Welkom op het zwanger worden, zwangerschap en baby forum - Zwangerschapspagina Ff buikfoto gemaakt voor zover het kan met de ipad..
Hallo! Wat een activiteit weer hier! Ik zit nog steeds in een megadrukke periode, dus heb niet zoveel tijd om te reageren, maar lees wel af en toe mee! Babyshower: wat Leuk Maya! Wat lief als ze zo aan je denken he? Ik heb het in december ook voor mijn vriendinnetje georganiseerd, tis echt een leuke middag en met nuttige kado's! Ik denk zelf niet dat ik er 1 krijg, mijn ene vriendinnetje is zelf ook zwanger en tegelijk uitgerekend en mijn andere vriendinnetje heeft het druk met haar beebje, maar ik vind het ook niet zo erg, vind het leuker om te organiseren Kraamzorg: Ik ben nog niet gebeld door de kraamzorg... Heb ook nog geen klossen besteld ofzo... vanaf wanneer moet je bed eigenlijk omhoog??
Alles was goed bij de wonderdokter)... Over twee weken de groeiecho en bevallingintake Kan iemand mij op de lijst zetten? 10-04....
Zo wat ik weet is als je thuis beval ze met 37 weken moet hebben.. Anders kan je ze al met 36 weken halen bij de thuiszorgwinkel, en mag je ze ong 6/8 weken lenen... Zou voor de exacte info bij de thuiszorgwinkel informeren bij jou in de buurt...
Micha alsnog van harte! Ik vind die babyshowers wel leuk, maar is aan mij niet besteed! Ik hou er zelf niet zo van maar voor anderen vind ik ze wel leuk! Hier vandaag behoorlijk in paniek geweest. Had ineens na het uitlaten van de honden toen ik op de bank ging zitten super "krampen" in mijn buik! (waren niet echt krampen maar weet niet hoe ik het gevoel anders moet omschrijven) Na een half uur toch maar de vk gebeld want gevoel kwam op en af en vl had het gevoel dat het niet echt goed zat. Vk zei dat ik plat moest gaan liggen voor een half uur, dan een warm bad of douche moest nemen en dan terugbellen. Zo gezegd zo gedaan. We even op mijn app de weeëntimer ingeschakeld en kwamen onregelmatig (de ene keer met een minuut ertussen de volgende keer 2.5 min. ertussen) en duurden niet langer dan 1 min. Na de douce werd de pijn wat minder hevig en de vk dus maar weer gebeld. Afspraak om 15.15 uur laten staan en mochten de klachten weer erger worden meteen bellen. Klachten namen gelukkig af en ik om 15.15 uur naar de vk. Bleken het flinke harde buiken te zijn geweest. Ik heb vandaag eigenlijk niks gedaan behalve gestofzuigd en vriendin op visite gehad en honden uitgelaten. Ze zei dat dit toch een voorbode is en ik rustig aan moet doen. Want zei ze, de harde buiken ofwel oefenweeëen kunnen wel doorslaan in echte weeën..... pffff was schrikken. De beeb deed het wel super goed en was mooi gegroeid! Resus geprikt en hb gecontroleerd, dit was ook top! Nu dus weer thuis en net een klein rondje met de honden gelopen (tja die moeten er wel uit en ben alleen thuis) Vanavond dus maar verplicht avondje bankhangen, moet van mezelf!
Kaytjuh gelukkig was alles goed!! Pooh85 dat os zeker schrikken zeg.. Gelukkig waren het alleen harde buiken.. Luister goed naar het advies en doe lekker rustig aan
Ben weer aan het denken aan de kraamzorg... Lol Hoeveel uur kraamzorg nemen jullie? Ik heb namelijk nog steeds zo'n vreemd gevoel van een vreemde de hele dag in huis.. heb daar niet veel zin in. Mijn moeder komt mij ook veel helpen in huis dus ik neem denk ik gewoon het minimum aantal uren dat er afgenomen moet worden. Ze vertelde ook dat je altijd nog extra uren kan nemen mocht de bevalling zo zijn tegengevallen
Hier basis van 49 uur. Stuur ze wel naar huis als t teveel is. Vandaag intake gehad. Echt een muts zeg. Eentje waarmee je amper een gesprek kan voeren. En vond t ook niet zinvol ofzo.
Ik neem de volledige uren, en heb een uitgebreid pakket dat ik nog 16 uur extra kan nemen! Ik vond t heerlijk de vorige keer, maar had ook een pittige bevalling, en gelukkig een hele lieve kraamzorgvrouw!
Ik neem het maximaal aantal uren. Mijn moeder heeft het ook aangeboden, maar zij komt als de kraamvrouw weer weg is, dan is manlief ook weer aan het werk en anders loopt iedereen elkaar toch maar in de weg. Mijn Man vond het toch prettiger om alles te leren van een professional in plaats van familie. En een kraamvrouw kan je toch beter begeleiden bij borstvoeding en bij wondverzorging indien nodig... Maar ben wel blij dat mijn moeder die week erna komt, want om het dan al meteen alleen te doen, dat lijkt me niks...
Hier kan t wel makkelijk uitgebreid worden als ik wil. Dus vandaar ook niet uitgebreider gekozen. Zie al op tegen die 49 uur. Man wat moet ik 8 uur op een dag met zo'n vrouw in huis?! Niets voor mij. Mocht ik in t ziekenhuis moeten blijven dan hou ik gewoon mijn rechten erop nog. Wel eens gehoord dat ze t in mindering brengen maar hier blijkbaar niet. Wie weet bevalt t wel heel goed. Hoop dat ik wel een vlotte krijg en niet zoals vanmiddag. Heb al aangegeven dat ik niet van dat truttige hou. Gewoon niet zeiken en doen! Mij mijn gang laten gaan. Als ik dingen wil doen en niet de hele dag niets mogen. Al kan t natuurlijk anders zijn na de geboorte als t zwaar was. Maar volgens die mevrouw is t je karakter vooral. Dus ze zei dat als jk zo ben ik ws ook gauw weer op de been ben. Ben benieuwd.
@Maya leuk dat je ze je zo verrast hebben met een babyshower. @ pooh dat zal idd wel schrikken geweest zijn. hopelijk komt het niet vaker terug. @bed verhogen hier gaan we hem ook verhogen maar weet nog niet of we bij de thuiszorgwinkel gaan halen of zelf iets maken. @kraamzorg Ze hebben hier van de week gebeld maar was aan het werk. dus ik kon niet uitgebreid met hun bellen. Ze heeft opgeschreven dat ze op vrijdag kunnen bellen omdat ik dan vrij ben. Ik verwacht dat ze morgen terug bellen. Ik weet nog niet hoeveel uur we opnemen. Vl is de eerste 3 weken ook thuis zodat onze hond ook genoeg aandacht krijgt en dan kan hij natuurlijk ook lkkr genieten van de kleine.
Kraamzorg: Bij mijn dochter had ik met kraamzorg afgesproken dat ik eerst veel uren zou krijgen en dat dat naar minder zou gaan. Om zo geleidelijk aan de verzorging meer zelf te doen. Uiteindelijk is het bij mij heel anders gelopen, waardoor ik nog maar 2 dagen kraamzorg thuis over had van 3 uur per dag. (Wat ook te maken had met het feit dat er te weinig mensen waren voor te veel uren) Nu ga ik toch weer voor maximaal, je kunt het altijd minder laten worden. Babyshower: Lijkt mij superleuk om te krijgen, maar het wordt in mijn omgeving niet echt vaak gedaan. Heb het pas 1 keer meegemaakt! Morgen ga ik met mijn moeder en dochter naar de dierentuin. Dat zijn we al heel lang van plan. Ik heb er echt heel veel zin in! Benieuwd of ik het een beetje volhou
Oh heerlijk de dierentuin. Wij hebben altijd een abo dus gaan heel vaak. Vanaf juni eindelijk legaal met een kind haha. Heb er ook aan vroeger nog goeie herinneringen aan dus vandaar dat ik nu nog steeds een abo heb. Vind t ook lekker voor de beweging. Ook al krijg ik steeds meer pijntjes. Heb t idee dat lopen me juist soepel houdt dus vandaar dat we elk weekend wel wat intensiefs doen. Kraamzorg: hier begint t ook met meer uren en bouwen ze het steeds wat af. Godzijdank want ik den dat ik t met 2 dagen mooi zat vind dat er 8 uur lang iemand op mijn lip zit. Voor mij is ze er gewoon om dingen te leren en een hoop weet ik al uit ervaring met andere babys. En douchen enzo doe ik zelf wel. Desnoods met hulp van mijn ventje, net als schoonmaken enzo.
Kraamzorg: ik zie er ook een beetje tegenop om 8 uur per dag een vreemd iemand in huis te hebben die alles uit mijn handen wil nemen. Ben nog al een controlfreak en wil graag alles zelf doen en kunnen. Maar voor manlief is het wel prettig om iemand te hebben die hem de kneepjes leert van het babyvak. Ik ben zelf Au pair geweest en heb redelijk wat ervaring met kinderen en baby's, maar voor Manlief is het allemaal helemaal nieuw, en ik denk niet dat het handig is als ik hem de dingen moet leren, hij neemt het sneller aan van een 'expert'. Verder, als je borstvoeding geeft of als je echt gewond bent, danwel vanonder of door een keizersnede, is het wel belangrijk dat iemand met verstand dat even in de gaten houdt, al is het maar de eerste paar dagen, tot je zelf helemaal doorhebt hoe je dat moet verzorgen... De kraamhulp is er zeker niet alleen voor de huishoudelijke taken, integendeel, dat doen ze hier maar minimaal, het gaat echt om moeder/kindzorg. En aannames over hoe ik me voel na de bevalling doe ik nog maar even niet. Ik heb de laatste tijd te vaak in mijn omgeving gezien dat het nooit gaat zoals je verwacht en dat je totaal niet kan inschatten hoe het voor je is en hoe je lijf erop reageert of hoe je geest erop reageert. Ik ben helemaal geen pieper, sta met 40 graden koorts nog rustig de zolder op te ruimen maar zo'n bevalling kan een oergeweld uitoefenen op al je krachten, zoals je nooit eerder hebt meegemaakt... Natuurlijk hoop ik voor ons allen dat het een eitje gaat worden maar de realiteit is dat het gewoon zwaar gaat zijn en pijn gaat doen... helaas...En dan denk ik dat het wel fijn is als er iemand ook even voor jou zorgt maar goed we zullen het zien! het valt niet echt te voorspellen vrees ik!
Ik ga gewoon nemen waar ik recht op heb, als ik haar 'zat' ben stuur ik haar wel eerder naar huis. Denk dat het voor mijn vriend ook wel lekker ontlastend is en hij goed met z'n vragen terecht kan als ze er veel is. Extra hulp van familie krijg ik liever nadat ze weer weg is. Micha2 Naar welke dierentuin ga je vandaag? Veel plezier iig! Hier gisteren een flinke discussie gehad met vl over vrije dagen en wat wel/niet doen in huis. Merk dat hij blij is dat ik wel dag minder ben gaan werken, maar ook niet wil dat ik 'niks' doe op zo'n dag en dat snap ik ook wel. Maar ik wil weer teveel van mezelf op die dagen, gewoon alles wat ik altijd al deed op m'n vrije dag, (flink aan de schoonmaak enzo) maar dat gaat natuurlijk niet meer. En dus doe ik uiteindelijk minder als dat ik het op een wat rustiger tempo zou doen. En daar kan vl dan wel weer boos om worden... pfff... lastig hoor dat soort discussies! Heb trouwens gisteren nog 3 extra vrije dagen opgenomen rondom Pasen, Hemelvaart en Q-day en daardoor lekker 3 lange weekenden. En dus... hoef ik na vandaag nog maar 16 dagen daadwerkelijk te werken tot aan 17 mei als m'n vakantie/verlof start. Errug lekker!
Bevallingslijst Juni 2013 Mama's Illegaal 30 mei Nicci1982 - 30 jaar - 1e kindje Rubi - 27 jaar - 1e kindje 31 mei LaVitaBella - ?? jaar - 1e kindje 1. Nayr - 26 jaar - 1e kindje Sabrieneke - 30 jaar - 2e kindje - ZH - BV Romy86 - 26 jaar - ?e kindje 2. Catherina1985 - 27 jaar - 2e kindje Karlijntjev - 27 jaar - 1e kindje - ZH - BV 3. Luca2504 - 24 jaar - 2e kindje - ZH - FV 4. Myres - 33 jaar - 1e kindje Micha 2 - 32 jaar -2e kindje - ZH - BV 5. shay01 - 26 jaar - 2e kindje Fiore - 35 jaar - 3e kindje - ZH - BV 6. Raket78 - 34 jaar - 1e kindje Menniee - ?? jaar - ?e kindje AnnaC78 - 34 jaar - 1e kindje - ? Nummertje4 - 33 jaar - 4e kindje - Thuis - BV 7. Olivier27 - 27 jaar - 1e en 2e kindje (tweeling) Bruce2004 - ?? jaar - 2e kindje Dunchan - 24 jaar - 2e kindje - ZH - BV 8. Bluemoon - 30 jaar - 2e kindje Kaatje136 - 30 jaar - 2e kindje 9. Jazz - ?? jaar - 1e kindje Eki - 29 jaar - 1e kindje -ZH - BV(?) Larissa259 - 22 jaar - 3e kindje - ZH - BV 10. Zally- 32 jaar- 4de kindje - Thuis - BV 11. Rebekka85 - 27 jaar - 1e kindje - ?? - BV 12. Veetje83 - 29 jaar - 1e kindje - ZH - BV Trotter - 29 jaar - 3e kindje - ZH - BV 13. VanEke - 32 jaar - 2e kindje - ZH - hopelijk BV Zonnebloem92 - ? - 1e kindje Chicca - 28 jaar - - 2e kindje - ZH - BV 14. 15. jes17781 - 31 jaar - 3de kindje Lavendel82 - 30 jaar - 2e kindje 16. Nath88 - 24 jaar - 1e kindje - ZH? - BV marjolein1984 - 28 jaar - 1e kindje 17. MaMa - 24 jaar - 1e kindje - ZH - BV - MvM 18. Maya88 - 24 jaar - 1e kindje - ZH - BV 19. Ellen0403 - ?? jaar - 1e kindje 20. Liesjuh1977 - 36 jaar - 1e kindje - Thuis - BV 21. Daycey - 30 jaar - 1e kindje Boysmom - 37 jaar - 3e kindje - ZH - FV 22. 23. 24. Fas30 - 31 jaar - 1e kindje FB1984 - 28 jaar - 2e kindje 25. Kleinmonster - 25 jaar - 1e kindje Stefanenlaura - 25 jaar - 1e kindje - BV -MvM Pooh85 - 27 jaar - 1e kindje - ZH - FV - MvM 26. Beertje1987 - 25 jaar - 1e kindje Nonma - 29 jaar - 1e kindje - ZH - hopelijk BV Liza28 - 28 jaar - 1e kindje Kaytjuh - 25 jaar - 2e kindje - ZH - BV Bibo - 26 jaar - 2de kindje - Thuis - BV 27. 28. MamavanC - ?? jaar - ?e kindje Angel1989 - 22 jaar - ?e kindje zonnetje1980 - 33 jaar - 1ste kindje - Thuis 29. Pindakoek - 30 jaar - 1e kindje - Thuis - BV 30. Zwanger 49 (8) Meisje, (25) Jongen, (5) Verrassing, (16) geen informatie Geboren 1 23 februari: 07.20u Dunchan, zoontje Xavi Jaylano, gewicht 810 gram, lengte 35 cm Vlindertjes Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ (12) Nana86 - 5wk Narcisje80 MamaDee MumL - 4 wk PCOmama - 5,5/6 wk MamaTall85 - 5 wk Senna82 - 6 wk Caat33 - 8 wk bloemetje83 blondie Lappie - 9 wk Flyingwings Afspraken: 2 april Micha 2 - controle gyn 4april zonnetje1980- controle vk 6 april Nonma - 3D/4D echo 9 april pooh85 - 3d echo 10 april liesjuh1977 - controle vk en groeiecho kaytjuh - groeiecho en bevallingsintake 23 april Micha 2 - controle gyn Laatste werkdag 26 april nicci1982 - laatste werkdag daycey - laatste werkdag Micha - laatste werkdag 15 mei beertje1987 - laatste werkdag 17 mei liesjuh1977 - laatste werkdag nonma - laatste werkdag zonnetje1980-laatste werkdag 28 mei stefanenlaura - laatste werkdag
Hebben jullie wel goed geïnformeerd of je wel zomaar de kraamzorg naar huis kunt sturen? Hier kun je namelijk niet de zorg later naar beneden bij stellen... Ik kan haar wel naar huis sturen, maar de afgesproken uren moeten toch betaald worden... Het wordt wel vergoed, maar er zit ook een eigen bijdrage aan die niet door alle verzekeringen vergoed wordt!
Ik ga trouwens dinsdag bij de controle echt vragen wat ik met die harde buiken moet. Ik heb ze nu dagelijks en soms de hele dag door. Heel vervelend, en vannacht was het ook een beetje pijnlijk krampig ik ben benieuwd wat de VK er van zegt...