Skyscrapper leuke foto! Ik moet eerlijk zeggen moest even googelen om te kijken wat het was, is me alleen nog niet helemaal duidelijk of ze er iets aan over kunnen houden? Hopelijk gaat de operatie en het herstel goed en snel. Dat buiten erg bekend, Thomas heeft nu inmiddels 6 tanden! Thomas gaat langzaam naar maat 80 toe sommige dingen in 80 zijn nog te groot maar sommige dingen maat 74 weer te klein haha. We zijn dit weekend voor het eerst naar de kapper geweest met Thomas en hij deed het echt super goed! Ze waren erg verbaast in hoe stil hij bleef zitten (dus natuurlijk vet trots op me mannetje).
Nou ik ben gaan werken en ik laat gelijk niet meer van mij horen. Ik vind het best pittig, de twee dagen dat ik werk. Ik ben nu vanaf woensdagavond, zodra de kinderen op bed liggen, tot vrijdag avond, als wederom de kinderen op bed liggen. Voor mijn gevoel aan één stuk bezig. Het is mij nog niet gelukt om voor 5 uur bij mijn werk weg te gaan. (Ik ben er iets voor 8 in de ochtend). Afgelopen vrijdag was het zelfs kwart voor 6 geworden voor ik naar huis ging. Thuis met de kinderen gaat het gelukkig goed. 25 februari had ik een groepsvoorlichting bij het cb. Dit is nieuw, dat vinden ze handig want dan kun je info uitwisselen met andere ouders met kindjes van dezelfde leeftijd. Beetje jammer alleen dat ik de enige was die nog bv geeft èn dat ik de enige was van wie dit het 2e kind is. Ik kon dus meer tips geven aan de anderen, maar niemand die tips voor mij had. Voor mij had het dus net zo goed een enkel consult kunnen zijn. Yoshua heeft nu 6 tanden (4 boven, 2 onder), trekt zich aan alles op. Stond vandaag in zijn box. Zijn zus begon te roepen, kijk mama Yoshua staat, Yoshua staat. Daarna begonnen ze er samen een feestje van te maken door te gillen! Begint nu met kruipen, maar zodra hij dit te lastig vindt ploft hij op zijn buik om te tijgeren, wat echt heel snel gaat. Is heel erg geïnteresseerd in knopjes, en eigenlijk in alles. Zodra de gangdeur open gaat, schiet hij ernaartoe. Wanneer ik hem dan terugroep kijkt hij mij ondeugend aan en gaat lachend snel verder kruipen. Hij begint meer en meer te begrijpen. Ga je mee? Woezel en Pip. Nee. Eten. Ga terug. Hij is heel ondernemend en vrolijk. En hij slaapt nog steeds overdag erg weinig! Nonma: Hoe gaat het nu met Joep? Mamainthefuture: Van harte gefeliciteert tante! Skyscrapper: Wat spannend zeg, zo'n zware operatie. Heeft het verder nog invloed op zijn ontwikkeling of gaat het hier alleen om een uiterlijk kenmerk? Yoshua heeft nu maat 74 en luiers maat 4, en 's nachts krijgt hij 4+. De laatste keer dat ik hem gewogen heb woog hij ruim 10 kilo. Zaterdag wordt mijn dochter 3 jaar. Het gaat echt zo snel! Dinsdag ga ik met haar naar het cb. Ik ben erg benieuwd, want ze ontwikkelt zich erg snel. Als ze nu naar school zou gaan zou ze niet eens heel erg opvallen. Ze herkent getallen t/m 100 en is ook al bezig met letters. Ik oefen helemaal niks met haar, tenzij zij er om vraagt, maar alles komt uit haar zelf. Ze heeft zichzelf geleerd terug te tellen van 10 naar 0 en nu is ze bezig om terug te tellen van 20 naar 0.
zo ik zal ook meer weer eens wat laten horen.Hier gaat alles goed. ondertussen zijn we op tv geweest bij de wandeling op 22 februari. het is een mooie uitzending geworden.. draagmoeder en ik hebben beide leuke reacties gehad. met Elize gaat het goed, groeit lekker volgens haar eigen lijntje. ze is wel een poosje ziek geweest oorontsteking en zee verkouden,waar ze antibiotica voor kreeg, toen bleek ze daar niet zo goed tegen te kunnen spugen en diarree. dus daar ook vlot mee gestopt, want door t spugen en de diarree begon ze af te vallen. maar is nu weer bijgetrokken. ik las dat sommige al optrekken en of staan. dat doet Elize nog niet. ze tijgert en kruipt begint nu aardig te kunnen zitten. en als je haar op schoot hebt wil ze erg graag staan, maar zelf optrekken en staan nog niet. ze heeft 2 tandjes en eten doet ze als ze beste. ze is lekker vrolijk. ze is nog steeds een ukkie in vergelijking met sommige andere weegt ong 6,4 kilo en is zo'n 67cm ong. maar heerlijk vrolijk en over het algemeen een makkelijk meisje. Bekijk bijlage 383710 Bekijk bijlage 383711
Micha dat niet op tijd naar huis gaan ken ik.... Het is zo ongelofelijk druk op mijn werk dat het niet bij te houden is waardoor we vaker langer door werken en het dan nog niet af hebben appart dat bij het CB, hoop dat ze dat hier niet gaan doen....lijkt me geweldig twee van de kleintjes zo. Een vriendin van mij heeft ook een kleine die is 10 maanden ouder dan Thomas en dat is echt geweldig! Die hebben z'n lol met zijn tweeën en ze wilt me altijd helpen als ik iets met Thomas moet doen, zo schattig. Het weinig slapen ken ik Thomas slaat het op de dag slapen ook nog wel eens over of 2 keer een half uur.... Maar hij blijft gelukkig vet vrolijk. Vandaag heeft hij weer wel goed geslapen zo verschillend. Jeetje je dochter is inderdaad erg vlot dan, ben benieuwd! En zaterdag alweer 3 pfff gaat toch veel te snel allemaal! Gaan bijna de eerste verjaardag vieren van ons nu nog baby's! Wensdroom ik heb het gezien, was een erg mooie aflevering! Respect voor jullie beiden is niet makkelijk. Wat een heerlijk meisje is het toch.zielig he als de kleintjes ziek zijn ik hoop dat het nu weer beter gaat met d'r?
Voor zover wij nu kunnen zien, denken we dat hij er nog niks van heeft, maar wat niet is kan nog komen. Uiteindelijk moet zijn schedeltje meegroeien met de inhoud, Als zijn schedeltje nu al deels dicht is dan komen de hersentjes straks in de knoop door ruimtegebrek. Ook zijn oogdruk en zelfs zijn kaak kunnen hier nog last door krijgen. Daarnaast is het idd ook wel een deel cosmetisch hoor. Alvast gefeliciteerd met je grote meid! Hier ook een boef van 3 die heel erg (goed) met getallen bezig is. Hij kan mede door de Umizoomies en Dora van Nickelodeon moeiteloos tot 25 tellen, daarna wordt het lastig. Hoezo is tv slecht voor ze? Letters is ie nog niet zo mee bezig. We proberen hem nu goed aan te leren netjes dingen te vragen of iig te zeggen wat hij wil. Meestal beginnen wij een zin en maakt hij het af, maar hij moet ook zelf kunnen zeggen "Mag ik...?" En dat kan hij heus wel hoor, maar gemak dient de peuter
Dat ruimte gebrek kan je beter voor zijn inderdaad.... Hopen dat hij er niks aan over houdt en dat zijn herstel straks snel gaat. En idd tv slecht voor kinderen hmmmm.... Ze leren er tegenwoordig zoveel van, maar zijn ook echt goede leerprogramma's voor de kids waardoor ze zo snel en makkelijk dingen oppikken. Micha ik ga het geheid vergeten zaterdag..... Dus alvast gefeliciteerd.... (Wedde nu vergeet ik het niet haha)
Nou optrekken deed hij all eVen een dan langs de rand lopen maar nu ook kruipen door de hele kamer heen. Het opvoeden is begonnen.. Overal aan zitten maar begrijpt uhuh en nee donders goed alleen is het zo interessant dat tree seconde later vergeten is dat het niet mocht maar hoef maar uh.. Te zeggen of hij trekt handje al terug incl pruillip Kent al best veel woorden Klok, prullenbak lamp kijkt direct ernaar als je het zegt Gevallen dan gooit hij nog een speelgoed er achteraan Boem en bah en mamamama zeggen Nu 10kg een maat 74 Nog steeds bv
Gisteren een drukke maar leuke verjaardag gehad. Ik had voor mijn dochter verschillende kinderen (van vrienden van mij) uitgenodigd waar ze wel eens mee gespeeld heeft. Aan het eind van de dag in haar bed zei ze tegen mij: Mama, dit was een fijne dag! Echt een aanrader: Ik heb op de uitnodiging gezet dat ze kunnen komen vanaf 2 uur en dat we rond 3 uur de taart aan gingen snijden. Tussen 2 en 3 kwam iedereen binnen en om half 6 was iedereen weer weg. Yoshua trekt zich nu overal aan op, maar de salontafel is toch wel zijn favoriet. Dan schuifelt hij langs de rand en probeert alles te pakken wat op tafel staat. Hoewel... de trap is ook wel een favoriet als hij er kan komen. En het erge is dat hij het vandaag voor elkaar kreeg zijn knie er op te krijgen. Meneertje wilde wel even de trap gaan beklimmen Dinsdag op woensdag nacht was hij heel onrustig en ben ik voor mijn gevoel er wel 10 keer uit geweest. Woensdagochtend was zijn temperatuur opgelopen tot 38,6. In de ochtend wilde hij helemaal niks, maar uiteindelijk zag ik hem vooruit gaan. De volgende dag moest ik gaan werken en was mijn man thuis. Ik had voor ik weg ging nog even zijn temp nagekeken en die was toen 38,9. Uiteindelijk zijn we aan het eind van de dag toch naar de huisarts geweest en die stuurde ons voor de zekerheid door de SEH. Daar stelde ze vast dat hij last had van een oorontsteking. Nu gaat het gelukkig een stuk beter. Hij is nog niet de oude, maar hij is er veel beter aan toe dan donderdag! Skyscrapper: Heerlijk hè, nickelodeon jr! Mijn dochter roept regelmatig: IK WIL... dan zeg ik: Ik wil een rode auto (is trouwens onzin) Eerst moest ik er nog uitleg bij geven, maar onderhand weet ze precies wat ik bedoel en vraagt ze gauw: Mama mag ik alsjeblieft... Dat alsjeblieft hebben wij er nooit bij gezegd wanneer we haar verbeterden, maar we zullen het maar houden op goed voorbeeld doet volgen. Klinkt wel erg spannend allemaal. Dus je bent er nog niet klaar mee als de spannenden operatie achter de rug is? MaMa: Hier ook nog steeds bv! Hoe vaak drinkt hij nog bij jou? Ik ben van plan nog wel even door te gaan, we gaan van de zomer naar een warm land en ik vind het dan wel een fijn idee dat hij nog bij mij kan drinken als hij ziek wordt. Maar goed, het moet wel fijn blijven.
Hallo! Alweer even geleden! Inmiddels zit joep alweer in de volgende verkoudheid maar goed, deze is minder heftig dan de vorige gelukkig! Gefeliciteerd met je dochter Micha! Skyscrapper: klinkt heftig zeg die operaties! Ontwikkeling: afgelopen vrijdag 10 kg ruim en 73,5 cm, zijn gewicht stabiliseert iets dus de spekkies gaan er langzaam af hij tijgert flink, maar optrekken doet ie nog niet echt, gaat niet lang meer duren denk ik... Vakantie: wij gaan over 7 weken naar Thailand met joep! Vind het heel spannend, maar denk dat het prima gaat, joep is geen huiler en is zo makkelijk dat ik de vliegreis wel aandurf, en het land daar zijn we al vaak geweest dus ik ken het goed en weet waar we in terecht komen, we gaan geen jungletochten maken ofzo, maar wel een beetje eilandhoppen... Heel spannend, maar heel veel zin in!! Tv kijken: ik ben zeker niet anti hoor! Maar overdag houd ik hem wel uit. Ik zet voor joep altijd jimjam aan, op dat kanaal komt Barney en Nijntje en Pingu etc, hij is erg fan van helden van de stad
Mama leuk he dat ontdekken en mammmma zeggen ik heb hier een lui meneertje die dingen 1 keer doet en dan zoiets heeft van jullie hebben gezien dat ik het kan nu doe ik het niet meer haha..... Micha goed idee van de tijden, was ik ook wel van plan want heb geen zin in de hele dag mensen over de vloer. Onze eigen verjaardag doen we altijd van 13.00 tot 15.00 dus zal denk ik ook zoiets worden.... Alleen zit ik met Thomas zijn slaapje die is eigenlijk na zijn brood.... Maar heb nog even om te kijken Hihi...... Hadden jullie iets van een thema? Thomas is al aan het oefenen voor hoera want hij doet zijn armpjes al omhoog als je zegt hieper de piep hoera echt geweldig. Nonma heerlijk hoor z'n vakantie, wij hebben even getwijfeld om naar Amerika te gaan maar budget laat het niet toe, anders waren we zeker gegaan! Nu gaan we 3 weken heerlijk naar Italië waar we ook zijn geweest toen Thomas 3 maanden was, dus wel erg leuk
Wij hebben met de oudste toen hij 1 werd zijn verjaardag van half 2 tot een uur of 5 gevierd. Heb hem toen half 6 eten gegeven en lekker naar bed gedaan, kapot was ie. Dus we hadden de mazzel dat hij die dag laat in de ochtend al aan zijn middagdutje begon, hij was normaalgesproken een echte slaapkop en kon lang doorslapen. (en in wakkere tijden stuiterde hij de hele kamer rond ) Maar kindjes van die leeftijd hebben overdag nog best wat slaap nodig en kan het gebeuren dat ze tijdens hun feestje even een (klein) tukkie moeten doen, dat zal de visite toch ook wel begrijpen?
Hier is het probleem dat hij meestal niet slaapt, maar soms zijn slaap inhaalt dus san 1 dag wel veel slaapt. Zal je net zien dat dat op zijn verjaardag is!
Nonma: Toen mijn dochter 9 maanden was stond de tv eigenlijk nooit aan voor haar. Maar nu ze 3 is, is het soms wel even een rust momentje. De 2e kijkt dan automatisch mee. Mamainthefuture: Ik weet nog niet zeker of ik bij Yoshua dezelfde tijden aan ga houden, maar de kans is groot. Hij slaapt zo weinig overdag, dat als hij al zou gaan slapen, dat hij dan maar een half uurtje zou missen. Ook heb ik met deze verjaardag gemerkt dat Yoshua echt van gezelligheid houdt, hij had helemaal geen zin om te gaan slapen en vond het heerlijk om onder de mensen te zijn. Bij mijn dochter was het thema prinsessen, daar is ze nu helemaal mee bezig. Ze was zelfs verkleed als een prinses, hihi. Yoshua krijgt straks een Woezel en pip feest. We lezen iedere avond Woezel en pip voor het slapen gaan, hij heeft 2 knuffels (gekregen van zijn zus nadat hij geboren was) en als woezel en pip op tv zijn, vindt hij het heel leuk, dus ik verwacht dat hij dit ook wel weet te waarderen. Yoshua gaat nu echt in sneltreinvaart. Trok hij zich vorige week alleen nog maar op... wandelt hij nu langs de bank, de tafel, eigenlijk langs alles waar hij zich maar een beetje aan op kan trekken. Hij pakt over van tafel naar bank naar tafel naar bank enz. En hij kan, gelukkig, ook weer gaan zitten vanuit staan. Dus ik zie hem regelmatig dingen herhalen. Staan, zitten, staan, zitten, staan enz. Lang leve de box! Want ik moet hem en mijn dochter daardoor ook, constant in de gaten houden. Zodra de woonkamerdeur open gaat, schiet hij de gang op. Alleen nu gaat hij gelijk op de trap af, gaat staan en probeert te gaan klimmen. Ook hangt hij heel erg aan mij. Als ik in zicht ben is het heel vaak zeuren om mama. (Als ik uit zicht ben niet) En als hij het idee heeft dat ik weg loop, oeioeioei, dan zet hij het op een huilen! En dan zit mijn dochter nu ook in een voor mij hele vermoeiende fase. Ze huilt om het minste geringste. Ach ja, ook hier komen we wel weer doorheen,
Dank jullie dames, tja hoe voel ik me.... Overdonderd en bang en kots misselijk haha. Ik hoop ook op een plak beepje
Gefeliciteerd meid!!! Spannend hoor. Ik hoop dat het goed zal gaan. Heb je er zelf een goed gevoel over?
Beertje en micha dank jullie wel. Tja me gevoel door de mk erg onzeker omdat ik gewoon bang ben dat het fout gaat.... Probeer zeker positief te denken hoor! Gelukkig heb ik erg last van maagzuur (iets wat ik echt nooit heb, behalve toen ik zwanger was van Thomas) en mega last van me lies dat heb ik bij Thomas ook gehad en bij me mk ook Het moet gewoon goed gaan