Juni 2013 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door VanEke, 6 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stefanenlaura

stefanenlaura Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.590
    1
    36
    Vrouw
    noord-brabant
    Dames ga een dezer dagen proberen bij te lezen.

hierbij .....

2. mamainthefuture

mamainthefuture Fanatiek lid

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Genieten van mijn twee mannen :)
    Houten
    Nou net echo gehad, helaas niet veel wijzer.... Zou ongeveer 5 weken zijn... Klopt niet met mijn betekening maar gelukkig vroeg ze door en vroeg ze naar mijn testen ik heb op 4-12 een test in handen gehad met zwanger 1-2 weken, dan klopt het wel met wat we nu zagen want dan zou ik nu tussen z'n 5 weken zijn. Dus zag ook nog geen hartje, maar ook dat klopt ;) kortom moet nog wachten t/m 3-1 voor ik meer weet. Ze gaf ook heel erg aan dat ze zeker niet met zekerheid kon zeggen of het fout zat en dat als ik die test had het het heel erg klopt met wat je nu zag.... Dus wachten wachten wachten... :(

Kan me ook vaag herinneren dat we met Thomas ook zeker 1 a 2 weken terug zijn gezet toen d'r tijd....

3. Rubi

Rubi Actief lid

16 aug 2012
    369
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pfff spannend mamainthefuture! Wij zaten met Dex met onze eigen berekening op 1 dag verschil met het ziekenhuis. Maar goed wij hebben ook ovulatietesten gebruikt en wisten dus ook bijna precies wanneer de bevruchting moest zijn geweest. Hebben ze vandaag ook weer besteld voor februari alvast weer :).

Zou me niet teveel zorgen maken verder, als het met je test klopt qua weken, zal dat wel goedzitten! Hopelijk begin januari gewoon een kloppend hartje! :)

4. mamainthefuture

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Houten
    Het stomme is vanaf me eisprong ben ik ook idd 5 weken zwanger maar je moet rekenen vanaf de eerste dag van je laatste ongie en dan ben ik 7 weken.... Dus ik hou maar gewoon aan die 5 weken vanaf eiersprong vast want dan klopt me echo.... ;)
    Daarbij heb ik geen kramp of hefig bloedverlies heb alleen bruinverlies en dat heb ik bij Thomas de eerste maand ook gehad ;)

Voel me ook gewoon erg zwanger, ben moe, misselijk en honger tegelijk haha.

5. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Wanneer testte je positief dan? Want op het moment van testen ben je 4 weken zwanger, ongeveer 2 weken na de eisprong.

6. Rubi

Rubi Actief lid

16 aug 2012
    369
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ligt er een beetje aan, ik testte negen dagen na mijn eisprong al positief. Je weet ook nooit precies wanneer de eisprong is tenzij je met ovulatietesten werkt.

7. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Nee klopt. Maar las dat ze 4 dec positief testte. Dan kan ze moeilijk nu pas 5 wkn zijn bedoel ik omdat je dan al positief zou hebben getest voor je überhaupt een eisprong hebt gehad.

8. mamainthefuture

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Houten
    De vk gaf aan dat als ik 4 dec die test had ik best nu 5 weken kon zijn. Ligt er totaal aan vanaf welke datum je rekent en daar hou ik me maar even aan vast. Al zal ik er wel in gaan met de gedachte dat het fout is dan kan het alleen maar mee vallen, ik heb alleen nog steeds geen kramp of iets en ben nog moe en misselijk. Ik zie het de 3e wel als ik weer een echo heb.... Anders wordt ik gewoon gek...

9. Rubi

Rubi Actief lid

16 aug 2012
    369
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inderdaad, ik heb al vaker hier gelezen dat iemand gewoon een of twee weken wordt terug gezet terwijl alles gewoon goed is. We gaan gewoon allemaal duimen dat het goed zit!

10. mamainthefuture

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Houten
    Dankje Rubi!

11. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Mamainthefuture wanneer hoor je meer?

12. Micha 2

Micha 2 Bekend lid

4 jul 2010
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend hoor mamainthefuture! Gelukkig duurt het niét zo heel lang meer, deze week nog. Maar iedere dag wachten is voor het gevoeleen dag te veel.

Ik zit hier met 2 zieke kindjes. Ze zijn beiden behoorlijk verkouden en willen het liefst de hele tijd bij mij zitten, pfff.
    Mijn dochter heeft bijna geen stem meer. Gisteravond half 11 werd ze in paniek wakker, hoestend en huilend. Uiteindelijk zat ik in de badkamer met haar op schoot, plaste ze in haar broek, zo zielig. Vannacht rond 4 uur weer in paniek, weer een uur bezig geweest.
    Yoshua is in de nacht niet wakker geworden door de verkoudheid, maar slaapt nu overdag nauwelijks, terwijl hij wel moe is. Ook wilt hij heel veel drinken.
    Vandaag kom ik dus nergens aan toe!

13. mamainthefuture

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Houten
    MaMa ik heb vrijdag weer een echo, bereid me zelf voor op een slechte echo gewoon zodat het alleen maar mee kan vallen ;) nog steeds bloedverlies maar geen kramp... Tot nu toe....

Micha vervelend zeg twee zieke kindjes :( beterschap voor ze. Hoop dat het vannacht beter gaat!

14. mamainthefuture

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Houten
    Dames ik wens jullie een heel gelukkig, gezond en liefdevol 2014! Dat al jullie dromen naar uit mogen komen. Hoe was jullie eerste oud en nieuw met de kleintjes? Hebben ze doorgeslapen of niet? En hebben jullie het thuis gevierd of ergens anders?

Wij waren bij vrienden en Thomas wilde totaal niet slapen... Toen gij eindelijk lag te slapen werd hij na twee uur waker gemaakt door geklets in de gang :S dus snel naar boven dommelde hij weer in, maar toen kwam er een mega knal en was hij zo geschrokken en klaar wakker. Dat was om 23.45 dus hem maar uit bed gehaald. Dus was hij om 12 uur lekker bij ons :) daarna in mijn armen beetje verder dommelen en om half 2 zijn we maar naar huis gegaan.

15. Rubi

Rubi Actief lid

16 aug 2012
    369
    0
    0
    NULL
    NULL
    Iedereen alle geluk en liefde voor 2014!!

Mamainthefuture: Dex heeft er niks van meegekregen, is op zijn normale tijd gaan slapen en werd op de normale tijd weer wakker, ondanks de knallen, de vrienden die hier bleven overnachten en de onrust.

Onze twee honden was een ander verhaal, die zijn echt doodsbang. Het begon hier ook al met knallen rond 7 uur smorgens... Dan zitten de honden in de keuken achter een breed soort traphek. De jongste heeft ontdekt dat hij er overheen kan en is er een keer dwars doorheen gegaan waardoor het hek gebroken is. Dat hij weet dat hij erover kan vind ik het ergst, want dat zal hij nu wel vaker doen en ze mogen niet in de huiskamer snachts omdat ze dan op de bank slapen en met een beetje pech ongelukjes tegen de bank aanhebben of Dex zijn speelgoed misschien slopen..

Maar goed verder was het wel gezellig, al moet ik zeggen dat ik niet zo dol ben op oud en nieuw en al helemaaaal niet op vuurwerk. Houd er ook nooit zo van als mensen blijven logeren. Klinkt niet echt gastvrij haha, maar vind het wel leuk om vrienden en familie over de vloer te hebben hoor. Alleen moet ik op het einde van de dag ze gewoon uit kunnen zwaaien en de volgende ochtend met niemand rekening te hoeven houden. Op een of andere manier vreet het gewoon erg veel energie als ik te lang teveel mensen om me heen heb. Dat kan ik alleen van mijn man en mijn moeder hebben. ;)

Iemand nog goede voornemens voor het komende jaar? Ik niet, omdat ik die toch standaard breek :p

16. mamainthefuture

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Houten
    Rubi fijn dat Dex gewoon door heeft geslapen, als we gewoon thuis waren had Thomas ook wel geslapen denk ik. Hij houd niet zo van een campingbedje....
    Vervelend dat de honden er zoveel last van hadden onze katten vinden het niet heel leuk maar raken niet in paniek ofzo.
    Ik snap dat wel hou er ook nooit van, ook niet on ergens te blijven slapen aangezien ik altijd vroeg wakker ben en andere altijd mega kunnen uitslapen....
    Nu heb ik gelukkig Thomas en die is rond half 8 waker :)

17. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Beste wensen allemaal!!!
    Wij waren bij familie en vrienden met de jaarwisseling. Cas ging normale tijd naar bed en heeft overal doorheen geslapen gelukkig.

Onze schat is vandaag precies een half jaar! :)

18. Micha 2

Micha 2 Bekend lid

4 jul 2010
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gelukkig en gezond 2014 allemaal!

De jaarwisseling was een beetje vreemd, zeker omdat we met 2 zieke kinderen zaten. Rond half 12 werd Yoshua hysterisch wakker, bleek zijn temperatuur te zijn opgelopen tot 38,9 graden. Bleken de zetpillen die ik in huis had te zijn verlopen, november. Mijn man naar kennissen gelopen en daar zetpillen gekregen.
    Na wat drinken is hij toch weer lekker gaan slapen.
    Net over 12 ben ik bij de kinderen gaan kijken, Yoshua lag heerlijk te slapen, maar mijn dochtertje keek mij aan nadat ik haar een kus gaf. Dus hebben we even naar het vuurwerk gekeken, even, want ze had er al gauw genoeg van.
    Rond half 1 was er opeens een siervuurwerk met heel veel knallen en heel veel licht. Voor mijn gevoel duurde het ook echt een paar minuten. Mijn dochtertje sliep dit keer door... maar Yoshua niet.

Ik was de 31e ook nog naar de huisarts gegaan, omdat we al 3 gebroken nachten hadden doordat mijn dochtertje huilend en hoestend wakker werd meerdere keren per nacht. En Yoshua die laatste nacht ook.
    Nu is mijn dochtertje beter aan het worden, nog steeds ziek, maar ze is weer vrolijk en begint lekker te spelen.
    Maar met Yoshua was het vandaag drama. Ik herken hem gewoon niet terug. slapen, drinken en huilen, de hele dag door.
    Ik hoop dat hij zich morgen beter voelt, want het is zo zielig. Mijn mannetje voelt zich echt beroerd.
    Als hij morgen nog koorts heeft ga ik weer terug naar de huisarts, want zo ga ik het weekend niet in.

Ik ben zelf ook geen fan van vuurwerk trouwens. Ik vond het al vreselijk om de deur uit te moeten de 31e. En dan stap ik ook nog zo mijn auto in en hoef ik nauwelijks over straat.

Rubi:
    Ik ben iemand die behoefte heeft aan tijd voor mijzelf. Als mijn schoonouders hier logeren, vaak voor meerdere nachten want ze wonen 1,5 uur rijden hiervandaan, ben ik altijd heel blij dat ze weg zijn. Als ik heel eerlijk ben, vind ik het niet heel erg dat mijn man vaak vroeg naar bed gaat, zoals nu, want dan heb ik even tijd voor mijzelf. Wanneer mijn schoonouders er zijn gaat mijn schoonvader vaak laat naar bed, waardoor ik helemaal geen tijd alleen heb.
    En inderdaad de ochtenden... ik zal nooit een ochtendmens zijn en ben dan gewoonweg niet op mijn best :p

Mamainthefuture:
    Laat je ons morgen even weten hoe de echo is?
    Ik hoop voor je dat het goed nieuws is!

19. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Iedereen een gelukkig, gezond en geweldig 2014!!
    Wat bijzonder, dit jaar de allereerste verjaardag van onze ukkies :D

Micha: wat vervelend zeg! Zouden het geen tandjes kunnen zijn? Hopelijk voelt hij zich snel beter!

Beertje: gefeliciteerd!!! Time flies he!

Rubi: ach arme beessies, gelukkig is het maar 1x per jaar, maar das al sneu zat! Logees ben ik trouwens ook niet zon fan van hoor, je bent niet de enige ;)

Mamainthefuture: aah wat sneu dat hij zo geschrokken was zeg! Iig fijn dat het net voor 12en was, heb je hem lekker bij je kunnen houden! Succes morgen, ik duim voor je!

Vuurwerk: I is normale tijd gaan slapen en normale tijd opgestaan, heerlijk!! We hebben het met vrienden bij ons thuis gevierd, hun dochtetje lag hier op zolder te slapen en heeft ook geen kik gegeven, dus lekker rustig avondje gehad.

Ochtenden: Sochtends vroeg opstaan doe ik eigenlijk nog steeds niet ;) ik heb een hele lieve man die onze ukkepuk de eerste uurtjes van de ochtend vermaakt (hij staat namelijk altijd vroeg op en uk wordt, als we hem niet wakker maken, toch pas tussen 8.30 en 9.30 wakker :D) en dan neem ik hem daarna over :cool:

Afgelopen week ineens weer een huilende baby midden in de nacht :$ kon het echt niet plaatsen, was echt alweer zo'n 2,5 maand geleden.... Totdat ik gisteren eens in zijn mondje voelde en keek en ineens 1 hoektand voelde en zag dat er 3 andere tanden op doorbreken staan... 4 tanden tegelijk is natuurlijk geen pretje (ook nog eens allevier bovenin, op een rijtje) maar gelukkig lijkt hij er vooralsnog verder geen last van te hebben (afkloppen). Zijn twee ondertandjes kwamen ook vrijwel tegelijk en gingen ook zondr al te veel problemen, dis maar hopen dat het nu weer zo gaat...

Verder is onze ukkepuk druk aan het kruipen, hij gaat het hele huis door! De keukenkastjes en boekenkasten en alle andere dingen op kruiphoogte zijn niet meer veilig, vandaag ook maar meteen een traphekje geinstalleerd. Hij probeert nu ook wat te gaan staan, gooit dan zn kont omhoog en zn benen recht, maar heeft maar heel soms door dat hij ook zijn handen hoger moet zetten. Maar op de bank staat hij zo nu en dan ineens tegen de leuning aan, mijn knapperd :)

Wat me wel opvalt, is dat hij niet echt speelt met zijn speeltjes. Vrijwel alles gaat direct in zijn mond en gaat er dan de eerstvolgende tijd niet uit... Hoe zit dat bij jullie kleintjes? Spelen zij al echt met hun speelgoed, of is het ook nog vooral opeten??

Ik was ook wel weer eenz benieuwd naar jullie schema's van tegenwoordig, hoe hebben jullie de dagen nu ingedeeld?? Hier is het nu zo:

6.30 opstaan (weekend/vakantie vaak rond 9.00)
    6.45 pap met 180 melk
    9.00 fruithapje, ongeveer 150 ml
    11.00 fles 180 ml
    Tussendoor iets van een soepstengel of gedroogd abrikoosje
    15.30 fles 180 ml
    18.00 groentehapje 180 ml
    19.30 bad
    19.50 fles
    Iets na 20.00 slapen

Zo, das weer een flink bericht geworden zeg, sorry ;)

20. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Goedemorgen!

Mischa wat sneu voor Yoshua! Hopen is hij gauw weer opgeknapt. En net op dat moment er achter komen dat je zetpillen over datum zijn.. :(

Eki Jeetje dat gaat rap he met die tandjes. Logisch dat hij er van slag van raakt!

Mamainthefuture succes vandaag met je echo ik hoop dat je goed nieuws krijgt. Lijkt me toch wel spannend zeker als je wat bloedverlies hebt..

Hier ligt m'n vriendje nog lekker te slapen. Af en toe hoor ik hem een beetje brabbelen dus hij zal zo wel echt wakker worden. Hij is nu druk bezig om het tijgeren onder de knie te krijgen. Hij heeft het trucje nog niet helemaal door hihi maar soms gaat hij per ongeluk voiruit en je ziet hem dan denken: hoe deed ik dat nou ook alweer? Ook ontdekt hij nu volop zijn stem. Er wordt wat afgegild hier :)
    We hebben sinds gisteren het ledikant op de laagste stand gezet omdat neneer steeds op zn buik rolt s nachts en dan met beide handjes aan de rand van het bed hangt. Ik wil niet afwachten tot hij zijn knieën onder z'n kont zet en zich op gaat trekken!

Schema ziet er hier ongeveer zo uit:

7.00/7.30 wakker en een fles 180/6
    Dan weer even naar bed tot 9.00
    9.30/10.00 fruithapje (1stuk fruit of 1 potje)
    11.30 broodje met wat water
    12.30/13.00 fles 180/6
    Middag dutje tot ongeveer 14.00
    16.30 fles 180/6
    17.30 groenten (paar stukjes gepureerd of 1 potje)
    19.30 fles 180/6
    20.00 naar bed

Deel Deze Pagina