Volgens de huisarts is het spit. Gelukkig niets met mijn bekken, maar moet voorlopig wel rustig aan doen. Het kan nl wel bekkeninstabiliteit tot gevolg hebben. Met paracetamol de pijn wat drukken en proberen in huis wat te bewegen. Goed warm houden en hopen dat het snel overgaat. Van mijn vader wat oefeningen gekregen om herhaling te voorkomen. Hoe dan ook morgen naar de 3/4D echo. Al moet ik er kruipend heen. Kaytjuh, wat jammer dat de kleine zich niet duidelijk liet zien! Wij zijn morgen aan de beurt, ben erg benieuwd!
Mri: alles zag er op t 1e gezicht goed uit. Word nog uitgebreid naar gekeken, en over 1.5 week de uitslag Groeiecho: baby girl was goed gegroeid! Hoofdje was nu zelfs groter dan gemiddeld.... Vaaag he!?
Bevallingslijst Juni 2013 Mama's Illegaal 30 mei Nicci1982 - 30 jaar - 1e kindje Rubi - 27 jaar - 1e kindje 31 mei LaVitaBella - ?? jaar - 1e kindje 1. Nayr - 26 jaar - 1e kindje Sabrieneke - 30 jaar - 2e kindje - ZH - BV Romy86 - 26 jaar - ?e kindje 2. Catherina1985 - 27 jaar - 2e kindje Karlijntjev - 27 jaar - 1e kindje - ZH - BV 3. Luca2504 - 24 jaar - 2e kindje - ZH - FV 4. Myres - 33 jaar - 1e kindje Micha 2 - 31 jaar -2e kindje - ZH - BV 5. shay01 - 26 jaar - 2e kindje Fiore - 35 jaar - 3e kindje - ZH - BV 6. Raket78 - 34 jaar - 1e kindje Menniee - ?? jaar - ?e kindje AnnaC78 - 34 jaar - 1e kindje - ? Nummertje4 - 33 jaar - 4e kindje - Thuis - BV 7. Olivier27 - 27 jaar - 1e en 2e kindje (tweeling) Bruce2004 - ?? jaar - 2e kindje Dunchan - 24 jaar - 2e kindje - ZH - BV 8. Bluemoon - 30 jaar - 2e kindje Kaatje136 - 30 jaar - 2e kindje 9. Jazz - ?? jaar - 1e kindje Eki - 29 jaar - 1e kindje -ZH - BV(?) Larissa259 - 22 jaar - 3e kindje - ZH - BV 10. Zally- 32 jaar- 4de kindje - Thuis - BV 11. Rebekka85 - 27 jaar - 1e kindje - ?? - BV 12. Veetje83 - 29 jaar - 1e kindje - ZH - BV Trotter - 29 jaar - 3e kindje - ZH - BV 13. VanEke - 32 jaar - 2e kindje - ZH - hopelijk BV Zonnebloem92 - ? - 1e kindje Chicca - 28 jaar - - 2e kindje - ZH - BV 14. 15. jes17781 - 31 jaar - 3de kindje Lavendel82 - 30 jaar - 2e kindje 16. Nath88 - 24 jaar - 1e kindje - ZH? - BV marjolein1984 - 28 jaar - 1e kindje 17. MaMa - 24 jaar - 1e kindje - ZH - BV - MvM 18. Maya88 - 24 jaar - 1e kindje - ZH - BV 19. Ellen0403 - ?? jaar - 1e kindje 20. Liesjuh1977 - 36 jaar - 1e kindje - Thuis - BV 21. Daycey - 30 jaar - 1e kindje Boysmom - 37 jaar - 3e kindje - ZH - FV 22. 23. 24. Fas30 - 31 jaar - 1e kindje FB1984 - 28 jaar - 2e kindje 25. Kleinmonster - 25 jaar - 1e kindje Stefanenlaura - 25 jaar - 1e kindje - BV -MvM Pooh85 - 27 jaar - 1e kindje - ZH - FV - MvM 26. Beertje1987 - 25 jaar - 1e kindje Nonma - 29 jaar - 1e kindje - ZH - hopelijk BV Liza28 - 28 jaar - 1e kindje Kaytjuh - 25 jaar - 2e kindje - ZH - BV Bibo - 26 jaar - 2de kindje - Thuis - BV 27. 28. MamavanC - ?? jaar - ?e kindje Angel1989 - 22 jaar - ?e kindje zonnetje1980 - 33 jaar - 1ste kindje - Thuis 29. Pindakoek - 30 jaar - 1e kindje - Thuis - BV 30. Zwanger 49 (8) Meisje, (25) Jongen, (5) Verrassing, (16) geen informatie Geboren 1 23 februari: 07.20u Dunchan, zoontje Xavi Jaylano, gewicht 810 gram, lengte 35 cm Vlindertjes Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ (12) Nana86 - 5wk Narcisje80 MamaDee MumL - 4 wk PCOmama - 5,5/6 wk MamaTall85 - 5 wk Senna82 - 6 wk Caat33 - 8 wk bloemetje83 blondie Lappie - 9 wk Flyingwings Afspraken: 14 maart Kaytjuh - 3/4D echo 16 maart Dacey - 4D echo 18 maart stefanenlaura - controle vk 19 maart nicci1982 - controle vk en groeiecho 21 maart liesjuh1977 - controle vk 23 maart liesjuh1977 - 3/4D echo 25 maart beertje1987 - controle vk 27 maart kaytjuh - controle gyn 28 maart daycey - controle vk 2 april Micha 2 - controle gyn 6 april Nonma - 3D/4D echo 9 april pooh85 - 3d echo Laatste werkdag 26 april nicci1982 - laatste werkdag daycey - laatste werkdag Micha - laatste werkdag 15 mei beertje1987 - laatste werkdag 17 mei liesjuh1977 - laatste werkdag 28 mei stefanenlaura - laatste werkdag
Wat leuk, de laatste werkdag er bij!!! VanEke: Mijn buik zit behoorlijk in de weg nu, vooral als ik op de bank zit. In de avond heb ik er meer last van. Voor mijn dochter heb ik nog voor ze 1 jaar werd stiften van bruynzeel gekocht. Starter points. Zijn wat dikkere stiften en de punt is er speciaal voor dat ze niet gauw ingedrukt worden. Ze gebruikt ze nu, een jaar later, nog en ze doen het onwijs goed. Ook is het wel lekker dat de viltstift er in de was uit gaat. Zeker een aanrader en werkt fijner dan met pennen! Maya88,Kaytjuh en VanEke: Als ik zo de keuze voor de ziekenhuizen zie komen jullie van zuid. Ik kom zelf van Noord. Maar ga sowieso in het Sophia bevallen, omdat ik momenteel bij de gynaecoloog in het erasmus loop. (Omdat mijn mdl-arts daar ook zit) FB1984 Als je in Rotterdam woont ken je toch ook Spijkenisse wel, ik in ieder geval wel! Bij mijn baby boy was het hoofdje ook iets groter op de laatste groeiecho, maar mijn gyn zei dat dat nog helemaal niks zei. Baby hapjes: Ik heb leuke gerechtjes gehaald van de website: www.keukenkikker.nl Slapen: Ik weet nog dat ik bij mijn dochter heel lang dacht dat ze vrij znel op haar eigen kamer zou liggen. Maar toen de bevalling dichterbij kwam begon ik daar anders over te denken. Uiteindelijk besloot ik samen met mijn man dat ze de eerste tijd bij ons zou slapen en we vonden het uiteindelijk beiden heel fijn. Uiteindelijk heeft ze zeker 5 maanden 's nachts bij ons op de kamer gelegen. Ik ben woensdag behoorlijk misselijk geweest, mijn man en ik dachten aan een voedselvergiftiging door vis. De vis smaakte namelijk al anders dan normaal. Woensdag heb ik echt helemaal niks kunnen doen en heeft mijn dochter meer tv gekeken dan ik goed vind, maar als ze er niet geweest was had ik de hele dag op bed gelegen. Donderdag ging het gelukkig iets beter en kon ik alleen nog maar niet helemaal goed eten. Vandaag weer iets beter, nog niet optimaal, maar ik heb tenminste wel weer een maaltijd op. Toen ik vanochtend op de weegschaal ging staan zag ik dat ik door deze dagen 1 a 2 kilo afgevallen was, vond ik best vervelend, maar wel begrijpelijk. Volgende week wordt mijn dochter 2 jaar, gaat echt heel snel! We vieren alle 3 onze verjaardagen volgend weekend, want mijn man en ik zijn dan ook jarig (zaterdag en dinsdag er na) Aan de ene kant heb ik er wel zin in, maar aan de andere kant moet er nog zo veel gebeuren. Ik hou het nu al allemaal niet meer bij, pfff. Wie heeft hier ook last van? (Of komt het gewoon omdat ik 2 keer achter elkaar ziek ben geweest)
Gedemorgen meiden, Zo wat veel meiden uit rotterdam eo hier! Ik voel me bijna een buitenstaander hier vanuit brabant hihi. Micha, ben blij dat je weer aan het opknappen bent... Is toch vervelend als je ziek wordt en zeker als je niet weet waar het vandaan komt! Hier nog even lekker bankhangen en dan maar weer werken.... Moet helaas het hele weekend werken. Voor iedereen: een heel fijn weekend!
@beertje hoe was het bij de tandarts? @kaytjuh jammer dat de kleine geen zin had in de 3 echo. @daycey vervelend van je rugpijn hopelijk is het snel weg. Wel fijn dat je een fysio in de familie hebt. Veel plezier bij de echo vandaag hopelijk licht de kleine er goed voor. @micha fijn dat je weer wat opgeknapt bent. fijn dat jullie alle verjaardagen tegelijk kunnen vieren. wel vervelend dat je nog veel moet doen. @pooh85 je bent niet als enigste buitenstaander hier ook uit brabant. @hier toch geen blaasontstekking de kweek was schoon. Ik moet mijn kuur wel afmaken. De pijn is gelukkig wel weg maar heeft plaats gemaakt voor pijnlijke heupen. Dit word een heel rustig weekend. Gister weer bij de dietiste geweest. Ik ben nu 6 ons boven mijn start gewicht.
daycey: goed warm houden maar die rug, vindt over het algemeen rugpijn al helemaal vervelend, ben zelf een voorstander van me zonnebank maar die laat ik bij deze ook ff aan de kant staan. su6 met je 3d echo hopen dat de kleine er bij jou wel in heeft. micha: dat klopt ik kom uit rdam zuid, en ikazia is om de hoek bij mij wat vervelend van die vis dat je daar zo ziek van ben geworden, en snap het dat het dan niet leuk is als je ziet dat je ben afgevallen.. maar je weet gelukkig waarvan...de komende dagen iets meer vettig eten kom je vanzelf weer bij hihihhi stefan enlaura: gelukkig was de kweek schoon! weer een zorg minder..alleen heb je dan de pijnlijke heupen in de plaats ervoor gekregen vervelend! @ hier rustig weekendje gister de rolgordijn en over gordijn gehaald die gaat ml binnekort ophangen dan ziet het er alweer anders uit als je kamertje binnen komt... wat ik zo gek vindt 2 dg geleden werdt ik wakker en stond ik op met een pijnelijke enkel en dat is zo gebleven als ik loop heb ik hier last van zoooo vaag... ben er niet doorheen gegaan ofso en hij is ook niet dik??? blijf bij mij een vraagteken....
Warm houden doe ik wel idd. Met al meer beweging dan gisteren hoop ik dat ik er snel vanaf ben! Zeker een hoop meiden uit R'dam en omgeving. Ik woon er net iets buiten en ga in Delft bevallen. Stefanenlaura, gelukkig maar dat het geen blaasontsteking is, al is last van je heupen ook geen pretje... Verder moet ik nog even bijlezen, hoor! De echo was trouwens erg leuk! De kleine was flink beweeglijk en was ook flink wat grimassen aan het maken. Gelukkig wel goed zichtbaar! Dat wordt me er een! Zal proberen een fotootje toe te voegen. De leukste: met een glimlach!
Ik heb hetzelfde gevoel hoor, kom alleen uit het midden van het land en volgens mij komen er niet meer meiden hier uit het midden van het land... Daycey Wat een mooie foto! Wij hebben hem volgende week zaterdag, zoveel zin in, zeker als ik dan dit weer zo zie Hier gister avond nog lekker bezig geweest met het inrichten vd babykamer, kleertjes op z'n plek in de kast en in de commode. Morgen alleen nog wat dingen van plek veranderen, na overleg met m'n zus toch voor een wat logischere indeling gekozen. Kan ik ook gelijk de kleertjes die bij een vriendinnetje vandaan komen erbij leggen, waren daar vandaag op verjaardagsvisite voor haar zoontje van nu 4 en heb 2 zakken met kleertjes mee naar huis gekregen, leuk! Gisteren doordat ik nog best druk ben geweest wel met hele dikke enkels en onderbenen naar bed gegaan, voelde me echt net een opgeblazen kamer olifantje zoveel vocht zat erin... Vanmorgen stond ik op ook nog steeds met dikke enkels, is nu gelukkig wel weer over, maar vrees dat het "vocht in enkels tijdperk" vast is begonnen bij mij. Had gehoopt het nog even tot het mooie weer uit te kunnen stellen, maar niet gelukt dus... M'n zus had het ook vanaf deze periode vd zwangerschap al en ik ben er sowieso erg gevoelig voor, maar goed rekening mee houden dat ik met grote regelmaat m'n pootjes omhoog ga gooien. Heb trouwens wel gisteren in bed voor het eerst m'n buik zien bewegen!
Kaytjuh: Ik ga niet express vetter eten nu, ik was in totaal nu zo'n 9 a 10 kilo aangekomen. (minder dan bij mijn dochter geloof ik) Als ik gewoon eet zoals anders moet het vanzelf wel goed komen. Over het aankomen maak ik mij niet echt druk. Ben je zelf al veel aangekomen? Ik weet dat ik bij mijn vorige zwangerschap op een gegeven moment heel erg last van mijn voeten kreeg door mijn gewicht. Liesjuh: Wat ontzettend leuk voor je dat je baby in je buik heb kunnen zien bewegen, leuk hè! Rotterdam: We mogen mischien dan uit Rotterdam komen, maar het is een behoorlijke stad waardoor we toch een behoorlijk eind uit elkaar kunnen wonen. Voel je ajb geen buitenbeentje, er zijn er genoeg die niet uit de omgeving R'dam komen.
Liesjuh; wees gerust. Hier een rasechte utrechtse hoor. Meer midden vh land kan bijna niet Heb je t nu pas voor t eerst gezien. T is hier al zo lang dat ik t mij niet eens meer kan herinneren. Zelfs ver voor de 20 wkn echo. Wel gaaf he! Geniet er nog altijd van. Nu zijn t meer bulten en golven omdat hij wat groter wordt in mijn buikje. Ook heel gaaf om te zien. Daycey: mooie foto!
Leuke foto daycey Liesjuh super dat je nu ook je buik ziet bewegen. Gister waren we bij mijn zus op visite. rond 11 uur is de kleine altijd wakker. dit keer dus ook en nu zag je het door mijn trui heen dus mijn zus had het ook gezien. Zo leuk. Vl heeft het vanmorgen ook voor het eerst gevoeld.
Bewegen: leuk he die bewegingen van de baby, geniet er echt van! Zeker savonds voor t slapen gaan in bed... Effe een half uurtje genieten vd baby in mn buik! Kg: tot nu toe 6,5 kg aangekomen... Bij mn 1e zwangerschap totaal 19,5 kg Vandaag: VL is werken, ik ga met mn zoontje naar indoorspeeltuin.
Ik voelde de kleine ook pas sinds de 20wkn echo, niet eerder helaas. M'n placenta ligt aan de voorkant dus heel duidelijk zien en voelen is het nu vast ook nog niet vergeleken met jou. Maar gaaf is het zeker ja! M'n buik begint nu ook langzamerhand wat groter te worden, heb nog best een bescheiden buikje dus nu zie ik het ook eindelijk bewegen En Utrecht is zeker midden vh land, ik kom uit Hilversum, ook best behoorlijk midden, of niet dan? Door je trui heen al zien, dat is helemaal gaaf! Zo goed zie je het bij mij nog niet helaas, maar ook dat zal snel genoeg komen verwacht ik. Bij mij heeft m'n vriend het dan alweer weken geleden voor het eerst gevoeld. Wat een verschillen toch weer bij iedereen. Ik zit nog steeds lekker onderuit niks te doen op de bank, btje laptopperen met de tv aan en een kopje thee binnen handbereik. Ga zo maar eens douchen en weer wat doen aan de babykamer. M'n vriend komt net pas uit bed rollen, die heeft heerlijk asociaal lang uitgeslapen, ik ben maar zo lief geweest om hem te laten liggen Fijne zondag meiden!
Ja zeker ook midden vh land liesjuh. En dat is idd nadeel van een voorliggende placenta. Ik voel hem al sinds een week of 14/15 maar de mijne ligt ook netjes achter. Bewegingen zie je idd ook overal doorheen. Vind t ook zo lekker als ik mijn arm tegen mijn buik heb en met mijn mobiel zit, de kleine tegen me arm trapt. Gaat alles heen en weer Soms zie je oom echt van die grote bobbels of juist punten uitsteken. Heel komisch. Elke dag ziet mijn buik er weer anders uit.
Ik ga ook in het ruwaard bevallen als ze de afdeling tenminste niet gaan sluiten anders ga ik naar het Ikazia, helaas de afdelingen van beide niet kunnen bezoeken, net te laat met inschrijven dus ik zie t wel allemaal @maya, ik heb altijd in Beverwaard gewoond maar. Kan iemand de laatste werkdag aanpassen, mijn verlof begint inpirincipe 27 april maar neem mijn dagen op dus 23 maart is mijn laatste werkdag
Zo!! 23 maart? Nog 1 weekie? Heerlijk hoor.... Neem je niet liever daarna je dagen op? Ja ben ook heel benieuwd naar ruwaard, zn sluiten steeds weer iets! Gynaecologie staat goed bekend. Bij de 1e ook daar bevallen... Was een drama bevalling door inleiding, dus dat liever niet meer!
ja gelukkig nog een weekje, ik werk standaard alleen de zaterdagochtend/ middag. Na mijn verlof ga ik niet meer werken, heb een contract van 4-12 u en ze plannen me minimaal 4 u in en meer werken zit er niet in bij hun omdat ik voor het weekend te duur ben, dus dan stop ik liever, ben liever dan bij me gezin dan dat ik met tegenzin naar me werk ga. Heb wel in de krant gelezen dat ze t willen sluiten, dus ik zie t tegen de tijd, moet sowieso in de 36e week naar de gynaecoloog en moet in t zkhuis bevallen vanwege ks van de 1e, bij de 1e was ik in St. Franciscus zkhuis bevallen, omdat ik mijn maagverkleining daar toen had laten doen, maar tegenwoordig maakt t niet meer uit waar je beval, je dossier hebben ze toch wel. Vind ruwaard dichterbij huis dan Franciscus / ikazia
Financieel maakt dat dan idd ook niet uit. Gelijk heb je! Kun je ook lekker je dagen nog opmaken idd. Ik bewaar ze voor na t verlof (3weekjes en de rest hou ik achter de hand) En 2 dagen voor mijn verlof zodat ik dat op 4 weken van te voren kan houden. Anders zou ik maandag en woensdag moeten werken en dinsdags koninginnedag. Dus dacht dan maar helemaal niet die week.
Bruce: ja logisch dat je dan stopt met werken! Fijn dat je die keuze ook heb toch Oooo ben benieuwd met ruwaard dan Vind wel lekker dichtbij , hooguit 5 min Ik moet ook in zh bevallen ivm schildklier problemen. Maar wil het zelf ook. Thuis bevallen 'durf' ik niet