Juni 2013 uitgerekend.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Romy1980, 25 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    ja leuk he een dametje erbij :) Wel grappig, sinds we het weten denken we ook niet meer aan Uk, de kleine, ie of het/hij, maar echt al aan 'naam' (daar zijn we al vrij zeker van maar die gaan we natuurlijk nog niet verklappen).
    Trouwens, nog gefeliciteerd met je verjaardag! Jullie zijn allebei dus lekker verwend!

Hier hebben we net de laatste visitie voor de verjaardag van manlief gehad. ben nu best wel moe. Maar de babyuitzet is wel wel lekker aangevuld met leuke spulletjes. Ik zat net te kijken, nog een thermometer, toetenboeners en proefverpakking voeding en we hebben alles van onze uitzetlijst bij elkaar gesprokkeld!

2. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Bij mij klopte niks hihi
    Nub topic, fabels, chinees kalender, voorgevoel alles fou haha
    Alles wees nu op een jongen!
    Bij de 1e precies zo! Alles wees op een meisje, werd jongen hihi

3. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Weet je bij een eventuele derde in ieder geval dat het precies het tegenovergestelde gaat worden dat wat jullie denken ;)

4. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Pff ik begin toch ook steeds meer zin te krijgen om het geslacht wel te weten met de 20weken echo.. probeer zoetjes aan om vriendlief ook zover te krijgen. Maar ik ben bang dat ik aan het kortste eind trek. En ik vind het niet leuk als hij het niet weet en ik wel, je loopt dan toch weer met een geheimpje rond. Ik had al even op het NUB topic gevraagd of je met 11 weken ook de nub al kon zien, maar helaas dat is echt te vroeg... (vl weet toch niet wat ik hier allemaal bespreek en zo haha).

Volgens de chinese conceptiekalender krijgen we een meisje, de bakerpraatjes bevestigen dat: pukkels en heel misselijk geweest. Ook zegt bijna iedereen in mijn omgeving dat het een meisje wordt. Vriendin die heeft het steeds bij het rechte eind bij andere vrienden en zegt ook een meisje.. Dus wie weet.

5. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hihi ja idd

6. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Denk toch jongen ;) hihi

7. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Haha ja in jou geval wel haha

8. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Weet niet waarom maar heb bij jou t gevoel van een meisje :D
    Zit meestal goed met het raden ervan. Maar ja, dan zie je iemand ook. Maar als ik op mijn gevoel af ga zeg ik een meid

Ben zo blij dat mijn vent t ook gewoon wilde weten. Maarvwij zitten eigenlijk met praktisch alles op 1 lijn. Scheelt een hoop discussie v

9. Iesje

Iesje Lid

13 jan 2013
    24
    0
    0
    Ik ben ook in juni uitgerekend:).

10. Liesjuh1977

Liesjuh1977 Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.381
    0
    0
    werkzoekend
    Hilversum
    Welkom Iesje! En gefeliciteerd natuurlijk :)

11. Porsche

Porsche Niet meer actief

Hoi meiden,

Ik breek ff in!

Ik ben een juni 2012 mama .. Wat speciaal als ik nu zie dat ik vorig jaar 20 weken zwanger was haha .. En nu onze meid 7 maanden is!
    Wens jullie allemaal een hele fijne zwangerschap.. Zonder al te veel kwaaltjes!!

12. Micha 2

Micha 2 Bekend lid

4 jul 2010
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nicci:
    Ik zit echt met veel plezier jouw berichtjes te lezen over de voorkeur voor een jongetje.
    Voor ik voor het eerst zwanger werd had ik altijd gedacht dat ik een jongetje zou krijgen... Tot het moment dat ik zwanger bleek te zijn. Ik was overtuigd dat ik een meisje zou krijgen en dat was ook zo.
    Van te voren dacht ik, jeetje ik ben helemaal niet zo'n type die gaat zitten meuten om de haren leuk te krijgen. Maar toch heb ik het voor elkaar gekregen om haar haar in te vlechten van de zomer.
    Mijn dochter draagt erg veel spijkerbroeken, vinden we alletwee leuk. Vaak kleden we haar wel stoer, maar je kunt wel zien dat het een meisje is.
    Voor nu zijn we heel nieuwsgierig wat we dit keer mogen krijgen. Het is deze keer niet zo duidelijk als de vorige keer en weet dan ook niet of mijn gedachte een voorgevoel of een wens is.
    Ik weet wel dat wanneer het een meisje is, dat mijn man en ik beiden even heel erg aan het idee zullen moeten wennen.
    Ondanks dat het natuurlijk van harte welkom is. Maar om eerlijk te zijn is dit ook wel een reden om het geslacht juist wel van te voren te weten. Mocht het anders zijn dan verwacht, dan hebben we er de tijd voor om er aan te wennen.
    Dinsdag om half 2 hebben we de afspraak!
    Kaytjuh:
    Bakerpraatjes, daar geloof ik ook niet in, zeker niet aangezien er veel bij mijn dochter ook niet klopten!
    Toen ik zwanger was van mijn dochter zei de chinese kalender eerst dat ik een jongetje zou krijgen. Toen ik bijna ging bevallen bleek dat de kalender aangepast was en stond er meisje, wat moet je daar nou van denken!
    Rebekka:
    Met toetenboeners zou ik persoonlijk nog lekker even wachten. Mijn dochtertje wordt over iets meer dan twee maanden 2 jaar, en ik heb geloof ik 3 keer zo'n pakje gekocht. Zeker als ze alleen nog maar drinken heb je meer aan spuugdoekjes.

Ik ben best een beetje zenuwachtig voor dinsdag. We hebben ervoor gezorgd dat we dit keer mijn dochtertje ergens konden laten, zodat we echt samen zijn tijdens de echo.
    De vorige keer dat mijn man mee was naar de echo, was hij meer bezig met onze dochter dan met naar de echo kijken.
    (Ik krijg iedere 4 weken een echo, omdat ik bij de gyn. loop.)
    Ik baalde daar toen zo van, want we zouden foto's maken. We kregen er namelijk niet mee, maar je mag er zelf zo veel maken van het beeldscherm als je wilt. We hadden toen helemaal geen foto's. omdat hij onze dochter zo nodig uit de buggy moest halen, terwijl ze dat juist zo goed kan.
    Maar goed, ik hoop dat we nu een paar mooie foto's meekrijgen! ;)

Maar ik ga maar eens gauw naar bed! Morgen weer vroeg op, weer werken!
    Trusten!

13. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Spannend voor morgen! Ben benieuwd :D
    Weet ook zeker dat als t een meid had geweest ik er bestaan had gewend hoor. Maar ben wel blij dat t voor nu niet hoeft!

14. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Spannend!! Wel leuk dat jullie nu samen gaan, vind het toch altijd weer een bijzonder moment om samen te delen!
    De toetenboeners zal ik nog wel even achterwege laten ;) ook die proefverpakking voeding hoef ik in juni pas achteraan dus dan hebben we toch wel bijna alles. Nu nog zien waar en wanneer we alles in elkaar zetten maar ja dat is afhankelijk van verkoop huis natuurlijk! Wel binnenkort 'shoppen' bij zus en schoonzus voor dameskleertjes :)

15. Haha Rebekka snoetenpoetsers nu al :D Heb ik mijn mn dochter ook pas gehaald toen ze met de pot mee ging eten :p

Micha, fijn dat jullie je dochter ergens konden laten. Hier plan ik mijn afspraken ook altijd in op dagen dat mijn dochter bij de gastouder zit, anders word ik helemaal gek van d'r ;) Lig je zelf ook niet op je gemak. En is voor papa ook niet leuk haha. Wel een goed idee om zelf foto's te maken/ te filmen! Ik ga denk ik voor de 20 wk echo vragen of we ook met onze telefoon een filmpje ervan mogen maken. Is toch mooi om terug te zien! En succes morgen!

Ik ben vandaag precies op de helft! Toch even symbolisch weer. Verder geen bijzondere dag, ben vanochtend weer bloed wezen prikken dus dat is weer gebeurd. Volgende maand moet ik geloof ik voor de bloedsuikertest, vies suikerdrankje drinken en een uur misselijk zitten zijn, bleh :( Zie er nu al tegenop!

16. Trotter

Trotter Actief lid

26 okt 2011
    377
    0
    0
    NULL
    NULL
    @luca, waarom een bloedsuikertest? Is dat standaard daar?

17. Jup ;) Ik heb echt alles behalve diabetes maarja het hoort erbij. Blegh!

18. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Wat raar! Prikken ze bij jou ook standaard bloedsuiker bij controles dan?

Ik heb sinds een week last van duizeligheid... en dan alleen op hwt werk. Moest vanmorgen echt ff zitten!

19. Nonma

Nonma Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.659
    116
    63
    Vrouw
    Marketing
    Amsterdam
    Hallo,

even snel weer bij gelezen, maar was teveel om overal op te reageren!

@luca: wat bijzonder, ik moet met 30 weken wel nog een keer laten prikken op suiker, maar dat is gewoon weer een nuchtere prik.

Ik zal zo even mijn afspraken bijwerken want ik heb net de 20 wk echo gepland. 7 februari zijn we aan de beurt, dan zijn we net 20+1. Vind het nu al spannend! En mij geslachtsecho staat nog op de 17e, maar dat is de 19e geworden, dus we moeten nog een paar daagjes langer wachten... pfff deze week gaat echt lang duren:)

Verder ben ik dit weekend begonnen met het haken van een dekentje:) ik dacht dat doe ik even, maar dat valt nog niet mee! ik heb nu wel een beetje de slag te pakken en een goed patroon in mijn hoofd, dus het gaat wel lukken, maar het wordt nog een behoorlijke klus! Mijn moeder en schoonmoeder zijn ook allebei erg van het handwerken, mijn moeder gaat een patchwork boxkleed maken, zoiets: Boxkleed Patchwork Quilt-look zwart wit NIEUW!
    We gaan volgende week maandag voor stofjes kijken op de Westermarkt in A'dam en mijn schoonmoeder gaat een ledikantdeken breien, ik had een hele mooie gezien van Koeka, maar die is 90 euro en mijn schoonmoeder kan heel goed zelf breien, dus we gaan hem gewoon namaken, voeren met Chenille en je hebt een prachtig dekentje! Baby's Only ledikantdeken stoer rib - Ledikantdekens - Slapen

Nog meer mensen aan de knutsel geraakt? :D

20. Ja hier in Frankrijk is het net allemaal even anders qua controles enzo. We krijgen standaard de nekplooimeting, als je niet immuun bent voor toxoplasme (mijn geval) krijg je elke maand bloed-en urineonderzoek, ook meteen voor blaasontsteking, listeria etc etc. en dus ook standaard de bloedsuikertest. En verder drie standaard echo's, als je al deze onderzoeken laat uitvoeren (alles is 100% vergoed door de basisverzekering) krijg je daar een 'prime' voor, in de zesde maand van je zwangerschap geloof ik 600 euro en dan na de bevalling nog eens 300. Beetje vergelijkbaar met hoe het er in Belgie aan toe gaat geloof ik. En natuurlijk loop je hier standaard bij een gyn, en beval je verplicht in het ziekenhuis (is ook vergoed), en na de bevalling blijf je minimaal 3 dagen. Dan krijg je daarna geen kraamzorg want die eerste dagen op de materniteit zijn om je overal mee te helpen en alles te leren.

Deel Deze Pagina