@Nicci ik ken dag ja als de kleine iets heeft dan heb ik het ook. Gelukkig is het bijna altijd een heel vrolijk en makkelijk mannetje. Ik merk alleen wel al een mama's kindje.... @FB ik hoop dat je een goede nacht hebt gehad? @zonnetje dat hebben wij ook gehad hij wilde alleen maar bij ons in bed goed slapen, maar gelukkig is dat nu wel over Het is soms ook heel erg zwaar ja. Ow wij verdikken ook en helpt heel goed tegen reflux, wij hebben de de Brown fles en dat werkt goed tegen reflux maar ook tegen krampjes, weet niet welke fles je hebt? En spruw zo vervelend, hier ook gehad maar kuur werkt goed, moet ook zeggen dat wij de fles en speen tot het overdreven steriliseren! We hebben twee flessen en als hij twee voedingen heeft gehad steriliseren we beide flessen en zijn speen (dus drinkt 1 voeding per fles) als zijn speen is gevallen spoelen we heb af ipv in onze mond te doen en we doen ook onze vinger niet meer in zijn mond is nu al zo goed als weg en dat in 3 dagen. Wellicht helpt het allemaal, kan namelijk best zijn dat hij daarom veel huilt spruw doet namelijk pijn Wij hebben een Woezel en Pip moniel boven de box. @FB ik ben ook geneigd om alles te doen, puur omdat ik nu nog vrij en en hubbie niet, maar in het weekend helpt hubbie wel erg veel en pakt hij Thomas om 4 uur voor de fles. Alleen helaas merken we dat Thomas beter in slaap komt als ik hem in bed leg @stefanenlaura heerlijk geniet er nog van ik mag hier ook niet klagen hoor, maar als je een slapeloze nacht hebt gehad pfff dan is de dag erg zwaar. Gelukkig komen die nachten niet vaak voor hier @1988 fijn dat het nu weer veel beter gaat, volgens mij kan je daar zo onzeker van worden! Jammer dat de kraamhulp je verkeerd advies heeft gegeven. @Nicci nadeel van bv is idd dat je niet weet wat ze binnen krijgen. Met kolven gelukkig weer wel alleen kost dat inderdaad veel energie, daarom ben ik daar niet aan begonnen. @A1988 ik kon na de bevalling niet erg veel dus was blij met de kv kon manlief de kleine pakken en drinken geven en dan kon ik gewoon "doorslapen" ik werd toch wel wakker van de kleine maar sliep ook weer als ik zag dat hij genoot van de fles. @hier gister veeeeeel te veel gedaan hubbie had alle klus spullen nog op zolder staan dus hebben we alles naar beneden gebracht en de schuur in gedaan. En ook gelijk de schuur maar opgeruimd, maar nu mega pijn in mijn kont kan bijna niet lopen
Mamainthefutere: helaas om 5:15 uur stond zoontje weer naast mn bed, klaar wakker!! Lange dag dus! Vanmiddag ook niet kunnen slapen
Tip voor onrustige slapers: ik heb sinds vrijdag de swaddle me inbakerdoek, dit werkt echt super! Hoewel joep toch al best aardig sliep, maar snachts wilde hij na de voeding nog wel onrustig worden en dan van 5 tot 7 spoken, dat is nu helemaal voorbij! Hij valt direct weer tevreden in slaap! En hij wordt heel blij en uitgerust wakker! Je hebt verschillende doeken, ik heb de swaddle me, die was niet zo duur, dus om te proberen vond ik dat een goede optie, maar je kuntbook bv de puckababy gebruiken, daar hoor ik ook goede verhalen over, maar die ia wel een stuk duurder... Hier van de week echt de schrik van mijn leven... kwam er na 2 uur bezoek achter dat mijn schoonmoeder een koortslip had! Ik was echt in alle staten aangezien dit bij kindjes onder de 3 maanden levensbedreigend kan zijn... zij deed er zelf nogak laconiek over, terwijl als ik het vantevoren geweten had, ik had gezegd dat ze maar moest komen als het helemaal weg was... huisartsenpost gebeld en nu houd ik strak zijn temperatuur, drinkgedrag en alertheid in de gaten, maar ik geloof dat het goed gaat. Tot overmaat van ramp heb ik nu zelf een koortslip, dus dat betekent erg voorzichtig doen, constant handen ontsmetten, en het ergste: ik kan mijn heerlijke kleine manneke niet zoenen of kroelen hopelijk is het gauw over! Hier verder gelukkig geen last van krampjes of andere nare babykwaaltjes, alles gaat eigenlijk heel voorspoedig en hij zit lekker strak in het ritme, hopelijk heeft hij binnenkort de nachtvoeding niet meer nodig! A1988: Wat naar als je je kindje zo ziet wegglijden! Lijkt me doodeng!! Gelukkig is alles goedgekomen! Fb: bij ons gaat het ook zo hoor, manlief helpt wel, maar meer op verzoek dan uit zichzelf... nu is dat nog niet zo erg, ik ken ook zijn schema het beste en snap zijn huiltjes beter, maar als ik weer ga werken zal dat wel anders moeten.
FB dat is echt balen. Hoop dat je snel wel wat nacht rust kan pakken! Nonma hier is inbakeren geen optie hij moet en zal zijn armen vrij hebben om ze naast zijn hoofd te leggen dus tot die tijd is hij heeeeel erg onrustig. Fijn z'n schoonmoeder die daar op let! Ik hoop dat je kleintje er geen last van gaat krijgen. En voor jou mega balen. Heb je mondkapjes in huis? Ik weet dat het mega warm is maar dan kan je wel een beetje knuffelen. @hier laatste voeding gister half 11 en nu net om 6 uur de eerste jammere alleen hij werd om half 4 waker van krampjes bij me genomen en toen heeft hij weer heerlijk verder geslapen. Als hij vanavond nou geen krampjes heeft en weer het zelfde doet ben ik blij
Koortslip: onze kraamhulp had de laatste 2 dgn ook een koortslip Ze mocht nog gewoon werken Maar deed wel constant haar handen schoonmaken met alcohol En ze deed eigenlijk niks met de kleine! Alleen als t echt nodig was....
Nonma wat een horror! Zou daar ook echt van schrikken! En inderdaad mega balen dat je er nu zelf een hebt! Hopelijk is ie gauw over! Wat heerlijk al die doorslapende kindjes. Hier komt meneer gewoon nog een keer per nacht. Meestal tussen twee en drie. En dan vaak tussen zes en zeven weer. Nu nog ff lekker buiten onder de zonneluifel en beeb in de wagen.
Nonma: bedt schrikken maar het zal wel loslopen. Hier ook de puckababy gehaald dit weekend. Ideaal! Mijn vent ligt ook altijd met de handen omhoog en over zijn gezicht. Gevolg dat zijn ongecontroleerdheid er voor zorgt dat hij zich wakker slaat. In de puckababy kan hij zijn armen nog wel bewegen masr niet meer bij zijn hoofd. Resultaat van afgelopen nacht : voeding 20.30 daarna nog een badje en slapen en we hebben hem vanmorgen om 5.30 wakker gemaakt omdat we t wel erg lang vonden duren met t warme weer. Blijkbaar had hij t ff nodig zoveel slaap. En dat terwijl hij op de dag ook best goed geslapen had. Wij zijn bezig om m weer te wennen aan zijn bedje. Hij slaapt liever en beter in zijn box. Maar dat is natuurlijk niet de bedoeling. We hopen met de puckababy en de nieuwe muziekmobiel met projector ervoor te kunnen zorgen dat inslapen in zijn eigen bed wat beter gaat. Nen zegt dat je baby's voor 3 maanden niet kunt vetpesten maar dat is echt niet waar.
Je kunt babys tot 3 maanden niet verwennen, maar ze kunnen wel gewend raken aan een bepaalde routine... als je je kindje altijd in de box laat slapen zal hij moeite krijgen met in zijn eigen bedje te slapen, en als je je kindje altijd in slaap wiegt zal hij moeite hebben om zichzelf in slaap te brengen. Ik ben heel strikt, slapen doen we in bed. En ik leg hem wakker in zijn bedje en geef hem ongeveer een kwartier om in slaap te komen (gemiddeld heeft een baby hier 11 minuten voor nodig) als hij dan nog protesteert ga ik naar hem toe, maar ik merk dat met die inbakerdoek hij veel sneller rustig is en dus in slaap valt... natuurlijk gebeurt het weleens dat hij in de maxi cosi slaapt als ik boodschappen doe, of dat hij even wegdoezelt in de box, maar daar rusten ze gewoon niet echt van uit, veel teveel prikkels, als ik hem daarna gewoon op de vaste tijd in zijn bedje leg, tukt hij gewoon nog verder.. ik heb ook geen mobiel boven het bed, ook teveel prikkels, ik zing zelf wel een liedje voor hem... Maar goed, ik ben erg strikt in rust en regelmaat en voorspelbaarheid, daar krijg je blije, tevreden baby's van... Koortslip: ik ontsmet idd iedere keer mijn handen voor ik hem pak en ik heb zon compeed pleistertje erop, ik blijf met mijn mond uit zijn buurt... @nicci: zon laconieke reactie had mijn schoonmoeder ook, maar kindjes jonger dan 3 maanden zijn zeer bevattelijk hiervoor en kunnen hersenvliesontsteking oplopen, wat levensgevaarlijk is.. de huisarts nam het ook zeker niet licht op... Doorslapen: nog niet, maar dat gaat niet lang meer duren! Ik denk nog een weekje ofzo.. dan trekt hij van 11 tot 5 door
hallo dames, Wat een warmte he!! Pfft...Jelle heeft er gelukkig geloof ik weinig last van...dochterlief heeft het er lastiger mee, maar die is ook wat actiever natuurlijk en snapt nog niet dat ze best in de schaduw kan blijven, die staat dus geregeld in de volle zon te dansen of te spelen...die zweet dus wel een stukje!! @slapen: ik ben wel van 's nachts in bed en door de dag beneden, om dag nacht ritme wat aan te leren soort van, maar als ie door de dag moe is maakt het mij niet zoveel uit waar ie slaapt, zolang ik maar een plek creeer voor hem waar ie kan slapen...let vooral op de signalen welke ie zelf aangeeft dat ie moe wordt... @nonma: houdt gij echt vast aan tijdstippen wat betreft slapen en eten?? ik hou ook wel van rust en regelmaat, maar volgens mij zit dat inderdaad meer in de routines en de manier van dingen aanpakken dan van de tijdstippen...ben zelf niet zo van de schema's maar meer op wat hij zelf aangeeft hier... Hier is de box ook wel erg prikkelarm ook hoor, wel een mobieltje omdat hij nu al meer wakkere momenten heeft, maar op bed alleen 1 voor het muziekje, dat kan hij nu nog niet zien, dat werkt hier heel geruststellend heb ik gemerkt als ik wegloop... @FB: pffft, lange dagen zo hoor als uw oudste al zo vroeg wakker wordt!! Wel wat slaap kunnen pakken vannacht weer?? @rest ben ik ff kwijt...ik hoor ook weer iemand brommen in de box, dus ik ga ff kijken tot later dames!!
koortslip is zeker levensgevaarlijk zelfs dodelijk voor baby's! Maar idd je kleine gewoon goed in de gaten houden en dan ben je er snel bij, want daardoor is het vaak gevaarlijk dat de ouders er niet op tijd bij zijn. maar dat zal bij jou nu niet gebeuren het is belachelijk dat mensen die met kinderen werken gewoon bij de kinderen mogen met een koortslip. me zusje werkt op een kinderdag verblijf en mag ook gewoon werken als ze een koortslip heeft, gelukkig heeft zij uitzich zelf met collega's afgesproken dat ze dan zo veel mogelijk bij de hele kleintjes uit de beurt blijft en niet de flessen en spennen aanraakt en ook geen luiers verschoont! maar van dr baas mag ze gewoon werken. vorige week zou me zusje een week bij mij slapen ze woont wat verder weg dus ziet Thomas niet vaak. maar ze kreeg de 2e dag een koortlip ze zij gelijk ik pak hem niet op en hou hem niet vast en kom niet te dicht bij... ze had gehoopt dat hij weg zou gaan met een goede nachtrust maar dat deed hij niet dus is ze naar huis gegaan en zo hoort het ook..... ik zal eens kijken hoe die puckababy eruit ziet! Thomas ligt liever op zijn buik en waar maakt dan niet uit.... maar ja in de box vind ik dat niet erg dan zie ik hem maarja in bed vind ik het een beetje eng, vooral als ik zelf slaap....
Zeg ook niet dat t niet gevaarlijk is maar t zal heus loslopen als ie nog niet ziek is. Dat bedoelde ik ermee te zeggen. En je weet waar je op moet letten dus bent er snel bij als er iets is toch? Vind t anders als zoiets uit t niets komt want dan laat je t misschien langer lopen dan noodzakelijk is. Tja zelf zingen of mobiel vind ik eigenlijk hetzelfde qua prikkels. Merk dat t hier juist helpt omdat hij rustig blijft. Er werd mij juist geadviseerd om m zo veel mogeljk beneden te leggen zodat je niet zo'n moeilijke baby krijgt die alleen maar slaapt als t stil is en in zijn eigen kamer. Voordeel is dat hij onderweg en op visite ook prima kan slapen. T is een heel makkelijk kind. Ook in de boxslaapt ie al een os. Leg m op zijn zij en hij is vertrokken. Alleen op zijn kamer werkt t niet als hij te wakker is. Heerlijk verpest en dat zal nog wel veel erger worden Bij een tweede zou ik t 50/50 doen. Paar keer op zijn kamer en paar keer beneden. Dan krijgt ie van beide t goeie mee lijkt mij.
Wat vervelend als iemand met een koortslp daar geen rekening mee houdt! Goed in de gaten houden idd, dan ben je er snel bij mocht er eht iets zijn... Wbt prikkels, in bed zo weinig mogelijk, maar net als bij nicci slaapt Ian ook overal als hij wel (wat helaas vaak niet zo is, om je heen kijken of bij mama liggen is natuurlijk veel leuker ). Vind ook het principe 'verwennen' niet echt van toepassing eigenlijk... In hoeverre verwen je een baby door hem vast te houden/in slaap te wiegen? Ik denk dat zulke kleintjes gewoon papa en mama nog veel nodig hebben om zich veilig te voelen, vind dat niet verwennen hoor (ook niet als het om slapen gaat). Er zit natuurlijk wel een (leeftijds)grens aan Puckababy hebben wij ook, maar vindtie helemaal niks! Manneke wil graag zijn armen kunnen bewegen, raakt helemaal overstuur als dat niet kan Rust en regelmaat klinkt geweldig, maar hier idd ook meer van de routine (en zelfs dat niet eens zo strak), een tijdschema vind ik niet te doen, voeden en slapen is hier op verzoek. Komt later ook wel, als hij zelf wat meer structuur heeft wb eten en slapen.
Grappig dat ieder het zo op zijn eigen manier doet.. hier was juist het advies niet teveel beneden ivm prikkels.. routine is in mijn ogen juist rust en regelmaat, elke dag hetzelfde schema op dezelfde tijdstippen (met speling van kwartier tot half uur) niet meer dan 1 uitje per dag. Mensen vinden het gauw zielig of star klinken en ouderwets maar de wereld wordt heel voorspelbaar voor zon kleintje en daar worden ze heel rustig van... en natuurlijk valt een kindje overal in slaap, joep slaapt ook overal, maar van dat soort hazenslaapjes rust hij niet echt goed uit.. hij komt dan niet in zijn diepe slaap, maar blijft in de remslaap... Verwennen kan inderdaad niet, dus knuffelen en troosten kun je niet teveel doen bij zon kleintje, maar zoals ik een strak schema aan houd, het heeft maar 3 dagen geduurd voordat hij daaraan gewend was, dus als je je kindje laat wennen aan het in slaap wiegen, dan zal hij moeite hebben met zelf in slaap komen als hij snachts wakker wordt omdat hij gewend is in slaap gewiegd te worden... dat bedoelde ik meer, ik had er niet aan moeten denken om weken aan te modderen voor hij zelf een ritme zou vinden, als dat al zou gebeuren (ik heb slechte voorbeelden hiervan in mijn omgeving...) Overigens hebben al deze theorieën, zowel voeden/slapen op verzoek als mijn strakke schema, natuurlijk per kind een andere uitwerking. Je doet wat goed voelt en dan kun je het nooit verkeerd doen toch? Je houdt van je kindje dus er is nooit 1 juiste manier... dit werkt voor mij, omdat ik zelf ook het best functioneer als ik een duidelijk plan heb, maar het zal niet voor iedereen werken...
Oh en de incubatietijd van herpes infectie varieert van 2 dagen tot 2 weken, dus dat hij nu nog niet ziek is, wil niet helemaal zeggen dat het gevaar geweken is...
@nonma: het kan best dat hij het virus opgelopen heeft, dat hoeft op zich geen probleem te zijn, zolang het zich niet maifesteert op de verkeerde plekken (zoals de hersenen bij kleine kids dus). Toen mijn dochter pasgebore was dacht ik keertje dat ze zelf een koorstlipje had, daar nog naar de HA-post voor gebeld, en kreeg toen deze info...het hebben van het virus zorgt dus niet nboodzakelijk voor een hersenvliesonsteking... trouwesn, prima dat het schema zo voor u werkt hoor, zeker als J. er zo goed op reageert...ieder inderdaad wat meest prettige voelt toch Merk dat het bij mij ook scheelt dat het hier de 2de is hoor, dan is het gewoon lastiger om een vast ritme aan te houden...
Helemaal mee eens hoor nonma, het is toch puur wat goed voelt. Helaas hebben babys ook geen gebruiksaanwijzing he
Mijn ventje slaapt gelukkig overal en ook wel diep in de auto in de wandelwagen in de box in bed op een feestje maakt gelukkig niet veel uit. Al maakt het in slaap komen wel uit daar heeft hij altijd moeite mee hij lijkt op zijn moeder en wil graag wakker blijven. Maar dat heeft hij in zijn bed ook. Vandaag wel begonnen met een voeding schema.... Ik deed voeden op verzoek maar hij werd pas wakker als hij echt honger had en dan was hij overstuur en druk als hij ging eten dat was dus niks. Nu vandaag ben ik om de 4 uur aan het voeden (ze zeggen dat hij dan ook beter doorslaapt we zullen zien) tot nu toe gaat het super maak hem wakker en hij eet veel rustiger en komt tot nu toe ook veel makkelijker in slaap Iedereen voor zich uit vinden wat werkt en ik vind het fijn om ook de gedachtes van andere te lezen en zo eens iets nieuws proberen als het geen wat ik deed niet werkt.
Hier gaat het slapen steeds beter, alleen vandaag echt niet door de warmte. Overdag slaapt ze bijna nooit in de wieg, meestal in de box, in de wagen of op de arm. Ze kan eigenlijk niet zonder onze hulp in slaap vallen. We proberen het regelmatig, we laten haar ook wel huilen. Maar als ze echt overstuur wordt halen we haar weer uit bed. Ze kan ook niet wakker in de wagen in slaap vallen en in de maxi-cosi kan ze het sinds 2 dagen. Misschien heeft dit te maken met de te korte spier in haar nek. Ik ga iedere week met haar naar de fysio. Hebben jullie dat ook dat jullie kleintje na de fles enorm hard gaat huilen? Het lijkt wel alsof ze niet verzadigd is. Na een minuut of tien is ze pas weer troostbaar. We mogen haar niet meer voeding geven, omdat ze al aan haar tax zit. Morgen de eerste prikjes.
Is ook zo natuurlijk, kijk ik besef dat de kans op besmetting waarschijnlijk gering is, maar de gevolgen kunnen heel groot zijn, dat vind ik er eng aan, je laat je baby ook niet in buurt van iemand met waterpokken toch? Dat is ook gevaarlijk onder de 1-jaar...en wat ik ook vooral vervelend vind is als anderen zo nonchalant met mijn kind omspringen, zelfs al is het mijn schoonmoeder...
Misschien heeft ze geen honger meer, maar nog wel zuigbehoefte? Heb je al geprobeerd meteen speentje te geven na het voeden? Dat helpt hier goed! Voor wat betreft het inslapen: een inbakerdoek doet echt wonderen!