Ik lees ook nog mee hoor!! Fijn dat het met de oma van je man beter gaat mamainthefuture! En Rubi gelukkig is de operatie van je hond goed gegaan, nu maar hopen op een goede uitslag... Gaat idd snel he als ze eenmaal tandjes krijgen! Hier kwamen de eerste 2 onder al met 4,5 maand, daarna even 1,5 maand rust en nu zijn de bovenste 4 ook allemaal tegelijk door! Verder hier lekker druk mannetje, Hij kruipt alle kanten op en trekt zich omhoog aan alles wat hij vast kan houden. Zal niet lang duren voordat hij gaat lopen op de manier, hij heeft aardig haast geloof ik
Kruipen snapt hij nog niet heeft wel zijn bennen onder zijn kont maar ligt met zijn hoofd op de grond haha of andersom maar gaat niet lang meer duren. En als we hem vast houden doet hij wel al stappen en probeert het ook als hij aan de tafel staat
MaMa: Doorslapen... ik denk dat er ook wel een stukje geluk om de hoek komt kijken. Ik heb het ook een hele tijd anders gekend, voordat zijn tongriempje en lipbandje geknipt werden. Toen moest ik er regelmatig 3 x per nacht uit. Wat ik zelf doe, of als tip wel eens mee geef: - Een vast bedritueel. [Tanden poetsen, boekje lezen, laatste luier en pyjama aan, kamer samen donker maken, laatste drinken (valt hij in slaap) en daarna in bed leggen] - Als hij 's nachts wakker wordt, zo min mogelijk tegen hem praten, het moet heel saai zijn. - Yoshua koelt 's nachts heel erg af, hij werd eerst regelmatig wakker doordat hij het koud had. Nu slaapt hij in een dikke slaapzak met mouwen. - Niet bij ieder geluidje direct naar hem toe gaan. Soms huilt hij zelfs even in zijn slaap. Geef je nog bv? Er wordt gezegd dat bv kindjes vaker minder goed doorslapen doordat de bv sneller verteerd. In dat opzicht heb ik extra geluk. Als Yoshua 's ochtends wakker wordt wilt hij wel heel snel heel veel drinken. Mamainthefuture: Hè bah, wat een tegenslagen. Niks overdreven hoor wat betreft die buikgriep. Zeker voor die kleintjes wil je dat gewoonweg niet. (voor jezelf al niet) Rubi: Hoe gaat het nu met je hond? Hoe was de uitslag? Hier heerlijk genoten van de korte vakantie. Helaas ben ik wel op de 4e dag ongesteld geworden en vervolgens ziek. Ik had koorts, hele heftige hoofdpijn en heel moe. Daarna zat mijn mond vol met aften en kon ik nauwelijks eten, praten en lachen door de pijn. Sinds vandaag heb ik eindelijk minder last van de aften, maar we zijn ook al een week verder. Op de laatste dag heb ik ook nog Yoshua's zwembroekje ergens laten liggen en deze niet meer terug gevonden. Ik baal er zo van, zijn eerste zwembroekje, en was ook nog eens zo mooi! (Mijn man interesseert het niks, tja, daar zal ik wel vrouw voor zijn) Yoshua kruipt nog steeds niet, maar.... hij draait eindelijk terug op zijn rug! Dat doet hij dan heel voorzichtig Wel gaat hij in zijn achteruit en draait op zijn buik om zijn as, hihi. Hij begint dus wel de woonkamer onveilig te maken. Was wel lachen vandaag, mijn dochter stond geconcentreerd bij haar tafeltje en opeens botste Yoshua tegen haar aan. Mijn dochter: Hee, wat is dat nou? Kijkt achter zich en we beginnen er om te lachen. We hebben een robot stofzuiger. Mijn dochter vindt dat ding maar eng, zeker als hij aan staat. Yoshua wilt het liefst achter het apparaat aan, wordt nog leuk als hij straks wel kan kruipen of tijgeren. Lag hij op een gegeven moment op de grond, botst dat ding tegen hem aan, boeide hem helemaal niks. (Is niet hard hoor)
Vergeet telkens te zeggen dat Yoshua 4 tanden heeft. Zijn 2 boventanden staan best een eindje uit elkaar, staat wel heel grappig!
Micha hè bah ziek op je vakantie nooit leuk en ongesteld en vervolgens nog een zwembroek kwijt balen! Hopelijk verder wel een heerlijke vakantie? Thomas rolt hier de hele kamer door haha, hij vind het doorrollen heel erg leuk dus gaat zo overhal heen. Probeert zeker te kruipen zit hij op handen en knietjes te wiebelen Hihi, nu nog vooruit. Tand nr 4 komt hier ook door dus wordt een drama nacht
Hier nog geen tanden te zien op zich wel handig kan hij me ook niet bijten Tnx voor de tips voor doorslapen een ritueel hadden we al tegenwoordig slaapt hij tussen ons in een iedereen komt zo aan z'n nachtrust
Hallo lieve dames, dat is lang geleden! ik heb al een hele tijd niet op het forum gekeken, maar dacht nu weer eens terug te lezen Wat zijn jullie kids allemaal groot! ik weet het natuurlijk omdat Joep ook zo groot is, maar het gaat zo hard! wat een prachtige baby's allemaal! @Mamainthefuture: wat een verdrietig nieuws! Hopelijk kun je het een beetje verwerken en gaat het snel wel goed! Bij mij begint het ook wel weer te kriebelen, maar nog even niet. Ik vond het afgelopen half jaar best heftig. Niet wat Joep betreft, dat is echt het makkelijkste kind van de wereld. Maar met mezelf had ik het wel vaak een beetje moeilijk. Alle hormonen die ik tijdens mijn zwangerschap niet heb gehad, kwamen nu dubbelhard. Ik begin me nu, na ruim 7 maanden, eindelijk weer een beetje mezelf te voelen... Ook gaat nu pas mijn wond van de ks minder zeer doen. ik heb eindelijk weer energie om hard te lopen en een beetje voor mezelf te zorgen. Leuk om te lezen over alle ontwikkelingen bij jullie! Joep heeft ook tandjes, 5 maar liefst, 2 onder en 3 boven gelukkig zonder al te veel kleerscheuren. Hij rolt de hele kamer door, eet alles wat hij voorgeschoteld krijgt en groeit als kool hij is eigenlijk altijd vrolijk en gaat alleen mekkeren als hij niet op tijd eten krijgt echt een opvretertje, ben superverliefd op hem hij zit momenteel op dit voedingschema: 8.30: bordje pap van opvolgmelk tussendoor: water/thee/diksap en een broodkorstje oid 11.30: boterham 12.00: fles 120+4 15.30: fruithap tussendoor: water/thee/diksap en een broodkorstje oid 18.00: avondeten (hij eet zo goed als met de pot mee, behalve vlees krijgt hij niet elke dag) 19.00: fles 180+6 en rijstebloem Ik zal proberen weer wat vaker mee te kletsen! tot slot nog een klein fotootje van mijn moppie, zoals hij nu is
Dacht lees ook weer even. Neem het me iedere keer voor maar het komt er maar niet van. Mamainthefuture: verdrietig nieuws. Beetje er bovenop aan t krabbelen? Tandjes zijn er hier pas twee. Er zit wel meer te broeien denk ik want hij heeft continu een rode warme wang. Van de eerste had hij nauwelijks last dus ik vrees er niet zo voor. Kruipen en tijgeren lukt hier nog steeds niet. Hij snapt totaal niet dat hij zijn handen kan gebruiken. Zelf gaan zitten zou hij ook kunnen maar ook hier snapt hij niet dat hij het laatste stukje zich met zijn armen omhoog moet duwen. Hij trekt zich ook liever op aan de loopwagen of in de box of loopt aan onze handen mee. Toch hoop ik dat hij snel leert kruipen of tijgeren. Hij is nu vaak gefrustreerd dat het allemaal niet gaat zoals hij wil. Hij geeft ook geen kik meer als je hem neerlegt. Slapen gaat hier super. Rond 20.30 naar bed en dan maken we hem om 6.30 wakker maar als het aan hem ligt slaapt hij door. Vaak in het werkend en op mijn vrije dagen gaan we na zijn fles ook verder slapen tot 9.00/9.30. . Heel soms wordt hij even wakker rond destijds dat wij gaan slapen maar slaapt ook gelijk weer verder. Ik denk dat hij droomt ofzo Eten is weer even zoeken. Melk vind hij echt niet bijzonder dus vanaf vandaag in de ochtend een snee brood met melk, fruit, lunch is brood en melk. Daarna snack met sap en avondeten met toetje en dan voor het eten een fles van 200. Ben dus blij als ik er op een dag 400 melk in krijg op t moment. De ochtendfles wil hij echt maar voor de helft en ook geen pap. Dis vandaar een snee brood. Normaal eten doet hij als de beste! Over 2 weken bij t cb overleggen of het wel genoeg is. Maar weet ook niet hoe anders aangezien ik t er moeilijk met een trechter in kan gooien. Hij ziet er ook gezond uit. T zal nooit een dikkerd worden maar vorige week woog hij 7,3 kilo. Schat dat hij ongeveer 75 cm is. Hij blijft dus lang en dun maar best hier en daar een vetje. Even een fotootje
Nonma en nicci dank jullie wel. Het er boven op komen is moeilijker dan ik dacht, maar heeft gewoon tijd nodig. Je wordt zo geconfronteerd met zwangere nu collega van mij heeft net verteld zwanger te zijn 3 weken voor mijn uitrekendatum..... Dus dat is best even slikken. Verder zijn we wel gewoon verder gegaan dus volgende week hopelijk niet ongesteld Wat een heerlijke foto's toch weer. En ja de tijd gaat zo ongelofelijk snel Thomas tolt de hele kamer door en tijgeren/kruipen doet hij naar achter ipv naar voren. Lopen aan de hand doet hij wel een beetje.... Eten gaat hier super voor alles gaat zijn mond open, mer wel dat melk steeds minder interessant wordt..... Iemand bekend met hoeveel vocht ze eigenlijk minimaal op en dag mogen/moeten? En mag je daar fruitpotje en toetje bij in rekenen? Schema hier (al het melk is gewoon opvolg melk) 6.30 of weekend 8.00 papfles 150/5 met schepjes pap 7.30 of 8.30 tot 10.00 slapen 10.00 fruit 12.00 brood met 150/5 melk 13.00 snack (koekje/soepstengel en straks wortel chips of rijstwaffel) 13.30 tot 15.39 slapen 15.30 fles 150/5 melk 18.00 à 18.30 groente daarna toetje 19.00 à 19.30 slapen tot volgende ochtend. Tandjes twee onder twee boven, eigenlijk totaal geen last van behalve wat vollere luier..... Maar niet erdoor heen ofzo of spuitluiers....
Mamainthefuture: Ik herken je gevoel zo goed. Na mijn miskraam zag ik ook heel veel zwangeren om mij heen. Mijn nichtje, met wie ik ook tegelijk zwanger was bij mijn dochter, was een week later uitgerekend dan dat ik zou zijn. Heel confronterend. Ik hoop dat je snel zwanger mag zijn en dat het dan goed gaat, dan komt het vanzelf goed. Het is in het begin gewoon erg moeilijk, en dat mag! Succes! Pfff, de afgelopen tijd heeft Yoshua erg veel last van een sprongetje. Het is één en al mmmmmama mama mmmmmm mama. Tot hij bij mij zit, dan is hij super vrolijk, alsof er een knopje omgezet wordt. Slapen overdag is echt een ramp geweest, huilen, krijsen en... mmmmmamammmm, mamamamama, pfff. Vandaag leek het ietsje minder en kon ik hem weer één keer wakker in bed leggen. Ook kon ik eindelijk iets meer in huis doen, heb dus gelijk de benedenverdieping aangepakt. Maar hij heeft de afgelopen twee weken regelmatig maar één kort slaapje overdag gedaan. Vandaag was ik erg blij met zijn middagslaapje van ruim 1,5 uur. Hij heeft nu wel ontdekt hoe hij zich iets meer kan voortbewegen en dat hij nu meer naar dingen toe kan gaan. Ik heb de box lager gezet, omdat hij telkens vast kwam te zitten als ik hem er in legde. Nu kan ik hem zittend neerzetten en vermaakt hij zich prima. Alleen zo nu en dan valt hij opeens om... door dat zware hoofd van hem. Als ik in de curve kijk, hihi, zit hij echt ruim boven het gemiddelde. Ik zie ook echt dat hij heel erg moet corrigeren soms, doordat zijn hoofd dan te ver opzij of naar voren gaat. Achossie. Ik besef mij nu opeens, dat mijn man misschien daarom zo gespierd is, van nature, in zijn schouders, die heeft ook altijd een groot hoofd moeten dragen. (Iedereen denkt altijd dat hij er heel veel voor doet, terwijl hij er juist helemaal niks aan doet)
Oh Joep heeft zijn sprongetje net achter de rug! vind het altijd wel even een marathon in zo'n periode... Joep is gelukkig geen huiler, maar met een sprongetje vraagt hij wel veel meer aandacht dat normaal. dan wil hij echt alleen maar bij mama zitten! en dat kan niet altijd Zitten doet joep wel steeds beter, maar nog niet los dan valt hij steeds opzij, maar het gaat steeds beter, hij is ook erg druk met sit-ups Zo grappig om elke dag weer nieuwe dingen te zien! Door omstandigheden ben ik momenteel thuis van werk, sinds begin december. Aan de ene kant niet leuk, maar ik geniet wel enorm van de extra verloftijd die ik nu met Joep heb!
Micha ik hoop het ook zal dan een stuk makkelijker verwerken worden..... Ja sprongetjes erg fijn, Thomas zit ook erg graag bij mama... Dat omvallen ook herkenbaar en Thomas is af en toe zo grappig om met zijn benen het zelfde te blijven zitten als hij omvalt dus is het net een pion die je omgooit haha. Nonma mag ik vragen wat de reden is, of wil je daar liever niet over praten. Snap het aan de ene kant heerlijk tijd met je kleine natuurlijk maar aan de andere kant.....
Helaas is het met mijn nieuwe baan niet helemaal gelopen zoals gehoopt. Ik ben officieel nog in dienst tot 1 april, maar werk vanuit huis aan 1 taak. Dat bevalt op dit moment prima, maar ik hoop wel snel iets anders te vinden, want ik ben niet gemaakt voor de rol van thuisblijfmoeder... Maar voor nu probeer ik gewoon te genieten van mijn moppie...
Zeg yoshua al mama??! Hier sinds gister ook duidelijk in een sprong kan hem niet los van me krijgen zit als een aapje aan me geklampt altijd die armpjes uitstrekken van pak me pak mij please Slapen in bed weigert hij alleen in ons bed met mijn gezicht tegen dat van hem aan armpjes om Mn nek bang dat ik weg ga Ene kant heel schattig maar ontzettend lastig ach het is een fase.. Hopen e dan maar Zitten gaat goed optrekken gaat goed stapjes zetten langs de bank ook kruipen doet hij aanzetten toe maar liggen is totaal niet leuk als je weet dat je ook kunt lopen veel frustraties als iets niet meteen lukt hij wil zoveel mate kan nog niet alles
Nonma dat is nooit leuk als iets niet loopt zoals gehoopt hoop dat je daarna weer iets kunt vinden. Mama ja de kleintjes willen te veel. Slapen gaat hier gelukkig toe maar die armpjes naar voren ken ik wel doet mijn ventje ook heel erg als ik in de beurt komt. Begint ook lichtelijk een kennig te worden... Hier zegt Thomas ook af en toe mama maar nog niet bewust net als papa trouwens
Wij hebben vanavond voor het eerst bij vrienden gegeten met joep erbij. Ik ben nogal een tut geweest, wilde gewoon dat hij lekker in zijn eigen bedje lag, dus of we hadden oppas, of mensen kwamen bij ons... Maar nu dus bij vrienden in een reisbedje, om half 10 wakker gemaakt en thuis weer naar bed... En.... EITJE! Waar heb ik me toch steeds zo druk om gemaakt... Wij hebben echt het makkelijkste kind ter wereld... Hij werd lachend wakker, was klaarwakker. Hier zijn luier verschoond, ff geknuffeld en hij was meteen weer vertrokken.... Zeer trotse moeder!!
Sprongetjes zijn pittig! Ik ben blij dat wij weer even in de zonnige periode zitten, al mag ik echt niet klagen, want joep heeft nooit veel gehuild ofzo, hij is alleen extra aanhankelijkheid met zon sprong en dat kost best veel energie! Werk: ja het is vervelend, maar ja, er is geen man overboord, het is maar werk... We redden het voorlopig wel even zo, hopelijk vind ik snel wat anders, tot die tijd probeer ik een beetje te freelancen...
Fijn dat dat gewoon goed is gegaan, kan je dat dus mooi vaker doen Hihi... Ik neem juist liever Thomas overal mee naar toe, liever dan dat ik een oppas moet nemen Hihi. Ja idd het is maar werk en je kan nu heerlijk volop van je mannetje genieten en alles mee maken