Stefanenlaura dank je wel Leuk he dat ontdekken van de kleintjes, hier is ook niks meer veilig de katten worden volop achterna gezetten want die vind het geweldig leuk (de katten hem iets minder al mag hij alles met ze doen en willen ze het niet dan lopen ze weg en kan dat niet omdat hij ze in de houtgreep heeft dan kijken ze me aan en hoor je een zielige miauw waarop Thomas begint te schateren haha) Beertje fijn om te horen dat het goed gaat en hij geen pijnstillers meer nodig heeft. Hoe lang moeten jullie in het ziekenhuis blijven? Dikke knuffel voor Cas maar ook voor jou!
Beertje, fijn om te horen dat het beter gaat met Cas! Nicci: Wij hebben ook een hele hechte familie, waar ik ook alles tegen kan zeggen. Maar bij ons is het dan gewoon niet gebruikelijk, misschien dat het daar dan aan ligt. het is natuurlijk ook maar net wat je gewend bent. Bij ons op verjaardagen ben je vrij om binnen te lopen en weer te gaan wanneer het je uitkomt, terwijl het bij mijn schoonfamilie bijna verplicht is om binnen een half uur na de starttijd aanwezig te zijn en te blijven tot minstens half 3 snachts (volwassen verjaardag dan he ). Zolang en laat hoeft echt niet van mij, dus wij werden altijd door de halve familie geïrriteerd aangekeken als we eerder gingen. Maar dat vind ik ook erg raar, die verplichting, terwijl hun dat weer normaal vinden. Ik ben zelf helemaal weg van die retro dingen, dus die auto vind ik echt geweldig . Hebben ook andere loopautootjes en een loopmotortje, maar deze is toch wel mijn en ook Dex zijn favoriet! Met Sinterklaas hebben we zo'n alles in een trike gekregen, daar doen we ook veel mee. Samen de honden uitlaten met hem er op zijn fietsje naast (nog wel met duwstang dan). Schommel is ook een succes en is groot en stevig genoeg zodat papa of mama er ook gezellig bijkunnen. ^^
Rubi ik heb dan nog een auto voor je hahaha..... Ow leuk dat papa en mama er ook bij kunnen Wij gaan vandaag en morgen naar België vandaag lekker winkelen ofzo en vervolgens einde van de dag naar een B&B en morgen naar de dierentuin Pairi Daiza. Heb er zin in en ben benieuwd hoe Thomas het snachts gaat doen .
Rubi nog gefeliciteerd met Dex.. Het ziet eruit op de foto alsof hij goed verwend is en die schommel erg leuk! Beertje wat schrikken hopelijk betert Cas snel! ze zijn ook zo beweeglijk die kleintjes Elize is ook zo aan het omdraaien en gaan zitten, kruipen of staan vooral tijdens het verschonen. dat je der echt geen moment uit het oog moet verliezen zo snel is ze. soms verschoon ik ook op de grond en niet op de commode omdat ik dan bang ben dat ze zo snel is en er dus af valt. beterschap en een dikke knuffel! mamainthefuture veel plezier met winkelen en de dierentuin. Wij gaan vrijdag op vakantie met mijn ouders en zusje en haar gezin naar centerparks in Duitsland. erg veel zin in!
Ik ben al een tijdje hier niet meer geweest. Tenminste, wel heel soms even langs geweest en even gelezen, maar niet meer gereageerd. En ook nu hou ik het kort. Beertje, ik hoop dat alles weer goed is, dat is schrikken hè! Maar goed gehandeld hoor! Wat een geweldige foto's heb ik voorbij zien komen. Het gaat met mijzelf niet helemaal lekker. Ik ben na 10 maanden weer begonnen met werken. Maar langzaamaan kreeg ik het zwaarder en zwaarder. Tot ik met mijn mdl-arts gesproken heb en zij mij streng toesprak dat er iets veranderen moest, omdat ik het anders niet vol zou houden. Daarna heb ik een moment thuis gehad dat mijn man toevallig net belde. Ik had zowat een paniekaanval, het was dinsdag, omdat ik merkte dat ik mij toen al druk maakte over het feit dat ik donderdag moest gaan werken. Ik heb woensdag ochtend gelijk naar mijn werk gemaild dat het niet goed met mij ging en dat ik bang was dat als ik zo door zou gaan, dat ik een opvlamming van mijn ziekte (crohn) zou krijgen. Een lang verhaal in zo kort mogelijk: Die donderdag wezen werken, ging helemaal niet goed. Daarna ziek gemeld en naar bedrijfsarts gegaan. Nu doorgestuurd naar arbeidsrevalidatie waar ze mijn belastbaarheid (door uwv 50% arbeidsongeschikt verklaard) gaan meten, voor zover het kan. Mijn hoofdvraag nu, of het onderwijs eigenlijk wel geschikt is voor mij door mijn gezondheid. Ik ga nog wel naar mijn werk, maar ik sta niet voor de klas, want dat trek ik op dit moment niet. Dus ik doe andere dingen die gedaan moeten worden, maar vaak moeilijk tijd voor te vinden is. En ik ben er maar heel kort. Eigenlijk komt het er op neer dat ik heel veel rekening met anderen heb gehouden waardoor ik mijzelf een beetje vergeten ben. Ook heb ik nooit begeleiding gehad toen ik ziek geworden ben in 2008, terwijl het wel mijn leven volledig omgegooid heeft. Maar ik krijg nu hulp en begeleiding om dit alles uit te zoeken, en ik heb er vertrouwen in. Maar dit alles is dus de reden waarom ik hier al een hele tijd niet geweest ben. Met de kinderen gaat het gelukkig goed. Yoshua staat regelmatig los, maar het lijkt soms dat als hij het door heeft hij voorzichtig door zijn beentjes zakt om weer te gaan kruipen of tijgeren. als hij 1 of 2 handjes vast heeft gaat hij gelijk rennen. Hij is onwijs vrolijk, heel ondernemend en onderzoekend. Hij houdt vooral van drukke dingen met veel herrie. Een luier verschonen is hier ook een ramp, nog voor ik de luier open kan doen is hij al omgedraaid. Ik ben bezig om het voeden terug te brengen naar 2 keer, maar het is best lastig. Hij is gek op drinken bij mij. Zodra ik zeg: Yoshua, wil je slokkie mamma? Draait hij om, kijkt heel blij met fonkelende en ondeugende oogjes en komt heel snel naar mij toe. Ik merk dat hij veel woorden herkent en hij probeert vooral dierengeluidjes na te doen. Als hij ergens naartoe/op wilt slaat hij 2 keer met zijn hand er op. (stoel, deur, bank enz.) Maar nu ga ik maar gauw slapen. Ik hoop dat ik binnenkort weer wat meer ga reageren hier. O ja, Yoshua krijgt een Woezel en Pip feest, hij is gek op de 2 hondjes.
Micha heftig meid en zeker niet leuk! 10 maanden eruit is natuurlijk ook al best lang en is dan een flinke omschakeling om weer te moeten werken en dan heb jij je ziekte niet mee zitten. Ik ben erg blij te horen dat ze het serieus aanpakken en je begeleiden helaas hoor je ook wel eens anders. Ik heb terwijl ik nu alweer 7 maanden werk nog steeds moeite met naar mijn werk gaan en zou nog steeds heel graag stoppen. Zorg liever zelf voor me mannetje dan weet ik tenminste zeker dat het op mijn mannier gebeurt. Gelukkig gaat alles met de kids wel goed het is zo leuk om dat ontdekken van de kindjes te zien We hebben voor Thomas ook een Woezel en Pip feest, hij vind ze ook heel erg leuk hebben ook een boekje met Thomas zijn naam: Woezel en Pip Hallo lief lammetje Thomas en dat vind het zo leuk, reageert echt op zijn naam haha.
jemig heftig Mischa " is onwijs vrolijk, heel ondernemend en onderzoekend. Hij houdt vooral van drukke dingen met veel herrie. Een luier verschonen is hier ook een ramp, nog voor ik de luier open kan doen is hij al omgedraaid. Ik ben bezig om het voeden terug te brengen naar 2 keer, maar het is best lastig. Hij is gek op drinken bij mij. Zodra ik zeg: Yoshua, wil je slokkie mamma? Draait hij om, kijkt heel blij met fonkelende en ondeugende oogjes en komt heel snel naar mij toe. Ik merk dat hij veel woorden herkent en hij probeert vooral dierengeluidjes na te doen. Als hij ergens naartoe/op wilt slaat hij 2 keer met zijn hand er op. (stoel, deur, bank enz.)" Wat betreft het voeden herken ik heel goed, komt geregeld naar me toelopen wijst naar mn 'meiden' of duikt er tussenin hij is het niet zo eens met het afbouwen, zit nu op 3 x meestal 4 keer (1x snachts) en wil naar 2x of 3x. In elk geval niet meer hoeven kolven maar meneertje drinkt nog liever 10 x op een dag Ja die kleintjes zijn slimmer dan je denkt, hier laatst opgeschreven hoeveel woorden hij al herkent, en kan aanwijzen hoeveel woorden hij al kan zeggen en hoeveel handelingen hij al uit kan voeren als je hem opdraagt. bv kusje geven of pak die of kom hier of doe die daar, en dacht altijd dat twee nee leeftijd is nou ukje kan er nu al aardig wat van zit dara met zn hoofd nee te schudden weet heel goed wat hij wil (en niet wil) Ook als je nee zegt of uhuh afblijven dan kijkt hij je echt zo aan of je kijkt om het evrvolgens nog ene keer te doen boefje
Thomas heeft alleen in de ochtend nog 1 papfles en verder krijgt hij al gewone half volle melk.... Wat een verschil hé eigenlijk met bv of kv. Mama nog een nacht voeding pfffff dat is voor mij eeuwen geleden (voor me gevoel eeuwen haha) Thomas slaapt van 19.00 tot 8.30 Heerlijk hé dat uitproberen van de kleintjes, als ik nee zegt kijkt Thomas je heel strak aan en intussen doet hij toch met zijn hand het gene wat niet mag en vervolgens lacht hij, kleine monstertjes Hihi.
Dat laatste is zoooo herkenbaar!! heel hard nee schudden met zo'n ontdeugend boevenkoppie Levi heeft inmiddels de bank wel ontdekt, maar er tegenopklimmen vanuit teigerstand gaat nog niet. Hij probeert het uiteraard wel en lachen dat ie dan doet, hij heeft er een hoop lol in. Morgen zullen de uitnodigingen wel binnenkomen, kunnen gelijk op de bus, het wordt een dikkie dik feest. ik heb op de kaart geschreven dat mama wel wist wat Levi leuk vindt mochten de visite naar kado ideeen vragen. (heb maar een cluppie van 12 mensen, meer kunnen we er niet eens kwijt) *dit is de voorkant van de uitnodiging*
Skyscrapper leuk dat hij er wel lol om heeft, Thomas werd boos als het niet lukte... Ging vervolgens wel net zo lang door tot het wel lukte haha Hele leuke kaart zeg! Ja komt allemaal erg dicht bij, nog even en we hebben allemaal geen baby meer maar een dreumes!
Ik ben eigenlijk toch best blij dat de babytijd bijna over is. Tijd voor een nieuwe fase! De oudste van bijna 3,5 zijn we nu ook nog van alles aan het leren. Hij is nu 2 dagen speenvrij, gelukkig heeft hij er tot nu toe nog geen drama om gemaakt. Als het mooie weer een beetje goed doorzet gaan we aan de zindelijkheidstraining met hem. Daar waren we vorig jaar al mee begonnen, maar toen was hij er nog niet aan toe, hij maaktte er echt nog een spelletje van. Nu is hij al iets ouder en snapt het beter, denk ik. En we gaan ons van de week maar eens orienteren op een nieuwe "grotere" school! Over een half jaar mag hij al naar de kleuterklas!
Grappig al die thema feesten. Daar ben ik totaal niet van. Vind Nijntje, smoezel en Flip en al die dingen verschrikkelijk haha. Ze komen er gewoon niet in. Hou niet zo van dat kinderlijke ook niet met kleding. Moet me er soms echt overheen zetten omdat hij t ws wel geweldig vind. Veel gelezen maar de helft alweer vergeten. Ga een poging doen: Beertje: fijn dat t beter gaat. Gelukkig zijn ze flexibel. Rubi: ook hier een retroding over hoor. T was een grijze en hij is nog te hoog. Over een paar maanden m maar weer wegwerken haha Mamainthefuture: klinkt alsof je lekkere dagen gehad hebt. Mama: ook een snelle net als hier. Leuk hè? Skyscrapers: ook hier was t toen volop frustratie als t niet lukte. Vond er niets lolligs aan. Wij overigens wel. Slapen: eindelijk slaapt meneer weer door. Had tegenin koud. Mega dikke slaapzak en niets aan t handje meer. Grr suf van ons. Maar hij houdt ook wel van extreem warm blijkbaar. Eten: hier ook 1 fles in de avond nog. In de ochtend brood met vifit of optimel en omdat het bij zijn ritueel hoort voor bed een fles. Bij t eten het erbij is ook teveel voor hem dus houden t zo. Maar hij kan prima zonder ook alleen dan dus te weinig melkproducten op een dag. Mijn vent lust geen melk of karnemelk dus vandaar vifit of optimel. Een gewone nutrilonfles wil hij er ook niet bij dus ben al lang blij dat ik iets gevonden heb. Probeer melk over een tijdje gewoon weer. Verjaardag: zijn feestje was super! Hij heeft echt genoten. Die glimogen toen hij de ballonnen en slingers zag was geweldig. T was mooi weer. Nog wat onverwachte visite en lekker weer. Hij heeft de drukte ook goed aangekund. Braaf gaan slapen in de middag en de avond ook weer. Hij heeft veel leuke dingen gehad: - toet toet alle 15 auto's - toet toet grote ambulance - toet toet garage, vliegveld, brandweerkazerne en bouwplaats - Toet toet lanceerbaan - toet toet wegdelen 2x klein en 1x deluxe en 1x die met brug en stoplicht. - ballenbaan van 1 meter hoog - piraten watertafel -driewieler met duwstang - handpopboek - tekenbord waar je t weer weg kan halen - vormenstoof - zilveren bestekset - houten puzzels - regenmaker - kleding - zandbakspullen -retroauto - geld Kortom veel te veel! Nu als donderdag echt jarig. We doen niets meer maar wel met zijn drieën op pad en een leuke dag ervan maken.
Skyscrapper waarom pas als het mooi weer is? De zindelijkheidstraining? Nicci gefeliciteerd met de 1e verjaardag van je kleine man Matthijs Leuke dag gehad vandaag? heerlijk veel cadeautjes gekregen dus waar ga je het allemaal laten Tja kan je ook niet weten dat hij het blijkbaar koud vind :S mijn kleine man heeft het juist heel erg snel bloedheet.... Niet van mij Thomas drinkt melk gelukkig heel erg makkelijk maar kan niet anders dan met ouders zoals wij. We zijn gek op melk
Dank je! Tja de bouwplaats en vliegveld staan op zolder totdat hij groter is. De rest staat op zijn speelmatten in zijn speelhoek. Die is 2x2 of 2,5x2,5 m. Past precies tussen de bank en eethoek dus lekker uit het zicht ook. De ballenbaan tussen het dressoir en box en de watertafel en driewieler buiten. Retroauto op zijn kamer en de rest her en der. Gelukkig een groot huis haha. Zou niet weten hoe je t moet redden in een klein huis of appartementje hihi De dag was ook geslaagd, was bij de huis in de buurt! 1 minuutje wilde hij het liefst in mij weg kruipen bij balorig. Maar daarna helemaal los. Echt superleuk vooral omdat hij al goed kan lopen en klimmen. En wij hebben de dag afgesloten met sushi. Af en toe aan de bevalling terug gedacht. Van oh ja toen... Vooral mijn vent had dat. Ik iets minder maar ben ook vrij nuchter daarin. Had ik er 2 dagen aan moeten denken zeker haha. Voor jou schiet t ook op nu
Nicci ja wij hebben gelukkig ook een ruim huis waar ik erg blij mee ben nu we een kind hebben..... Aangezien Thomas ook erg verwend wordt door zijn ouders oeps..... Ik wil waar de box staat straks een hoekje voor de kids maken, maar ja aangezien nummer twee komt laat ik de box nu gewoon lekker staan, toch geen zin om die nu weg te halen als ik hem straks weer neer moet zetten. Jaaaaa bijna nog een ruime week, gaat echt snel de tijd. Ik denk wel terug aan de bevaling maar meer omdat ik nu zwanger ben en niet in de zin van Thomas die 1 wordt Aangezien ik ook echt denk hoe zal het nu gaan....
Ik laat de box ook nog ff. Ik kan hem moeizaam alleen laten omdat hij zo mobiel is. Als hij alleen kon kruipen had t niet uitgemaakt. Maar nu is t een makkelijke dumpplek voor als ik even boven iets moet doen :-D En hij staat niet in de weg dus dat scheelt. O
Nicci Thomas wil niet in de box haha dus als ik niet zwanger was dan hadden we hem al een paar maanden geleden weg gehaald.....