Juni 2013 uitgerekend.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Romy1980, 25 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Ja ik snap het helemaal! Zou ik ook hebben hoor, maar gelukkig was alles goed!

2. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Mijn bloeddruk gaat ook alle kanten op. De vk maakt zich nooit zorgen en laat me ook nergens op testen. Gaan er vanuit dat een gezonde jonge vrouw zonder klachten een goeie zeangerschap heeft. Onderdruk heeft de afgelopen controles ook gevarieert tussen 60 en 82. En de boven varieert ook altijd. Ze zegt ook altijd dat alles invloed heeft. Net ff haasten, stress etc etc.

3. Nicci1982

Oh ja die rompers zijn best grappig.

4. pooh85

pooh85 Bekend lid

15 okt 2012
    742
    0
    0
    Noord-Brabant
    @nonma: Oh ja dat denk ik ook regelmatig... zo ge ik het dus NIET doen!
    Ik werk in een winkel waar we ook kinderkamerdecoratie verkopen en kwam een zwangere vrouw met moeders in de winkel en die stonden toch te discusiëren....
    Komt de moeder naar mij toe, zegt ze: graag de mening van een andere zwangere vrouw!
    Mijn dochter heeft al 16 schilderijtjes op de kinderkamer en alle stoffen met druk printje en veel felle kleuren, nu wil ze weer een schilderij kopen. Hoe denk jij over een babykamer?
    Ik zei: Mou aangezien een baby daar vooral meot slapen en op alle andere plekken in huis al voldoende prikkels krijgt ben ik van mening dat een babykamer rust moet uitstralen...
    Moeder lachen, dank u zei ze. Zo denk ik er ook over!

Begrijp me niet verkeerd, felle kleuren en schilderijtjes kunnen heel leuk zijn, maar overdrijven vind ik ook een vak!

Hier vandaag afscheid genomen van een vriendin die een half jaar in het buitenland gaat werken. Ze vind het heel jammer dat ze niet in de buurt is met de bevalling....

Gisteren een rondleiding in het zh gehad op de verloskamers, kraamsuites en couveuse afdeling.
    We stonden nog geen 10 minuten in de verloskamer toen er een man van een zwangere vrouw flauwviel... Was ook wel warm daar maar wel raar om te zien!
    Kraamsuites zagen er ook heel mooi uit. Deze mag je bij ons gebruiken als je na de zwangerschap moet blijven of als de baby moet blijven en je partner kan er ook blijven slapen.

Toen couveuse afdeling: Was heel indrukwekkend! Was een stel die daar met hun kindje zat wat met 33 weken geboren was... wat een kleintje was dat!

5. Kaytjuh

Kaytjuh Bekend lid

11 mei 2012
    834
    0
    16
    Verzorging, werk op een afd met dementerende ouder
    Rotterdam zuid
    Niccie: ja die gezonde vrouw ben ik ook maar ken mezelf ben altijd al mevr paniek en hou van googlen en je ziet de ergste dingen en weet van mezelf moet dat niet doen...geen klachten is goed nieuws zo ga ik de rest van de weken maar mee door..
    En zie ben nie de enige dus met een gevarieerde bloeddruk..:-D

Pooh: helemaal mee eens, verschrikkelijk zelf zeg al die kleuren en schilderijtjes in een babykamer, wij zijn ook nie van tierelantijntjes..
    En ook niet te veel kleuren allemaal, geef tottaal geen rust en prikkels enorm ook...
    Weet dus zeker dat die dame de dag niet meer had toen dat gezegd werd hahaha..

6. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Ja joh, als je gewoon gezond bent is er vaak niks om je zorgen over te maken. Maar ik ben ook een beetje hypochondrisch aangelegd hoor.

Morgen ga ik m'n bloedsuiker meten schoonmoeder heeft een metertje. Aangezien ik in m'n werk veel moet prikken mag ik het van de vk zelf doen
    Anders moet ik weer helemaal een buisje laten afnemen en een lange tijd nuchter blijven. Nu kan ik het gewoon gelijk meten als ik uit bed kom :)

7. Nonma

Nonma Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.659
    116
    63
    Vrouw
    Marketing
    Amsterdam
    #3227 Nonma, 12 apr 2013
    Laatst bewerkt: 12 apr 2013
    Mijn beste vriendin is ook een gezonde vrouw en heeft toch echt zwangerschapsvergiftiging gehad bij haar vorige zwangerschap, wat dus mondde in een spoedkeizersnede en kantje boord voor zowel haar als de baby.. daar heeft gezondheid niks mee te maken. Bij pre eclampsie maakt het lichaam van de vrouw antistoffen aan tegen het mannelijke DNA en dus tegen de baby... Dat heeft niks te maken met of je gezond bent, je lichaam accepteert de indringer dan niet... Hoge bloeddruk hoeft niet altijd te wijzen op pre eclampsie, maar het is wel een van de dingen waar je het t eerste aan kunt zien, normaal is een schommeling in de druk Ws niet zo erg, maar als je zwanger bent zijn ze hier heel alert op... Het kan namelijk levensbedreigend zijn...

8. Kaytjuh

Kaytjuh Bekend lid

11 mei 2012
    834
    0
    16
    Rotterdam zuid
    Nonma: nou idd die alertheid was wel aanwezig toen ik in zh was voor de echo, maar liever zo alert en dat alles na wordt gekeken als dat ik naar huis wordt gestuurd en kweet niet wat er veder is gaan ontwikkelen...
    En pre eclapsie is verschrikkelijk eng wat je hoort en lees en dan is gelukkig nog bij je vriendin op het randje goed gekomen maar stel als je ge laag ben" wil er niet aan denken wordt er al eng van"..
    Maar positief denken geen klachten s een goed teken!..

9. Nicci1982

Ja tuurlijk alert zijn en klachten in de gaten houden. Zeg ook niet voor niets gezonde vrouw zonder klachten. Vertrouw mijn vk en mezelf erop dat ik signaleer wanneer t de verkeerde kant op gaat.

Denk dat paniek er bij hoort. Ben nu ook veel voorzichtiger dan voorheen. Lijkt me ook normaal omdT je nu ook verantwoordelijk voor een ander bent.

Rustige kamer vind ik erg belangrijk. Er zijn genoeg prikkels daarbuiten dus in een slaapkamer moet er rust heersen.
    Zou bij een meid dus ook nooit voor dat knalroze of fuchsia gaan. Mij te overheersend. En bij onze jongen ook geen knalrood etc. Lekker neutraal en lichte kleurtjes en niet teveelkleur.

10. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Ja dat is zeker zo nonma. Maar het helpt wel je kans enigszins te verminderen als je voor de zwangerschap al in goede conditie was.

Vanmorgen mijn suiker gemeten en vond het toch best spannend. Wat als ie te hoog is. Gelukkig was ie prachtig dus zwangerschap diabetes kan ik ook weer afstrepen hihi.

Nu lijkt het er alleen op dat ik de griep te pakken heb. Snotverkouden en koorts en algehele malaise :( bah!

11. Kaytjuh

Kaytjuh Bekend lid

11 mei 2012
    834
    0
    16
    Rotterdam zuid
    Beertje: nou gelukkig afstrepen die hap!
    Bah ziekjes:(... Aan de andere kant dan maar btr beetje ziek dan die zw suiker...

@hier vandaag marathon kan alles lkkr zien vanuit me warme huiskamer... Want die 20 graden is ook ver te zoeken:(((((..

12. Nicci1982

Die komt vanmiddag ook pas. T was voorspeld dat t in de ochtend zou regenen en bewolkt zou zijn en later pas opknapt. Heb er nog vertrouwen in want de temperatuur is echt aangenaam nu al.

Hier ook al verkouden, heerlijk benauwd. Gelukkig geen griep naar ben ik ook niet gevoelig voor. Heb echt nooit koorts :D

13. pooh85

pooh85 Bekend lid

15 okt 2012
    742
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wat een heerlijk weertje vandaag! Hier kan ik wel aan wennen!

Beertje: Wel fijn dat je zwangerschaps diabetes af kan strepen!

Nicci: Roep maar niet te hard dat je nooit koorts hebt... Heb ik ook altijd geroepen en 3 jaar geleden had ik ineens voor de aller-eerste keer in mijn leven koorts... (had mijn moeder toen aan de tel en die vertelde me dat ik ook als baby of klein kind nog nooit koorts heb gehad)
    Dus ik roep zoiets niet meer haha

14. Kaytjuh

Kaytjuh Bekend lid

11 mei 2012
    834
    0
    16
    Rotterdam zuid
    Nou is einde middag en waar is die 20 gr zon?
    Achter de wolkjes :(. Niet leuk, al gaan we
    De birkenstocks aan:-D

15. Rubi

Rubi Actief lid

16 aug 2012
    369
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden, even een update van mij. Lees nog regelmatig mee maar al tijden niet meer gereageerd. Vorige maand zijn inmiddels manlief en ik getrouwd :) en met de kleine gaat alles nog steeds erg goed. Al loopt hij wel iets voor op de groei vanwege mijn diabetes.

Doordat ik diabetes type 1 heb, laten ze me ook niet tot de veertig weken lopen, maar word ik met 38 weken ingeleid. Er staat nog geen datum vast, maar ik weet nu dus al dat ik ongeveer nog maar een maand te gaan heb! Erg spannend.

Kamertje is inmiddels zo goed als klaar, kleertjes enzo bijna allemaal gewassen en gestreken, vorige week cursus borstvoeding afgerond, heel de baby uitzet ongeveer compleet. Ben er dus zo goed als klaar voor!

Fijn om te lezen dat het hier over het algemeen ook allemaal goed gaat. Zal komende week proberen wat uitgebreider op alles te reageren.

16. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Rubi gefeliciteerd! Ik mag volgende week m'n jawoord geven :) Spannend!

Ja ik heb ook niet vaak koorts, maar moet er nu wel aan geloven. Gelukkig niet biven de 38.5 geweest maar je voelt je gelijk beroerd.
    Besloten dat ik morgen ook niet te werk ga, kan het die doodzieke mensen niet aandoen dat ik loop te snotteren en te tranen aan hun bed... en ik wil voorkomen dat is straks echt hondsberoerd op bed lig.

Vanmiddag babyshower van schoonzusje gehad, was erg leuk! Hwt was een complete verassing voor dr. Leuke spelletjes gedaan! Moesten onder andere met een bol wol de buik omtrek schatten en ik en een vriendin (zijn met zijn drieën zwanger, schoonzus over 5 weken uitgerekend, andere vriendin een week na mij) wonnen. Hadden onze eigen buik gemeten hihi

17. Kaytjuh

Kaytjuh Bekend lid

11 mei 2012
    834
    0
    16
    Rotterdam zuid
    Ruby: meid wat super spannend en zkr als de datum bekend gaat worden dan leef je daar helemaal naartoe leuk hoor!...

Gaat voor ons allemaal opschieten he zo ongeveer 10 weken voor een aantal en sommige minder....

Wordt juni wel een leuke maand met heel veel fotos van allemaal wolken van baby's!

18. maya88

maya88 Actief lid

26 jan 2013
    222
    0
    0
    Rotterdam
    Zo ik hb een tijdje niet gereageerd voelde me zo beroerd door de misselijkheid weer de hele dag overgeven.. Ik ben blij dat ht einde inzicht komt zeg nog 9 weken...

19. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Ik lees ook vooral mee. Hier ook veel last van maag, alleen zonder overgeven. Nu ook last van veel harde buiken, moet urine laten controleren op blaasontsteking en rustiger aan doen. Niet fijn dus.
    Daarnaast ook weinig energie.

20. pooh85

pooh85 Bekend lid

15 okt 2012
    742
    0
    0
    Noord-Brabant
    He bah, wat zijn er nog veel kwaaltjes... Wat dat betreft zullen jullie blij zijn als je kindje geboren is denk ik zo!

Rubi gefeliciteerd nog met jullie huwelijk!

Hier gisteren heerlijk weer gehad!
    Hadden een verjaardag van mijn nichtje en hebben tot 22.00 uur lekker buiten gezeten.

Deel Deze Pagina