Juni 2013 uitgerekend.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Romy1980, 25 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stefanenlaura

stefanenlaura Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.590
    1
    36
    Vrouw
    noord-brabant
    @micha ik weet ook nog niet zeker of ik het op ga nemen. Vandaag wel besproken met de teamleider en zij laat de administratie even uit zoeken waar ik recht op heb. Dan weet ik waar ik recht op heb en dan kijk ik wel verder.
    @ nicci germ katje. Zal wel moeilijk zijn geweest om de kat buiten te laten. Mijn vriend is helemaal geen kattenvriend dus hier komt de kat helemaal niet binnen.
    @maya ik zou meteen gebeld hebben, vind het knap dat je tot morgen wacht.
    @pooh vervelend dat je een slechte nacht hebt gehad. Ik heb gelukkig tot nu toe alleen nog maar overdag en in de avond maagzuur gehad.
    @kaytjuh fijn dat je extra dagje met je man hebt gehad. Even een vraag is jou man ook zo zielig als hij wat ziekjes is?

2. Micha 2

Micha 2 Bekend lid

4 jul 2010
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nicci
    Lijkt mij soms best pittig werk wat je doet. Zeker nu je zwanger bent!
    Ik zit zelf in het onderwijs, en nee als ik de school verlaat ben ik meestal nog niet klaar met werken. Net als vandaag, ik moet de overdracht naar mijn collega toe nog mailen.
    De werkdruk is bij ons op school vrij hoog, omdat er telkens hogere eisen gesteld worden. Ook moet er veel bezuinigd worden, waardoor er veel onzekerheden zijn. Collega's die niet kunnen blijven, omdat ze geen vast contract hebben, geen nieuwe materialen aan kunnen schaffen, omdat er geen geld meer voor is. (Denk hierbij al aan simpele dingen zoals potloden bijvoorbeeld, dingen die je gewoon echt nodig hebt)
    Volgend schooljaar zullen we nog grotere klassen hebben en ga zo maar door.
    Ik ben zelf altijd, voor ik ziek werd, echt een stresskip geweest. Maar sinds ik ziek geworden ben en merkte dat ik echt letterlijk ziek werd van stress. Heb ik het op de één of andere manier afgeleerd. Ik ben nu heel flexibel en reageer erg relaxed in onverwachtte situaties.
    Ok ok, misschien nu met al die hormonen wat minder, hahaha.
    Maar zelfs karakter is te veranderen.
    Wat betreft opvoeding, vinden sommige mensen mij vrij streng. Ik noem het zelf liever duidelijk. Enne, ik heb toch echt hier een eigenwijze peuter rondlopen die echt niet altijd gehoorzaam is. Soms zelfs negeert, en op dit moment erg bezig is met grenzen verleggen. Maar dat hoort er bij. Het zou niet goed zijn als een kind altijd gehoorzaam is.
    (Scheelt dat ik weet dat als ik streng tot 3 ga tellen, ze vaak het gewenste toch maar gauw doet)
    Van Eke:
    Nu nog 6 dagen, 3 maandagen en 3 vrijdagen.
    O wat heerlijk, uitslapen!!! Mijn dochter staat tegenwoordig rond 6 uur aan ons bed, met de mededeling dat ze nog even bij ons wilt liggen. (Wij hebben de grens getrokken bij 6 uur, ze weet nu zelfs dat als de 5 op de wekker staat dat ze echt nog niet bij ons mag liggen.) De laatste tijd besluit ze vaak dat het na een paar minuten tijd is om op te staan. Dan zegt ze: Kom mama, opstaan, sokken aan. (Ik kan niet wachten tot ze ze zelf aan doet, of dat het niet meer zo koud is dat het niet nodig is.)
    Stefanenlaura:
    Succes met de keuze maken!

Vandaag weer gewerkt, was een lange dag!
    Eindelijk is er een nieuwsbrief uitgegaan waarin ook vermeld staat dat ik met de meivakantie stop en wie mijn vervanger is. Over de meivakantie kon ik al vrij gauw duidelijk zijn, maar over mijn vervanger nog niet.
    Ook wel grappig, dat er een moeder was die mij nu feliciteerde met mijn buik ;).
    Eindelijk heb ik weer eens even een rustigere week. Alleen maar 2 dagen werken en verder lekker niks gepland! Had ik echt even nodig.

Ik heb van het weekend mijn buik opgemeten, 's avonds, en kwam toen uit op een omvang van 99 cm, hihi! Is volgens mij echt de enige keer dat ik kan lachen om een omvang van bijna 1 meter!

Mijn billen en benen zijn bij deze zwangerschap trouwens dikker geworden dan bij mijn dochter. De spijkerbroek die ik bij haar tot het eind heb kunnen dragen, past nu al niet meer.
    Zou het ermee te maken kunnen hebben dat het nu een jongen wordt... een vriendin van mij heeft het namelijk precies andersom! :D

3. maya88

maya88 Actief lid

26 jan 2013
    222
    0
    0
    Rotterdam
    Van eke: ja echt heerlijk het zwemmen.. Vooral als je al last heb van je rug of gewrichten.. Echt een aanrader!
    Ik heb wel erge klachten gehad deze zwangerschap denk dat ik daardoor niet zo snel meer bel! Nu word ik toch een beetje onzeker er over dat jullie allemaal zeggen van bellen.. Ben blij dat ik haar gewoon veel voel hou dat wel in de gaten.. ach ja Ik hoor het morgen wel!

4. Kaytjuh

Kaytjuh Bekend lid

11 mei 2012
    834
    0
    16
    Verzorging, werk op een afd met dementerende ouder
    Rotterdam zuid
    Vaneke: ja hoop het ook van niet idd..normaal als de scheitvirus heerst krijg ik het ook maar tis nog weg gelukkig!

Stefanenlaura: hahah jaa heel zielig en hijs nooit ziek eght maar 1 a 2 x per jaar maar heb eit weekend alleen maar gehoord ahhh sgat wil je dat pakken voor me ik ben ziek, nee kan de vaatwasser niet uitruimen ik ben ziek en dan zie ik hem leggen op de bank met een deken en pruiloogjes, dan denk ik jajaja ziek ok maar toneel spelen doe dat maar ergens anders, maar achteraf lach ik er wel om.. En dan doe ik gewn me dingen want daarbuiten doet die best veel voor me dus mag niet klagen...
    Maar dan denk ik ook agg gossiee alsof ze nog zieliger zijn dan wij vrouwen als we wat hebben hahahah...

5. pooh85

pooh85 Bekend lid

15 okt 2012
    742
    0
    0
    Noord-Brabant
    Haha volgens mij zijn alle mannen zielig als ze ziek zijn... (althans, dat vinden ze zelf dan)
    Ik herken in je voorbeelden ok zo mijn vriend als ie ziek is... gelukkig hier ook maar 1 a 2 keer per jaar!

Maya, ben benieuwd wat de vk straks zegt van de slijmprop. Laat je het ons even weten?

Micha: Hier zijn mijn billen en benen niet dikker geworden... Ik krijg een meisje, dus toeval?
    En inderdaad grappig dat we er nu om kunnen lachen dat onze omtrek de meter nadert... Buiten een zwangerschap om zou het een ramp zijn haha.

Vanavond hebben we een 3-D pretecho! Ben zo benieuwd!! Kan bijna niet wachten tot het 18.30 uur is!!
    Eerst maar even werken en dan hopen dat de tijd daar opschiet!

Ik hoef vanaf nu ook maar 2 dagen te werken ipv 4! Heerlijk!!
    Begin nu toch wel te merken dat mijn mobiliteit wat afneemt!
    Ach nog een paar weken en dan lekker genieten van onze wondertjes in onze armen!

6. Liesjuh1977

Liesjuh1977 Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.381
    0
    0
    werkzoekend
    Hilversum
    maya88 Verliezen van je slijmprop schijnt idd wel vaker eerder te gebeuren en kan volgens mij niet zo heel veel kwaad. Benieuwd wat de vk er van zegt. Succes!

Pooh85 gebruik je al Antagel tegen maagzuur? Is echt een aanrader wat mij betreft. Kun je gewoon bij de apotheek kopen zonder recept en helpt mij echt heel goed. Is een soort kalk drankje en qua smaak best te doen. Sinds ik dat gebruik op het moment dat ik giga aanvallen van maagzuur heb (en dat is elke avond meerdere keren helaas) slaap ik ook weer beter. Veel plezier vanavond bij de 3D echo trouwens!

Hier geen bijzonderheden, heb niet zoveel zin vandaag geloof ik, concentratie is erg ver te zoeken vandaag. Ben ook heel erg uit aan het kijken naar de groei echo morgen ochtend bij de vk, lekker de kleine drukke man weer even zien. Benieuwd hoe hij nu ligt, hij is zo druk met draaien constant.

Ik ga weer even wat doen, fijne dag nog verder meiden!

7. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Micha: valt mee hoor. Vind t heerlijk werk! Je moet alleen flexibel zijn en tegen een stootje kunnen. Anders wordt je gek.

Mijn benen zijn normaal hoor :D dus gast niet echt op.

Mannen zijn altijd zielig als ze ziek zijn. Zo irritant is dat. Maar gelukkig is de mijne niet zo heel snel ziek.

Gisteren was mijn mannetje mee naar partneravond van yoga. Veel gelachen en grapjes gemaakt maar ondertussen luisterde hij wel heel serieus dus dat was leuk.

8. maya88

maya88 Actief lid

26 jan 2013
    222
    0
    0
    Rotterdam
    Grappig he hoe mannen doen als ze ziek zijn.. Lach me rot om jullie verhalen zo herkenbaar!
    Pooh veel plezier bij de 3D echo
    Liesjuh ook veel plezier bij de groeiecho morgen

Ik laat het jullie vanavond weten hoe het was bij de VK moet pas om 17.00 daarna nog even zwemmen..

9. VanEke

VanEke Bekend lid

3 feb 2011
    937
    0
    16
    @micha: de vorige was bij mij een meisje, toen merkte ik niks verschillend aan mijn benen, ben nu op verschillende plekken afgevallen heb ik het idee...weet niet wat het wordt, maar denk een jongen, dus bij mij is het dan andersom ;)

@Nicci: ik werk met dezelfde doelgroep, inderdaad erg leuk en nodig om flexibel te zijn...blijft iedere dag anders he :)
    Ik neem aan dat gij risicosituaties nu wel niet meer aanpakt, of komen die bij u niet zoveel voor??

@Liesjuh: leuk he weer spieken, wij mogen ook morgenavond weer, kijk er weer naar uit!! :)

Hier verder ook weinig bijzonders, wel superslecht geslapen, kon geen houding vinden welke ik lekker lag...hebben jullie dat ook dat jullie buik nu echt al in de weg begint te liggen...eigenlijk lig ik nog het lekkerste op mijn rug, maar dat zal ook niet lang meer kunnen!!

10. Liesjuh1977

Liesjuh1977 Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.381
    0
    0
    werkzoekend
    Hilversum
    Jij ook vast veel plezier morgen dan! Zeker leuk en kijk er idd ook errug naar uit. :)

11. Nicci1982

T wordt wel wat minder maar als t escaleert spring ik er wel tussen. Zit in mijn aard geloof ik. Achteraf denk ik dan dat t misschien niet slim was. Of collega's fluiten me op tijd terug

12. pooh85

pooh85 Bekend lid

15 okt 2012
    742
    0
    0
    Noord-Brabant
    @ liesjuh: nee antagel gebruik ik nog niet, nog nooit van gehoord maar proberen waard! tnx voor de tip!

Liesjuh en vaneke: Veel plezier morgen tijdens het spieken!

Hier ons meisje in 3-d. Was niet echt fotogeniek vandaag maar toch mooi kunnen kijken!

Bijgevoegde bestanden:

13. maya88

maya88 Actief lid

26 jan 2013
    222
    0
    0
    Rotterdam
    Gelukkig was alles goed bij de VK.. Met de baby gaat bij mij ook alles goed.. M'n bloeddruk was een klein beetje laag in vergelijking met de andere keren ( vandaar dat ik af en toe duizelig ben) ijzerwaarde was ook goed.. Verwijzing mee gekregen om suiker te prikken en een groeiecho te laten maken.. Over 2 weken moet ik alweer terug bij de VK 23 april alweer best snel! Over de slijmprop was ze heel duidelijk het is geen probleem om hem te verliezen.. Het is heel normaal om een slijmprop te verliezen gaf ze aan en wijst bijna nooit naar een aankomende bevalling.. Dus ben helemaal gerustgesteld..

Zwemmen was ook weer heerlijk.. Alleen komen er te weinig dames dus weten ze niet hoelang ze het nog kunnen geven we Wren maar met 3 dames..

14. maya88

maya88 Actief lid

26 jan 2013
    222
    0
    0
    Rotterdam
    Pooh: ik vind je echo mooi hoor!! Al aardige wangetjes super schattig!!

15. Micha 2

Micha 2 Bekend lid

4 jul 2010
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maya:
    Fijn om te lezen dat alles goed is!
    Ik hoop voor je dat het zwemmen nog door kan blijven gaan, zeker omdat je ervan geniet.
    Pooh 85:
    Het komt echt dichtbij hè! Zo raar dat ik nu nog maar 8 weken van de uitgerekende datum afzit.
    VanEke:
    Ik heb een voedingskussen die leg ik tegen mijn rug aan en tussen mijn benen. En dan heb ik een klein stevig kussentje die ik een beetje onder mijn buik schuif. Dan lig ik een beetje tuusen mijn linkerzij en rug in, heerlijk!
    Ik kan niet meer op mijn linkerzij slapen, want dan krijg ik last van mijn litteken van de keizersnee. En op mijn rug heb ik nooit goed kunnen slapen. Maar deze houding bevalt mij wel!
    Succes! (Ik zou in ieder geval kussens in bed halen en het één en ander uitproberen)
    (PS, ik moet nog 5 dagen werken ipv 6, ;), ben zo warrig de laatste tijd. 2 maandagen en 3 vrijdagen.)

Mannen en ziek zijn:
    Pffff, mijn man was vorige week ziek, heftige keelontsteking en het lijkt nu terug te komen. En dan hangt ons ook nog eens de waterpokken hier boven ons hoofd.... waarvan zijn moeder zegt dat mijn man het nog niet heeft gehad. Ik hou mijn hart vast.
    (Veel kinderen in de omgeving die nu de waterpokken krijgen)
    Aan de andere kant heb ik zoiets van, liever nu dan rondom de bevalling. Ach ik heb vandaag met mijn schoonzus afgesproken dat als mijn man er om de één of andere reden niet bij zou kunnen zijn, mijn schoonzus zijn plaats in neemt. (Liever niet natuurlijk, maar dit soort dingen zet je wel aan het denken)
    Dikke benen en billen:
    Het rare aan mijn dikkere benen en billen... Is dat ik wel weer minder aangekomen ben dan bij mijn dochter op hetzelfde moment.

Hier een heerlijk rustig dagje thuis gehad. Mijn dochter ook in een goed humeur, met hier en daar wat streken.:p
    Vandaag heeft kraamzorg gebeld om een afspraak te maken. En ze komt donderdagochtend al.
    Toevallig was ik net van plan zelf te gaan bellen, omdat ik mij afvroeg wanneer er een afspraak gemaakt zou worden.;)

16. AnnaC78

AnnaC78 Actief lid

12 jul 2012
    192
    0
    16
    Vrouw
    Overijssel
    @ maya, fijn om te horen

@ zwemmen, dat wil ik in mn verlof ook doen, heb nu geen puf gehad om een puf cursus te volgen, daar baal ik wel een beetje van, maarja

@ weken, jahhh ik zit morgen ook op 8 weken, bizar!! Gaat inderdaad een stuk sneller dan in het begin :)

@ Pooh, mooie echo, herken je jezelf er al een beetje in?

@ slapen, ik heb ook een voedingskussen waar ik tegenaan lig in bed, dat slaapt toch het fijnste :)

17. VanEke

VanEke Bekend lid

3 feb 2011
    937
    0
    16
    @maya: goed om te lezen dat het allemaal goed was!! Balen dat het zwemmen mss stopt, hier is het nooit afhankelijk van hoeveel er zijn, soms zijn r maar 2, soms 20...dus hier schaffen ze het gelukkig niet af vermoed ik...

@micha: hahaha, zie het al voor me met zoveel kussens :D Heb het al eens geprobeerd, maar ben nogal een draaier dus als ik dan net goed lig wil ik 10 minuten later de andere kant op liggen en dan moet ik alles weer verleggen, dus das geen doen ;) Ga het straks wel proberen met alleen een voedingskussen, daar had ik vorige zwangerschap ook wel een houding in gevonden welke prettig lag zonder dat ik het kussen hoefde te verleggen als ik wilde draaien...hoop dat dat nu weer werkt!

@kraamzorg, belde mij vandaag ook, maar was te laat dus 1 van de komende dagen terugbellen...

@pooh: mooie echo hoor!!

@hier: mijn dochter gisterenavond ziek, in de middag al wat jammerig en hangerig, na eten leek het wat opgeknapt maar om 21 uur wakker en 39.6 temp!! 's nachts om 1 uur had ze nog 39,7 zelfs al had ze om 21 uur zetpil gehad. Ze is nu anderhalf en de eerste keer dat ze zo ziek is, ook voor het eerst zetpilletje gegeven, deed me wel wat hoor ;)
    Deze ochtend wel de koorts over maar ze is nog niet helemaal in haar hummetje, moest eigenlijk werken vandaag maar thuis mogen blijven gelukkig...toch fijn om thuis te zijn voor der nu ze ziek is!! Ze ligt nu weer op bed dus hoop dat ze weer ff lekker kan slapen...

18. pooh85

pooh85 Bekend lid

15 okt 2012
    742
    0
    0
    Noord-Brabant
    Maya: Qua karakter herken ik veel van ons meisje in mijzelf.
    Ze lag namelijk heerlijk te slapen en toen de echoscopiste haar wakker maakte werd ze een beetje chaggie en dat heb ik ook!
    Verder fronste ze toen en daar herkende ik mijn frons ook in haha.

Weken: Ik moet er nog 11 maar wat vliegt de tijd inderdaad.
    Die eerste 12 weken gingen voor mijn gevoel zoooo sloom en nu heb ik het idee dat afgelopen week als een sneltrein voorbij is gegaan!

Vaneke: wat vervelend dat je dochter zo ziek is... doet toch wat met je! Kinderen zijn zo hulpeloos als ze ziek zijn en het erge ervan is dat je buiten paracetamol/zetpillen ook neit veel voor ze kan betekenen dan alleen maar liefde geven!

Hier vannacht heerlijk geslapen! Heb ook hier het voedingskussen maar tevoorschijn gehaald en dat had ik veel eerder moeten doen... wat ligt dat lekker!

19. Nicci1982

Hier morgen nog 7 weken. Gaat snel maar mag nog wel sneller van mij. Als ik een garantie kreeg dat alles goed zou zijn dan zou ik zo morgen willen bevallen!

Slapen gast sinds de kleine ingedaald is weer super. Gebruik geen kussens wat draai ook te veel. Dan moet ik steeds alles weer goed leggen en dan wordt ik te wakker. Ben zelfs weer op t punt dat ik weer half op mijn buik kan liggen. Erg fijn!

Gisteren controle bij de vk gehad en alles zag er weet goed uit. Iets hogere bloeddruk masr binnen de normale grenzen. Bij mij gaat t vask alle kanten op. Kleine ligt dus ook goed en kan volgende de vk bijna niet meer draaien. Hij is te groot aan t worden. Over 3 weekjes weer terug.

20. Nonma

Nonma Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.659
    116
    63
    Vrouw
    Marketing
    Amsterdam
    Hallo!

Wat een leuke foto Pooh! ik vind hem best duidelijk hoor! heel bijzonder om zo een kijkje te kunnen nemen!

Weken: nog 11, en dat is voor mijn gevoel nog heel ver, maar als ik terugdenk hoe de eerste 29 weken zijn omgevlogen, dan probeer ik nog maar even te genieten.

@hier: vandaag weer mijn vrije dagje en heb nu echt geen werk gedaan, dwz, geen betaald werk:) Maar heb bepaald niet stil gezeten! vanmorgen bij een vriendinnetje koffie gedronken, vanmiddag samen met mijn moeder aan de babykamer gewerkt. Ik heb het wiegdekentje genaaid, mijn moeder heeft de gordijnen ingekort en we hebben de boom die ik geschilderd en versierd had op de muur vastgemaakt. Ik ben best een beetje trots op het resultaat, vind het echt supermooi geworden. alleen de rolgordijnen nog ophangen en dan is het klaar!

@shoppen: net 3 Hugo Boss rompers besteld die ik niet kon weerstaan:D shopmonster in mij vond dat ze echt nodig waren! :)

Hier nog even een fotootje van het kamertje (de gordijnen lijken paars door de zon, maar ze zijn navy blue) :)

Deel Deze Pagina