Juni 2013 uitgerekend.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Romy1980, 25 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daycey

Daycey Actief lid

7 aug 2012
    370
    3
    18
    Vrouw
    Nootdorp
    Wij hebben ook geen wiegje. Kinderen horen inderdaad lekker op hun eigen kamertje. Kunnen ze wat mij betreft maar meteen aan wennen. Niet dat wij plek hebben voor een wiegje in onze kamer... :)

2. chicca

chicca Fanatiek lid

14 mrt 2012
    1.019
    466
    83
    Vrouw
    Wij hebben wel een wieg. Ik vond dit bij mijn zoontje heel fijn, niet te min omdat Y voor mij makkelijker was met nachtvoeding enz maar ook omdat hij heel klein was. Hij verzoop zowat in zn ledikant.
    Dus ook bij deze komt de wieg er gewoon weer.

3. maya88

maya88 Actief lid

26 jan 2013
    222
    0
    0
    Rotterdam
    Ik neem ook een wiegje vind het de eerste weken juist fijn om haar dichtbij te hebben... Ik zou anders continu opstaan om te gaan kijken.. Er is straks nog genoeg tijd om op haar kamer te slapen..

4. Micha 2

Micha 2 Bekend lid

4 jul 2010
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben geen wiegje, maar ons kindje zal ook een behoorlijke tijd bij ons op de kamer komen liggen.
    Bij ons dochtertje is dat namelijk erg goed bevallen, zeker omdat ik bv gaf, en nu weer graag wil doen.
    In het begin sliep ze in de bak van de kinderwagen, maar al heel snel sliep ze al in het ledikantje. Dat beviel heel goed.
    Misschien scheelt het dat ik de eerste week in het ziekenhuis en geboortecentrum ben geweest, met mijn dochter, daar lag ze constant direct aan mijn bed. Heerlijk vond ik dat.
    Toen ze eenmaal in het ledikantje sliep hebben we deze tegen mijn bed aangezet. Heerlijk vond ik dat.
    Op dit moment slaapt mijn dochter goed in haar eigen kamer, zelfs al in haar peuterbed!
    Als je maar voor dat je kindje een half jaar oud is hem/ haar wel op de eigen kamer laat slapen geeft het geen problemen.
    Wij zijn toen geleidelijk overgegaan, op een gegeven moment sliep ze overdag op haar eigen kamertje.

Morgen naar het consultatiebureau met mijn dochter. Ik ben best benieuwd, want ik heb hier een bijdehand meisje rondlopen.
    Nog even en ze is al twee, maar de vorige keer, bij 1,5 jaar, heb ik te horen gekregen dat ze voor loopt in haar ontwikkeling.;)

5. AnnaC78

AnnaC78 Actief lid

12 jul 2012
    192
    0
    16
    Vrouw
    Overijssel
    Wij hebben ook een wiegje op de kamer, nog gekocht door mijn oma :) en ik heb er zelf ook in gelegen :). Het lijkt mij met borstvoeding erg makkelijk. Bovendien is de babykamer aan de andere kant van het huis.

6. Kaytjuh

Kaytjuh Bekend lid

11 mei 2012
    834
    0
    16
    Verzorging, werk op een afd met dementerende ouder
    Rotterdam zuid
    Fb: wat een leuk wiegje van lief lifestyl helemaal mijn smaak ook hou van spulletjes van Lief!!!

Heb idd de babykleertjes het weekend gewassen en gister gestreken gaat het straks allemaal verdelen in de kasten want heb ook veel verschillende maten, en schijf dan gelijk op wat ik nog moet hebben, had al een uitzetlijst gemaakt kan ik wat op schrappen...

En ben volgende maand jarig en weet bijv al dat ik veel voor de kleine gaat krijgen zo wordt de lijst minder en minder hihih...

Wiegje: Hier geen wiegje, heb er 1) geen plek voor heb zelf niet een te grote slaapkamer en er staat al een boxspring in van 180 breed met een grote twee deurs schuif kast en me zonnebank opgeklapt...
    manlief wou wel eerst het 1 en ander veranderen zodat het wel zou kunnen, maar ik heb dat liever niet, en 2) lekker op ze eigen kamer kan die gelijk wennen, we hebben een babyfoon met camera dus hoef alleen me ogen te openen om te zien als er wat is...
    3) zijn kamer is pal tegenover ons drie stappen en sta in zijn kamer...
    4) me privacy hecht ik best veel waarde aan als je begrijpen wat ik bedoel hihihhi...

Maar is ieder zijn eigen keus, laat niet buiten dat het idd warm en geborgen gevoel is als de kleine zo dicht bij je licht..

7. dunchan

dunchan Fanatiek lid

20 mrt 2009
    1.018
    25
    48
    Vrouw
    Verkoopmedewerkster Shoeby
    Breda
    Hooi meiden, ten eerste bedankt voor de reacties nog steeds!! En ook voor de pb die heb gekregen. Ik heb helaas weinig tijd omdat ik van hot naar het aan het rijden ben ben blij als ik heel even tijd voor mezelf heb zeg maar.

Update over Xavi het gaat echt heel goed met hem buiten de infectie die hij had opgelopen!! Hij is inmiddels van de afdeling neonatologie af en ligt nu op het medium care!! Daar gaat het goed met hem hij is flink aan het groeien hij weegt inmiddels 1190 gram erg trots op hem en artsen zijn echt heel tevreden over hem. Ik doe de verzorging van Xavi vrijwel zelf! Eind van deze week gaan mag ik beginnen met bv voeding wat ik heb afgekloft gaan geven als hij daar goed op reageerd mag ik hem proberen aan te leggen en kijken of hij daar al sterk genoeg voor is anders stellen we dat nog even uit want we willen hem natuurlijk niet uitputten. De kans dat hij nu snel zal aankomen is wel groot de verpleging zegt dat hij door bv een flink groeispeurt kan gaan maken en dat hopen we dan maar!!! Ik vind het wel heel erg spannend met de voeding..... Ik ben nu wel redelijk hersteld van de ks maar ti's nog wel erg gevoelig!! Ook zit ik vol emoties die niemand blijkt te begrijpen om me heen!! En ze bedoelen het waarschijnlijk allemaal erg goed maar komt allemaal rauw op me dak!! Nu is maandag nacht ook mijn oma overleden en daar had ik een hele goede band mee!! Ze heeft onze jongen helaas alleen van de foto gezien... Dus ook dit komt daar dan nog is boven op!! Ze wilde graag dat ik haar begravenis zou regelen omdat wij heel close waren en met de hulp van opa lukt het ook wel maar ja het is wel erg zwaar opdeze manier!! Mijn huis staat op zijn kop!! Met mensen die ik niet ken me opa is inmiddels ook hier in huis in getrokken want die is zo kapot van het plots overlijden van oma dat hij hier zijn afleiding kan vinden met de achterklein kinderen!! Dus ja veel aanloop voor hem en dan de begravenisondernemer en dan die en bloemen regelen en alles heel zwaar!! Nou heb ik weer even mijn ei kwijt hier!! Dus als ik niet veel reageer weten waarom!! Vind nog steed tof om reacties en pb te krijgen!! Weet dat ik alles lees maar soms vergeel te reageren

8. VanEke

VanEke Bekend lid

3 feb 2011
    937
    0
    16
    Hallo dames,

Ben ik ook weer even, lees wel nog steeds mee maar erg drukke dagen dus reageren schiet er dan even bij in...

eers even reactie op Dunchan, wat goed om te lezen dat ie het zo goed doet, wat kunnen jullie al hartstikke trots zijn op julie ventje zeg!! Heerlijk dat ie zo goed groeit. Gecondoleerd met verlies van u oma, heftig hoor die combi zo, kan me voorstellen dat ge helemaal overspoeld wordt door heleboel emoties tegelijk, fijn dat ge hier wel een beetje u verhaal kwijt kunt :) Heel veel sterkte hoor met alles!!

@ hier: gelukkig alles goed, buik begint goed te groeien en af en toe ook echt al in de weg te zitten, hebben jullie dat ook al?? Voel niet heel veel of heel felle beweging, maar wel met regelmaat gelukkig, dus zit wel goed denk ik, wel blij dat ik maandag weer controle heb, is toch steeds net weer even bevestiging ;)

@kamer: hier nog niets gedaan aan de kamer, ik zat ook te twijfelen om tijdje wieg bij ons op de kamer te zetten (das enige wat past), maar ben zelf ook geen voorstander van de kleine op onze kamer...wordt echt van ieder snikje, zuchtje of dergelijke wakker, en slapen zal al minder worden!! Nog even kijken, zal denk ik extra ledikantje op kamer van onze dochter worden, en van daar zien we wel...

Verder ga ik van hieraf weer bijsproingen, straks wat dagen vrij gepakt opt werk terwijl oudste dan wel gewoon naar de oppas gaat dus dan heb ik weer wat meer tijd enzo...kom anders echt aan weinig toe!

9. Liesjuh1977

Liesjuh1977 Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.381
    0
    0
    werkzoekend
    Hilversum
    Dunchan, gecondoleerd met je oma!
    Daarentegen wel fijn dat Xavi het zo goed doet, hopelijk groeit hij flink hard van de bv zodat jullie hem snel mee naar huis kunnen nemen.

10. pooh85

pooh85 Bekend lid

15 okt 2012
    742
    0
    0
    Noord-Brabant
    Dunchan, gecondoleerd en heel veel sterkte!
    Wel fijn om te lezen dat Xavi het zo goed doet!
    Ik hoop dat jullie hem snel mee naar huis mogen nemen als hij genoeg aangesterkt is!

11. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Dunchan: blij om een goed bericht te horen van je over Xavi! Super!
    Wel heel veel sterkte met t verlies van je oma :(
    Snap t helemaal dat je geen tjjd heb om hier altijd te reageren.
    Vind al knap dat je af en toe ons op de hoogte brengt!
    Denk ook aan jezelf meid!
    Voordat je straks een grote klap krijgt en instort!

Hier: Heb de babycook gekocht.
    Zo ideaal ding zeg...
    Net verse appelmoes gemaakt!

Kan niet wachten om zelf groente en fruithapjes te maken voor baby
    Hihi nog even geduld ;)

12. maya88

maya88 Actief lid

26 jan 2013
    222
    0
    0
    Rotterdam
    Gecondoleerd Dunchan!!! Heel veel sterkte!! Het is logisch dat je geen tijd hebt om te reageren vind het wel super leuk dat je ons op de hoogte houd over Xavi.. Het had mij erg geraakt en denk er vaak aan hoe het nu met jullie is.. Gelukkig gaat alles wel goed met jou en je beeb..

Vandaag ben ik met mijn moeder naar de informatie bijeenkomst geweest over borstvoeding het was erg interessant... Ik ben erg blij dat ik ben geweest.

13. AnnaC78

AnnaC78 Actief lid

12 jul 2012
    192
    0
    16
    Vrouw
    Overijssel
    @ Dunchan, gecondoleerd, wat een heftige tijd zeg. Fijn dat Xavi een vechtertje is en dat het de goede kant op gaat :)

@maya, ik wil ook nog naar zo'n bijeenkomst, altijd handig lijkt mij.

14. Kaytjuh

Kaytjuh Bekend lid

11 mei 2012
    834
    0
    16
    Verzorging, werk op een afd met dementerende ouder
    Rotterdam zuid
    Dunchan: gecondoleerd met je oma, snap dat het allemaal heavy is nu om alles bij te houden zorgen voor me opa xavi en jezelf en dan nog is dingen eromheen...
    Blij te horen dat xavi het zo goed doet en idd laat die bv maar komen kan die lekker groeien en dan over een paar weken met jullie mee naar huis..

Maya: leuk dat jij al ben geweest, wij gaan 2 april in ikazia zk in rotterdam... En dan 21 mei hebben we daar infoavond over aanstaande ouders bevalling ect... Leuk en spannend natuurlijk..

Baby voelen: ik voel hem eght elke dag lijk soms wel een kickbokser in me buik en zo leuk om ook je buik op en neer ziet gaan, manlief heeft het gister ook weer gezien en gevoeld, altijd een fijn moment samen.

Morgen avond de 3 d echo ben zoo benieuwt of we wat gelijkenissen kunnen zien en hoe de kleine man is gegroeid...

15. stefanenlaura

stefanenlaura Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.590
    1
    36
    Vrouw
    noord-brabant
    @Dunchan gecondoleerd en heel veel sterkte. Wel super dat de kleine man het goed doet en dat jij ook weer redelijk bent opgeknapt.

@Wiegje Wij hebben wel een wiegje. Mij lijkt het juist wel lkkr om de kleine in het begin bij ons op de kamer te hebben.

@borstvoedingsinfoavond, daar willen wij ook heen maar weet nog niet welke datum.

@baby voelen, Ik voel de kleine nu ook dagelijk en in de ochtend en tegen bedtijd is het lekker bewegelijk. Vl heeft nog steeds niets gevoeld, de kleine is papa nu al aant plagen:p. Hij heeft het wel zien bewegen van het weekend. Mijn hele buik ging op en neer.:D ik kan der echt van genieten als de kleine zo aan het bewegen is.

@Hier, Ik heb een blaasonsteking. Gister bijna de hele dag rond gelopen met een zeurende pijnlijke blaas, die ook nog vaak in elkaar geschopt/geslagen werd:(. Nu een dagje thuis en heb vannacht de klok meer dan rond geslapen. Gelukkig is de pijn nu weg en verder geen klachten.

16. Nonma

Nonma Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.659
    116
    63
    Vrouw
    Marketing
    Amsterdam
    @ Dunchan: Wat fijn dat het zo goed gaat met Xavi, maar wat naar dat je oma is overleden! soms komen al dat soort emotionele gebeurtenissen allemaal tegelijk, lijkt wel... Sterkte ermee!

@babycook: Mooi apparaat he! Ik heb een stoomoven, dus ik heb hem niet nodig, anders had ik hem ook zeker aangeschaft! Je moet eigenlijk bij Appie het boek Opperderpop kopen! kost 8,99 en staan fantastische babyhapjes in vanaf 6 maanden tot peuterleeftijd!

@wiegje: wij krijgen het wiegje waar mijn man vroeger nog in heeft gelegen, maar dan een beetje opgeknapt en wit geschilderd. Ik vind het juist wel fijn om hem de eerste paar weken nog dicht bij me te houden, zeker ook uit praktische overwegingen met voeden enzo. Mijn man is eerst nog vrij, en bovendien kun je een bom naast hem af laten gaan, dan hoort hij het nog niet:D Het wordt overigens ook aangeraden ivm wiegendood. Maar goed, volgens die richtlijnen zou je hem 6 maanden bij je moeten houden, maar 6 weken vind ik een mooie tijd, daarna lekker naar zijn eigen bedje.

17. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Waarom ivm wiegendood? Dat gebeurt toch wel waar ie ook slaapt lijkt mij. Tenzij je de hele tijd naar je beeb kijkt zodat je kan zien dat hij stopt met ademen natuurlijk. Ben wel benieuwd nasr de gedacht daarachter.
    Daarnaast heb je van die matjes die je gratis bij je verzekering kunt krijgen. Dan weet je t ook gelijk wanneer er wat mis is.
    Dus hou t hier heerlijk op zijn eigen kamer. Mams wil ook rust :D

Dunchan: fijn dat xavi goed gaat. Maar minder van je oma. Gecondoleerd. Wel knap dat je ook zo voor je opa zorgt!

18. Nonma

Nonma Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.659
    116
    63
    Vrouw
    Marketing
    Amsterdam
    Nounou, niet zo fel meteen... Ik heb het ook maar ergens gelezen, iedereen moet lekker doen waar hij zich goed bij voelt, het was geen waarde oordeel... Ik weet niet waarom het aangeraden wordt ivm wiegendood, misschien omdat je er sneller bij kunt zijn? Geen idee, maar er zal heus een theorie achter zitten...

Dat is overigens niet de reden waarom ik het wiegje op de kamer wil... Ik vind het gewoon makkelijk met voeden en prettig om niet meteen gescheiden te worden na 9 maanden samen, meer emo reden eigenlijk

19. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Haha helemaal niet fel bedoeld hoor. Grappif dat t blijkbaar zo overkomt. Lig helemaal dubbel hier. Was oprecht nieuwsgierig naar de gedachte daarachter. Het klinkt namelijk heel onlogisch in mijn oren. Tenzij je echt de hele tijd je kind in de gaten houdt :D
    Maar dacht als er een goede redenatie achter zit is t misschien nog een overweging waard.
    Verder moet iedereen zeker zelf weten wat ie doet toch?! Lijkt me logisch.

20. Liesjuh1977

Liesjuh1977 Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.381
    0
    0
    werkzoekend
    Hilversum
    Wij hebben hem volgende week zaterdag, ben ook zo ontzettend nieuwsgierig naar hoe de kleine man eruit ziet en of hij erg gegroeid is weer.

StefenenLaura, wat vervelend van je blaasontsteking. Hopelijk knap je er snel weer van op. Ik heb er *afkloppen* nog geen last van gehad tijdens mijn zwangerschap. Wel afgelopen zomer een giga blaasontsteking gehad, zo erg had ik hem nog nooit gehad, dus ik hoop dat het me bespaard blijft tijdens de zwangerschap. Als er iets is wat ik geen pretje vindt...

Hier vandaag weer wat dingen voor de babykamer gehaald, aankleedkussen en klamboe zijn binnen, evenals kammetje, borsteltje, neuspompje en nagelschaartje e.d. Hopelijk heb ik vanavond nog fut om de kast en commode schoon te maken, dan kan ik lekker gaan inrichten. :D

Deel Deze Pagina