Juni 2013 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door VanEke, 6 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Al 3 nachten op rij een slapend kind van 22.00 tot 6.00 (maken we hem wakker). Gisteren zelf alleen in slaap geraakt op zijn kamer. De puckababy doet wel wonderen.
    Het eten was altijd heel regelmatig maar de laatste tijd is t ritme zoek. Op dit moment zitten we op 5 flessen doordat ie minder vaak komt en een lange nacht maakt. Alleen met die warmte meld hij zich vaak voor kleinere hoeveelheden. Ik ga op t moment maar even mee met de flow. Maak me er ook geen zorgen meer over hoeveel hij moet drinken. Ik heb t opgegeven. Hij is geen grote drinker en zal t vast ook nooit worden. Tot nu toe blijft zijn gewicht toenemen (gisteren 4440 gr en denk nu 57 cm) dus dan is er geen reden tot zorg.
    Wel proberen we nu nutriton ivm het omhoogkomen van de voeding. Het komt er nooit uit dus lijkt op verborgen reflux. Het lijkt wel te helpen maar ik doe maar een half schepje op een fles van 135/145. Anders is t weer te dik en krijgt hij zijn fles helemaal niet leeg. En bij te veel kwam t juist ook omhoog.
    T blijft hannessen en uitproberen maar matthijs is een makkelijke en tevreden baby.

2. Kaytjuh

Kaytjuh Bekend lid

11 mei 2012
    834
    0
    16
    Verzorging, werk op een afd met dementerende ouder
    Rotterdam zuid
    Haai meiden
    Tijdje afwezig geweest maar wel meegelezen wow wat groeien jullie kindjes zeg:-0...
    Hier gaat alles goed gencay is goeie drinker drinkt savonda het meest kom dan ook om de twee uur geef hem savonda ook wat meer als normaal... Ik hou me ook niet meer zo aan wat hij moet hebben... Omdat hij tussendoor ook komt voor kleine beetjes..
    In de nacht is wisselend ene keer kom die 1 keer dan 2 keer en dan slaapt die door...
    Met dat warme weer geef ik hem ook water nou heerlijk dat hij dat vindt hihihi...
    De eerste grote glimlach ook gehad:-D en wat smelt je dan hihihih...

Maandag as moet ik voor zijn prikjes ben benieuwt hoe die het erop doet...

3. Nicci1982

Water gruwelt matthijs van :D Hij spuugt t gelijk uit. Denk dat ie zich genept voelt dan.
    Fijn dat alles zo goed gaat kaytjuh. Succes met de prikjes. Hier viel t echt reuze mee. Huilen bij de prikken en daarna slapen als een roosje. Temperatuur was op zijn hoogst 38.1 dus geen geklooi met pijnstillers. Al weet ik ook niet of ik die anders wel gegeven had. Heb die nacht wel slecht geslapen omdat ik alert wilde zijn op eventuele problemen maar t was gelukkig nergens voor nodig. De volgende keer ben ik er vast geruster op. Ik hoop dat hij dan ook zo weinig last heeft want dan gaan we 2 dagen later op vakantie.

4. A1988

A1988 Fanatiek lid

8 okt 2012
    1.133
    0
    0
    Twente
    Pff.. Onze dame heeft nog niet echt een ritme. Nu helemaal niet meer met die warmte. Ben benieuwd of ze een ritme oppakt als de warmte voorbij is en alles weer gewoon is :) ik hoop dat die hitte wel snel voorbij is :)

5. mamainthefuture

mamainthefuture Fanatiek lid

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Genieten van mijn twee mannen :)
    Houten
    Nicci hier 1 van 23.30 tot 07.00 en dan moeten we hem wakker maken :) en dan gaat hij nog van 8.00 tot 11.00 door ;) dus kan eindelijk uitrusten haha! En we bakeren hem ook in maar met swadle me, maar zelfde effect ;) welke heb jij van puckababy? Er zijn toch 3 verschillende? Jij hebt dus 4 schepjes kv toch? 120 water? Pfff idd weinig hier zit ik op 180/6 moet wel zeggen gister en vandaag laat hij 30cc staan.

Katjuh hoeveel cc geef jij per keer? En hier was het schema ook zoek maar ben het gaan omgooien en maak hen nu om de 4 uur waker voor voeding en hij slaapt ook gelijk door sinds ik dat doe :) wellicht een idee.

Nicci hihi genept met water, Thomas drinkt het wel :)
    Fijn he als de prikjes mee vallen. Thomas is op zijn warmst 37,7 geweest dus viel heel erg mee en net zoals bij jou hoop ik de volgende keer ook want is bij ons ook 2 dagen voor de vakantie! Weet niet of je het al gezegd had maar waar ga je heen?

A1988 ook niet als je zelf een ritme probeert te maken, heb ik namelijk ook gedaan en het werkte, zal niet voor iedereen werken dat snap ik. Thomas kwam ook de ene keer om de 3 uur dan om de 5 dan weer 4 nu ben ik hem standaard om de 4 aan het geven dus als hij nog slaapt maak ik hem wakker. Zo ging hij ook niet meer na 3 uur al komen. Weet niet op hoeveel flessen je zit en hoeveel cc je geeft?

6. Nicci1982

Ik geeft idd 120 met 4 maar doe meestal 130 water ivm moeizame stoelgang. Maar dit gaat vaak niet op. Hij is natuurlijk ook vrij klein met zijn geboorte dus drinkt voor zijn leeftijd wat minder. Maar zou liever wel wat meer zien. Maar hij groeit wel goed.

Ik ga 2 weken op verschillende parken van centetparcs. Lekker vip huisjes geboekt dus zin in. En waar ga jij heen?

Heb de puckababy piep. Die is voor de kleinste kindjes. Echt een uitkomst want hij heeft wederom lang tussen de voedingen laten zitten. 22.00 laatste beetje en toen om 23.00 slapen. Deze keer werd hoj wel om 4.00 wakker dus speen erin en gelijk weer vertrokken tot 7.00 uur. Dus was in de nacht max 30 sec uit bed. Heerlijk hoor.

In de ochtend drinkt hij dan meestal best goed. Vandaag 130 ongeveer. Maar het is nu al de tweede dag op rij dat hij na 2 uur weer komt. Hij drinkt dan maar 60 dus veel te weinig. Daardoor wordt t ritme op een dag ook zo raar, vooral als hij dan geen 5 voedingen meer red. Maar ja om m nu 2 uur te laten krijsen is ook zo wat. Wat zouden jullie doen? Hij is op dat moment namelijk met niets te kalmeren. Misschien in de ochtend dwingen om meer te eten? Vind t best wel lastig.

7. mamainthefuture

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Houten
    Als hij na twee uur weer komt is dat idd omdat hij te weinig heeft gegeten. Hoe lang doet hij over de voeding en valt hij onder het eten in slaap? En welk speennr heb je? Lijkt wel een verhoor.... Sorry!

Ik ga 3 weken naar Italië het Gardameer :) heerlijk hoor die vip huisjes :) hopen dat het een beetje lekker is.

8. Nicci1982

Hij had nu juist voor zijn doen veel op. Hij viel nu niet in slaap maar vaak ook wel. Gebruik een 3 standenspeen op t moment en dan stand 2 of 3. Verdik eten ietsje met half schepje nutriton. Geen idee hoe lang hij er vanmorgen over gedaan heeft. Maar meestal is hij er na 20 min klasr mee en krijg ik er ook niets meer in. Grotere speen zoegt ook weer voor problemen omdat hij dan gaat verslikken of erge hik krijgt. T is sinds t begin al drama met welke speen etc.
    Heb ook echt t idee dat hij per voeding wel meer wil drinken maar gewoon niet kan. Aan de andere kant zit hij netjes op zijn groeicurve. Hij blijft t lijntje netjes volgen. Dus echt te weinig lijkt hij ook niet te krijgen. Moet zeggen dat hij al meer drinkt dan hiervoor. 1,5 week geleden moest ik blij zijn als ik er 80/90 in kreeg. Maar dan had hij wel een voeding meer. Blijf t moeilijk vinden maar zo lang hij niet afvalt is t goed genoeg denk ik maar.

9. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Wanneer was jullie 1e ongi na bevalling?

Hen zeurende pijn en vreetbui

Zou het nu al zijn??

10. Nicci1982

Ben 7 weken na de bevalling ongesteld geworden. En dat terwijl ik nog half borstvoeding gaf en half kunstvoeding. Was wel ook kort daarvoor met de minipil gestart. Misschien dat dit t getriggert heeft? T was geen sporting maar echt nirmale ongesteldheid
    Volgens mij was t bij mij best snel. Vooral nog met de borstvoeding.

11. mamainthefuture

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Houten
    @nicci lastig.... Ik zou proberen op stand 3 te geven omdat hij dan wat sneller meer drinkt baby's zijn idd na 20 minuten en beetje klaar met drinken. Als T langzaam is met zijn drinken drinkt hij ook veel minder! Wat dan wel soms helpt is na 10 min nog een keer proberen... (T maakt het niet uit of het warm of koud is ;))
    Doe je ook goed boeren? Soms zit er lucht in de weg waardoor hij ook een "vol" gevoel heeft.

FB ik ben nog steeds niet ongesteld heb wel al een week of 4 het gevoel dat ik het moet worden :( maar het zet niet door!

12. Nicci1982

Ka doe soms ook ff ertussen. Dat werkt wel iets. Vooral in de avond doen we dat bij laatste voeding. Dan gaat hij tussendoor nog even in bad. Hier moet t goed warm zijn anders gaat hij echt een heel smerig gezicht trekken. Dan lach ik me echt rot haha en hij kokhalst er ook bij. Dus moet meestal met 1 fles 4 x opwarmen ofzo.
    Blijf gewoon proberen met de spenen. T verschilt ook echt per x.
    Net zonder nutriton gegeven op 2 en ging veel te hard. Gevolg de hik en spugen.
    Boeren doe ik mijn best voor maar vaak willen ze ook gewoon niet. Heel irritant is dat. Soms komt ie 1,5 uur later uit t niets terwijl ik heel hard mijn bedt gedaan heb om m eruit te krijgen. Hoe goed t boeren gaat ligt ook aande speen.

13. Micha 2

Micha 2 Bekend lid

4 jul 2010
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    nicci,
    Wanneer je volledig bv geeft geldt het dat je ongi uitgesteld kan worden, maar zelfs dan heb je geen garantie.
    Bij mijn dochter ben ik na 4,5 maand ongesteld geworden. Zij is begonnen met eten met 4 maanden.
    Ook las ik ergens dat het er ook mee te maken kon hebben of je 's nachts nog voedt, ben benieuwd, want Yoshua maakt best aardige nachten.
    Ik hoop dat het dit keer nog langer weg zal blijven.

14. Nicci1982

Ben ergens wel blij dat t ee al is. T werkt tenminste naar behoren dus dat is mooi.

15. mamainthefuture

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Houten
    Nicci ja dat boeren hier is ook een kunst! Soms komt de boer echt gelijk dan kan ik hem nog niet omhoog doen of daar is die dan. Heb ook al wel eens gehad dat hij al 3 uur lag te slapen ik hem optil en dan nog ff een flinke boer eruit komt.
    En als ik geen nutriton doe geeft Thomas ook over :( dus ik probeer het niet meer....

Hier mag die ongie ook wel weer komen.... Eet me suf aan chocolade haha

16. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Hier dus ook nutriton in voeding ivm verborgen reflux. Alleen ben het op dit moment even niet eens met de lactatiedeskundige.
    Bryan blijft zich helaas af en toe verslikken, dus volgens haar komt er voeding omhoog. Hierdoor wordt hij na 2-2,5uur wakker en gaat huilen. Hij spuugt niet, dus is lastig vast te stellen. Alleen dat hij na gaat kronkelen en huilen. Is dan alleen stil te krijgen met voeding.
    Dit mag ik dus niet geven, want dat maakt het alleen maar erger volgens lactatiedeskundige.

En ik moet nu dus bijna 3 schepjes nutriton op 120water en 4schepjes voeding doen. Was voorheen 2.
    Met 2 is het al pap, dus laat staan met 3. Hij krijgt het amper uit de fles. Heb nu difrax maat M, maar moet evt de 3standenspeen maar gaan halen volgens haar.

Maar ik vind het wel heel veel nutriton wat ik erin moet doen, het is echt geen melk meer.
    Water hoef ik niet meer te geven, volgens de lactatiedeskundige mag ik dat ook niet trouwens, want dat is zo dun in vergelijking met de voeding dat Bryan zich meteen verslikt en uit spuugt.

Heb advies aan CB gevraagd, maar die verwijzen me alleen maar door naar kinderarts of HA. En ik moet bedje maar schuin zetten.

Dit probleem heb ik sinds ik begin van de week 6 voedingen van 120cc water en 4 schepjes geef. Daarvoor kreeg hij elke 3uur eten en viel het niet op als hij na 2,5uur ging huilen. Dacht dat hij dan honger had. En een half uurtje rekken ging wel.

Hier nog niet ongi, maar wel al hele week het gevoel dat ik het moet worden. Maar nog niks te zien.

Ik ga weer eens kijken bij Bryan, die gaat alweer pruttelen.
    Zit veel met de kleine op schoot, dan slaapt hij nog een beetje.

Hier trouwens een echte inbakerdoek die ik zelf moet wikkelen, maar dat lukt nog niet zo goed. Elke keer ontsnapt er een arm.
    Heb deze gekregen als kraamcadeau.
    Is de aden en anais swaddle.

Ik probeer regelmatig te reageren, maar komt steeds iets tussen.

17. Nicci1982

Zonnetje herken echt precies wat ke zegt. Vermoed ook verborgen reflux maar geef masr een half schepje nutriton. Als ik t dikker maakte stikte hij er zowat in als t toch omhoog kwam. Dat durfde ik niet aan dus.
    T blijft lastig die kleintjes. Vooral als ze zo huilen. Hier ook tijdens het eten en ook vask tussenbt slapen door. Hij moet eigenlijk elke 4 uur maar t lukt bijna niet. Alleen in de middag kan hij ineens lang slapen en dan ook de nacht.

18. Luja

Luja Niet meer actief

Zo ik dacht ik kijk even of het hier inmiddels al wat drukker is: ja dus :D
    Mooie fotoos komen er voorbij zeg, ik zal vanavond ook proberen een foto te plaatsen, via mijn tel lukt het steeds niet, dus zodra het wat koeler wordt binnen start ik de pc op.

Hier heeft Jay amper last van de warmte, hij slaapt overdag alleen amper maar is super vrolijk. Ons schema is momenteel als volgt:

06:30 à 07:30 150 cc eerste fles
    10:00 120 cc
    13:00 120 cc
    16:00 120 cc
    19:00 120 cc
    22:00 150 cc laatste fles

Zo heerlijk dat doorslapen, met onze tweeling waren de eerste 3 maanden een ramp... Dit is echt volop genieten!

Hij heeft tot 4 weken bv gehad maar helaas moest ik toen stoppen wegens allerlei bv problemen (een piranha als zoon die steeds kloven beet, uit het niets gestopte productie rechts, pijnlijk kolven, teruglopende productie links, er kwam op een gegeven moment met dubbel kolven links 30 cc uit en links niets. Dus hoppa, stoppen met die stress en over op fv) daarvan begon hij helaas erg te spugen maar door 1 schepje nutriton door de voeding hebben we sinds een week geen druppeltje spuug meer gezien, super spul!

Mijn vraag aan jullie, hoe verhoog ik de voedingen tot 150 of 180 overdag? Hij woog met 4 weken al over de 5 kilo.... En 1 aug wordt hij weer gewogen dus dan vraag ik het sowieso bij het cb.

Verder is het een super vrolijk ventje, hij lacht de hele dag en de meiden zijn ontzettend lieve grote zussen, die knuffelen hem het liefst de hele dag door.

Vakantie wordt t hem hier niet, vl vindt het teveel gedoe met een baby.
    Volgend jaar maken we het wel dubbel en dwars goed, we gaan dan 2 weken met zn allen op vakantie naar zuidfrankrijk of italie, iemand tips qua campings? Hebben een grote familietent die mee gaat :)
    En daarnaast gaan we volgend jaar ook trouwen en aansluitend 2 weken samen op (huwelijks)reis. Bestemming zijn we nog niet uit, we willen zon, zee, strand, all-incl en veeel luxe, wederom, iemand tips? :)

Houden jullie het uit met de hittegolf?
    Ikzelf vind het heerlijk, lig tussen de voedingen door lekker in de zon.
    Maar voor de kinderen vind ik het zo sneu, het is te warm om fatsoenlijk te kunnen spelen. En Jay zweet zich dood, heeft overdag alleen zijn luier aan, anders vind ik hem kletsnat terug.

Ik heb gelijk een abbo genomen, vanaf nu ga ik meer meelezen/schrijven!

Fijne avond allemaal

19. mamainthefuture

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Houten
    Zonnetje wat de lactatiedeskundige zegt klopt wel het is maagzuur wat omhoog komt door het eerder te voeden blijft hij er mee last van hebben. Hij wordt rustig omdat het op dat moment even helpt maar daarna komt het erger terug. Ga maar na bij je zelf als je maagzuur hebt helpt drinken even maar daarna heb je het weer en lijkt het ook erger.
    Maar zoveel nutriton vind ik idd erg veel. Wellicht toch even naar de huisarts als het zo erg is. Misschien helpt het om hem na het eten extra lang omhoog te houden (zelfs zittend) en bedje het hoofdwond omhoog heeft hier bij Thomas erg geholpen zo blijft het namelijk beneden.
    Als hij na 2 2,5 uur komt helpt een speen dan niet? Dan slikt hij door zijn speeksel alles verder baar beneden waardoor de last ook minder kan worden? Ik heb hier een inbakerdoek met klittenband werkt erg goed en makkelijk want die armpjes liggen idd niet stil haha.

Larissa hier ging de voeding ophogen erg makkelijk ik deed het gewoon en Thomas dronk het op ;)
    Maar in princiepen geven ze aan dat je per voeding met 10cc moet verhogen... Wat je kan doen is een flesje met 30cc klaar maken (aangezien je 30cc voor 1 schepje nodig hebt) en daar dan 10cc van in zijn flesje erbij gooien van 120cc dan hou je nog 20cc over en die zet je dan dicht in de koelkast en zo kan je bij 3 flesjes 10cc toevoegen anders moet je elke keer 20cc weg doen en dat is zonde ;) merk he dat het flesje elke keer leeg gaat met 130cc dan voeg je weer 10 cc toe etc etc... Hier ging het ophogen gewoon per 30cc en dat dronk meneer ook ;)

20. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Je mag een fles niet nog een keer opwarmen...
    Of is dat met afgekolfde bv anders?

Deel Deze Pagina