Juni 2013 uitgerekend.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Romy1980, 25 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liesjuh1977

Liesjuh1977 Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.381
    0
    0
    werkzoekend
    Hilversum
    Hoop dat jullie pasen beter is begonnen als die van mij.

Wij hebben zojuist moeten vernemen dat mijn tante is overleden afgelopen nacht... :(

Net 4mnd weduwe na onverwachts overlijden van m'n oom door een bedrijfsongeval, pas 53 jaar... 2 zoons achterlatend van 17 en 23 die in 4mnd tijd nu dus zowel hun vader als hun moeder zijn kwijt geraakt... Wat is de wereld toch keihard!

Onze Paas plannen zijn acuut gewijzigd... Geen gourmetten bij m'n ouders vandaag en ook geen eten in huis, dat wordt toch dagje thuis voor de buis en vanavond maar chinees bestellen ofzo. En ik heb de wasmachine maar aangezet nu ik toch de deur niet uit hoef. ;)

Pfff... had me de Pasen wel wat anders voorgesteld eigenlijk. :(

2. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Sterkte liesjuh

3. stefanenlaura

stefanenlaura Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.590
    1
    36
    Vrouw
    noord-brabant
    Sterkte liesjuh.

4. VanEke

VanEke Bekend lid

3 feb 2011
    937
    0
    16
    :( sterkte Liesjuh!! Wat heftig inderdaad op korte tijd zo allebei!!

5. maya88

maya88 Actief lid

26 jan 2013
    222
    0
    0
    Rotterdam
    Gecondoleerd liesjuh wat heftig zeg! Sterkte

6. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

7. VanEke

VanEke Bekend lid

3 feb 2011
    937
    0
    16
    hier was het gelukkig wel een leuke pasen, in de ochtend met onze oudste paaseitjes gezocht samen met de kids van mijn zus. Ons dochtertje is nu 1,5 dus ze zocht nu ook wel "bewust". Wel met de nodige aanwijzingen van de neefjes maar ze vond het echt leuk...

@hier: morgen naar de gyn, zullen we ons spekkie vast weer kunnen zien, ben weer erg benieuwd. Hoop dat ie de goeie kant op ligt!! In elk geval bevalling enzo even voorbespreken...en nog paar daagjes dan zijn we 30 weken!! Hoera :)

8. Kaytjuh

Kaytjuh Bekend lid

11 mei 2012
    834
    0
    16
    Verzorging, werk op een afd met dementerende ouder
    Rotterdam zuid
    Sterkte liesjuh is idd geen leuk pasen en dan zo onverwachts...

Hier ook een minder leuk pasen me opa is opgenomen in het zh met acute longonsteking heeft het erg benauwd krijg medicijnen en zuurstof nu kijken hoe het zich veder omtwikkeld, em tis de enige opa die ik nog heb...
    Nu lkkr voor de buis rustig dagje maar en vanaaf op bezoek in zh...

9. pooh85

pooh85 Bekend lid

15 okt 2012
    742
    0
    0
    Noord-Brabant
    Kaytjuh: Wat rot voor je opa! Sterkte ermee!

Hier vandaag naar van Asten Baby Superstore in Tilburg geweest. Viel me zwaar tegen!
    Hoorde in mijn omgeving dat het super mooi, groot etc is, en dit klopt wel maar wat en zooitje!
    Alles ligt door elkaar en opelkaar gepropt.
    Na 15 minuutjes ben ik bijna gillend de winkel uit gerend!
    Ach we gingen gewoon kijken aangezien we eigenlijk alle belangrijke dingen wel in huis hebben dus niks misgelopen maar dit is dus niet voor herhaling vatbaar!
    Verder een hele leuke dag gehad met vl. Andere winkels nog afgestruind en daarna lekker met zijn 2tjes (3tjes:D) op de bank om wat opgenomen programma's terug te kijken dus toch een geslaagde dag!

Jullie nog iets leukg gedaan?

10. maya88

maya88 Actief lid

26 jan 2013
    222
    0
    0
    Rotterdam
    Kaytjuh: echt rot voor je opa!! Hoop dat hij snel naar huis mag..

Ik ben wezen wokken met de familie.. Zo wat zat ik vol!! Kon geen eens een toetje meer op!

11. stefanenlaura

19 jul 2012
    1.590
    1
    36
    Vrouw
    noord-brabant
    #3131 stefanenlaura, 1 apr 2013
    Laatst bewerkt: 1 apr 2013
    @katjuh wat rot van je opa. Sterkte.

@pooh die winkel valt idd heel erg tegen. Wij hebben er pas wel onze maxi cosi pebble gehaald. Deze was in de opruiming voor 100 euro.

Ik heb afgelopen weekend een bordje beschilderd en deze is net afgebakken. Morgen de blanke lak erover heen en dan nog een keertje afbakken. Vandaag ook in de tuin geholpen bij vl. Hij was bezig met de bestrating en het lukte niet helemaal:D.
    Morgen komen de gordijnen. Schoonmoeder heeft ze klaar en vl neemt ze morgen mee naar huis. Ben echt benieuwd hoe ze staan. Van het weekend heeft ze er 1 meegenomen om te kijken hoe laag de zoom moest. Die zag er al super uit

12. Micha 2

Micha 2 Bekend lid

4 jul 2010
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nicci:
    Ik ben nu al 2 dagen bezig met bijkomen van de dierentuin, maar ik vind het zeker waard.
    (Last van mijn stuitje en vermoeidheid vooral)
    Als de 2e er straks is en het loopt hier een beetje, dan ga ik ook voor een abo, want het is inderdaad heerlijk! Dan ga je er ook sneller heen voor maar heel kort.
    Liesjuh1977:
    Ik ben naar Blijdorp geweest (één van de Rotterdammers hier)
    En ja, we hebben Ollies gescoord voor de kinderen, ook voor het kleintje in mijn buik.
    (De rij was er nauwelijks)
    PFFF, hoe herkenbaar, mannen die niet begrijpen dat je niet voor niets gas terug neemt.
    Ik ben zelf voor 50% afgekeurd sinds 2009, en sinds die tijd hebben we van tijd tot tijd die discussie. Hij zou graag willen dat ik meer doe in huis, maar ik heb er dagen tussen zitten die gewoon heel slecht zijn, waardoor ik alleen de belangrijkste dingen doe (Verzorging van mijn dochter staat voorop!)
    In zijn ogen liggen de prioriteiten anders.
    Tja, helaas heb je het maandverband echt nodig! (En waarschijnlijk nog wel meer)
    O wat erg Liesjuh! Gecondoleerd en sterkte met het verlies!
    (Veel te jong!)
    Nonma:
    Als het goed is heb je in totaal 3 momenten waarop bekeken wordt of de uren kraamzorg kloppen naar wat er ingeschat wordt: Vooraf, net na de bevalling en tijdens de kraamzorg periode.
    Ik krijg zelf één contactpersoon toegewezen, waar mijn contact mee verloopt.
    Ik heb zelf mijn verzekering één stap opgewaardeerd, zodat het eigen bijdrage ook vergoed wordt.
    Wat die harde buiken betreft, vaak krijg je te horen dat je rustiger aan zult moeten doen. Succes!
    Stefanenlaura:
    Nog even volhouden, er is beter weer in zicht! Nu hopen dat het niet de andere extreme kant opslaat zodat we allemaal over de warmte gaan zeuren. Vocht vast houden enz.
    Ik ben de kou ook best zat, maar heb minder zin in extreme warmte, als ik eerlijk ben.:p
    VanEke:
    Jaaaa, veters strikken, wat een rampenplan!!! Bij mij zitten mijn strikken nu telkens meer aan de zijkant, omdat ik mijn veters strik terwijl ik mijn enkel op mijn knie leg, dan is het tenminste nog een beetje te doen. Hihi!!!
    Ik kan al een tijdje mijn winterjas niet meer aan en draag een windstopper die lekker ruim zit.
    De kinderen op school kunnen allemaal al haarfijn uitleggen dat ik niet zomaar een trui aan heb, maar een speciale waar de wind niet door kan... Als iemand mij weer raar aankijkt, omdat het lijkt alsof ik een koude trui aan heb.
    Kaytjuh:
    Heb je de vaatwasser wel eens schoon gespoeld met een product speciaal ervoor. Dat kan best eens goed zijn.
    Ik hoop dat jouw opa snel weer opknapt! Sterkte!

Kraamzorg:
    Ik moet eerlijk bekennen dat ik erg nieuwsgierig ben naar de kraamzorg. De vorige keer had ik gewoon kraamzorg Rotterdam, en nu kraamzorg mama. Ik had mij vergist, maar toen ik meer over de organisatie las en ook telefonisch iemand gesproken had, kreeg ik er wel een heel goed gevoel bij. (Hun bv beleid sprak mij meer aan dan bij R'dam)
    Ik ben wel heel benieuwd hoe de kraamzorg er ook voor mijn dochter is.
    Ik hoop er dit keer langer gebruik van te maken dan de vorige keer.
    Werk:
    Ik hoef in totaal nog maar 7 dagen te werken... gaat best snel! (Ik werk 2 dagen per week)
    Warm weer:
    Uit ervaring kan ik vertellen dat 30 graden alles behalve idiaal is met een pasgeborene. Ik heb het met mijn dochtertje meegemaakt. Ik legde haar uiteindelijk in de koelste kamer in haar luiertje op een hydrofiel luier en moest tegen de visite zeggen dat ik haar zo min mogelijk op wilde laten pakken, omdat ze dan heel snel nat werd van het zweten.
    Na iedere voeding waren we klef.
    Pasen:
    Wij hebben het lekker rustig aangedaan. Gisteren heeft mijn dochtertje gekleurde eieren gezocht in huis. En vandaag zijn we bij mijn ouders geweest.

Morgen heb ik weer controle bij de gyn. Ik ben erg benieuwd, want ik heb de laatste tijd last van mijn wond van de keizersnee. Sinds dit weekend kan ik niet meer op mijn linkerzij slapen, omdat ik dan heel erg pijn krijg links onderin mijn buik.
    Oorspronkelijk ben ik een echte buikslaper dus baalde al dat ik niet meer op mijn buik kan liggen. Maar nu ik ook niet meer op mijn linker zij kan liggen, kom ik nog moeilijker in slaap.
    Morgen al 31 weken, dus ook benieuwd hoe hij er bij ligt!;)

13. Nonma

Nonma Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.659
    116
    63
    Vrouw
    Marketing
    Amsterdam
    Goedemorgen!

Fijne pasen gehad allemaal? ik wel, erg rustig aan gedaan!

Het is teveel om overal op te reageren, maar in ieder geval:

@Liesjuh: Wat een verschrikkelijk heftig nieuws! Kan me voorstellen dat dat de feestvreugde behoorlijk bedorven heeft! Wat sneu voor je hele familie, sterkte in deze moeilijke heftige tijd!

@harde buiken: Vanmorgen controle gehad bij de VK en meteen de opdracht gekregen om minder te gaan werken:( met ingang van morgen ben ik elke woensdag vrij en mijn verlof begint nu op 15 mei.. Gelukkig reageerden ze op mijn werk heel relaxed, maar ik moet zelf nog een beetje aan het idee wennen. Ben echt geen Miep en ik vind mijn werk erg leuk, maar moet nu echt even aan die kleine smurf denken en wat het beste voor hem is, hopelijk gaat het zo beter! nu dan precies nog 6 weken voordat mijn verlof officieel ingaat, en het zijn allemaal korte weken, 3 van 4 dagen en 4 van 3 dagen... hoe meer ik er over na denk hoe fijner ik de gedachte vind eigenlijk...

14. VanEke

VanEke Bekend lid

3 feb 2011
    937
    0
    16
    hallo dames,

Hier vanochtend ook weer controle gehad, weer bij de gyn geweest, bevaling voorbesproken en weer ff mogen gluren via de echo. Metingen waren allemaal goed, iets boven het gemiddelde lijntje, dus eerder wat voor op de datum als achter op de datum maar geen gekke waardes. Wel nog met het hoofdje naar boven, dus hoop dat ie nog draait!! Verder gelukkig wel alles goed.

Afgelopen nacht in het andere juni topic trouwens een bevalling geweest, een zoontje geboren op 30 weken, doet het gelukkig erg goed :)

@nonma: goed dat de VK meteen opdracht heeft gegeven rustig aan te doen!! Fijn dat ze het opt werk ook zo snappen :)
    Heerlijk he dat het verlof nu zo dichtbij komt ;)

@nicci: hoe was de controle bij u?? Hoe komt het dat ge zo'n last krijgt van de wonde?? Door het uitrekken?? hopen dat het niet erger wordt!!
    Schattig is ie he, de ollie, hier al genoeg knuffels, dus wij kopen hem niet, maar ik vind hem wel erg leuk :D

@stefanenlaura: leuk dat alle spulltjes nu stilaan in huis zijn...echt tijd om alles in orde te gaan maken nu he :) Ben wel benieuwd naar hoe uw bordje is geworden??

ik ga er weer vandoor, zo nog werken...tot later dames!

15. Nicci1982

Vaneeke: dat was ik niet :)

Nonma: komt vast goed. Een dagje minder werken is op zich niet erg toch? Vooral niet als t goed is voor de kleine.

16. Nonma

Nonma Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.659
    116
    63
    Vrouw
    Marketing
    Amsterdam
    Een dagje minder werken is helemaal niet erg, maar het voelt zo onnatuurlijk voor mij om in de ziektewet te zitten, ik ben echt nooit ziek, en nu ook niet echt natuurlijk.. maar goed, ik ga er gewoon maar van proberen te genieten dat ik wat extra vrije tijd heb!

17. Kaytjuh

Kaytjuh Bekend lid

11 mei 2012
    834
    0
    16
    Verzorging, werk op een afd met dementerende ouder
    Rotterdam zuid
    Nonma precies lkkr genieten wie weet maak je dit iet nog eens mee wie zal het zeggen... Ik zit al vanaf dec thuis in begin verschrikkelijk eerlijk waar maar na een tijdje went het wel en moet zeggen als ik zo naar me weken kijk gaat het dan best snel:-D..

Vaneke: mooi dat de echo goed was. Superrr .. Idd beter voor als achter met de groei...

@hier voelt best raar eind volgende maand gaan ze me cerclage knippen dus best spannend allemaal dat het zo dichtbij komt...

18. Nicci1982

Nonma: ken t hoor. Ik kan t tegen een ander wel makkelijk zeggen. Maar als ik in jouw schoenen had gestaan had ik ws echt niet minder gaan werken. Vind wel dat t aan t werk ligt. Zit grotendeels op kantoor en t is fysiek niet zwaar. Er is wat mij betreft dus ook geen goede reden om thuis te gaan zitten. Waarschijnlijk ben ik thuis veel actiever dan op t werk.

19. stefanenlaura

19 jul 2012
    1.590
    1
    36
    Vrouw
    noord-brabant
    @micha Hoe was je controle vandaag en wat zei hij over de pijn van je keizersnee?

@nonma Dat zal idd wel even wennen zijn om verplicht thuis te zitten maar je moet luisteren naar je lichaam.

@kaytjuh begrijpelijk dat dat best raar voelt. Het komt dan ook allemaal wel heel dichtbij.

@hier vandaag bhv cursus gehad. Vandaag ging het overbrand en hebben vanmiddag ook brandje mogen blussen met een co2 blusser en met een deken:D was leuk om een keertje te doen hopelijk hoeven ik dit nooit in het echt te doen. Volgende week hebben we het ehbo gedeelte. zegt die man leuk "trek voor volgende week oude kleren aan omdat je ook oefeningen op de grond doen." ;) dat word een beetje lastig.
    Gordijnen hangen en zijn heel mooi geworden. Verder vandaag mijn bordje afgemaakt en voor VanEke een fototje:p

20. Micha 2

Micha 2 Bekend lid

4 jul 2010
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nonma:
    Succes met gas terugnemen, maar als ik het zo lees begin je de goede instelling al te hebben.:D
    VanEke:
    Ik denk dat je Nicci en mij verward hebt. Ik had last van de wond van de keizersnee en heb Ollies voor de kinderen
    De controle was erg positief! (schrijf er zo wat meer over) Het is blijkbaar normaal en komt vaak voor dat je de keizersnee wond voelt, omdat er inderdaad spanning opkomt door het groeien van de buik. Voor mij scheelt het al heel veel dat ik weet dat het er bij hoort, dan kan ik het makkelijk accepteren.
    Wij hebben eigenlijk ook meer dan genoeg knuffels, maar je zou mijn dochter er mee moeten zien, ze verzorgt hem echt. Ahhh, lieve Ollie zegt ze dan.

Vandaag dus op controle geweest. De gyn was erg tevreden. De groei gaat goed, ik had ruim vruchtwater, was prima zei hij.
    Dat de wond trekt is rond de 31 weken normaal. Ook het feit dat ik niet meer op mijn linker zij kan slapen is iets wat er helaas bij hoort.
    Wat ik zelf wel heel fijn vond is dat hij mij vertelde dat ik wat betreft de kans op een natuurlijke bevalling na een keizersnee, ik bij de meest gunstige categorie hoorde. Heeft mij best positieve hoop gegeven.
    Ik ben echt zo blij met mijn gynaecologen (ze leiden dit spreekuur met z'n 2-en.) Ze zijn beiden in staat om mij gerust te stellen.;)
    [De bevalling van mijn dochter is best heftig geweest, maar nu doen ze er alles aan ervoor te zorgen dat deze bevalling, voor zover het kan, een betere ervaring zal worden]

Vandaag ook weer bloed laten prikken, ik ben erg benieuwd naar mijn hb waarde. Deze was aan het eind van mijn vorige zwangerschap erg gedaald.

Deel Deze Pagina