Wat veel om te lezen, leuk en minder leuke berichten.. @Liesjuh, sterkte en gecondoleerd @ Kaytjuh, beterschap voor je opa @ Nonma, succes met gas terugnemen @ Nicci, ik ben het niet met je eens, ik heb ook geen zwaar werk en 'gewoon' een kantoorbaan, maar thuis kan je toch even liggen als je last van je buik hebt, dat vind ik nu wel lastig. Ik ben 's avonds helemaal kapot, ook al heb ik fysiek geen zwaar werk. @ verlof, eind april ga ik met verlof, dus nu nog een paar weekjes 4 dagen werken. Iedereen denkt dat ik me vast helemaal ga vervelen met al die 'vrije' tijd. Ik denk dat het nog wel mee gaat vallen (zolang de zon maar regelmatig schijnt, lekker wandelen, beetje in huis bezig met al het babyspul en lekker naar vriendinnen) Nu doe ik niet veel meer dan werk, t huishouden, en rusten.
Anna: dat kan maar zou ook echt biet op de dag willen liggen. S avonds plof ik heerlijk neer. Maar als ik dat op de dag zou doen wordt ik echt heel ongelukkig. Dan is volgens mij ook snel t einde zoek. Probeer zo actief mogelijk te blijven want geloof er echt in dat ik daar meer baat bij heb
Het zal inderdaad per persoon wel verschillen, maar ik had nooooooit rust in mn kont en nu moet ik wel gas terugnemen. Het is ook echt een knop omzetten, want je kan toch niet anders. En dan kan je dat maar beter accepteren, anders wordt je er ongelukkig van en daar heeft ook niemand iets aan.
Anna: dat klopt ook wbt gas trug als het moet, moet zelf zeggen het went vanzelf hoor in begin verveelde ik me eght de pest maar ben er nu aan gewend tis al een half jaar zo hihih.. Maar als de zon nou eenmaal gaat meewerken is het helemaal lkkr:-D..
Ja dat is dan zeker een knop omzetten. Merk wel dat je sneller toegeeft aan dingen. Nu meer ziekgemeld geweest dan de afwgelopen 8 jaar bij elkaar. Je hebt toch de verantwoording voor een ander. Accepteren gaat daardoor iets beter maar blijf t een gel vinden om niets te doen. Ben blij dat ik lekker door kan werken. En gavt zeker nog die weken volhouden daar twijfel ik niet aan. Soms dingen in een rustiger tempo maar dat vind ik niet erg. Zo lang ik maar iets zinnigs doe.
Nicci: zolang alles goed gaat bij jou met de zw heb je daar gelijk in kan je nog doorwerken in een rustig tempo nattuurlijk wat je al zeg maar wat deed jij voor werk? En ga je tot 34 wk of 36 wk door met werk?
Ben budgetbeheerder en schuldhulpverlener voor daklozen, ex daklozen, verslaafden en psychiatrisch patiënten. Dus de mensen die t in de reguliere hulpverlening vaak niet redden. Doe huisbezoeken en verder op kantoor. Dus fysiek totaal niet zwaar en makkelijk vol te houden. Geestelijk zwaarder maar dat heeft niet met de zwangerschap van doen vind ik. Thuis zou ik veel drukker zijn. Kwalen en pijn zijn er al wel maar daar heb ik thuis toch ook last van en ws meer dus werk lekker door. Ga officieel met 36 met verlof maar neem 2 extra vrije dagen op omdat koninginnedag er tussen valt en t anders zo'n rare week wordt en al t werk al overgedragen is. En dan icm weekend en standaard vrije komt t neer op 35+1 mijn laatste werkdag.
Oke ja dat is dan anders als je wel lopend zwaar werk doet de gehele dag.. Kantoor valt dan wel mee idd.. Kan je net nog een weekje eerder dus dan normaal heerlijk en dan kijken wanneer de kleine zich aantoont miss kan je nog paar weken relaxen of hij denk zo wil nu ook maar is me papa en mama leren kennen spannend, ga bij jou opschieten zie ik ook.
Ja al schiet t niet genoeg op. Wat mij betreft mag hij met 37 weken komen hoor. Ben niet echt bang voor vroeggeboortes omdat ik gezien heb dat t weinig problemen hoeft te geven. Maar de "veilige" grens van 37 klinkt prima. 2 weekjes verlof vind ik meer dan genoeg vooraf. Kan ik nog wat dingetjes rommelen maar daarna ben ik er denk ik wel klaar mee
Ik heb net een mail van mijn werk gehad en werd er wel heel blij van. 26 april is mijn laatste werkdag, maar officieel gaat 8 mei mijn verlof in (Tijdens de mei-vakantie) Dan heb ik aangevraagd hoeveel betaald (55%) ouderschapsverlof ik op kan nemen, op basis van 2 kinderen, heb het bij mijn dochter namelijk niet opgenomen. 27 februari 2014 zou ik pas weer hoeven te beginnen met werken... maar dan is er de voorjaarsvakantie. Dus begin maart 2014 moet ik dan weer beginnen. Ik denk dat ik het gewoon lekker ga doen!!!
Poeh dat is lang. Heb een aantal collega's die dat ook gedaan hebben en zelfs nog langer. Zou niets voor mij zijn geloof ik. Neem lekker elke week een beetje. Dat vind ik al lastig genoeg :-D Zie zo op tegen het verlof. Zou mijn werk teveel missen.
Zoooo micha das aardig lang woww... Als het ken gewn doen idd... Niccie: denk je dat je je werk gaat missen:-0..je heb daarlijk je handen vol aan de beeb hoor, de k dat het nog wel moeilijk ga worden en helemaal om het los te laten als ik weer moet gaam werken... De k dat het gewening van mijn kant is geworden het eenmaal thuis zitten... Maar moet wel zeggen ben ook wel blij als ik kan werken weer in sept alleen dat los laten lijkt me het ergst kindje naar oma brengen... Denk dat ik dat maar btr kan gaan proberen in me verlof..voordat ik gillend van gemis naar huis ren daarlijk als de kleine eght moet... Haha
Dag dames! Weer terug van weg geweest hoor! Weekendje Duitsland achter de ruggehad. Was erg leuk! Vooral het zwemmen was heerlijk met m'n zwangere buik! Voor een aantal dames komt D-day steeds dichterbij he! Spannend hoor. Ook al moet kk zelf nog ruim 11 weken ik vind het akelig snel komen haha. Gister op m'n werk besproken dat ik toch moet gaan minderen. Sinds een paar dagen meer last van harde buiken en zere rug dus even op de rem stappen. Gelukkig pakken ze het goed op...
Effe druk! Dus geen energie om te reageren... Gister geboortekaartje afgemaakt en proefdruk besteld, spannend! En 1e babywasje zit in wasmachine
Nicci: Ik denk dat het bij mij scheelt dat de werkdruk heel hoog is en dat ik juist uitkijk naar mijn verloftijd. We zijn eind december 2011 verhuisd en in huis moet ook nog veel gebeuren. Ook wil ik weer graag bv gaan geven en heb ik niet veel zin in het hele vroege opstaan (5 uur) op mijn werkdagen, zodat ik vooraf kan kolven. En ik vind het heerlijk om niet te hoeven kolven op mijn werk. Ik heb gewoon heel veel zin om ons gezin lekker op orde te krijgen en wie weet vind ik een andere leuke bezigheid die ik vanuit huis kan gaan doen. Toen mijn dochter geboren was stond ik er ook anders tegenover, maar nu ik straks 2 kindjes heb, vind ik het toch wel heel fijn om lang thuis te kunnen zijn. Kaytjuh: Ik heb bij mijn dochter het geluk gehad dat ik na mijn verlof toen 4 weken hoefde te werken en daarna weer 6 weken vakantie had. Kon ik dus mooi die 4 weken wennen, en daarna nog 6 weken genieten. Maar bij mij scheelde het ook dat ik haar naar mijn moeder bracht. Beertje: Inderdaad lekker hè, zwemmen. Even gewichtloos zijn is dan best even heel fijn. Ik merk dat ik nu inderdaad een beetje begin af te tellen. Nog 2 maanden, pfff!
Hier ook werkdruk. Alle collega's klagen daar over. Ik voel dat echter niet zo hoor. Snap de term werkdruk nooit echt. Denk dan moet je harder of efficienter werken of dingen op zijn beloop laten en loslaten. Wat niet haalbaar is, is gewoon niet haalbaar. Kan daar wel mee levn hoor. Maar dat is okk iets wat je moet leren. In mijn werk is t gewoon nooit af. Dat kan gewoon niet dus moet je jezelf erbij neer kunnen leggen. En ik ga echt mijn werk missen hoor. Hou van mijn werk. En denk dat t niet veranderd als de kleine er is. Heb t ook nodig om normaal te blijven. Al die babypraat is ook niet alles. En zie er ook niet tegenop om de kleine weg te brengen. Opa's en oma's passen op dus daar vertrouw ik volledig op. Ben ook niet t type moeder om asn de beeb vastgeplakt te zitten. Ben denk ik meer van de ouderwetse aanpak. Lekker laten huilen en niet ieder wissewasje t kind pakken. Dus bv op afroep ga ik ook niet asn beginnen. Gelijk proberen een ritme en regelmaat erin te krijgen. Weet t, ben een rare...
Haha ja... Nicci vind wel leuk wat je allemaal zegt, En straks als de kleine er is wel alles teruglezen he! Weet zeker dat je anders praat
Ben er niet echt bang voor want ken mezelf goed genoeg. We zullen zien. Ben de eerste die toegeeft als t niet zo is! Ben ook een van de weinige mensen die vind dat levensgeluk ook niet bestaat uit t krijgen van kinderen. Wij hadden bijv nooit een medisch traject in gegaan als t niet had gelukt. Al weet ik dat je snel grenzen verlegd maar voor ons had zoiets een stap te ver geweest. Met zijn tweeen had t ook heerlijk geweest. Er is een hoop wat nu niet meer kan en wat we anders wel gedaan hadden. Maar ben zeker blij dat t wel gelukt is hoor