Juni 2013 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door VanEke, 6 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nonma

Nonma Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.659
    116
    63
    Vrouw
    Marketing
    Amsterdam
    Hier morgen ook de eerste prikjes.. Ik kijk er niet echt naar uit, ik vrees dat ik zelf ook een traantje zal laten als hij erg gaat huilen:(

2. VanEke

VanEke Bekend lid

3 feb 2011
    937
    0
    16
    @nonma: snap u bezorgdheid hoor, had ik toen bij mijn dochter ook, toen was ze niet eens in contact gekomen met iemand die een koortsblaar had maar dacht ik dat ze er zelf 1 had, uiteindelijk bleek het een muggenbeetje net op de rand van haar lipje, maar heb haar toch meerdere dagen goed in het oog gehouden toen...alertheid kan nooit kwaad!

@drinken: hier doet Jelle ook altijd best lang over de fles, heb het idee dat gaatje nummer 1 ook al te klein voor hem is, dat het hem zoveel moeite kost om te drinken dat ie er te moe vcan wordt...en dan valt ie na 30 of 40 cc in slaap...hij drinkt door de dag vaak zijn fles niet op, maar dan haalt ie ook niet 3 uur...op zich zo erg niet want door de dag geef ik toch BV via de fles, maar dat ga ik niet blijven doen natuurlijk...mss ga ik al wel over op speentje 2, zijn er nog die deze al hebben??

3. VanEke

VanEke Bekend lid

3 feb 2011
    937
    0
    16
    had ik trouwens mijn ventje al eens laten zien hier...deze is van vanmiddag, waren we gaan wandelen in het park...

Bijgevoegde bestanden:

• jelle.jpg
      jelle.jpg
      Bestandsgrootte:
      13,1 KB
      Weergaven:
      6
  4. mamainthefuture

mamainthefuture Fanatiek lid

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Genieten van mijn twee mannen :)
    Houten
    Myres ow verveld van haar nek spiertje gaat het goed met de fysio?

Heeft je kleine misschien spruw, want vermoedelijk als ze na 10 min stil zijn is het niet de honger dan blijven ze wel door gaan tot er eten in gaat. En is het na elke voeding? Anders voeding misschien dikker maken met nutriton?

Nonma het is ook zeker eng! En ik vind het JUIST erg dat je schoonmoeder er zo mee omgaat, ze praat over de veiligheid vn haar kleinkind! Die moet toch wat voor haar betekenen....

Eerste prikjes hier vielen erg mee en omdat hij niet hoefde te huilen hield ik het ook droog ;)

VanEke hier al heel lang op speen 2 aangezien hij idd inslaap viel en meer dan 30 min soms wel een uur over zijn fles deed, kregen hem met erg veel moeite leeg! Dus na paar weken over gegaan op 2. Nu we alleen nutriton in zijn fles doen heeft hij er weer erg veel moeite mee en doet er weer lang over en valt weer in slaap zit ik er zelfs al aan te denken om naar 3 te gaan.

5. Nonma

Nonma Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.659
    116
    63
    Vrouw
    Marketing
    Amsterdam
    Mmm over welke fles hebben jullie het als je speen 2 zegt? Ik heb avent flesjes speen 1, maar zelfs die klokt hij binnen 3 minuteb leeg... de s fles van difrax duurt iets langer, maar meer dan 5 minuten echt niet... ik zoek dus eigenlijk juist een speen waar het wat langzamer mee gaat...

6. VanEke

VanEke Bekend lid

3 feb 2011
    937
    0
    16
    @nonma: ik heb het over de avent, ik had wel eerst de natural breast speen, gaan nu de gewone 1 proberen, kijken wat dat doet...qua langzamer vind ik lastig...gebruikte bij mijn dochter de calma, maar dat was speciaal zo eentje om ze later ook nog aan de borst te kunnen leggen, zodat ze dat niet verleren...maar geen idee of die ook langzamer gaat...weet wel dat als ge die ondersteboven houdt er niks uit komt...dus het is niet dat zijn mondje volloopt omdat de speen druppelt, dus hij hoeft neit sneller te slikken dan dat ie zelf zuigt...

7. myres

myres Actief lid

19 sep 2012
    139
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een speen na de voeding heb ik nog niet geprobeerd.
    Naar mijn idee is het geen spruw. Inbakeren gaan we niet doen, ik heb zelf heup problemen gehad. Door inbakeren bestaat er een grotere kans op heupluxatie. Het is ons afgeraden. Ilja krijgt voor de zekerheid half september een echo van de heupjes. Aldus de fysio worden er geen problemen verwacht met de heupjes.

Vaneke wat een lekker mannetje.

8. mamainthefuture

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Houten
    Nonma: Avent had ik al 2 op nu op de d'r Brown ook, zit zelfs te denken om een 3 erop te zetten omdat T er weer erg lang over doet en niet helemaal zijn fles leeg drinkt.

Heb je al geprobeerd om de melk dikker te maken hierdoor moet hij meer moeite doen om te drinken.

Heeft er iemand tips..... Me kleine man heeft gister zijn laatste voeding om 22.00 gehad en komt nu pas om 6.00 dus echt top! Zit 8 uur tussen :) maar hij wordt om 3 uur even waker alleen is dan niet aan het happen of iets dus duidelijk geen honger (als hij wel honger zou hebben komt hij daarna ook niet pas om 6 uur, maar eerder) hoe kan ik zorgen dat hij lekker verder slaapt. Vind het voor mij niet erg maar voor hem zo sneu.

9. Nonma

Nonma Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.659
    116
    63
    Vrouw
    Marketing
    Amsterdam
    Hoe maak ik de melk dikker dam? Is dat wel goed voor zijn darmpjes? Hij heeft nooit krampjes, dat wil ik graag zo houden:)

10. Nonma

Nonma Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.659
    116
    63
    Vrouw
    Marketing
    Amsterdam
    Vanmorgen cb grweest! J is nu 4600 gram en 55cm, dus 5cm gegroeid!! Prikjes komen volgende x pas...

11. mamainthefuture

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Houten
    Met nutrition doe ik het. Jij krijgt er zover ik weet geen krampjes van, maar 100% zeker ben ik niet hier hadden we al last van krampjes.... Maar is niet erger geworden.

Groeit dus lekker :) ja op zijn vroegst mag dat na 6 weken....

12. Nonma

Nonma Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.659
    116
    63
    Vrouw
    Marketing
    Amsterdam

Doe je dan gewoon een extra schepje in de fles??

13. mamainthefuture

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Houten
    Ja ik ben begonnen met 1 schepje om te kijken hoe hij erop reageerde, want je mag ook 2 schepjes doen.
    Hoeveel CC geef je? Want je mag 1 of 2 schepjes per 100cc doen, dus als je minder geeft moet je misschien eerst een half schepje doen ;)

14. myres

myres Actief lid

19 sep 2012
    139
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag naar het cb geweest. Ze weegt nu 4995 en is 58 cm. Dus ze is lekker gegroeid. Ook prikjes gehad dat vond ze niet echt fijn, maar was gelukkig wel snel stil te krijgen.
    Alleen de arts van het cb was een verschrikkelijk mens. Ik had erg het gevoel dat me de les werd gelezen en dat ik geen vragen kon stellen.

15. mamainthefuture

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Houten
    Myres idd lekker gegroeid dat is fijn. Gelukkig was ze snel stil na de prikjes wel zo fijn voor haar maar ook voor mama :)
    Vervelend zeg dat je geen fijne arts had. Heb je uiteindelijk wel je vragen gesteld of niet?

16. myres

myres Actief lid

19 sep 2012
    139
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee ik heb helaas niet mijn vragen kunnen stellen. Misschien van de week de huisarts even bellen.
    Jammer van zo'n stom mens.

17. Micha 2

Micha 2 Bekend lid

4 jul 2010
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb mijn best gedaan bij te lezen en tegelijk reacties getypt op een kladblaadje :D

mamainthefuture:
    Een zp-app, een heel goed idee. Het lukt mij op dit moment niet om foto's via mijn telefoon op zp te krijgen, misschien dan wel.
    beertje1987:
    Ik heb te veel melk en een sterk toeschietreflex. Yoshua laat dan los en dan spuit het er letterlijk uit. Ik voel mijn toeschietreflex ook altijd, soms ook wanneer hij niet aan het drinken is. Het stomme, maar tegelijk handig. Als hij niet aan het drinken is voel ik het bij beide borsten. Als hij wel aan het drinken is voel ik het bij de borst waarmee ik niet voed, en weet ik dat ik klaar moet zitten met een doekje voor het geval hij loslaat.
    Stefanenlaura:
    Ik ben blij te lezen dat je jouw meisje zo snel bij je had! Fijn ook dat je je zo goed voelt en dat de bv goed op gang is. Bewaak wel jouw grenzen heel goed en neem je rust op tijd, want als je nu te snel gaat, krijg je er later spijt van.
    Geniet lekker van jullie meisje!
    Mooie meid zeg, leuke foto's!
    Ontstoken oogje: Druppeltje bv er in een paar keer doet wonderen!
    Eki:
    Het boek oei ik groei, spreekt over bepaalde sprongetjes waarin baby's heel aanhankelijk worden, maar ook iets leren. Met 5 weken maken ze zo'n sprongetje. Yoshua maakte hem duidelijk ook, want hij wilde het liefst constant bij mij zijn, zodra ik hem neer legde was het huilen. Met 8 weken komt er weer 1.
    Wat betreft de bv, je moet je er wel goed bij voelen en er zelf achter kunnen staan. Je hoeft je zeker niet schuldig te voelen dat je het niet leuk vind. Bij de één gaat het nou eenmaal makkelijker dan bij de ander. Ik denk zelf dat ik weer ongeveer een jaar zal voeden, maar ik zeg het niet met 100% zekerheid. Bij mijn dochter had ik ook zoiets van, ik zie wel hoe lang ik het ga doen. Het begin was toen best moeilijk, bij 3 a 4 maanden had ik eindelijk zoiets van, nu gaat het lekker. En uiteindelijk heb ik haar 13 maanden bv gegeven. Nu heb ik ook zoiets van, een jaar zou wel mooi zijn, maar ik zie wel hoe lang ik het blijf geven, zo lang het prettig en fijn is, ga ik door.
    Ik heb zelf contact gezocht met een vrijwilligster van borstvoeding natuurlijk, misschien ook wel een idee voor jou, misschien komen er goede tips, want een uur voeden is best lang.
    Ik lees nu net dat je een tepelhoedje gebruikt. Is het niet mogelijk zonder te voeden? Een tepelhoedje is hard werken voor de baby en voor jezelf kan het productieverlagend werken.
    FB1984:
    Klappertanden, als je bedoelt dat bibberen met de onderkaak. Zou dat niet door de inspanning van het drinken komen? Als Yoshua het doet is het meestal wanneer hij net heeft gedronken en ligt bij te komen.
    Irritant hè als beide kinderen niet willen gaan slapen. Ik heb mijn dochter nu 2 keer op haar kamer laten spelen als ze besloot niet te gaan slapen. Hadden we beiden even een soort van rust.
    Zonnetje:
    Wij hebben een mobiel boven de box hangen (geen idee welk merk) met gekleurde beesten.
    Maar waarschijnlijk maakt het niet uit wat je er boven hangt, ze vinden het toch wel interessant. Ik zou wel iets met harde kleuren kopen, omdat dat meer aanspreekt.
    A1988
    Wat een herkenbaar verhaal heb jij! Eerst te veel voeding, daarna opeens te weinig. Dan even heel intensief! Ik kan je vertellen, dat het hier nu weer te veel is, maar dat vind ik minder erg dan te weinig! (Wat was de aanpak die jij moe(s)t volgen?)
    Ik geef weer volledig zelf.

Boeren:
    Hier ook moeilijke boerenlater, maar was mijn dochter ook. Ik probeer vaak, naast rechtop houden, hard op het ruggetje kloppen, over het ruggetje wrijven, eventueel tegen de klok in en op zijn billen tikken... vindt hij trouwens heerlijk!
    Ogen geopend:
    Direct na de geboorte al. In het ziekenhuis lag hij al vaker lekker met zijn ogen open.
    Slapen:
    Yoshua is overdag beneden en als mijn man naar bed gaat, gaat hij mee. Hij slaapt dan in zijn bed en beneden in de box, vooral nu met het warme weer, of in de bak van de kinderwagen.

Yoshua heeft veel last van de warmte. Gisteren en vandaag met hem onder de douche gestapt, in de hoop hem een beetje af te kunnen koelen.
    Ik ga proberen morgen te reageren, want ik moet naar boven. Iedereen ligt al op bed, dus ik kan nu niet horen in hoe verre Yoshua wakker aan het worden. Ik verwacht het nog niet, maar je weet maar nooit.
    Nu met dat warme weer komt hij wel weer 's nachts, maar ik hoop dat hij daarna weer het ritme oppakt die hij sinds kort had. 21.00u drinken, daarna om 24.00u en daarna moest ik hem zelf wakker maken rond half 7 omdat ik zelf op springen stond.

6.30u
    9.00u
    12.00u
    15.00u
    18.00u
    21.00u
    24.00u

Met hier en daar een afwijking of een keertje een extra slokje.
    Wel maakte ik hem dan 2 keer per dag wakker na 3 uur slaap.
    Weten jullie of je bij bv ook gewoon kunt laten slapen overdag.
    Ik was eigenlijk van plan om eens te kijken wat hij deed als ik hem volledig op verzoek zou voeden, maar toen kwam het warme weer en nu wilt hij heel veel drinken.

Ik hoop tot morgen! ;)

18. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hier gelukkig een betere nacht, kleine meid lag vanaf 19uur al in dromenland, om 22.30 wakker gemaakt voor een fles. Om 3.30 werd ze zelf wakker voor de fles, om 08.00 weer en gewoon weer verder slapen hihi. Zoontje gelukkig ook pas om half8 wakker! Ipv 5/6 uur.

Wat knap je hiervan op zeg!
    Heb heel de boven verdieping al opgeruimd, schoongemaakt, gestofzuigd en gedweid. Zoontje ook al in douche geweest! :)

19. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ik weet niet of het t zelfde is met fv?
    Maar ik voed overdag elke 4 uur.
    Soms wilt ze na 2,5/3 uur weer een fles en dan krijgt ze die.
    Als ze erg lekker slaapt overdag laat ik er max 5/5,5 uur tussen, anders komt ze fles te kort.
    Snachts op verzoek, en in de ochtend ook pas als ze zelf wakker word.

Je kan proberen hoe t gaat als je nu elke 4 uur gaat voeden overdag

20. mamainthefuture

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Houten
    Myres vervelend dat je je vragen niet hebt kunnen stellen!

Micha ik weet ook niet of het het zelfde is als met kv eigenlijk hier op de dag om de 4 uur en ik maak hem ook echt wakker voor voeding en dan zit er Savonds 8 uur tussen en komt hij aan de 5 voedingen die hij moet hebben. 180/6.

Dus ziet er zo uit:
    7.00
    11.00
    15.00
    19.00
    23.00

Soms red hij 7 uur niet en komt hij om 6.00 maar dan wel weer om 11.00.

Fb ja je merkt het gelijk als je ff 1 nacht lekker slaapt.

Hier T ingebakerd vannacht en hebben eens lekker kunnen slapen meestal werd hij om 4 uur ff waker en sliep dan wel weer zinder hem te voeden maar is toch lekkerder als je kan doorslapen ;) hij spartelde niet met zijn armen maar blijkbaar vind hij het toch fijn om ingepakt te zitten. Dus ben net naar baby dump geweest om z'n doek te halen ;)

Deel Deze Pagina