Juni 2013 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door VanEke, 6 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    hier juist omgekeerd Elize zegt al een poosje papa en nu komt er ook af en toe ma bij wat mama dus moet betekenen want dat zegt ze als ik weg loop of ben.. ;)

2. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    Vandaag weer bij het CB geweest en Elize heeft weer prikjes gehad.
    Ze is mooi gegroeid en gewicht ook prima volgens eigen lijntje nog steeds blijft ze onder gemiddeld maar dat geeft niet als ze maar groeit en zich goed ontwikkeld. Nou dat doet ze. Dus wij zijn tevreden. Ze weeg nu bijna 7 kilo en is 68,5 cm lang. kleding draagt ze nu meeste in maatje 74. en soms nog 68. Ze begint nu ook door te krijgen dat ze de box spijlen vast kan pakken, en doet dit al steeds vaker. Als je haar helpt komt ze omhoog hou dan haar ietsje tegen en dan gaat ze al zelf staan. De verpleegkundige wenste ons alvast een mooie verjaardag voor Elize toe. Nog even en dan is het zover. Ik ben nu vast bezig met de voorbereidingen want het idee is om familie en een vriendin met gezin en de oppas uit te nodigen vanaf een uurtje of 15.en dan rond 17 uur gezamenlijk te BBQ en.
    dus hopend op mooi weer op 1 juni.
    Ook is gisteren de autostoel bezorgd. De Cybex sirona achterwaartse autostoel en hebben we deze al gelijk in de auto gezet. Ben er super blij mee. De maxi cosi gaat terug naar mij zusje die hem over een paar maandjes nodig heeft als haar 2de kindje geboren wordt.

3. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Kom ook weer even buurten.
    Gaat goed met iedereen volgens mij!

Skyscraper: wat een verschil zeg!
    Mamainthefuture: gefeliciteerd! En hier ook eentje die met vlagen aan mij vast plakt. Maar het zijn hier echt moment opnames. Op een of andere manier mag ik de keuken niet in haha. Terwijl hij me gewoon kan zien. Gek kind

Wensdroom: ook een mini? Ik ben ook gisteren geweest. Hij is 76,5 cm dus iets boven gemiddeld en gewicht bijna 2 lijnen eronder met 8020 Gr.

Ontwikkeling: meneer gaat als een speer. Hij rent langs de tafel, kruipt door het huis en gaat zelf de trap omhoog. En sinds deze week loopt hij ook los. Een meter of 3 red hij wel voordat hij omvalt. Maar hij kan ook 5 minuten stil staan los met speelgoed in zijn hand.

Verjaardag: kadootjes zijn er al. Datum is geprikt. Hier doen we ook met eten erbij. Denk vanaf 13.00. Om 15.00 gaat hij dan even plat en om 18.30 mag iedereen vertrekken zodat hij nog even tot rust kan komen. Nog 3,5 week!

4. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    Verjaardag klinkt leuk, wij doen de verjaardag vanaf na haar slaapje. ja ze is ook mini was 45 cm bij de geboorte en 2560 gram. maar ze doet het prima dus zijn tevreden:)

5. Nicci1982

Ja idd. Matthijs was niet veel groter dan dat. Ze houden dan toch dat fijne. Maar zo lang ze zich ontwikkelen is het inderdaad prima.

6. mamainthefuture

mamainthefuture Fanatiek lid

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Genieten van mijn twee mannen :)
    Houten
    Wensdroom wij moeten maandag weer voor prikjes :( ben benieuwd hoe het gaat! Moet ze niet minimaal 9 kilo zijn voor een andere stoel?
    Wij vieren het ook gewoon 1 juni :) zo leuk en spannend. Het is allemaal zo snel gegaan. Wij vieren het van 10.00 tot 13.00 zodat hij in de middag lekker kan bij komen en slapen en spelen met zijn speelgoed ;)
    En dan gaan we daarna met zijn drieën uit eten.

Nicci dank je wel :) hier is het gelukkig al heel erg minder geworden :)
    Was ook maar heel kort heel heftig eigenlijk.
    Leuk he de eerste verjaardag. Babytijd voorbij!

7. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    @mamainthefuture nee hoor voor het stoeltje dat wij hebben gekocht hoeft ze niet perse al 9 kilo te wegen. de vervolgstoeltjes waar dat voor geldt is als het voorwaarts gerichte stoeltjes zijn of stoeltjes waar ze pas vanaf een gewicht van 9 kilo in mogen. dit stoeltje is een stoeltje geschikt voor 0 t/m 18 kilo dus vanaf geboorte tot een gewicht van 18 kilo en dit stoeltje is een achterwaarts gericht stoeltje waar ze ook tot de 18 kilo achteruitwijkend in vervoert kunnen worden. daar is het eigenlijk zelfs voor bedoeld, wel is het ook mogelijk om deze bij een gewicht van 9 kilo of meer naar voorwaarts te draaiden. wij hebben de cybex sirona

zie mijn foto Bekijk bijlage 391007

Cybex Sirona Storm Cloud - Autostoel | Babypark

8. mamainthefuture

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Houten
    Wensdroom ow oké ik ken deze stoel helemaal niet, dank je voor de info ;) Thomas zit als een koning naar voren in zijn stoel Hihi zal er een keer een foto van maken....

9. Nicci1982

Hier ook een stoel naar voren ondanks zijn lage gewicht. De maxicosi was niks met hem. Hij zit hier veel beter in en als we alles strak trekken past het precies. Als we tot 9 kilo moeten wachten zijn we denk ik een half jaar verder ofzo.

Hier loopt meneer nu echt. Steeds vaker los en hij kan ook gelijk zijn evenwicht vinden als je hem op zijn voeten los neerzet. Als hij zich concentreerde loopt hij het hele huis Rond maar hij is snel afgeleid en wat baldadig en dan gaat het mis. Gaat echt hard. Nog meer die al poging tot lopen doen?

Vrijdag onze gloedjenieuwe auto gekregen. De oude was nog best oké maar een nieuwe is toch wel lekker. Het is een Nissan quashqai 2014 geworden. Lekker ruim maar toch wat in moeten leveren op laadruimte helaas. We waren een terreinwagen gewend. Maar wel lekker geen APK meer en dan ruilen we tegen die tijd hem weer in voor een nieuwe.

10. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    Elize heeft nu het staan ontdekt en gaat steeds staan in de box. lopen zal ook wel snel komen denk ik zo.

Nicci1982 had je niet beter voor een achterwaartse stoel kunnen kiezen? met een gewicht onder de 9 kilo mag je kindje helemaal niet vooruit gericht zitten. hun nekje enz.. is nog niet stevig genoeg.
    wij hebben bewust gekozen voor een stoel die achteruit kijkend is. en de bedoeling is dat ze daar tot de 18 kilo of tot ze er niet meer in past achteruit kijkend in deze stoel blijft. waarom omdat dat de nieuwe norm gaat worden en het 5 x veiliger is dan vooruit gericht.

11. mamainthefuture

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Houten
    Nicci aan de hand lopen gaat hier als een speer! Dan rent Thomas het huis rond! En achter een loopkaretje ook, maar los vind ie eng dus durft hij niet al probeerde hij het laats wel en nu ook steeds vaker, maar dan op het laatste moment als hij bijna los is denkt hij nee moet vast houden.... (Schud dan ook nee met zijn hoofd haha)
    Leuke auto!

Wensdroom Thomas wil niet in de box , maar heeft het staan met slaapzak aan ook uitgevonden dus door de babyfoon is het elke keer Thomas ga liggen en ga slapen.... Gaat ie zitten en kijkt hij recht in de babyfoon van he mama ik hoor je maar zie je niet Hihi en vervolgens gaat hij liggen echt grappig. (Hebben er 1 met camera ;))

12. Nicci1982

Weet het maar op onze family fix kan er geen achteruit. En dan houden we hetzelfde drama als met de mc. Hij wil gewoon dingen zien en haalt dan allerlei capriolen uit.
    De stevigheid van het nekje hangt volgens mij niet van het gewicht af maar eerder de ontwikkeling en leeftijd. Dacht dat het er meer mee te maken had dat de gordels niet strak zouden trekken bij een lager gewicht in een botsing. Maar volgens mij valt dat wel mee. Maar uiteraard is achteruit vervoeren het beste. Zou het zeker doen als de kleine dat ook prima vind.

Hier ging het na het optrekken wel redelijk snel. Maar toch nog wel ruim een maand volgens mij. Denk zelfs anderhalf. En volgens mij zweet het ook niet veel. Sommige kindjes durven gewoon niet te gaan lopen omdat ze bang zijn om te vallen. Ken er genoeg die pas rond de 15-18 mnd gaan lopen. Maar zou wel leuk zijn! Vind het zo grappig om hem door het huis te zien zwalken.

13. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    @Nicci: Als ik het goed begrijp heb je isofix in je auto dus zou een ander achteruitkijkend stoeltje wel kunnen. op de family fix past idd geen achteruitkijkend stoeltje op dat klopt. want bij die stoeltjes zit een andere base onder die je aan de isofix bevestigd. wij hadden de family fix ook voor de maxi cosi. ik snap ook goed dat hij lastig doet als hij achterwaarts zit. maar als hij strak genoeg in de gordels zit kan er niks gebeuren lijkt me.

Ik zelf maar dat is ieder zijn eigen mening hoor! ( en ik ken jouw kind natuurlijk niet en kan niet bepalen voor een ander wat hij /zij moet doen) zou ondanks dat toch voor achterwaarts gaan. dan maar lastig in de auto dat went vanzelf wel denk ik dan.

voor meer info over achterwaarts kijk je bv op. www.achterwaartsvervoeren.nl

het heeft idd ook met ontwikkeling en groei te maken en niet met gewicht, de nieuwe norm is ook tot 15 maand achteruit vervoeren en liever nog tot ong. 4 jaar ( 18 kilo) dat strak kunnen trekken van de gordel weet ik eigenlijk niet. maar volgens mij heeft het toch echt met de ontwikkeling en sterkte van de nek en wervelkolom te maken.

maar wel leuk en fijn dat hij het wel naar zijn zin heeft in een voorwaarts gericht stoeltje dat zal als je auto rijdt wel prettiger zijn dat geloof ik graag. en leuk een nieuwe auto dat zal prettig zijn!

@mamainthefuture: Gelukkig wil Elize nog wel in de box en kan ze zich daar ook nog goed vermaken. soms zit ze dus in de box en soms speelt ze op de grond in de keuken. dat wisselt. mar ik vind dat ze gewoon ook nog in de box moet kunnen spelen en met een hond en kat in huis is dit ook wel prettig want daar gaat ze ook steeds achteraan/en naartoe . plus als je even naar het toilet bent of naar buiten loopt, of kookt enz.. is de box erg makkelijk en gaat ze er ook echt in.

schattig dat Thomas reageert op je stem in bed en dan weer gaat liggen. wij hebben ook een babyfoon met camera. en ook grappig dat hij dan wel wil lopen maar nog niet los durft en dat dan ook door nee te schudden aan geeft. slim hoor!

Elize trekt zich steeds op in de box en zet dan pasjes op de plaats.
    we zullen zien hoe snel ze wel of niet gaat lopen.. van kruipen naar zitten en ineens naar staan dat ging best vlot. dus wie weet.. ze heeft iig de grootste schik nu ze zich kan optrekken!

Bekijk bijlage 391630

14. mamainthefuture

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Houten
    Nicci ja lijkt me ook leuk als Thomas door het huis een loopt! En bang voor vallen is die niet hij ligt regelmatig om ver en 10 seconde later doet hij precies het zelfde weer als wat hij deed waarom hij om viel....
    Qua auto rijden snap ik het wel hoor, wij zitten veel in de auto en heb zelf ook geen zin in een krijsend kind de hele weg en nu zit hij heel rustig en heel braaf Rond te kijken en vind het zelfs leuk :D

Wensdroom ik had Thomas ook graag nog af en toe in de box gezet maar hij is er nooit fan van geweest.... Heeft hij van zijn moeder :D ik zat er ook nooit in ;)
    En ach we letten op en traphekjes hebben we al dicht dus kan weinig mis gaan. De katten gaan hoog in de krabpaal zitten dus die hebben er ook geen last van :)

Ja het is echt heeeeeeel schattig hoe hij dat doet, je ziet hem in zichzelf denken zo leuk. Soms kijkt ie je ook aan en is het ja en knikt met zijn hoofd en dan kijkt ie weg en schud ie toch nee zo van oei doe toch maar niet he.... Echt zo leuk.

Ja de camera vind ik ideaal en de tweede gaat er ook 1 krijgen ;) moet alleen ff kijken of we een andere kopen want wil niet me nachtkastje vol hebben met babyfoons haha... Dus heeft er iemand een idee???

Leuk he hoe trots en blij ze zijn dat ze iets kunnen :)

15. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
  16. mamainthefuture

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Houten
    Dank je wensdroom, zal zo ff gaan kijken ;)

17. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    Ik ben begonnen om schilderijtjes van stof en vilt op canvas te maken. het leek me leuk om te doen en ik wil er straks voor de baby van mijn zusje en neef maken.

hier mijn eerste creaties.

Bekijk bijlage 391793

Bekijk bijlage 391794

18. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Mamainthefuture spannende dag voor jou morgen of niet? Veel succes alvast!

Hier ook een lekker druk ding. Loopt overal langs en gaat ook al van bank naar tafel en van tafel naar stoel maar los lopen nog niet. Hij heeft nu wel het trucje door dat hij niet meer omvalt als hij klaar is met staan maar keurig door de knietjes en dan kruipend verder. Hoor nu ook regelmatig 'mama' al is het nog niet heel bewust. Wel een heerlijk geluid zo'n mannetje dat je mama noemt :)

Autostoel hebben wij gewoon voorwaarts, de MC Tobi. Erg tevreden mee. Leuk bedacht die achterwaartse normen maar onze auto heeft geen isofix en ik ga geen andere auto kopen of isofix laten installeren voor een stoel. Ik vind ze trouwens ook bizar duur. Noway dat ik 500euro ga neertellen voor zo iets. Vond 200 mans zat. En ja het is misschien 5x veiliger dan voorwaarts maar iedereen doet nu alsof voorwaarts vervoeren een doodzonde is. Beetje jammer.

19. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    beertje isofix zit idd niet in elke auto, en ik zou als we geen isofix hadden ook echt geen andere auto gekocht hebben hoor! en achteruit wordt de norm maar omdat je moeilijk van iedereen kan verwachten om of en andere auto en voor sommige zelfs een ander autostoeltje ( want soms hebben mensen er al een) te moeten kopen blijft de huidige norm ook nog bestaan en is voorwaarts vervoeren vanaf 9 kilo ook gewoon toegestaan. en ook veilig hoor , het niet zo dat dat niet veilig is dat zou wat zijn als dat ineens niet meer veilig zou zijn!!En ze zijn ook bizar duur dat heeft te maken met dat het nog onbekend is en er nog niet zo veel verkocht worden in Nederland maar dat wordt wel steeds meer. maar er is niks mis met je voorwaartse stoel hoor! snap goed dat niet iedereen 500 euro kan betalen wij hebben dat wel gedaan, maar dat is ieders eigen keuze dus nee een doodzonde vind ik het niet..

20. mamainthefuture

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Houten
    Wensdroom leuke schilderijtjes..... Ik heb een geboorte schilderij voor Thomas gemaakt en voor mijn nichtje, zal binnen kort eens een foto plaatsen hier maar staan niet op mijn tablet ;)

Beertje dank je wel ben erg zenuwachtig :)
    En idd wordt soms in winkels en door mensen gedaan alsof je je kind het slechtste geeft als je hem/haar voorwaards vervoerd, maar dat is idd helemaal niet zo. Ik weet dat wij in de winkel een discussie hadden met de verkoper en kwam er op neer dat hij vond dat wij niet voor het meest veilige kozen voor ons kind... Pardon.... Geef je hem dan gratis??? Dus snap wat je bedoelt haha.

Deel Deze Pagina