woooow Eki wat goed! Rap hoor! Dacht dat mijne snel was haha maar I wint het. Hier dus ook een vlotte. Hij rolt naar allebei de kanten, tijgert een beetje en drukt z'n knieen onder zijn buik. Kan om z'n as draaien en heel hard gillen. Schaterlachen doet hij ook al een heel poosje.
Beetje haha ja, maar ik denk altijd maar, er komt vanzelf iets waarin hij waarschijnlijk weer wat trager is, het compenseert elkaar uiteindelijk wel ergens natuurlijk Moet het trouwens nog erger maken, sinds vanochtend kruipt hij ook vooruit, als een speer!! Ben best een beetje trots
Leuk hè, al die ontwikkelingen! Yoshua draait nog steeds alleen maar op zijn buik, wel heel vlot. Maar terug op zijn rug draaien doet hij nog steeds niet. Hij heeft het wel een paar keer gedaan, maar volgens mij vindt hij het een beetje eng, met dat grote hoofd van hem. Volgens mij is hij een paar keer te hard op zijn hoofd gekomen. Verder zit hij sinds deze week op zijn knietjes heen en weer te wiegen. Hij blijft ook al een hele tijd zitten als ik hem neerzet. Uiteindelijk valt hij vaak wel om, maar meer omdat hij zo enthousiast ergens over is, zodat hij door een grote beweging zijn evenwicht verliest. Hij zit nu aan tafel op de trip trap stoel en hij vindt het heel erg leuk. Ook lijkt hij echt alles te lusten wat ik hem geef. Verder houdt hij er heel erg van om te keten met zijn zus. Het lijkt er op dat ze 1 keer per dag een gil uurtje hebben, dan gaan ze samen tegen elkaar opgillen en liggen vervolgens helemaal in een deuk. En hij vindt het leuk om te grommen, gelukkig op een hele grappige manier. En het liefst zo hard mogelijk. Ja, ik heb een echte jongen hier, heel anders dan mijn dochter! Helaas had ik vandaag een mindere dag, want nog voor de ochtendvoeding begon had hij mij al gebeten, en hard, in mijn tepel. Daarna dronk hij even en beet mij vervolgens weer. Ik ben even heel boos op hem geworden. Uiteindelijk heb ik hem op zijn buik op mijn been gelegd, gezicht naar mij benen langs mijn knie, en het lijkt er op dat hij op deze manier niet bijt. Ik had toevallig net ergens gelezen dat een andere voedingshouding wel eens zou kunnen helpen. Maar ik kan jullie vertellen, het is heel spannend om te gaan voeden, want ik heb telkens zoiets van, zal hij weer gaan bijten??? ongesteld: Zo ben ik het heel lang niet (6mnd en 1 dag na geboorte) en zo ben ik het heel snel weer. Echt belachelijk gewoon. Een week ongesteld, een week niet en nu alweer! Gelukkig wel veel minder pijn dan de eerste. Ik heb hier een lekker dikke baby... Maar vergeleken bij mijn dochter als baby valt hij nog mee. Hoewel Yoshua meer weegt, zag mijn dochter er dikker uit ondanks dat ze net iets langer was. Ik maak mij er helemaal niet druk om, bij Yoshua niet, omdat hij bv krijgt, maar bij mijn dochter ook niet, omdat ik weet wat ik haar geef. In maart wordt ze 3 jaar, op een gewone doordeweekse dag krijgt ze water, melk, thee als ze wilt en 1x diksap. Als eten fruit, brood, avondeten en snack:dit kan rauwkost, liga, rijstwafel, kinderkoekje of iets wat we zelf gebakken hebben zijn. Op het cb kreeg ik vaak genoeg te horen dat ze wat zwaar was, maar als ze mij dan vroegen wat ik haar te eten en drinken gaf, keken ze mij verbaasd aan. Nee ze krijgt geen fristi! Hooguit heel soms appelsap. En bij een feestje zijn we wat makkelijker als ze een keer iets pakt wat op tafel staat. Maar tomaatjes ziet ze ook als snack. Dus ook het commentaar van het cb moet je wel zien te relativeren. Het zal bij sommigen best nodig zijn, maar ik weet zelf heel goed dat ik mijn kinderen gezond eten voorschotel, maar dat mijn man uit een familie komt waar ze een grove bouw hebben. (En ik geef slagroom ) Ik heb wel, uit mijzelf, besproken waar ik de grens voor mijn dochter moet leggen, want zij vraagt soms na haar 3e donkerbruine boterham of ze er nog één mag. Ik had de grens al gelegd bij 3 en blijkbaar was dat goed. (Ook bij fruit, max 2 stuks) Als ik kijk hoe Yoshua eet, dan moet ik dat straks ook bij hem gaan doen.
Micha leuk zeg dat ze z'n lol met elkaar hebben lijkt me heerlijk om te zien Niet heel erg fijn dat bijten auw. Heeft hij al tanden? Weet ik even niet meer? Thomas had gister ineens koorts 39.2 bleef wel mega vrolijk en druk doen.... Zetpil gegeven en in bed gelegd (was ook bed tijd) vanochtend gelukkig nog maar 37.7. Waar het alleen vandaan kwam geen idee???
Ja, Yoshua heeft 2 tanden onder, die beiden al goed door zijn. Daarom was het ook zo pijnlijk. Wow, , dat is wel heel hoog opeens. Maar dat hij er zelf geen last van had. Hoe is het nu met hem, want 37,7 is toch verhoging. En in de loop van de dag loopt lichaamstemperatuur op.
Ja zeker hoog maar hij bleef gewoon druk en heel erg vrolijk was echt niks aan hem te merken.... Snap d'r niks van maar het zal wel. Gister 37,7 ook voor het slapen gaan dus geen zetpil gegeven en nu net 36,9 dus weer normaal. Wat het nou was geen idee.... Thomas heeft ook twee onderhandeld echt heel schattig, boven lijkt ook door te komen misschien daarom verhoging?
Dex heeft een paar weken terug ook bijna een week koorts gehad, tussen de 38,5 en 39,5 maar qua vrolijkheid merkte ik er niks aan, hij was wat hangeriger, maar verder net zo vrolijk als anders. Ben nog wel naar de huisarts geweest maar die zei dat het pas bij 41,7(!) verontrustend was. Nu moet ik zeggen dat als het boven de 40 uitgekomen was, ik ook al bij de huisartsen post had gezeten hoor. Maar zolang ze niet te zwak en lusteloos worden kan het rond deze leeftijd niet heel veel kwaad schijnbaar.
Hier gelukkig maar twee dagen geweest en ook totaal niet hangerig hij was heel druk, maar toen ik hem op schoot had voelde hij echt heel erg warm, dus daarom heb ik hem getemperatuurd anders had ik het niet eens gedaan want was helemaal niks aan hem te merken.... Ik zou ook al bij 40 graden naar de huisartsenpost gaan...